Indhold
?
Formålet med undersøgelsen er primært at bestemme indkøbsmønstret for beboerne i Odense Kommune samt relatere det til andre forfatteres beskrivelser, sekundært at bestemme hvilken tiltrækning detailhandlen i Odense Kommune udøver på befolkningen fra det øvrige Fyn. Undersøgelsens første del er en kortlægning af detailhandelsstrukturen i Odense Kommune pr. 1/9-78, samt en beskrivelse af de ændringer, der er sket siden 1970. Perioden 1970-78 er valgt, fordi der i denne periode er åbnet to lavprisvarehuse og to overdækkede butikscentre. Dette må antages at have ændret detailhandelsstrukturen væsentligt. Kortlægningen tager sit udgangspunkt i en teoretisk gennemgang af detailhandelsstrukturen, og ændringen i strukturen relateres til den fra teorien forventede ændring.
Undersøgelsens anden del er en gennemgang af litteraturen omkring forbrugernes valg af indkøbssteder, specielt med henblik på handelsdistrikternes tiltrækning af kunder, forbrugernes indkøbsmønster og indkøbsområdernes image. Denne del af undersøgelsen er primært rettet mod forbrugere i Odense Kommune, men hvor det er muligt, er forbrugerne fra det øvrige Fyn inddraget i analysen. Projektet omfattede oprindeligt to selvstændige undersøgelser, en for Odense Kommune, og en for det øvrige Fyn. De to datamaterialer er nu i DDA blevet flettet sammen til et stort datamateriale