Formål
?
Formålet med systemet er at håndtere Sikkerhedsstyrelsens sager og dokumenter. Sags- og dokumenthåndteringssystemet skal sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling og skabe grundlag for videndeling i Sikkerhedsstyrelsen. Sags- og dokumenthåndteringssystemet er endvidere en væsentlig hjælpefunktion for sagsbehandlingen.
Indhold
?
Systemet indeholder dokumenter oprettet i forbindelse med Sikkerhedsstyrelsens sagsbehandling inden for styrelsens ressortområde. Det drejer sig fx om: Ansøgninger om autorisation inden for el-, vvs- og kloakområderne. Anmeldelser af overtrædelser af autorisationsreglerne inden for el-, vvs- og kloakområderne. Tilsyn med elinstallationer. Tilsyn med gasinstallationer. Godkendelse af fyrværkeriartikler og af virksomheder, der ønsker at indføre fyrværkeri i Danmark. Sagsbehandling af ulovligt fyrværkeri. Sagsbehandling af farlige produkter generelt, herunder fx påbud om tilbagetrækning af visse produkter. Sagsbehandling i forbindelse med ulykker forårsaget af gas eller el. Tilsyn på metrologi-området, fx tilsyn med vægte i detailleddet. Regelarbejde - udstedelse af bekendtgørelser og udarbejdelse af lovforslag - inden for Sikkerhedsstyrelsens områder: Ædelmetal, Metrologi, Akkreditering, Elinstallationer, El-produkter, Gasinstallationer, Gasprodukter, Generel produktsikkerhed, Legetøj, Fyrværkeri samt Autorisationer inden for el, vvs og kloak.