FEJL |
Angivelse af om der er fejl på elementoplysningerne. |
NATIONALITET_ANH |
Nationalitet anhænder er nationalitetet for anhængeren. |
ELEMENTART |
Elementart beskrives med en tocifret kode, hvilken type køretøj/genstand der har været involveret i uheldet. |
ELEMENTNR |
Elementnr er et fortløbende nummer for elementarter i det aktuelle uheld. |
FODGAENGER |
Fodgænger indeholder oplysninger om evt. fodgængers placering i uheldsøjeblikket. |
STIBRUG |
Stibrug angiver hvordan cyklisten/knallertkøreren anvendte det anlæg, der blev beskrevet i 'cykelsti'. |
STIFORLOEB |
Stiforløb angiver hvordan det anlæg, der er beskrevet i 'cykelsti', fortsætter igennem et eventuelt kryds. |
CYKELSTI |
Cykelsti angiver om anlæg af cykelsti. Eks. dobbelrettet sti / enkelrettet sti og kant/cykelbane. |
GADEVEJTYPE |
Gadevejtype indeholder oplysning om gade eller vejtype for den vej, det pågældende element kørte på. Hvis flere koder kan passet på vejen, er den laveste anført. |
NATIONALITET |
Nationalitet angiver hvilken nationalitet, det pågældende motorkøretøj var. Den bestemmes ud fra politiets oplysninger om registreringsbogstaver og nationalitetsbetegnelse. |
ART_BOGSTAV |
Artbogstav er en angivelse af om der evt. har været anhænger, skolebus, barnevogn eller campingvogn tilknyttet det aktuelle element. |
LYGTEFEJL |
Lygtefejl angiver om der er fejl ved lygter eller reflekser på elementet i lygtetændingstiden. |
HASTSKOEN |
Hastskøn indeholder et skøn over elementets hastighed inden uheldet opstod. |
VIGEPLIGT |
Vigepligt angiver vigepligtsforholdene for elementet i oprindelig færdselsretning før en evt. svingning. |
KOLLIS_PKT |
Kollis Pkt er kollisionspunktet der angives med en 2-cifret klokkeslætskode, hvor det pågældende element er blevet ramt. Fx angiver 12 at elementet blev ramt forfra og 6 at det blev ramt bagfra. De muligheder, der er for angivelse af kollisionspunktet, afhænger af elementarten. |
MANOEVRE |
Manøvre beskriver kørselsforløbet og trafikantens hensigter på uheldstidspunktet. |
UH_ID |
Uheldsidentifikation. |