Tabel

billund


Beskrivelse ?

Data til projektet Evaluering af inklusionsindsatsen i Billund Kommune

Størrelse (Antal rækker) ?

599

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
Navn Navn
brugerid BrugerID
cpr cpr
Klasse Klasse
Skole Skole
instnr SkoleiD
Skole_kontakt Skole-kontakt
E_mail E-mail
FoersteD Dato for første åbning af skema
FoersteT Tidspunkt for første åbning af web-inter
SessionS Dato for start af seneste session
Session2 Dato for slut af seneste session
Session3 Tidspunkt for start af seneste session
Session4 Tidspunkt for slut af seneste session
SessionN Sessionsnummer, seneste session
IaltTidl Varighed i sekunder før session
SessionT Varighed i sekunder af seneste session
BrugerNa Brugernavn fra UNI-login
HovedFil HovedFilterType
v5 Er du glad for at gå i skole?
v6 Er du glad for din klasse?
v7 Behandler I hinanden godt i klassen?
v8 Skriv navnet på de tre klassekammerater, som du har det bedst med: 1
v9 Skriv navnet på de tre klassekammerater, som du har det bedst med: 2
v10 Skriv navnet på de tre klassekammerater, som du har det bedst med: 3
v11 Er du glad for dine lærere?
v12 Behandler dine lærere dig retfærdigt?
v13 Hvis nogen i din klasse bliver mobbet, gør de voksne så noget ved det?
v14 Gør dine lærere noget for, at alle i klassen skal have det godt?
v15 Er der en voksen på skolen, som du kan tale med, hvis du har brug for det? (f.eks. hvis du har problemer eller er ked af det)
v16 Er du interesseret i at lære noget i skolen?
v19 Bliver du forstyrret af larm i timerne?
v20 Er dine lærere gode til at gøre undervisningen spændende?
v21 Får alle i klassen samme opgaver i skolen?
v22 Hvor ofte er der en ekstra voksen i klassen?
v23 Hvor enig er du i, at du klarer dig godt fagligt i skolen?
v24 Hvor meget fravær har du haft indenfor de sidste 2 måneder?
v25 Tænker du nogen gange på at skifte skole?
v26 Spørger dine klassekammerater dig om hjælp i timerne?
v27 Når jeg laver gruppearbejde med mine klassekammerater, får jeg:
v28 Når jeg ikke kan finde ud af en bestemt ting i skolen, tør jeg godt sige det i klassen
v29 Mine lærere roser mig
v30 Fortæller dine klassekammerater dig, når de synes, at du er god i skolen?
v31 Når jeg selv synes, at jeg har lavet et godt stykke arbejde, synes min lærer det også
v32 Jeg rækker fingeren op, når læreren stiller et spørgsmål, og jeg kender svaret
v33 Når vi diskuterer ting i timerne, deltager jeg
v34 Når jeg skal samarbejde med mine klassekammerater i skolen
v35 Når jeg selv synes, jeg er god til noget
v36 Synes du, at du kan finde ud af de opgaver, læreren giver dig?
v37 Jeg synes, at jeg bliver bedre og bedre i fagene
v38 Jeg synes, jeg er god til at læse rigtigt og hurtigt
v40 Når jeg får en opgave i skolen af læreren plejer jeg:
v41 Jeg er rastløs. Jeg har svært ved at holde mig i ro i længere tid.
v42 Jeg har tit hovedpine, ondt i maven eller kvalme.
v43 Jeg kan blive meget vred og bliver tit hidsig.
v44 Jeg gør som regel det, jeg får besked på.
v45 Jeg er tit bekymret.
v46 Jeg har altid uro i kroppen. Jeg har svært ved at sidde stille og holde mig i ro (arme, ben, fingre, hoved eller krop).
v47 Jeg starter tit slagsmål. Jeg kan få andre til at gøre det, jeg siger, de skal.
v48 Jeg er tit ked af det, trist eller lige ved at græde.
v49 Jeg bliver nemt distraheret. Jeg har svært ved at koncentrere mig.
v50 Jeg bliver utryg i nye situationer. Jeg bliver let usikker på mig selv.
v51 Jeg bliver tit beskyldt for at lyve eller snyde.
v52 Jeg tænker mig om, før jeg gør noget.
v53 Jeg tager ting, som ikke er mine (derhjemme, i skolen eller andre steder).
v54 Jeg er bange for mange ting. Jeg er nem at forskrække.
v55 Jeg gør de ting færdige, jeg begynder på. Jeg er god til at koncentrere mig.
v56 Er du sammen med de andre fra klassen i frikvartererne?
v57 Deltager du, når der er sociale arrangementer på skolen? Det kan f.eks. være klassefester eller skovtur med forældre eller andre arrangementer, hvor hele klassen er inviteret.
v58 Er du sammen med dine klassekammerater uden for skoletiden?
v59 Går du til noget i fritiden? Det kan f.eks. være sport, rollespil eller spille mv.
v60 Får du ekstra støtte i undervisningen i klassen?
v61 Er der nogen timer, hvor du får ekstra støtte i undervisning uden for klassen?
v62 Er du glad for den støtte, du får?
v63 Føler du, at støtteundervisningen hjælper?
v64 Er du kommet til klassen fra en specialskole eller en specialklasse i dette eller sidste skoleår?
v65 Vi skal tale med nogle elever om, hvordan man trives i skolen og måske kontakter vi dig. Har du lyst til at være med til det?
v66 Din lærer har forklaret dig og din klasse lidt om denne undersøgelse, der handler om, hvordan I har det i klassen og hvordan det går i skolen. Vi håber, du vil besvare de spørgsmål, der nu bliver
v71 Jeg ved, hvad min dansklærer forventer, at jeg skal vide og kunne i dansk
v72 Min dansklærer fortæller mig tit, hvordan jeg klarer mig i forhold til de mål, der er i dansk
v73 Min dansklærer fortæller mig tit, hvordan jeg kan blive endnu bedre til dansk
v74 Min dansklærer sørger tit for, at de opgaver jeg får i dansk passer til mit niveau
v75 Når vi arbejder i grupper i dansk er det tydeligt, hvad det er, læreren vil have os til at lave
v78 Hvilken klasse går du i? (fx 5.b)
int_resu Status for undersøgelse
status status for besvarelse
stikstat indgår i stikprøven eller ej
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv