Tabel

Datafil


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

1183

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 Sekvensnummer
V3 Respondentnummer
V4 Koder
V5 Titel Respondentens titel.
V6 Kommunenummer
V7 Spm. 1: Er du forvaltningschef
V8 Spm. 2: Hvilke områder er du ansvarlig for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) (Gerne flere kryds)
V9 Spm. 3: Hvor mange personer (omregnet til fuldtidsansatte) har du totalt set ansvaret for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) Antal:
V10 Spm. 3: Hvor mange personer (omregnet til fuldtidsansatte) har du totalt set ansvaret for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) Heraf ansat i administrationen
V11 Spm. 4: Hvornår er du født (årstal)
V12 Spm. 5: Køn
V13 Spm. 6: Hvad er din uddannelse?
V14 Spm. 6.a: Hvad er din uddannelse? Andet:
V15 Spm. 7: Hvad er din anciennitet i din nuværende stilling? Antal år:
V16 Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? (Kun eet kryds)
V17 Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? Art af tidligere kommunal eller privat ansættelse
V18 Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? Antal år ansat i tidligere stilling
V19 Spm. 9: Hvilke kommunale chefforeninger er du medlem af i dag? (Gerne flere kryds)
V20 Spm. 9: Hvilke kommunale chefforeninger er du medlem af i dag? Den vigtigste kommunale chefforening
V21 Spm. 10: Først beder vi dig angive, hvor mange år du har været medlem af chefforeningen: Antal år:
V22 Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Nej, har ikke været medlem af kreds-/landsbestyrelse
V23 Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er medlem af landsbestyrelse
V24 Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er kredsformand
V25 Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er medlem af kredsbestyrelsen
V26 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 1. Tabte et valg
V27 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 2. For stor arbejdsbyrde
V28 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 3. Fik anden stilling
V29 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 4. Følte jeg havde aftjent min værnepligt
V30 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 5. Arbejdet gav ikke tilstrækkeligt personligt udbytte
V31 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 6. Uenighed i bestyrelsen
V32 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 7. Behov for nye kræfter i foreningen
V33 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 8. Gik ind i andet af foreningens arbejde
V34 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 9. Faldt for tidsbegrænsning i følge foreningens vedtægter
V35 Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 10. Andet (angiv)
V36 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, jeg synes det kunne være interessant
V37 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, fordi jeg føler, det er en pligt at påtage sig arbejdet i en vis periode
V38 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, fordi der er områder, hvor foreningen kan gøre en større indsats
V39 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, med anden begrundelse (angiv kort)
V40 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, har ikke tid
V41 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, det ville skabe problemer i forhold til mine politiske foresatte
V42 Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, med anden begrundelse (angiv kort)
V43 Spm. 14: Hvor mange kredsmøder har du deltaget i indenfor de sidste to år? (Har du været medlem mindre end to år, da i medlemsperioden).
V44 Spm. 15: Har du indenfor de sidste to år været medarrangør af et kreds-/temamøde?
V45 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer
V46 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden
V47 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 3. Afholde møder om aktuelle kommunalpolitiske temaer
V48 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 4. Dygtiggørelse af foreningens medl. i faglig henseende
V49 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 5. Dygtiggørelse af foreningens medl. i ledelsesmæssig henseende
V50 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 6. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne
V51 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 7. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger om overordnede temaer
V52 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 8. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne på fagspecifikke områder
V53 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 9. Påvirke meningsdannelsen blandt kommunalpolitikere
V54 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 10. Samarbejde med kommuneforeningen om generelle temaer
V55 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 11. Samarbejde med kommuneforeningen om fagspecifikke områder
V56 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 12. Sikre det regionale samarbejde iøvrigt
V57 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne i kredsen
V58 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 14. Bistå det enkelte medlem med akutte fagspecifikke problemer
V59 Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 15. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne i kredsen
V60 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer
V61 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden
V62 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 3. Afholde møder om aktuelle kommunalpolitiske temaer
V63 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 4. Dygtiggørelse af foreningens medl. i faglig henseende
V64 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 5. Dygtiggørelse af foreningens medl. i ledelsesmæssig henseende
V65 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 6. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne
V66 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 7. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger om overordnede temaer
V67 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 8. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne på fagspecifikke områder
V68 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 9. Påvirke meningsdannelsen blandt kommunalpolitikere
V69 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 10. Samarbejde med kommuneforeningen om generelle temaer
V70 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 11. Samarbejde med kommuneforeningen om fagspecifikke områder
V71 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 12. Sikre det regionale samarbejde iøvrigt
V72 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne i kredsen
V73 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 14. Bistå det enkelte medlem med akutte fagspecifikke problemer
V74 Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 15. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne i kredsen
V75 Spm. 18: Undertiden diskuteres de kommunale chefforeningers landspolitiske rolle. Synes du chefforeningen mere aktivt bør forsøge at påvirke politikkens udformning på området, er du tilfreds med den nuværende tilstand, eller synes du chefforeningen bør neddæmpe sine forsøg på at påvirke politikkens udformning?
V76 Spm. 19: Det drøftes undertiden, om de kommunale chefforeninger skal virke som en fagforening. Skoledirektørforeningen har i dag som den eneste chefforening et tæt tilhørsforhold til fagforeningerne (Danmarks Lærerforening og Foreningen af Kommunale Chefer). Synes du fagforeningsspørgsmål skal være en opgave for chefforeningen i fremtiden?
V77 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 1. Lovforberedelse
V78 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 2. Høring vedrørende lovforslag
V79 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis
V80 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 4. Internt fagligt i chefforeningen
V81 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 1. Lovforberedelse
V82 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 2.Høring vedrørende lovforslag
V83 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis
V84 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 1. Lovforberedelse
V85 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 2. Høring vedrørende lovforslag
V86 Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis
V87 Spm. 21: Der tales mere og mere om internationaliseringen af kommunerne. Mener du, at chefforeningen skal engagere sig mere i dette område?
V88 Spm. 21: Der tales mere og mere om internationaliseringen af kommunerne. Mener du, at chefforeningen skal engagere sig mere i dette område? Hvis ja eventuelt hvordan og på hvilke områder?
V89 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer om udviklingstendenser og centrale statslige tiltag af interesse for medlemmerne.
V90 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden
V91 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 3. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne
V92 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 4. Dygtiggørelse af foreningens medlemmer i faglig henseende.
V93 Spm. 22. Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 5. Påvirkning af den administrative tilpasning af vedtagne love.
V94 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 6. Påvirkning af udarbejdelse af lovinitiativer gennem udvalg m.m..
V95 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 7. Kommentering af lovforslag gennem Kommunernes Landsforening.
V96 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 8. Kommentering af lovforslag direkte gennem chefforeningen til Folketing, ministerier og styrelser.
V97 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 9. Bidrage til fagsektorens videre udvikling
V98 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 10. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne
V99 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 11. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger
V100 Spm. 22:. Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 12. Skabelse og styrkelse af faglige netværk mellem foreningens medlemmer og vigtige interessenter fra fagområdet
V101 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne
V102 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 14. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne
V103 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 15. Varetagelse af samarbejdet med Kommunernes Landsforening
V104 Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 16. Varetagelse af samarbejdet med ministerier og styrelser
V105 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer om udviklingstendenser og centrale statslige tiltag af interesse for medlemmerne
V106 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden
V107 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 3. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne
V108 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 4. Dygtiggørelse af foreningens medlemmer i faglig henseende
V109 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 5. Påvirkning af den administrative tilpasning af vedtagne love
V110 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 6. Påvirkning af udarbejdelse af lovinitiativer gennem udvalg m.m.
V111 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 7. Kommentering af lovforslag gennem Kommunernes Landsforening
V112 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 8. Kommentering af lovforslag direkte gennem chefforeningen til Folketing, ministerier og styrelser
V113 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 9. Bidrage til fagsektorens videre udvikling
V114 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 10. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne
V115 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 11. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger
V116 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 12. Skabelse og styrkelse af faglige netværk mellem foreningens medlemmer og vigtige interessenter fra fagområdet
V117 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne
V118 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 14. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne
V119 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 15. Varetagelse af samarbejdet med Kommunernes Landsforening
V120 Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 16. Varetagelse af samarbejdet med ministerier og styrelser
V121 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 1. Sikkerhed i ansættelsen
V122 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 2. Aflønningsvilkår
V123 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 3. Arbejdsopgavernes art
V124 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 4. Stabilitet i den kommunale organisation
V125 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 5. Mulighed for at påvirke udviklingen i kommunen
V126 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 6. Relationer til arbejdskammerater/sideordnede
V127 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 7. Relationer til overordnede
V128 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 8. Mulighed for at gøre karriere
V129 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 9. Anseelse som fagekspert
V130 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 10. At du ser synlige resultater på kort sigt
V131 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 11. Selvstændighed og frihed i arbejde
V132 Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 12. Arbejde tæt på de folkevalgte
V133 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 1. Omfattende inddragelse af medarbejderne
V134 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 2. Grundig forberedelse i en snæver kreds af ledende embedsmænd
V135 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 3. Ledelsesmæssig handlekraft og højt omstillingstempo
V136 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 4. Igangsætte personaleudvikling og styrke personalepolitikken
V137 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 5. Tage aktivt del i processen (f.eks. være formand for styregruppe eller gennemførelsesgruppe)
V138 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 6. Sikre de faglige organisationers opbakning
V139 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 7. Bidrage til synliggørelse af processens resultater
V140 Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 8. Sørge for en trinvis omstilling snarere end een omfattende reform
V141 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 1. Stimulere til samarbejde mellem sektorforvaltningerne
V142 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 2. Sikre flest mulige ressourcer til eget område
V143 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 3. Holde underordnede orienterede om mål og planer
V144 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 4. Udvikle og tage nye rutiner og arbejdsmåder i brug
V145 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 5. Stå for økonomistyring, regnskab og budget
V146 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 6. Koordinere forskellige typer aktiviteter
V147 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 7. Være informeret om synspunkter fra borgerne
V148 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 8. Løse medmenneskelige problemer og modsætninger
V149 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 9. Være et samlende symbol, begejstre og skabe entusiasme
V150 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 10. Sørge for at regler og rutiner følges
V151 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 11. Løse problemer gennem tilpasning af organisationen
V152 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 12. Arbejde for en udvikling og synliggørelse af ledergruppen
V153 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 13. Være informeret om politiske signaler
V154 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 14. Vejlede underordnede i den daglige sagsbehandling
V155 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 15. Sikre at politiske beslutninger gennemføres loyalt og hurtigt
V156 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 16. Repræsentere forvaltningen i eksterne sammenhænge
V157 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 17. Formulere ideer og visioner
V158 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 18. Være informeret om medarbejdernes synspunkter
V159 Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 19. Skabe grundlag for en effektiv anvendelse af moderne teknologi
V160 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 1. Stimulere til samarbejde mellem sektorforvaltningerne
V161 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 2. Sikre flest mulige ressourcer til eget område
V162 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 3. Holde underordnede orienterede om mål og planer
V163 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 4. Udvikle og tage nye rutiner og arbejdsmåder i brug
V164 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 5. Stå for økonomistyring, regnskab og budget
V165 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 6. Koordinere forskellige typer aktiviteter
V166 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 7. Være informeret om synspunkter fra borgerne
V167 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 8. Løse medmenneskelige problemer og modsætninger
V168 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 9. Være et samlende symbol, begejstre og skabe entusiasme
V169 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 10. Sørge for at regler og rutiner følges
V170 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 11. Løse problemer gennem tilpasning af organisationen
V171 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 12. Arbejde for en udvikling og synliggørelse af ledergruppen
V172 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 13. Være informeret om politiske signaler
V173 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 14. Vejlede underordnede i den daglige sagsbehandling
V174 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 15. Sikre at politiske beslutninger gennemføres loyalt og hurtigt
V175 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 16. Repræsentere forvaltningen i eksterne sammenhænge
V176 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 17. Formulere ideer og visioner
V177 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 18. Være informeret om medarbejdernes synspunkter
V178 Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 19. Skabe grundlag for en effektiv anvendelse af moderne teknologi
V179 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 1. Det er politikernes opgave at tage stilling til de store principielle spørgsmål og ikke til rutinesager
V180 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 2. Visse grupper i samfundet er så svage, at det er forvaltningens opgave at været talsmand for dem
V181 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 3. Embedsmænd bør sætte sig ind i den politiske ledelses hensigter og fremsætte forslag på linie med disse
V182 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 4. Forvaltningen skal være en drivende kraft m.h.t. at tilpasse den kommunale virksomhed til forandringer i samfundet
V183 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 5. Det er en fordel, hvis de ledende embedsmænd har den samme politiske opfattelse som flertallet i kommunalbestyrelsen
V184 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 6. Forvaltningen bør ikke starte større undersøgelser/ udredninger uden et politisk direktiv herom
V185 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 7. Forvaltningen skal være neutral i forhold til de politiske partier og kun grunde sine indstillinger på sin ekspertkundskab
V186 Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 8. Den kommunale embedsmand har primært et ansvar overfor den politiske ledelse, og først i anden række mod den virksomhed vedkommende har ansvaret for, og mod dem som berøres heraf
V187 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 1. Være informeret om synspunkter fra borgerne
V188 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 2. Repræsentere kommunen i eksterne sammenhænge
V189 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 3. Skabe stabile og forudsigelige arbejdsbetingelser for forvaltningen
V190 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 4. Formulere klare målsætninger for forvaltningen
V191 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 5. Forsvare trufne beslutninger udadtil
V192 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 6. Gennemføre det program han/hun er valgt på
V193 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 7. Være talerør for personer eller foreninger, som har sager til behandling i kommunen
V194 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 8. Være talerør for de politiske partier
V195 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 9. Have visioner for hvordan kommunen skal udvikle sig på langt sigt
V196 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 10. Fastlægge regler og rutiner for forvaltningens virksomhed
V197 Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 11. Engagere sig i behandlingen af enkeltsager
V198 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 1. Mellem egen forvaltning og borger/klient
V199 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 2. Mellem egen forvaltning og udvalg
V200 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 3. Mellem egen forvaltning og andre forvaltninger
V201 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 4. Mellem egen forvaltning og de underlagte institutioner
V202 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 5. Mellem egen forvaltning og økonomiudvalget
V203 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 6. Mellem egen forvaltning og amtslige myndigheder
V204 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 7. Mellem egen forvaltning og statslige myndigheder
V205 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 8. Mellem eget udvalg og økonomiudvalget
V206 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 9. Mellem forskellige partigrupperinger
V207 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 10. Mellem forskellige faggrupper i egen forvaltning
V208 Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 11. Internt i egen forvaltning
V209 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 1. Politiske beslutninger, som sprænger budgetterne
V210 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 2. Manglende balance mellem udgifter og indtægter
V211 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 3. Politikernes manglende evne til at formulere klare mål
V212 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 4. Ændringer i det statslige regelgrundlag
V213 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 5. Befolkningens krav m.h.t. kommunens service
V214 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 6. Stor udskiftning blandt de ansatte
V215 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 7. Organisatoriske forandringer
V216 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 8. Konflikt mellem politikere og forvaltning
V217 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 9. Vigende skattegrundlag
V218 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 10. Demografiske ændringer (folketal og aldersfordeling)
V219 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 11. Politisk strid mellem partigrupper
V220 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 12. Arbejdsløshed
V221 Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 13. Statens styring af kommunernes økonomi
V222 Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 1. Behovet for ændring og omstilling i den kommunale sektor er stærkt overdrevet.
V223 Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 2. Den samlede offentlige sektor er blevet for stor i forhold til den private sektor?
V224 Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 3. Den private sektor er generelt mere effektiv end den offentlige sektor.
V225 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 1. Stordriftsfordele i produktionen af kommunale ydelser
V226 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 2. Administrative stordriftsfordele
V227 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 3. Hensynet til bedre politisk styring
V228 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 4. Demokratiske hensyn
V229 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 5. Højere kvalitet i de kommunale ydelser
V230 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 6. Større handlekraft i erhvervspolitikken
V231 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 7. Mere professionel sagbehandling
V232 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 8. Større handlekraft i forhold til EF
V233 Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 9. Andet:
V234 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 1. Hensynet til bedre politisk styring
V235 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 2. Højere kvalitet i de kommunale ydelser
V236 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 3. Mere effektiv erhvervspolitik
V237 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 4. Demokratiske hensyn
V238 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 5. Bedre mulighed for tilpasning til lokale forhold
V239 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 6. Smidigere sagsbehandling for borgerne
V240 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 7. Mindre bureaukrati
V241 Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 8. Andet
V242 Amt
V243 Kommunenavn
V244 Budg. Personale hovedkonto 6 1992
V245 Budg. Personale ialt 1992
V246 Beskatningsgrundlag pr. indb. 1992
V247 Ressourcegrundlag pr. indb. 1992
V248 Beskatningsniveau 1992
V249 Kommunens areal (1990)
V250 Befolkningstæthed 1990
V251 Urbaniseringsgrad (over 1.) 1990
V252 Borgmesters partifarve, valg 1989
V253 Arbejderpartiernes mandatandel 1989
V254 Kommunens indbyggertal 1. jan 1992
V255 Befolkningstal 1992 - grupperet
V256 Integratorindeks i chefrapport 92
V257 Administratorindeks i chefrapport 92
V258 Helhedstænkerindeks i chefrapport 92
V259 Organisatorindeks i chefrapport 92
V260 Entreprenørindeks i chefrapport 92
V261 Vægt på enkelte opg. - stimulere samarb.
V262 Sikre flest ressourcer til eget omr.
V263 Holde underordnede orienteret om mål
V264 Udvikle nye arbejdsmåder
V265 Stå for økonomistyring mm.
V266 Koordinere forskellige aktiviteter
V267 Være informeret om synspk. fra borger
V268 Løse medmenneskelige problemer mm.
V269 Være et samlende symbol
V270 Sørge for at regler følges
V271 Løse prob. gennem tilpasning af org.
V272 Arbejde for udv. af ledergruppen
V273 Være informeret om pol. signaler
V274 Vejlede underordn. i dagl. sagsbehand.
V275 Sikre pol. beslut. gennemføres hurtigt
V276 Repræs. forv. i eksterne sammenhænge
V277 Formulere ideer og visioner
V278 Være informeret om medarb. synspunkter
V279 Grundlag for anvendelse af teknologi
V280 Godt rustet til opg. - stimulere samarb.
V281 Sikre flest ressourcer til eget omr.
V282 Holde underordnede orienteret om mål
V283 Udvikle nye arbejdsmåder
V284 Stå for økonomistyring mm.
V285 Koordinere forskellige aktiviteter
V286 Være informeret om synspk. fra borger
V287 Løse medmenneskelige problemer mm.
V288 Være et samlende symbol
V289 Sørge for at regler følges
V290 Løse prob. gennem tilpasning af org.
V291 Arbejde for udv. af ledergruppen
V292 Være informeret om pol. signaler
V293 Vejlede underordn. i dagl. sagsbehand
V294 Sikre pol. beslut. gennemføres hurtigt
V295 Repræs. forv. i eksterne sammenhænge
V296 Formulere ideer og visioner
V297 Være informeret om medarb. synspunkter
V298 Grundlag for anvendelse af teknologi
V299 Gennemført KIOL
V300 Logaritmen til folketal 1992
V301 Beredskab - integratorrollen
V302 Beredskab - Administratorrollen
V303 Beredskab - Helhedstænkerrollen
V304 Beredskab - Organisatorrollen
V305 Beredskab - Entreprenørrollen
V306 Ansvarsområde
V307 Forvaltning borger
V308 Forv. og udvalg
V309 Forv. andre forv
V310 Forv. og institutioner
V311 Forv. og økonomiudvalg
V312 Forv og amt
V313 Forv. og stat
V314 Udvalg og økonomudvalg
V315 Partigrupperinger
V316 Faggrupper i forv
V317 Internt egen forv
V318 Faktor - politiske konflikter
V319 Faktor - interne konflikter
V320 Faktor - eksterne konflikter
V321 Chefens alder i år
V322 Chefens anciennitet i år
V323 Forvaltningschef
V324 Respondentens køn
V325 Antal ansatte som chef har ansvar for ialt
V326 Logaritmen til orgsize
V327 Dummy - kommunaldirektør
V328 Dummy - traditionel skatteforv.
V329 Dummy - traditionel teknisk forv.
V330 Dummy - traditionel skoleforv.
V331 Dummy - traditionel socialforv.
V332 Dummy - fælles skole-social forv.
V333 Dummy -Andre fællesforv
V334 Dummy - traditonel økonomiforv.
V335 Dummy - fælles økonomi og skat
V336 Dummy - tværg. forv.
V337 Kommunalt uddannet
V338 Akademisk uddannelse
V339 Mellemuddannelse
V340 Samlet konfliktniveau
V341 Et parti har mere end 50 procent af seat
V342 Et parti har mere end 60 procent af seat
V343 Borgmesterskift efter 89 valget
V344 Dummy, store udv. ændringer
V345 Dummy, store forv. ændringer
V346 Antal udvalg 1992
V347 Udvikling i ressourceindeks 87 til 92 Variablen er kodet i intervallet 102.39 - 161.86. 999 (uoplyst - 7 tilfælde)
V348 Demografisk turbulens
V349 Ændring i udg. behov. 87-92
V350 Stress
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv