Tabel

Datafil


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

981

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 Sekvensnummer
V3 Casvgt
V4 Anonym
V5 Chefgruppe
V6 De bedes anføre Deres kommunes indbyggertal pr. 1.1.80
V7 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 1. Kommunal uddannelse
V8 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 2. Privat administrativ uddannelse
V9 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 3. Jurist
V10 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 4. Økonom (polit, oecon, scient.pol etc.)
V11 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 5. Arkitekt
V12 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 6. Ingeniør (akademi/polyt)
V13 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 7. Ingeniør (teknikum/bygn. konst.)
V14 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 8. Socialrådgiver/familievejleder
V15 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 9. HA, HD
V16 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 10. Forvaltningshøjskolen (FFA, øk.-adm o.l.)
V17 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 11. Forvaltningshøjskolen (SK-, sociale kurser o.l.)
V18 Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 12. Andet
V19 Spm. 2: Hvad er Deres alder? År:
V20 Spm. 3: Køn
V21 Spm. 4: Hvad er Deres anciennitet i kommuner og amtskommuner ialt? År:
V22 Spm. 5: I hvor mange kommuner og amtskommuner har De haft ansættelse (der ses bort fra skift, der alene er begrundet i kommune-sammenlægning)? Antal kommuner:
V23 Spm. 6: Hvad er Deres anciennitet i Deres nuværende stilling? År:
V24 Spm. 7: Hvilken stilling beklædte De umiddelbart inden ansættelsen i Deres nuværende stilling? (Eet kryds)
V25 Spm. 7: Hvilken stilling beklædte De umiddelbart inden ansættelsen i Deres nuværende stilling? (Eet kryds) Stillings art
V26 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Ingen tidligere primærkommunal ansættelse
V27 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kæmner/kommunesekretær i sognekommune
V28 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Økonomisk forvaltning (excl. skatteforvaltning)
V29 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Socialforvaltning
V30 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Skatteforvaltning
V31 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Teknisk forvaltning
V32 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kulturel forvaltning
V33 Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Andet
V34 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Ingen tidligere ledelsesansættelse
V35 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kommunal administration
V36 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Amtskommunal administration
V37 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Lokal/regional statsadministration
V38 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Statslig centraladministration
V39 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kommunal revision
V40 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Privat administration
V41 Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Andet
V42 Spm. 10: Hvor har De tilbragt størstedelen af Deres opvækst (0-18 år)?
V43 Spm. 11: Er en del af Deres opvækst (0-18 år) sket inden for den kommunes grænser, hvor De nu er ansat?
V44 Spm. 11: Er en del af Deres opvækst (0-18 år) sket inden for den amtskommune, hvor Deres nuværende ansættelseskommune er beliggende?
V45 Spm. 12: Hvad var Deres faders (hovedforsørgers) erhverv i samme periode? (Eet kryds)
V46 Anonym 2
V47 Chefgruppe 2
V48 Spm. 13: Hvor mange timer udgør en gennemsnitlig arbejdsuge for Dem?
V49 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Borgmester
V50 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Formanden for komissionen
V51 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommissionsmedlemmer/politikere
V52 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommunaldirektøren
V53 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommunebogholder/regnskabschef
V54 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Socialinspektøren
V55 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Skatteinspektøren
V56 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Stadsingeniøren
V57 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Borgere/klienter i kommunen
V58 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte i andre kommuner
V59 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte på regionalt/amtskommunalt niveau
V60 Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte på centralt/ministerielt niveau
V61 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og borger/klient
V62 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og udvalg/kommission
V63 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og andre forvaltningsgrene
V64 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og kommunalbestyrelse/ økonomiudvalg
V65 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og amtslige myndigheder
V66 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og statslige myndigheder
V67 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem eget udvalg/kommission og kommunalbestyrelse/ økonomiudvalg
V68 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem forskellige partigrupperinger
V69 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem forskellige uddannelsesgrupper i egen forvaltning
V70 Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: I egen forvaltning iøvrigt
V71 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Karriereforløb (avancement)
V72 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Belastning p.g.a. de nye opgaver
V73 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Samarbejdsproblemer
V74 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Alder (67 år eller mere)
V75 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Sygdom
V76 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Død
V77 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Ved ikke
V78 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Ingen forgænger i stillingen
V79 Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Andet
V80 Hvilken alder havde Deres forgænger ved fratræden (cirka)? År:
V81 Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemands ytringsfrihed bør ikke på nogen måde begrænses af loyalitetsforpligtigelse.
V82 Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke deltage i offentlig debat om politiske spørgsmål inden for sit eget arbejdsområde.
V83 Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke deltage i offentlig debat om politiske spørgsmål i det hele taget.
V84 Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke være medlem af et politisk parti.
V85 Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke opstille ved kommune/amts/folketingsvalg.
V86 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Al kontakt mellem folkevalgte og administration bør gå gennem områdets chef.
V87 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Som ledende embedsmand bør man i højere grad være mægler mellem forskellige parter end være fortolker af et lovgrundlag.
V88 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Forvaltningschefers retsstilling burde klargøres f.eks. af hensyn til ansættelsessikkerhed under mulige konflikter med de folkevalgte.
V89 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En kommunal chef bør ikke tilkendegive sin personlige politiske holdning over for de folkevalgte.
V90 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politiske hensyn bør generelt vægtes ligeså højt som rent saglige hensyn, når der træffes afgørelser i kommunale organer.
V91 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Det er betænkeligt for nærdemokratiet, hvis de folkevalgte afgiver enkeltsagsbehandlingen til fordel for mere generelle drøftelser.
V92 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politik er det muliges kunst; de politiske beslutninger bør derfor i højere grad indeholde kortsigtede løsninger end mål for langsigtede planer.
V93 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politikerne bør alene og uden skelen til forskellige faggruppers synspunkter udstikke retningslinierne for serviceniveauet i kommunerne.
V94 Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Princippet om enhedsforvaltning i kommunerne nødvendiggør øgede beføjelser til borgmesteren.
V95 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Den samlede offentlige sektor er blevet for stor i forhold til den private sektor.
V96 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Den private sektor er generelt mere effektiv end den offentlige sektor.
V97 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Der er udlagt for mange opgaver fra staten til kommunerne.
V98 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten burde styre de udlagte opgaver strammere end det er tilfældet i dag.
V99 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: De statslige krav til den kommunale planlægning er for vidtgående.
V100 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten har kun i ringe omfang formået at overskue de økonomiske konsekvenser af de udlagte opgaver.
V101 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten har kun i ringe omfang formået at overskue de administrative konsekvenser af de udlagte opgaver.
V102 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Det vanskeliggør i unødvendig grad det kommunale arbejde at inddrage borgerne i de kommunale beslutninger (eks. borgermøder og forbrugergrupper).
V103 Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Borgernes ret til anke og indsigelse er i for høj grad blevet tilgodeset i kommunernes lovgrundlag.
V104 Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende administrative ressourcer i de enkelte sektorforvaltninger til konsekvensberegninger af langtidsplaner.
V105 Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende administrative ressourcer på centralt niveau i kommunen til konsekvensberegninger af langtidsplaner.
V106 Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende politisk interesse for den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning.
V107 Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende politisk enighed om målene i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning.
V108 Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende forudsigelighed af statslige indgreb mindsker realismen i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning.
V109 Amt
V110 Uddannelsesniveau for fader
V111 Uddannelsesretning for fader
V112 Indbyggere
V113 Grupperet aldersfordeling
V114 Grupperet kommunal anciennitet
V115 Grupperet stillings anciennitet
V116 Grupperet alder for forgænger ved afgang
V117 Uddannelse
V118 Seneste stilling
V119 Antal kommunale sektorer på sektorniveau
V120 Kommunale sektoransættelser
V121 Antal sektorer på ledelsesniveau
V122 Generelle sektorer
V123 Stedlig tilknytning
V124 Årsag til afgang af forgænger
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv