Den europæiske union, 1991-92 (Vilstrup) (1992)
Alias:
European Union, 1991-92 (Vilstrup)
Formål
?
Der findes ingen beskrivelse.
Indhold
?
I forbindelse med folkeafstemningen den 2. juni 1992 om unionsaftalen blev der planlagt en informationskampagne. Industriens arbejdsgivere og CO-Metal indgik et samarbejde om at informere befolkningen forud for afstemningen.
Heimburger Reklamebureau A/S stod for udarbejdelsen af informationskampagnen. For at kunne udarbejde en målrettet kampagne var det nødvendigt at kende befolkningens vidensniveau, interesse for og holdning til unionsarbejdet.
Vilstrup Research fik til opgave at gennemføre et projekt, som kunne belyse befolkningens vidensniveau og holdning til den europæiske union. Formålet var at indsamle informationer, som kunne danne baggrund for en fastlæggelse af niveauet for kampagnen.
Forud for undersøgelsen blev der gennemført to gruppediskussioner, og den herved opnåede viden dannede grundlag for udarbejdelsen af spørgeskemaet
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 18-01-1992 til 29-01-1992.