V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA Sekvensnummer |
V3 |
Årstal. |
V4 |
Busnummer. |
V5 |
Gallup busnummer |
V6 |
Gallup skemanummer |
V7 |
441-443. Stemte De ved folketingsvalget den 10. januar, 1984? - På hvilket parti? |
V8 |
444-446. Hvilket parti ville De stemme på, hvis der var folketingsvalg i morgen? |
V9 |
447. Køn: |
V10 |
448-449. Alder: |
V11 |
Spm. 450. Husfaderens alder: |
V12 |
451. Boligens art: |
V13 |
452. Ejes boligen eller lejes boligen? |
V14 |
453. Svarpersonens stilling i husstanden: |
V15 |
454. Er der en husfader i husstanden? |
V16 |
Spm. 455-456. Husfaders erhverv: |
V17 |
Spm. 457. Er husfaderen for tiden beskæftiget i offentlig eller privat virksomhed? |
V18 |
458. Husmoderens erhverv: |
V19 |
459. Antal personer i husstanden: |
V20 |
460. Antal voksne i husstanden (13 år eller derover): |
V21 |
461. Antal personer i husstanden (12 år eller derunder): |
V22 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 462. Ingen børn |
V23 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 463. Børn 0-1 år |
V24 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 464. Børn 2 år |
V25 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 465. Børn 3-5 år |
V26 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 466. Børn 6 år |
V27 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 467. Børn 7-12 år |
V28 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 468. Unge 13-19 år |
V29 |
462-469. Er der i husstanden hjemmeboende børn? 469. Unge 20-30 år |
V30 |
470. Svarpersonens skoleuddannelse: (Vis kort H1) |
V31 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 471. Grundlæggende erhvervsuddannelse |
V32 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 472. Afsluttende erhvervsuddannelse |
V33 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 473. Højere uddannelse af kort varighed |
V34 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 474. Højere uddannelse af mellemlang varighed |
V35 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 475. Højere uddannelse af lang varighed |
V36 |
471-476. Svarpersonens erhvervsuddannelse/ efteruddannelse: (Vis kort H2) 476. Ingen |
V37 |
509-510. Svarpersonens erhverv: |
V38 |
511. Er De for tiden beskæftiget i offentlig eller privat virksomhed? |
V39 |
512. Svarpersonens nuværende indkomst: På dette kort har vi anført nogle indtægtsgrupper, og jeg vil bede Dem fortælle mig, hvilken gruppe De befinder Dem i. Det drejer sig om Deres egen indtægt - og vi tænker kun på bruttoindtægten - altså før eventuel skat er trukket fra. De skal blot fortælle mig bogstavet ud for den gruppe der passer i Deres tilfælde. Og på samme måde vil jeg gerne have det bogstav, der passer, hvis De tænker på husstandens samlede indtægt. (Vis kort I) |
V40 |
513. Husstandens samlede nuværende indkomst: På dette kort har vi anført nogle indtægtsgrupper, og jeg vil bede Dem fortælle mig, hvilken gruppe De befinder Dem i. Det drejer sig om Deres egen indtægt - og vi tænker kun på bruttoindtægten - altså før eventuel skat er trukket fra. De skal blot fortælle mig bogstavet ud for den gruppe der passer i Deres tilfælde. Og på samme måde vil jeg gerne have det bogstav, der passer, hvis De tænker på husstandens samlede indtægt. (Vis kort J) |
V41 |
514. Nuværende civilstand: |
V42 |
523. Region |
V43 |
524. Urbanisering |
V44 |
420-427. Vægtvariabel Bredde 8, decimaler 6, manglende data: = 1. |
V45 |
750. For tiden diskuteres politisk, begrebet overskudsdeling. Har De hørt eller læst om denne debat? |
V46 |
Spm. 751. I forbindelse med denne diskussion har man ofte diskuteret den centrale fond, som skulle forvalte og administrere den del af overskuddet, som virksomhederne skal betale til medarbejderne. Denne betingelse, altså en central fond, er nu taget af bordet og er altså ikke længere en betingelse. Når den centrale fond ikke skal med, er mange - både borgerlige og ikke-borgerlige politikere - enige i princippet om overskudsdeling. Men de borgerlige politikere siger, at overskudsdeling skal være frivillig og aftales på de enkelte virksomheder, medens socialdemokratiske politikere siger, at overskudsdeling skal være tvungen og påbudt ved lov. Må jeg først spørge Dem, forudsat der ikke bliver tale om en central fond - er De da principielt for eller imod overskudsdeling, hvad enten den er frivillig eller tvungen? |
V47 |
Spm. 752. Mener De overskudsdeling skal være tvungen eller frivillig? |
V48 |
Spm. 753. Er De principielt tilhænger eller modstander af en central fond? |
V49 |
754-757. Jeg vil læse 4 påstande op for Dem, og bede Dem fortælle mig, hvor enig eller uenig De er i disse påstande. Jeg vil bede Dem se på dette kort, hvor 1 betyder, at De er helt enig og 5 betyder helt uenig. (Vis kort 3) 754. På den enkelte virksomhed træffes der ofte beslutninger, som ikke ville være blevet truffet, hvis medarbejderne havde større indflydelse. |
V50 |
754-757. Jeg vil læse 4 påstande op for Dem, og bede Dem fortælle mig, hvor enig eller uenig De er i disse påstande. Jeg vil bede Dem se på dette kort, hvor 1 betyder, at De er helt enig og 5 betyder helt uenig. (Vis kort 3) 755. Den enkelte ansatte bør have afgørende indflydelse på sin egen arbejdssituation. |
V51 |
754-757. Jeg vil læse 4 påstande op for Dem, og bede Dem fortælle mig, hvor enig eller uenig De er i disse påstande. Jeg vil bede Dem se på dette kort, hvor 1 betyder, at De er helt enig og 5 betyder helt uenig. (Vis kort 3) 756. Større medindflydelse for de ansatte vil fremme virksomhedens investeringer og produktion. |
V52 |
754-757. Jeg vil læse 4 påstande op for Dem, og bede Dem fortælle mig, hvor enig eller uenig De er i disse påstande. Jeg vil bede Dem se på dette kort, hvor 1 betyder, at De er helt enig og 5 betyder helt uenig. (Vis kort 3) 757. Medarbejderne bør have afgørende indflydelse på, hvordan overskudsdelingsordningerne udformes i den enkelte virksomhed. |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |