IPLOBE |
Familienummer |
aarmd |
År og måned. |
skolud |
Skoleuddannelse |
DAG |
Hvilken dag omhandler interviewet? |
dagvgt |
Udefineret |
FAMTY31 |
Familietype |
STILIP5 |
Stilling |
ARBTID |
Ugentlig Arbejdstid |
KNIP |
Personens køn. |
ALDER |
alder |
KOREKORT |
Andel med kørekort |
GAASTA |
Gangtid bolig-station (intervaller) |
GAABUS |
Gangtid bolig-busstop (intervaller) |
ABBKORT |
Abbonementskort til kollektiv trafik |
TIDSTA |
Gangtid arbejde-station (intervaller) |
TIDBUS |
Gangtid arbejde-busstop (intervaller) |
ARBDAGE |
Antal dage med arbejde |
STUDDAGE |
Antal dage med studie |
JAKOREK |
År for erhvervelse af kørekort |
arbhj |
Arbejdsplads i hjemmet |
KMARBUD |
Afstand til arbejde/uddennelse |
Boejlej |
Ejer/lejer bolig |
BOFORM |
Boligform |
antpers |
Antal personer i familien |
dato |
Dato |
KOREMIST |
Mistet kørekort |
Parbejd |
P-mulighed ved arbejde |
antbil |
Antal biler i husstand |
aar |
Fircifret årstal for interview. |
md |
Måned for interview. |
ip |
Personer |
dagdif |
Udefineret |
tidsp |
Hverdag / Weekend for interviewet. |
kntyp |
Husstandstype |
arbstudage |
Antal dage med arbejde/studie |
inkfak |
Diskonteringsfaktor for indkomster. |
inkip2000 |
Bruttoindkomst for IP i 2000 kr. |
inkfam2000 |
Familiens bruttoindkomst i 2000 priser |
inknt2000 |
Udefineret |
inkntfam2000 |
Husstandens nettoindkomst i 2000 priser |
hovpartyp |
Eventuel hovedparsrelation til IP |
hovpar |
Ja/nej for om IP er en del af hovedpar. Hovedpar er i denne sammenhæng defineret, således at enlige forsøgere også regnes som hovedpar. |
antfam |
Udefineret |
ant16_74 |
Antal personer mellem 16 og 74 år i familien. Ændret fra den 1. januar 1998 til at være personer mellem 16 og 84 år. |
antborn |
Antal børn under 16 år. Optalt i familiefilen. |
born04 |
Antal børn, 0-4 år. |
born59 |
Antal børn, 5-9 år |
born1015 |
antal børn, 10-15 år |
unge |
Angiver antallet af unge, 15-19 år, i familien. |
antvoks |
Antal voksne over 19 år i familien |
antkorek |
Antal kørekort |
RELHOVP |
Respondentens relation til hovedpersonen. |
inkpar2000 |
Sum af voksnes indkomst i 2000 priser |
inkntip2000 |
income |
RELHOVi |
Udefineret |
inkhp2000 |
Hovedpersonens indkomst i 2000 priser |
maxmidst |
Dagens 1. transportmiddel |
bilist |
Ejer og kører bil |
antbilp |
Antal biler pr 16-74 årrig |
haftbil |
Antal biler i husstand |
antbilk |
Udefineret |
Uddan |
Højeste gennemførte uddannelse |
Privoff |
Angiver om respondenten er privat eller offentligt ansat. |
Althjem |
0-1 variabel der angiver om turen blev startet fra et alternativt hjem eller hjemmefra. |
hjarbdage |
Antal hele hjemme-arbejdsdage om måneden |
Gaasta1 |
Gangtid til bolig-station i minutter |
Gaabus1 |
Gangtid bolig-busstop i minutter |
Tidsta1 |
Gangtid til bolig-station i minutter |
Tidbus1 |
Gangtid bolig-busstop i minutter |
ejarb |
Angiver hvorfor respondenten ikke har været på arbejde den foregående dag. |
Skiftarb |
Skiftende arbejdsplads |
ald18plus |
Antal personer over 18 år |
bilnr |
Udefineret |
bkom |
Adresse kommune |
bx |
Udefineret |
by |
Udefineret |
bby |
Adresse by |
btuzone |
Adresse zone |
bzones |
Simpel adressezone |
bzone_def |
zone definition |
badr_precis |
Udefineret |
burban |
Adresse urbanisering |
bomrad |
Adresse område |
bbydel |
Adresse bydel |
bamt |
Adresse amt |
akom |
Arbejds kommunekode. |
ax |
Udefineret |
ay |
Udefineret |
aby |
Arbejdsby. Bynumre i Storkøbenhavn er 1000+komnr. I resten af landet er der tale om et selvstændigt bynummer fra Danmarks Statistik. |
atuzone |
Arbejds zone |
azones |
Simpel arbejds zone |
azone_def |
zone definition |
