ALDER |
Interview personens alder (normalt over 15 år). |
KOEN |
Køn |
IPSTIL |
IPs stilling |
FAMTYPE |
Familietype |
BOLTYPE |
Boligtype |
IPBRINDK |
IPs brutto indkomst i 1985 |
IPNETINDK |
IPs netto indkomst i 1985 |
SKOLEUDD |
IPs skoleuddannelse |
CIVILST |
IPs civilstand |
BOLFORH |
Boligens ejerforhold |
IPBRANC |
IPs branche tilhørsforhold |
BILRAADH |
Bilrådighed |
BILEJER |
IP er bilejer. Det har ikke været muligt at definere parameteren, hvorfor alle records er sat til værdien uoplyst. |
CYKEJER |
IP er cykel ejer |
KNAEJER |
IP er knallert ejer |
MCEJER |
IP er motorcykel ejer |
KORTBIL |
IP har kørekort til bil, årstal for erhvervelse af kørekort. 0 og 9 betyder hhv. intet kørekort og ikkeoplyst. |
KORTMC |
IP har kørekort til motorcykel, årstal for erhvervelse af kørekort. 0 og 9 betyder hhv. intet kørekort og ikkeoplyst. |
URBAN |
Urbanisering |
GEOOMR |
Geografisk område |
UGEDAG |
Ugedag op hvilken turen foregik. |
TURNR |
Turens nummer. Numre der ender på nul er hovedture. Øvrige ture er delture. De to første cifre er hovedtursnummer. |
TURTYPE |
Turtype. Se i øvrigt forklaring i dokumentation. |
FRAFORM |
Fra formål |
TILFORM |
Til formål |
TURFORM |
Turens formål, dannet som FRAFORM*10+TILFORM. |
STARTTID |
Starttidspunktet for turen, angivet i timer og minutter. Formatet er hhmm. |
TURLGD |
Delturens længde i kilometer. 0 betyder uoplyst turlængde. |
TRNMDL |
Transportmiddel der er anvendt på turen. Hvis der er tale om en opdelt hovedtur, er parameteren sat til nul. |
HTURLGD |
Hovedturens længde i kilometer. |
HTURVAR |
Hovedturens varighed i minutter. |
HOVEDTRM |
Hovedtransportmiddel forstået som det transportmiddel, der er anvendt på den længste deltur. |
HOVEDTRL |
Hovedtransportmidlets tilbagelagte længde. Længden på den længste deltur. |
BYFORM |
Byform, hvori turen foregik. |
ANTTRAN |
Antal transporter (delture) hovedturen er opbygget af. |
IPTURANT |
Antal hovedture, som IP har foretaget inden for et døgn. |
IPTURLGD |
IPs samlede turlængde i kilometer |
IPTURVAR |
Samlede varighed af IPs ture i minutter |
IPERHVKM |
IPs samlede længde af erhvervsture i km. Turene er ikke medtaget under parameteren IPTURLGD. |
IPTGANGL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som gang delture. |
IPTCYKL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som cykel delture. |
IPTKNALL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som knallert delture. |
IPTMCL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som motorcykel delture. |
IPTBILL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som bil delture. |
IPTBUSL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som bus delture. |
IPTTOGL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som tog delture. |
IPTANDL |
Antal km IP totalt har tilbagelagt som andre delture. |
ALMARBTR |
Almindeligste bopæl-arbejdssted transportmiddel. Da oplysninger mangler er parameteren uoplyst. |
LGDARBTR |
Afstand mellem bopæl og arbejdsplads. |
BILABEF |
Bil As betalingsform. |
BILBBEF |
Bil Bs betalingsform. |
BILCBEF |
Bil Cs betalingsform. |
BILAPLD |
Farve på bil As nummerplader |
BILASTR |
Bil As størrelse udtrykt i kg. |
BILBPLD |
Farve på bil Bs nummerplader |
BILBSTR |
Bil Bs størrelse udtrykt i kg. |
BILCPLD |
Farve på bil Cs nummerplader |
BILCSTR |
Bil Cs størrelse udtrykt i kg. |
BILAAAR |
Bil As årgang, hvor 99 betyder uoplyst. |
BILBAAR |
Bil Bs årgang, hvor 99 betyder uoplyst. |
BILCAAR |
Bil Cs årgang, hvor 99 betyder uoplyst. |
BILADRV |
Bil As drivmiddel (brændstof) |
BILBDRV |
Bil Bs drivmiddel (brændstof) |
BILCDRV |
Bil Cs drivmiddel (brændstof) |
BILAKM |
Distance bil A kører pr. liter brændstof målt i km. 99 betyder ved ikke. |
BILBKM |
Distance bil B kører pr. liter brændstof målt i km. 99 betyder ved ikke. |
BILCKM |
Distance bil C kører pr. liter brændstof målt i km. 99 betyder ved ikke. |
SAMKHYP |
Samkørselsordning - hyppighed for deltagelse til/fra arbejde. |
SAMKHUS |
Samkørselsordning - antal husstande, der deltager. |
SAMKANT |
Samkørselsordning - antal personer, der deltager. |
SAMKOT1 |
Samkørselsordning - kombination af opsamlingssted og transportmiddel til opsamlingssted for 1. person. Se matrix med mulige koder i dokumentationen. |
SAMKOT2 |
Samkørselsordning - kombination af opsamlingssted og transportmiddel til opsamlingssted for 2. person. Se matrix med mulige koder i dokumentationen. |
SAMKOT3 |
Samkørselsordning - kombination af opsamlingssted og transportmiddel til opsamlingssted for 3. person. Se matrix med mulige koder i dokumentationen. |
SAMKOT4 |
Samkørselsordning - kombination af opsamlingssted og transportmiddel til opsamlingssted for 4. person. Se matrix med mulige koder i dokumentationen. |
SAMKPLB |
Samkørselsordning - vil en opsamlingsplads blive benyttet. |
SAMKFRB |
Samkørselsordning - krav for benyttelse af opsamlingsplads. Se matrix med mulige koder i dokumentation. |
SAMKFHY |
Samkørselsordning - anvendelse af ordningen i fritiden (hyppigheden) |
SAMKFMF |
Samkørselsordning - formål med samkørsel i fritiden |
STATAFST |
Stationsafstand fra bopæl i km |
ARBEJDE |
IP arbejder eller studerer |
STATARB |
Afstand fra station til arbejdsplads/uddannelsessted i km. |
KOLLTRN |
Kollektiv transporttid mellem bopæl og arbejdsplads i minutter. |
KOLLBNT |
Kollektive transportmidler - benyttelsesgrad |
AARSKBLA |
Antal kilometer kørt i bil A i året 1985. |
AARSKBLB |
Antal kilometer kørt i bil B i året 1985. |
AARSKBLC |
Antal kilometer kørt i bil C i året 1985. |
KOLLTDIF |
Kollektiv transporttids difference for ture mellem bopæl og arbejde i forhold til den angivne rejsetid i parameter HTURVAR. Tidsforskel i minutter. |
IPNR |
Løbenummer for IP, som relaterer sig til det nummer, der findes på skemaet, der indeholder interviewet. |
IPTAEL |
IPs tælleenhed. |
IPHTAEL |
IP hovedturs tælleenhed |
IPDTAEL |
Tur tælleenhed |
IPVAEGT |
IPs vægt, når der ønskes analyser, der er repræsentative for befolkningen. Den vægt, der er beregnet for hver IP, således at skævheder i stikprøveudvælgelsen så vidt muligt elimineres. Denne vægt bruges ved summationer, hvor det ønskede resultat skal være repæsentativ for hele befolkningen. |
OBSTAEL |
Observations tælleenhed. Parameteren har værdien 1 i samtlige records. |
NEWID |
Primær nøgle |