Formål
?
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Indhold
?
Indberetning via web-service til PAL10 systemet har bestået af:
• Indberetning af angivelse
• Indberetning af korrektion
• Indberetning af kendelse
• Indberetning af skønsmæssig ansættelser
• Forespørgsel på tidl. indberettede oplysninger
Derudover har PAL systemet haft følgende batchkørsler:
• Udtræk til Skattestyrelsens SAP 38 system
• Udtræk til Skattestyrelsens DataWarehouse