aadr_precis |
Udefineret |
aurban |
Arbejds urbanisering |
aomrad |
arbejds område |
abydel |
Arbejds bydel |
aamt |
Arbejds amt |
altkom |
kommune |
altx |
Udefineret |
alty |
Udefineret |
altby |
Udefineret |
alttuzone |
zone definition |
altzones |
zone definition |
altzone_def |
zone definition |
altadr_precis |
Udefineret |
alturban |
urbanisering |
altomrad |
Udefineret |
altbydel |
bydel |
altamt |
amt |
pvgt |
4-cifret tal. Vægter de enkelte observationer. |
fvgt |
4-cifret tal. Vægter de enkelte observationer. |
turnr |
Turens plads i turrækkefølgen |
START |
Hvornår startede De turen? |
FRAFORML |
Hvorfra startede De den første tur, dvs. efter kl. 3 om morgenen? |
TILFORML |
Hvor skulle De hen? |
TOTKM |
Angiver hvor lang tid hele turen tog, inklusiv ventetid. |
tidtur |
Hvor lang tid tog hele turen, inkl. ventetid? |
byland |
Forløber tur mest i by eller på land |
henhvor |
Hvor skulle De hen? |
HENFRA |
Hvorfra startede De den første tur, dvs. efter kl. 3 om morgenen? |
formpass |
Passagerens turformål |
passfam |
Var føreren af bilen en person i familien? |
passbragt |
Tur sammen / bringes |
passbetal |
Betalt for tur |
tur |
Deltur. Er dette en deltur? |
fraadreskod1 |
Udefineret |
fraadreskod |
Udefineret |
tiladreskod |
Udefineret |
tiladreskod1 |
Udefineret |
formaal |
Turformål |
formaall |
Detaljeret turformål |
langtid |
Turens tidsforbrug |
langtur |
Turlængde |
byprc |
Byland omsat til 100% / 75% / 50% / 25% / 0% |
bykm |
Km kørt i by |
antpas |
Antal passagerer i bil |
ALDGR1_1 |
Var passager nr. ...'s alder under 16 år? |
ALDGR4_1 |
alder |
ALDGR1_2 |
Var passager nr. ...'s alder under 10 år? |
ALDGR2_2 |
Var passager nr. ...'s alder mellem 10 og 18 år? |
ALDGR3_2 |
Var passager nr. ...'s alder mellem 19 og 84 år? |
ALDGR4_2 |
alder |
tpmant |
Antal transportmidler |
trafmin |
Tid i transportmidler |
kaednr |
Kæde nummer |
trkomb |
hvilke transportmidler |
trkombk |
ur-transportmidler: bilfører-passager-kollektiv-cykel |
maxmid |
Hovedtransportmiddel |
maxkm |
Km på længste deltur |
maxmin |
Minutter på længste deltur |
hastigh |
Rejsehastighed. Beregnet som 60*totkm/tidtur |
ventmin |
Ventetid |
erhturk |
Kæde med erhverv |
formaalk |
Udefineret |
formaalx |
Detaljeret kædeformål: arbejde-ærinde-fritid. |
fraformle |
Udefineret |
startkl |
Starttidspunkt |
afgang |
Angiver hvor mange minutter efter midnat turen er påbegyndt. |
ankomst |
Angiver hvor mange minutter efter midnat turen er afsluttet. |
tidsrum |
Udefineret |
Eturant |
Udefineret |
turtyp |
Udefineret |
formle |
Udefineret |
fjadreskod |
Udefineret |
venttid |
ventetid |
billet |
Udefineret |
pris |
pris |
aldgr3_3 |
alder |
maxnr |
Udefineret |
frakom |
Startkommune |
frax |
Udefineret |
fray |
Udefineret |
fraby |
Startby |
fratuzone |
zone definition |
frazones |
zone definition |
frazone_def |
zone definition |
fraadr_precis |
Udefineret |
fraurban |
Startbytype |
fraomrad |
Start områdetype |
frabydel |
Startbydel |
fraamt |
Startamt |
tilkom |
Slutkommune |
tilx |
Udefineret |
tily |
Udefineret |
tilby |
Slutby |
tiltuzone |
zone definition |
tilzones |
zone definition |
tilzone_def |
zone definition |
tiladr_precis |
Udefineret |
tilurban |
Slutbytype |
tilomrad |
Slut områdetype |
tilbydel |
Slutbydel |
tilamt |
Slutamt |
fjkom |
kommune |
fjx |
Udefineret |
fjy |
Udefineret |
fjby |
Udefineret |
fjtuzone |
zone definition |
fjzones |
zone definition |
fjzone_def |
zone definition |
fjadr_precis |
Udefineret |
fjurban |
urbaniseringsgrad |
fjomrad |
Udefineret |
fjbydel |
bydel |
fjamt |
amt |
fraudskift |
Udefineret |
tiludskift |
Udefineret |