| IPLOBE |
Familienummer |
| aarmd |
År og måned. |
| skolud |
Skoleuddannelse |
| DAG |
Hvilken dag omhandler interviewet? |
| dagvgt |
Udefineret |
| FAMTY31 |
Familietype |
| STILIP5 |
Stilling |
| ARBTID |
Ugentlig Arbejdstid |
| KNIP |
Personens køn. |
| ALDER |
alder |
| KOREKORT |
Andel med kørekort |
| GAASTA |
Gangtid bolig-station (intervaller) |
| GAABUS |
Gangtid bolig-busstop (intervaller) |
| ABBKORT |
Abbonementskort til kollektiv trafik |
| TIDSTA |
Gangtid arbejde-station (intervaller) |
| TIDBUS |
Gangtid arbejde-busstop (intervaller) |
| ARBDAGE |
Antal dage med arbejde |
| STUDDAGE |
Antal dage med studie |
| JAKOREK |
År for erhvervelse af kørekort |
| arbhj |
Arbejdsplads i hjemmet |
| KMARBUD |
Afstand til arbejde/uddennelse |
| Boejlej |
Ejer/lejer bolig |
| BOFORM |
Boligform |
| antpers |
Antal personer i familien |
| dato |
Dato |
| KOREMIST |
Mistet kørekort |
| Parbejd |
P-mulighed ved arbejde |
| antbil |
Antal biler i husstand |
| aar |
Fircifret årstal for interview. |
| md |
Måned for interview. |
| ip |
Personer |
| dagdif |
Udefineret |
| tidsp |
Hverdag / Weekend for interviewet. |
| kntyp |
Husstandstype |
| arbstudage |
Antal dage med arbejde/studie |
| inkfak |
Diskonteringsfaktor for indkomster. |
| inkip2000 |
Bruttoindkomst for IP i 2000 kr. |
| inkfam2000 |
Familiens bruttoindkomst i 2000 priser |
| inknt2000 |
Udefineret |
| inkntfam2000 |
Husstandens nettoindkomst i 2000 priser |
| hovpartyp |
Eventuel hovedparsrelation til IP |
| hovpar |
Ja/nej for om IP er en del af hovedpar. Hovedpar er i denne sammenhæng defineret, således at enlige forsøgere også regnes som hovedpar. |
| antfam |
Udefineret |
| ant16_74 |
Antal personer mellem 16 og 74 år i familien. Ændret fra den 1. januar 1998 til at være personer mellem 16 og 84 år. |
| antborn |
Antal børn under 16 år. Optalt i familiefilen. |
| born04 |
Antal børn, 0-4 år. |
| born59 |
Antal børn, 5-9 år |
| born1015 |
antal børn, 10-15 år |
| unge |
Angiver antallet af unge, 15-19 år, i familien. |
| antvoks |
Antal voksne over 19 år i familien |
| antkorek |
Antal kørekort |
| RELHOVP |
Respondentens relation til hovedpersonen. |
| inkpar2000 |
Sum af voksnes indkomst i 2000 priser |
| inkntip2000 |
income |
| RELHOVi |
Udefineret |
| inkhp2000 |
Hovedpersonens indkomst i 2000 priser |
| maxmidst |
Dagens 1. transportmiddel |
| bilist |
Ejer og kører bil |
| antbilp |
Antal biler pr 16-74 årrig |
| haftbil |
Antal biler i husstand |
| antbilk |
Udefineret |
| Uddan |
Højeste gennemførte uddannelse |
| Privoff |
Angiver om respondenten er privat eller offentligt ansat. |
| Althjem |
0-1 variabel der angiver om turen blev startet fra et alternativt hjem eller hjemmefra. |
| hjarbdage |
Antal hele hjemme-arbejdsdage om måneden |
| Gaasta1 |
Gangtid til bolig-station i minutter |
| Gaabus1 |
Gangtid bolig-busstop i minutter |
| Tidsta1 |
Gangtid til bolig-station i minutter |
| Tidbus1 |
Gangtid bolig-busstop i minutter |
| ejarb |
Angiver hvorfor respondenten ikke har været på arbejde den foregående dag. |
| Skiftarb |
Skiftende arbejdsplads |
| ald18plus |
Antal personer over 18 år |
| bilnr |
Udefineret |
| bkom |
Adresse kommune |
| bx |
Udefineret |
| by |
Udefineret |
| bby |
Adresse by |
| btuzone |
Adresse zone |
| bzones |
Simpel adressezone |
| bzone_def |
zone definition |
| badr_precis |
Udefineret |
| burban |
Adresse urbanisering |
| bomrad |
Adresse område |
| bbydel |
Adresse bydel |
| bamt |
Adresse amt |
| akom |
Arbejds kommunekode. |
| ax |
Udefineret |
| ay |
Udefineret |
| aby |
Arbejdsby. Bynumre i Storkøbenhavn er 1000+komnr. I resten af landet er der tale om et selvstændigt bynummer fra Danmarks Statistik. |
| atuzone |
Arbejds zone |
| azones |
Simpel arbejds zone |
| azone_def |
zone definition |
| aadr_precis |
Udefineret |
| aurban |
Arbejds urbanisering |
| aomrad |
arbejds område |
| abydel |
Arbejds bydel |
| aamt |
Arbejds amt |
| altkom |
kommune |
| altx |
Udefineret |
| alty |
Udefineret |
| altby |
Udefineret |
| alttuzone |
zone definition |
| altzones |
zone definition |
| altzone_def |
zone definition |
| altadr_precis |
Udefineret |
| alturban |
urbanisering |
| altomrad |
Udefineret |
| altbydel |
bydel |
| altamt |
amt |
| pvgt |
4-cifret tal. Vægter de enkelte observationer. |
| fvgt |
4-cifret tal. Vægter de enkelte observationer. |
| turnr |
Turens plads i turrækkefølgen |
| START |
Hvornår startede De turen? |
| FRAFORML |
Hvorfra startede De den første tur, dvs. efter kl. 3 om morgenen? |
| TILFORML |
Hvor skulle De hen? |
| TOTKM |
Angiver hvor lang tid hele turen tog, inklusiv ventetid. |
| tidtur |
Hvor lang tid tog hele turen, inkl. ventetid? |
| byland |
Forløber tur mest i by eller på land |
| henhvor |
Hvor skulle De hen? |
| HENFRA |
Hvorfra startede De den første tur, dvs. efter kl. 3 om morgenen? |
| formpass |
Passagerens turformål |
| passfam |
Var føreren af bilen en person i familien? |
| passbragt |
Tur sammen / bringes |
| passbetal |
Betalt for tur |
| tur |
Deltur. Er dette en deltur? |
| fraadreskod1 |
Udefineret |
| fraadreskod |
Udefineret |
| tiladreskod |
Udefineret |
| tiladreskod1 |
Udefineret |
| formaal |
Turformål |
| formaall |
Detaljeret turformål |
| langtid |
Turens tidsforbrug |
| langtur |
Turlængde |
| byprc |
Byland omsat til 100% / 75% / 50% / 25% / 0% |
| bykm |
Km kørt i by |
| antpas |
Antal passagerer i bil |
| ALDGR1_1 |
Var passager nr. ...'s alder under 16 år? |
| ALDGR4_1 |
alder |
| ALDGR1_2 |
Var passager nr. ...'s alder under 10 år? |
| ALDGR2_2 |
Var passager nr. ...'s alder mellem 10 og 18 år? |
| ALDGR3_2 |
Var passager nr. ...'s alder mellem 19 og 84 år? |
| ALDGR4_2 |
alder |
| tpmant |
Antal transportmidler |
| trafmin |
Tid i transportmidler |
| kaednr |
Kæde nummer |
| trkomb |
hvilke transportmidler |
| trkombk |
ur-transportmidler: bilfører-passager-kollektiv-cykel |
| maxmid |
Hovedtransportmiddel |
| maxkm |
Km på længste deltur |
| maxmin |
Minutter på længste deltur |
| hastigh |
Rejsehastighed. Beregnet som 60*totkm/tidtur |
| ventmin |
Ventetid |
| erhturk |
Kæde med erhverv |
| formaalk |
Udefineret |
| formaalx |
Detaljeret kædeformål: arbejde-ærinde-fritid. |
| fraformle |
Udefineret |
| startkl |
Starttidspunkt |
| afgang |
Angiver hvor mange minutter efter midnat turen er påbegyndt. |
| ankomst |
Angiver hvor mange minutter efter midnat turen er afsluttet. |
| tidsrum |
Udefineret |
| Eturant |
Udefineret |
| turtyp |
Udefineret |
| formle |
Udefineret |
| fjadreskod |
Udefineret |
| venttid |
ventetid |
| billet |
Udefineret |
| pris |
pris |
| aldgr3_3 |
alder |
| maxnr |
Udefineret |
| frakom |
Startkommune |
| frax |
Udefineret |
| fray |
Udefineret |
| fraby |
Startby |
| fratuzone |
zone definition |
| frazones |
zone definition |
| frazone_def |
zone definition |
| fraadr_precis |
Udefineret |
| fraurban |
Startbytype |
| fraomrad |
Start områdetype |
| frabydel |
Startbydel |
| fraamt |
Startamt |
| tilkom |
Slutkommune |
| tilx |
Udefineret |
| tily |
Udefineret |
| tilby |
Slutby |
| tiltuzone |
zone definition |
| tilzones |
zone definition |
| tilzone_def |
zone definition |
| tiladr_precis |
Udefineret |
| tilurban |
Slutbytype |
| tilomrad |
Slut områdetype |
| tilbydel |
Slutbydel |
| tilamt |
Slutamt |
| fjkom |
kommune |
| fjx |
Udefineret |
| fjy |
Udefineret |
| fjby |
Udefineret |
| fjtuzone |
zone definition |
| fjzones |
zone definition |
| fjzone_def |
zone definition |
| fjadr_precis |
Udefineret |
| fjurban |
urbaniseringsgrad |
| fjomrad |
Udefineret |
| fjbydel |
bydel |
| fjamt |
amt |
| fraudskift |
Udefineret |
| tiludskift |
Udefineret |