Søgning » Inklusion i folkeskolen, 2016
Aflevering 20887
Forskningsdata

Inklusion i folkeskolen, 2016 (2015-2016)

Alias: Inclusion in public schools, 2016

Formål ?

Som led i projekt Inklusionspanelet er der i perioden 2014-2016 gennemført interview med 21 elever, der er tilbageført fra specialtilbud og er inkluderet i et almentilbud. Formålet har været at ”høre elevernes stemme” i forbindelse med inklusionen. Der er ikke foretaget interview med skolernes ledelse, lærere, pædagoger eller med elevernes forældre, og i undersøgelsen indgår derfor udelukkende elevernes egne subjektive oplevelser. Interviewene udgør et supplement til de øvrige kvantitative og kvalitative undersøgelser i projektet.

Indhold ?

Elever fra 5. eller 7. klasse på en almindelig folkeskole i skoleåret 2013/14. Eleverne havde selv i et kvantitativt spørgeskema fra panelundersøgelsens andre dele angivet, at de gerne ville interviewes, og forældrene havde givet skriftlig tilladelse. Inklusion, folkeskole, elever, organisering, samarbejde, forvaltning, dagtilbud, forældre, forældresamarbejde, inklusionsarbejde, pædagogiske medarbejdere, fysiske rammer, ressourcestyring, ressourcefordeling, specialundervisning, prioritering, PPR, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, AKT, adfærd kontakt trivsel, holddannelse, vejledning

Tabeller ?

Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Dokumentation ?
  • 17-15822-4 Afleveringsbestemmelse for Inklusion i folkeskolen 1334708_1_1
  • Følgeseddel til aflevering
  • Kondenseringsskemaer
  • Rapport inkl metode
  • Spørgeguide
Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 01-11-2015 til 01-12-2016.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen
Andre oplysninger ?
  • Indeholder digitale dokumenter