V1 |
DDA studienummer |
V2 |
Sekvensnummer |
V3 |
Casvgt |
V4 |
Anonym |
V5 |
Chefgruppe |
V6 |
De bedes anføre Deres kommunes indbyggertal pr. 1.1.80 |
V7 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 1. Kommunal uddannelse |
V8 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 2. Privat administrativ uddannelse |
V9 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 3. Jurist |
V10 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 4. Økonom (polit, oecon, scient.pol etc.) |
V11 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 5. Arkitekt |
V12 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 6. Ingeniør (akademi/polyt) |
V13 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 7. Ingeniør (teknikum/bygn. konst.) |
V14 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 8. Socialrådgiver/familievejleder |
V15 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 9. HA, HD |
V16 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 10. Forvaltningshøjskolen (FFA, øk.-adm o.l.) |
V17 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 11. Forvaltningshøjskolen (SK-, sociale kurser o.l.) |
V18 |
Spm. 1: Hvad er Deres uddannelse: 12. Andet |
V19 |
Spm. 2: Hvad er Deres alder? År: |
V20 |
Spm. 3: Køn |
V21 |
Spm. 4: Hvad er Deres anciennitet i kommuner og amtskommuner ialt? År: |
V22 |
Spm. 5: I hvor mange kommuner og amtskommuner har De haft ansættelse (der ses bort fra skift, der alene er begrundet i kommune-sammenlægning)? Antal kommuner: |
V23 |
Spm. 6: Hvad er Deres anciennitet i Deres nuværende stilling? År: |
V24 |
Spm. 7: Hvilken stilling beklædte De umiddelbart inden ansættelsen i Deres nuværende stilling? (Eet kryds) |
V25 |
Spm. 7: Hvilken stilling beklædte De umiddelbart inden ansættelsen i Deres nuværende stilling? (Eet kryds) Stillings art |
V26 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Ingen tidligere primærkommunal ansættelse |
V27 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kæmner/kommunesekretær i sognekommune |
V28 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Økonomisk forvaltning (excl. skatteforvaltning) |
V29 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Socialforvaltning |
V30 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Skatteforvaltning |
V31 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Teknisk forvaltning |
V32 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kulturel forvaltning |
V33 |
Spm. 8: I hvilke primærkommunale sektorer har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Andet |
V34 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Ingen tidligere ledelsesansættelse |
V35 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kommunal administration |
V36 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Amtskommunal administration |
V37 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Lokal/regional statsadministration |
V38 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Statslig centraladministration |
V39 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Kommunal revision |
V40 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Privat administration |
V41 |
Spm. 9: På hvilke områder har De haft ansættelse på fuldmægtigniveau eller derover inden Deres nuværende ansættelse? Andet |
V42 |
Spm. 10: Hvor har De tilbragt størstedelen af Deres opvækst (0-18 år)? |
V43 |
Spm. 11: Er en del af Deres opvækst (0-18 år) sket inden for den kommunes grænser, hvor De nu er ansat? |
V44 |
Spm. 11: Er en del af Deres opvækst (0-18 år) sket inden for den amtskommune, hvor Deres nuværende ansættelseskommune er beliggende? |
V45 |
Spm. 12: Hvad var Deres faders (hovedforsørgers) erhverv i samme periode? (Eet kryds) |
V46 |
Anonym 2 |
V47 |
Chefgruppe 2 |
V48 |
Spm. 13: Hvor mange timer udgør en gennemsnitlig arbejdsuge for Dem? |
V49 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Borgmester |
V50 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Formanden for komissionen |
V51 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommissionsmedlemmer/politikere |
V52 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommunaldirektøren |
V53 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Kommunebogholder/regnskabschef |
V54 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Socialinspektøren |
V55 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Skatteinspektøren |
V56 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Stadsingeniøren |
V57 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Borgere/klienter i kommunen |
V58 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte i andre kommuner |
V59 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte på regionalt/amtskommunalt niveau |
V60 |
Spm. 14: Hvor hyppigt er De normalt i kontakt (telefonisk/ mundligt, incl. møder) med følgende personer/persongrupper? Ansatte på centralt/ministerielt niveau |
V61 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og borger/klient |
V62 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og udvalg/kommission |
V63 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og andre forvaltningsgrene |
V64 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og kommunalbestyrelse/ økonomiudvalg |
V65 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og amtslige myndigheder |
V66 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem egen forvaltning og statslige myndigheder |
V67 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem eget udvalg/kommission og kommunalbestyrelse/ økonomiudvalg |
V68 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem forskellige partigrupperinger |
V69 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: Mellem forskellige uddannelsesgrupper i egen forvaltning |
V70 |
Spm. 15: Efter kommunalreformen synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. Det er i den forbindelse nævnt, at den større kompetence til kommunerne kunne give anledning til større modsætninger i udførelsen af opgaverne. På denne baggrund bedes De tage stilling til, hvor den nuværende lovgivning på Deres område giver anledning til modsætninger: I egen forvaltning iøvrigt |
V71 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Karriereforløb (avancement) |
V72 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Belastning p.g.a. de nye opgaver |
V73 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Samarbejdsproblemer |
V74 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Alder (67 år eller mere) |
V75 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Sygdom |
V76 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Død |
V77 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Ved ikke |
