Søgning » Uniq Omsorg
Bemærkning

Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering. Et omsorgssystem, hvori der registreres oplysninger om: Borgere med behov for personlig pleje, praktisk bistand, hjælpemidler, træning, ældre/plejebolig. Borgere bosiddende i kommunen. Borgere, der inden for frit valg til genoptræning bosiddende i hele landet, som har valgt kommunens genoptræning.

Aflevering 20637
Register

Uniq Omsorg (2000-2014)


Skabt af ?
Formål ?

Følgende typer af behandling indgår: På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.

Indhold ?

Alle borgere i Ærø Kommune.

Tabeller ?

Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Dokumentation ?
  • Afleveringsbestemmelse
  • Beskrivelse af organisation og organisationsændringer i driftsperioden
  • Oversigt over love og paragraffer
  • Fællessprog I
  • Fællessprog II
  • Kvalitetsstandarder 2003
  • Kvalitetsstandarder 2008
  • Kvalitetsstandard – Borgerstyret Personlig Assistance 2013
  • Kvalitetsstandard – Dagcenter og Vedligeholdelsestræning 2012
  • Kvalitetsstandard – Fodbehandling 2013
  • Kvalitetsstandard – Genoptræning og vedligeholdende træning 2013
  • Kvalitetsstandard – Hovedrengøring
  • Kvalitetsstandard – Ledsageordning 2009
  • Kvalitetsstandard – Ledsageordning 2012
  • Kvalitetsstandard – Midlertidige pladser, aflastning/afløsning af pårørende 2013
  • Kvalitetsstandard – Nødkald 2010
  • Kvalitetsstandard – Nødkald 2013
  • Kvalitetsstandard – Personlig hjælp 2013
  • Kvalitetsstandard – Personlig pleje, indtagelse af mad og drikke 2010
  • Kvalitetsstandard – Plejebolig på ældrecenter 2011
  • Kvalitetsstandard – Praktisk hjælp. Rengøring. Tøjvask. Indkøb. Madservice. Andre praktiske opgaver 2012
  • Kvalitetsstandard – Praktisk hjælp 2013
  • Kvalitetsstandard – Tilberedning og udbringning af varm mad
  • Kvalitetsstandard – Visitation 2010
  • Kvalitetsstandard – Visitation 2013
  • Kvalitetsstandard – Visitation til handicap- og ældrebolig 2010
  • Kvalitetsstandard – Visitation til ældrebolig 2012
  • Notat om kommunens faktiske anvendelse af systemet
  • Manual, Adfærdsvurdering
  • Manual - Borgerportal
  • Manual – Advis
  • Manual - Borgerjournal
  • Manual - Borgerstamdata, pårørende og læger
  • Manual - Brug af tekstskabeloner
  • Manual - Nye Handlingsplaner, livshistorie og anamnese
  • Manual - Scannede dokumenter og digitale billeder til Uniq Omsorg
  • Manual - Opkrævningsmoduler med PBS service
  • Manual - Statistik, Budget
  • Manual - Statistik, Dataeksport
  • Manual - Statistik, Generelt
  • Manual - Statistik, Rapportgenerator
  • Installationsvejledning og brugermanual - Sygehusadvisering
  • Manual for Systemopsætning - Snitfladeindstillinger
  • Manual for Systemopsætning - Intern tekstbehandler, oprettelse af skabeloner
  • Manual for Systemopsætning - Ny intern tekstbehandler, oprettelse af skabeloner
  • Manual for Systemopsætning, Organisationsopbygning
  • Manual for Sikkerhed, systemopsætning og opsætning af grundkartoteker
  • Manual for Tilfredshedsundersøgelsesmodul
  • Manual for T-kort, Afvigelser
  • Manual for T-kort, Besøgsplanlægning
  • Manual for Visitation, God sagsbehandling
  • Manual for Visitation, Hjemmepleje
  • Manual for Visitation, Hjælpemidler
  • Manual for Visitation, Madservice
  • Manual for Sags- og Bevillingsmodulet
  • Manual for Visitation, Sygepleje
  • Manual for Visitation, Ydelseskatalog
  • Manual for T-kort, Oprettelse af ruter
  • Manual for Vagtplan, Medarbejderkartotek
  • Manual for Vagtplanlægning, Overenskomstmodul
  • Manual for Vagtplan II, Vagtplanlægning
  • Vejledning for administration af Uniq Omsorg
  • Vejledning til snitflade til KMD Tidsadministration
  • Vejledning til snitflade til PDC Vagtplan
  • Vejledning til tilkøbsmodulet Pakkeberegning
  • Manual til Visitation, Aktivitet
  • Manual til Visitation, Bolig
  • Manual FSII
  • Brug af dokumenter
  • E/R-diagram for driftsdatabasen
  • Driftsdatabasen, tabel- og feltbeskrivelser
  • Uniq Omsorg, moduloversigt og -anvendelse
  • Tabel- og feltbeskrivelser over arkiveringsversionen
  • E/R-diagram over arkiveringsversionen
  • Notat med tekniske bemærkninger vedr. arkiveringsversionen
  • Liste over dokumenter der ikke kan konverteres
  • Notat vedr. dokumenter der ikke kan konverteres
Dækker perioden ?

Fra 01-01-2000 til 31-01-2014.

ID-oplysninger i data ?
  • Regionnummer
  • CVR-nummer
  • CPR-nummer
  • Kommunenummer
Andre oplysninger ?
  • Indeholder digitale dokumenter