V78 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Ingen forgænger i stillingen |
V79 |
Spm. 16: Efter kommunalreformen har udskiftningen af chefer i kommunerne været stor. De bedes her vurdere årsagen/årsagerne til Deres umiddelbare forgængers fratræden fra stillingen: Andet |
V80 |
Hvilken alder havde Deres forgænger ved fratræden (cirka)? År: |
V81 |
Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemands ytringsfrihed bør ikke på nogen måde begrænses af loyalitetsforpligtigelse. |
V82 |
Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke deltage i offentlig debat om politiske spørgsmål inden for sit eget arbejdsområde. |
V83 |
Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke deltage i offentlig debat om politiske spørgsmål i det hele taget. |
V84 |
Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke være medlem af et politisk parti. |
V85 |
Spm. 17: Det diskuteres undertiden i hvilket omfang højere tjenestemænd kan og bør deltage i politisk virksomhed. Udfra nedenfor anførte påstande bedes De tage stilling til, hvad De mener der i denne henseende bør gælde for en tjenestemand i Deres stilling. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En højere ansat tjenestemand bør ikke opstille ved kommune/amts/folketingsvalg. |
V86 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Al kontakt mellem folkevalgte og administration bør gå gennem områdets chef. |
V87 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Som ledende embedsmand bør man i højere grad være mægler mellem forskellige parter end være fortolker af et lovgrundlag. |
V88 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Forvaltningschefers retsstilling burde klargøres f.eks. af hensyn til ansættelsessikkerhed under mulige konflikter med de folkevalgte. |
V89 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: En kommunal chef bør ikke tilkendegive sin personlige politiske holdning over for de folkevalgte. |
V90 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politiske hensyn bør generelt vægtes ligeså højt som rent saglige hensyn, når der træffes afgørelser i kommunale organer. |
V91 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Det er betænkeligt for nærdemokratiet, hvis de folkevalgte afgiver enkeltsagsbehandlingen til fordel for mere generelle drøftelser. |
V92 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politik er det muliges kunst; de politiske beslutninger bør derfor i højere grad indeholde kortsigtede løsninger end mål for langsigtede planer. |
V93 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Politikerne bør alene og uden skelen til forskellige faggruppers synspunkter udstikke retningslinierne for serviceniveauet i kommunerne. |
V94 |
Spm. 18: Hos embedsmænd kan der være forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør lægges tilrette. Nedenfor er i sammentrængt form anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. De bedes anføre, om De overvejende er enig eller uenig i de anførte påstande: Princippet om enhedsforvaltning i kommunerne nødvendiggør øgede beføjelser til borgmesteren. |
V95 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Den samlede offentlige sektor er blevet for stor i forhold til den private sektor. |
V96 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Den private sektor er generelt mere effektiv end den offentlige sektor. |
V97 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Der er udlagt for mange opgaver fra staten til kommunerne. |
V98 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten burde styre de udlagte opgaver strammere end det er tilfældet i dag. |
V99 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: De statslige krav til den kommunale planlægning er for vidtgående. |
V100 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten har kun i ringe omfang formået at overskue de økonomiske konsekvenser af de udlagte opgaver. |
V101 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Staten har kun i ringe omfang formået at overskue de administrative konsekvenser af de udlagte opgaver. |
V102 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Det vanskeliggør i unødvendig grad det kommunale arbejde at inddrage borgerne i de kommunale beslutninger (eks. borgermøder og forbrugergrupper). |
V103 |
Spm. 19: De store forandringer i den offentlige sektor som helhed har løbende givet anledning til debat. Bla.a. diskuteres det ofte, hvordan opgavefordelingen mellem stat og kommune bør være, og hvordan den enkelte borger bør inddrages i de kommunale beslutninger. I den forbindelse bedes De tage stilling til følgende påstande, der på forskellig vis berører disse forhold: Borgernes ret til anke og indsigelse er i for høj grad blevet tilgodeset i kommunernes lovgrundlag. |
V104 |
Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende administrative ressourcer i de enkelte sektorforvaltninger til konsekvensberegninger af langtidsplaner. |
V105 |
Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende administrative ressourcer på centralt niveau i kommunen til konsekvensberegninger af langtidsplaner. |
V106 |
Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende politisk interesse for den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning. |
V107 |
Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende politisk enighed om målene i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning. |
V108 |
Spm. 15.A: Den kommunale styrelseslov bestemmer om udvalgsstyre m.m. forudsætter en vis faglig specialisering på såvel politisk som administrativt niveau. På flere områder tildeles udvalg og kommissioner tilmed selvstændig kompetence. Dette forhold kunne vanskeliggøre varetagelsen af de koordinerede funktioner, som bl.a. vil påhvile kommunaldirektøren. Specielt med henblik på den overordnede ressourcefordeling mellem de enkelte sektorer i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning bedes De vurdere hvilke af de nedenstående forhold, der i denne henseende giver anledning til vanskeligheder. Manglende forudsigelighed af statslige indgreb mindsker realismen i den flerårige planlægning og den flerårige budgetlægning. |
V109 |
Amt |
V110 |
Uddannelsesniveau for fader |
V111 |
Uddannelsesretning for fader |
V112 |
Indbyggere |
V113 |
Grupperet aldersfordeling |
V114 |
Grupperet kommunal anciennitet |
V115 |
Grupperet stillings anciennitet |
V116 |
Grupperet alder for forgænger ved afgang |
V117 |
Uddannelse |
V118 |
Seneste stilling |
V119 |
Antal kommunale sektorer på sektorniveau |
V120 |
Kommunale sektoransættelser |
V121 |
Antal sektorer på ledelsesniveau |
V122 |
Generelle sektorer |
V123 |
Stedlig tilknytning |
V124 |
Årsag til afgang af forgænger |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |