V1 |
DDA studienummer |
V2 |
Sekvensnummer |
V3 |
Respondentnummer |
V4 |
Koder |
V5 |
Titel Respondentens titel. |
V6 |
Kommunenummer |
V7 |
Spm. 1: Er du forvaltningschef |
V8 |
Spm. 2: Hvilke områder er du ansvarlig for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) (Gerne flere kryds) |
V9 |
Spm. 3: Hvor mange personer (omregnet til fuldtidsansatte) har du totalt set ansvaret for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) Antal: |
V10 |
Spm. 3: Hvor mange personer (omregnet til fuldtidsansatte) har du totalt set ansvaret for? (Besvares ikke af kommunaldirektører) Heraf ansat i administrationen |
V11 |
Spm. 4: Hvornår er du født (årstal) |
V12 |
Spm. 5: Køn |
V13 |
Spm. 6: Hvad er din uddannelse? |
V14 |
Spm. 6.a: Hvad er din uddannelse? Andet: |
V15 |
Spm. 7: Hvad er din anciennitet i din nuværende stilling? Antal år: |
V16 |
Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? (Kun eet kryds) |
V17 |
Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? Art af tidligere kommunal eller privat ansættelse |
V18 |
Spm. 8: Hvilken stilling beklædte du umiddelbart inden ansættelsen i din nuværende stilling? Antal år ansat i tidligere stilling |
V19 |
Spm. 9: Hvilke kommunale chefforeninger er du medlem af i dag? (Gerne flere kryds) |
V20 |
Spm. 9: Hvilke kommunale chefforeninger er du medlem af i dag? Den vigtigste kommunale chefforening |
V21 |
Spm. 10: Først beder vi dig angive, hvor mange år du har været medlem af chefforeningen: Antal år: |
V22 |
Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Nej, har ikke været medlem af kreds-/landsbestyrelse |
V23 |
Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er medlem af landsbestyrelse |
V24 |
Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er kredsformand |
V25 |
Spm. 11: Er du eller har du indenfor de sidste fem år været medlem af chefforeningens kreds-/landsbestyrelse, og i givet fald på hvilke poster? (Gerne flere kryds) Har været/er medlem af kredsbestyrelsen |
V26 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 1. Tabte et valg |
V27 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 2. For stor arbejdsbyrde |
V28 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 3. Fik anden stilling |
V29 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 4. Følte jeg havde aftjent min værnepligt |
V30 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 5. Arbejdet gav ikke tilstrækkeligt personligt udbytte |
V31 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 6. Uenighed i bestyrelsen |
V32 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 7. Behov for nye kræfter i foreningen |
V33 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 8. Gik ind i andet af foreningens arbejde |
V34 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 9. Faldt for tidsbegrænsning i følge foreningens vedtægter |
V35 |
Spm. 12: Hvis du er stoppet indenfor de sidste fem år på en eller flere af de nævnte poster, hvad var så årsagen hertil? (Gerne flere kryds) 10. Andet (angiv) |
V36 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, jeg synes det kunne være interessant |
V37 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, fordi jeg føler, det er en pligt at påtage sig arbejdet i en vis periode |
V38 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, fordi der er områder, hvor foreningen kan gøre en større indsats |
V39 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Ja, med anden begrundelse (angiv kort) |
V40 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, har ikke tid |
V41 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, det ville skabe problemer i forhold til mine politiske foresatte |
V42 |
Spm. 13: Hvad ville du svare, hvis du i dag blev opfordret til at gå mere aktivt ind i chefforeningens arbejde? (Gerne flere kryds). Nej, med anden begrundelse (angiv kort) |
V43 |
Spm. 14: Hvor mange kredsmøder har du deltaget i indenfor de sidste to år? (Har du været medlem mindre end to år, da i medlemsperioden). |
V44 |
Spm. 15: Har du indenfor de sidste to år været medarrangør af et kreds-/temamøde? |
V45 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer |
V46 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden |
V47 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 3. Afholde møder om aktuelle kommunalpolitiske temaer |
V48 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 4. Dygtiggørelse af foreningens medl. i faglig henseende |
V49 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 5. Dygtiggørelse af foreningens medl. i ledelsesmæssig henseende |
V50 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 6. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne |
V51 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 7. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger om overordnede temaer |
V52 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 8. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne på fagspecifikke områder |
V53 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 9. Påvirke meningsdannelsen blandt kommunalpolitikere |
V54 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 10. Samarbejde med kommuneforeningen om generelle temaer |
V55 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 11. Samarbejde med kommuneforeningen om fagspecifikke områder |
V56 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 12. Sikre det regionale samarbejde iøvrigt |
V57 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne i kredsen |
V58 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 14. Bistå det enkelte medlem med akutte fagspecifikke problemer |
V59 |
Spm. 16: Hvor tilfreds er du med kredsens varetagelse af følgende opgaver? 15. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne i kredsen |
V60 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer |
V61 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden |
V62 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 3. Afholde møder om aktuelle kommunalpolitiske temaer |
V63 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 4. Dygtiggørelse af foreningens medl. i faglig henseende |
V64 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 5. Dygtiggørelse af foreningens medl. i ledelsesmæssig henseende |
V65 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 6. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne |
V66 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 7. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger om overordnede temaer |
V67 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 8. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne på fagspecifikke områder |
V68 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 9. Påvirke meningsdannelsen blandt kommunalpolitikere |
V69 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 10. Samarbejde med kommuneforeningen om generelle temaer |
V70 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 11. Samarbejde med kommuneforeningen om fagspecifikke områder |
V71 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 12. Sikre det regionale samarbejde iøvrigt |
V72 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne i kredsen |
V73 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 14. Bistå det enkelte medlem med akutte fagspecifikke problemer |
V74 |
Spm. 17: Hvordan bør kredsen efter din opfattelse prioritere opgaven i fremtiden? 15. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne i kredsen |
V75 |
Spm. 18: Undertiden diskuteres de kommunale chefforeningers landspolitiske rolle. Synes du chefforeningen mere aktivt bør forsøge at påvirke politikkens udformning på området, er du tilfreds med den nuværende tilstand, eller synes du chefforeningen bør neddæmpe sine forsøg på at påvirke politikkens udformning? |
V76 |
Spm. 19: Det drøftes undertiden, om de kommunale chefforeninger skal virke som en fagforening. Skoledirektørforeningen har i dag som den eneste chefforening et tæt tilhørsforhold til fagforeningerne (Danmarks Lærerforening og Foreningen af Kommunale Chefer). Synes du fagforeningsspørgsmål skal være en opgave for chefforeningen i fremtiden? |
V77 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 1. Lovforberedelse |
V78 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 2. Høring vedrørende lovforslag |
V79 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis |
V80 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Chefforeningen 4. Internt fagligt i chefforeningen |
V81 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 1. Lovforberedelse |
V82 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 2.Høring vedrørende lovforslag |
V83 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). KL 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis |
V84 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 1. Lovforberedelse |
V85 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 2. Høring vedrørende lovforslag |
V86 |
Spm. 20: Har du indenfor de sidste fem år, på landsplan, været medlem af udvalg, kommissioner, faggrupper, arbejdsgrupper eller lignende udpeget af chefforeningen? Sæt i givet fald kryds ved det du opfatter, var/er formålet, og i hvilket regi arbejdet foregik (gerne flere kryds). Ministerier 3. Tilrettelæggelse af administrativ praksis |
V87 |
Spm. 21: Der tales mere og mere om internationaliseringen af kommunerne. Mener du, at chefforeningen skal engagere sig mere i dette område? |
V88 |
Spm. 21: Der tales mere og mere om internationaliseringen af kommunerne. Mener du, at chefforeningen skal engagere sig mere i dette område? Hvis ja eventuelt hvordan og på hvilke områder? |
V89 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer om udviklingstendenser og centrale statslige tiltag af interesse for medlemmerne. |
V90 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden |
V91 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 3. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne |
V92 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 4. Dygtiggørelse af foreningens medlemmer i faglig henseende. |
V93 |
Spm. 22. Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 5. Påvirkning af den administrative tilpasning af vedtagne love. |
V94 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 6. Påvirkning af udarbejdelse af lovinitiativer gennem udvalg m.m.. |
V95 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 7. Kommentering af lovforslag gennem Kommunernes Landsforening. |
V96 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 8. Kommentering af lovforslag direkte gennem chefforeningen til Folketing, ministerier og styrelser. |
V97 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 9. Bidrage til fagsektorens videre udvikling |
V98 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 10. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne |
V99 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 11. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger |
V100 |
Spm. 22:. Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 12. Skabelse og styrkelse af faglige netværk mellem foreningens medlemmer og vigtige interessenter fra fagområdet |
V101 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne |
V102 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 14. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne |
V103 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 15. Varetagelse af samarbejdet med Kommunernes Landsforening |
V104 |
Spm. 22: Hvor tilfreds er du med chefforeningens varetagelse af følgende opgaver på landsplan? 16. Varetagelse af samarbejdet med ministerier og styrelser |
V105 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 1. Kommunikation til foreningens medlemmer om udviklingstendenser og centrale statslige tiltag af interesse for medlemmerne |
V106 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 2. Påvirkning af den kommunalpolitiske dagsorden |
V107 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 3. Koordinering af samarbejdet mellem chefforeningerne |
V108 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 4. Dygtiggørelse af foreningens medlemmer i faglig henseende |
V109 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 5. Påvirkning af den administrative tilpasning af vedtagne love |
V110 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 6. Påvirkning af udarbejdelse af lovinitiativer gennem udvalg m.m. |
V111 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 7. Kommentering af lovforslag gennem Kommunernes Landsforening |
V112 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 8. Kommentering af lovforslag direkte gennem chefforeningen til Folketing, ministerier og styrelser |
V113 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 9. Bidrage til fagsektorens videre udvikling |
V114 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 10. Sikre at medlemmernes interesser bliver hørt i medierne |
V115 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 11. Styrke samarbejdet med de andre chefforeninger |
V116 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 12. Skabelse og styrkelse af faglige netværk mellem foreningens medlemmer og vigtige interessenter fra fagområdet |
V117 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 13. Styrkelse af erfaringsnetværk mellem medlemmerne |
V118 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 14. Fremme de sociale relationer mellem medlemmerne |
V119 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 15. Varetagelse af samarbejdet med Kommunernes Landsforening |
V120 |
Spm. 23: Hvordan synes du, chefforeningen bør prioritere opgaven i fremtiden? 16. Varetagelse af samarbejdet med ministerier og styrelser |
V121 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 1. Sikkerhed i ansættelsen |
V122 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 2. Aflønningsvilkår |
V123 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 3. Arbejdsopgavernes art |
V124 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 4. Stabilitet i den kommunale organisation |
V125 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 5. Mulighed for at påvirke udviklingen i kommunen |
V126 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 6. Relationer til arbejdskammerater/sideordnede |
V127 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 7. Relationer til overordnede |
V128 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 8. Mulighed for at gøre karriere |
V129 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 9. Anseelse som fagekspert |
V130 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 10. At du ser synlige resultater på kort sigt |
V131 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 11. Selvstændighed og frihed i arbejde |
V132 |
Spm. 24: En embedsmands tilfredshed med sin arbejdssituation kan afhænge af ganske mange forhold. Nedenfor er anført en række af disse forhold. Du bedes angive, i hvilken grad hver af disse forhold betyder noget for din tilfredshed med arbejdet. 12. Arbejde tæt på de folkevalgte |
V133 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 1. Omfattende inddragelse af medarbejderne |
V134 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 2. Grundig forberedelse i en snæver kreds af ledende embedsmænd |
V135 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 3. Ledelsesmæssig handlekraft og højt omstillingstempo |
V136 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 4. Igangsætte personaleudvikling og styrke personalepolitikken |
V137 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 5. Tage aktivt del i processen (f.eks. være formand for styregruppe eller gennemførelsesgruppe) |
V138 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 6. Sikre de faglige organisationers opbakning |
V139 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 7. Bidrage til synliggørelse af processens resultater |
V140 |
Spm. 25: Den kommunale leders rolle kan være mangesidet i forbindelse med omstillinger i den kommunale organisation. Lederen kan i sine forsøg på at influere på reorganiseringen lægge mere eller mindre vægt på forskellige hensyn eller forhold. Hvorledes vægter du nedenstående forhold i en omstillingsproces? (Kryds venligst af på en skala fra 1 (lægger lidt vægt på) til 5 (lægger stor vægt på). Tag stilling til hvert forhold. 8. Sørge for en trinvis omstilling snarere end een omfattende reform |
V141 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 1. Stimulere til samarbejde mellem sektorforvaltningerne |
V142 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 2. Sikre flest mulige ressourcer til eget område |
V143 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 3. Holde underordnede orienterede om mål og planer |
V144 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 4. Udvikle og tage nye rutiner og arbejdsmåder i brug |
V145 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 5. Stå for økonomistyring, regnskab og budget |
V146 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 6. Koordinere forskellige typer aktiviteter |
V147 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 7. Være informeret om synspunkter fra borgerne |
V148 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 8. Løse medmenneskelige problemer og modsætninger |
V149 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 9. Være et samlende symbol, begejstre og skabe entusiasme |
V150 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 10. Sørge for at regler og rutiner følges |
V151 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 11. Løse problemer gennem tilpasning af organisationen |
V152 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 12. Arbejde for en udvikling og synliggørelse af ledergruppen |
V153 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 13. Være informeret om politiske signaler |
V154 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 14. Vejlede underordnede i den daglige sagsbehandling |
V155 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 15. Sikre at politiske beslutninger gennemføres loyalt og hurtigt |
V156 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 16. Repræsentere forvaltningen i eksterne sammenhænge |
V157 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 17. Formulere ideer og visioner |
V158 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 18. Være informeret om medarbejdernes synspunkter |
V159 |
Spm. 26: Hvor meget vægt lægger du på de enkelte opgaver i dit daglige arbejde (brug så vidt muligt hele skalaen)? 19. Skabe grundlag for en effektiv anvendelse af moderne teknologi |
V160 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 1. Stimulere til samarbejde mellem sektorforvaltningerne |
V161 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 2. Sikre flest mulige ressourcer til eget område |
V162 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 3. Holde underordnede orienterede om mål og planer |
V163 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 4. Udvikle og tage nye rutiner og arbejdsmåder i brug |
V164 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 5. Stå for økonomistyring, regnskab og budget |
V165 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 6. Koordinere forskellige typer aktiviteter |
V166 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 7. Være informeret om synspunkter fra borgerne |
V167 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 8. Løse medmenneskelige problemer og modsætninger |
V168 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 9. Være et samlende symbol, begejstre og skabe entusiasme |
V169 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 10. Sørge for at regler og rutiner følges |
V170 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 11. Løse problemer gennem tilpasning af organisationen |
V171 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 12. Arbejde for en udvikling og synliggørelse af ledergruppen |
V172 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 13. Være informeret om politiske signaler |
V173 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 14. Vejlede underordnede i den daglige sagsbehandling |
V174 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 15. Sikre at politiske beslutninger gennemføres loyalt og hurtigt |
V175 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 16. Repræsentere forvaltningen i eksterne sammenhænge |
V176 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 17. Formulere ideer og visioner |
V177 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 18. Være informeret om medarbejdernes synspunkter |
V178 |
Spm. 27: Hvor godt føler du dig rustet til opgaven? 19. Skabe grundlag for en effektiv anvendelse af moderne teknologi |
V179 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 1. Det er politikernes opgave at tage stilling til de store principielle spørgsmål og ikke til rutinesager |
V180 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 2. Visse grupper i samfundet er så svage, at det er forvaltningens opgave at været talsmand for dem |
V181 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 3. Embedsmænd bør sætte sig ind i den politiske ledelses hensigter og fremsætte forslag på linie med disse |
V182 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 4. Forvaltningen skal være en drivende kraft m.h.t. at tilpasse den kommunale virksomhed til forandringer i samfundet |
V183 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 5. Det er en fordel, hvis de ledende embedsmænd har den samme politiske opfattelse som flertallet i kommunalbestyrelsen |
V184 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 6. Forvaltningen bør ikke starte større undersøgelser/ udredninger uden et politisk direktiv herom |
V185 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 7. Forvaltningen skal være neutral i forhold til de politiske partier og kun grunde sine indstillinger på sin ekspertkundskab |
V186 |
Spm. 28: Embedsmænd kan have forskellige opfattelser af, hvordan betjeningen af de folkevalgte bør tilrettelægges. Nedenfor er anført et udpluk af påstande, der på forskellig måde berører dette emne. Du bedes anføre, om du overvejende er enig eller uenig i påstandene: 8. Den kommunale embedsmand har primært et ansvar overfor den politiske ledelse, og først i anden række mod den virksomhed vedkommende har ansvaret for, og mod dem som berøres heraf |
V187 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 1. Være informeret om synspunkter fra borgerne |
V188 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 2. Repræsentere kommunen i eksterne sammenhænge |
V189 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 3. Skabe stabile og forudsigelige arbejdsbetingelser for forvaltningen |
V190 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 4. Formulere klare målsætninger for forvaltningen |
V191 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 5. Forsvare trufne beslutninger udadtil |
V192 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 6. Gennemføre det program han/hun er valgt på |
V193 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 7. Være talerør for personer eller foreninger, som har sager til behandling i kommunen |
V194 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 8. Være talerør for de politiske partier |
V195 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 9. Have visioner for hvordan kommunen skal udvikle sig på langt sigt |
V196 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 10. Fastlægge regler og rutiner for forvaltningens virksomhed |
V197 |
Spm. 29: Også politikerne må prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver synes du, som kommunal embedsmand, at de ledende politikere især bør lægge vægt på? Kryds af på en skala fra 1 (ingen vægt) til 5 (stor vægt), og brug så vidt som muligt hele skalaen. Tag stilling til hver opgave for sig. 11. Engagere sig i behandlingen af enkeltsager |
V198 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 1. Mellem egen forvaltning og borger/klient |
V199 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 2. Mellem egen forvaltning og udvalg |
V200 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 3. Mellem egen forvaltning og andre forvaltninger |
V201 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 4. Mellem egen forvaltning og de underlagte institutioner |
V202 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 5. Mellem egen forvaltning og økonomiudvalget |
V203 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 6. Mellem egen forvaltning og amtslige myndigheder |
V204 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 7. Mellem egen forvaltning og statslige myndigheder |
V205 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 8. Mellem eget udvalg og økonomiudvalget |
V206 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 9. Mellem forskellige partigrupperinger |
V207 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 10. Mellem forskellige faggrupper i egen forvaltning |
V208 |
Spm. 30: Igennem de senere år synes de kommunale chefers arbejdsvilkår ændret. På denne baggrund bedes du tage stilling til, om der på dit område eksisterer modsætninger: 11. Internt i egen forvaltning |
V209 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 1. Politiske beslutninger, som sprænger budgetterne |
V210 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 2. Manglende balance mellem udgifter og indtægter |
V211 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 3. Politikernes manglende evne til at formulere klare mål |
V212 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 4. Ændringer i det statslige regelgrundlag |
V213 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 5. Befolkningens krav m.h.t. kommunens service |
V214 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 6. Stor udskiftning blandt de ansatte |
V215 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 7. Organisatoriske forandringer |
V216 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 8. Konflikt mellem politikere og forvaltning |
V217 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 9. Vigende skattegrundlag |
V218 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 10. Demografiske ændringer (folketal og aldersfordeling) |
V219 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 11. Politisk strid mellem partigrupper |
V220 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 12. Arbejdsløshed |
V221 |
Spm. 31: Ændringer i omgivelserne kan undertiden have konsekvenser for styring og administration. I hvilket omfang har følgende forhold gennem de seneste par år haft negative konsekvenser for styringen og administrationen af de områder, som du har ansvaret for? (Sæt et kryds i hver linie). Negative konsekvenser for styring og administration: 13. Statens styring af kommunernes økonomi |
V222 |
Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 1. Behovet for ændring og omstilling i den kommunale sektor er stærkt overdrevet. |
V223 |
Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 2. Den samlede offentlige sektor er blevet for stor i forhold til den private sektor? |
V224 |
Spm. 32: Nedenfor er anført en række påstande om kommunerne og den offentlige sektor. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i anførte påstande: 3. Den private sektor er generelt mere effektiv end den offentlige sektor. |
V225 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 1. Stordriftsfordele i produktionen af kommunale ydelser |
V226 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 2. Administrative stordriftsfordele |
V227 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 3. Hensynet til bedre politisk styring |
V228 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 4. Demokratiske hensyn |
V229 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 5. Højere kvalitet i de kommunale ydelser |
V230 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 6. Større handlekraft i erhvervspolitikken |
V231 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 7. Mere professionel sagbehandling |
V232 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 8. Større handlekraft i forhold til EF |
V233 |
Spm. 33: En vigtig baggrund for de kommunale chefforeningers fremtidige organisation og funktioner vil være udviklingen i den kommunale struktur i Danmark. Der tales i disse år meget om en ny kommunal struktur, enten i form af sammenlægninger af de mindre kommuner, eller i form af opsplitninger af de større kommuner. Nedenfor er anført en række argumenter for større kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler stærkt for, delvis for eller ikke for en ny kommunal struktur, der baseres på, at de mindre kommuner bliver genstand for sammenlægninger. 9. Andet: |
V234 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 1. Hensynet til bedre politisk styring |
V235 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 2. Højere kvalitet i de kommunale ydelser |
V236 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 3. Mere effektiv erhvervspolitik |
V237 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 4. Demokratiske hensyn |
V238 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 5. Bedre mulighed for tilpasning til lokale forhold |
V239 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 6. Smidigere sagsbehandling for borgerne |
V240 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 7. Mindre bureaukrati |
V241 |
Spm. 34: Dernæst er anført en række argumenter for mindre kommuner, som ofte høres i debatten. Du bedes, med udgangspunkt i erfaringerne fra dit nuværende ansvarsområde, vurdere, om disse hensyn taler for eller imod en ny kommunalstruktur, hvor de større kommuner opdeles i et mindre antal enheder. 8. Andet |
V242 |
Amt |
V243 |
Kommunenavn |
V244 |
Budg. Personale hovedkonto 6 1992 |
V245 |
Budg. Personale ialt 1992 |
V246 |
Beskatningsgrundlag pr. indb. 1992 |
V247 |
Ressourcegrundlag pr. indb. 1992 |
V248 |
Beskatningsniveau 1992 |
V249 |
Kommunens areal (1990) |
V250 |
Befolkningstæthed 1990 |
V251 |
Urbaniseringsgrad (over 1.) 1990 |
V252 |
Borgmesters partifarve, valg 1989 |
V253 |
Arbejderpartiernes mandatandel 1989 |
V254 |
Kommunens indbyggertal 1. jan 1992 |
V255 |
Befolkningstal 1992 - grupperet |
V256 |
Integratorindeks i chefrapport 92 |
V257 |
Administratorindeks i chefrapport 92 |
V258 |
Helhedstænkerindeks i chefrapport 92 |
V259 |
Organisatorindeks i chefrapport 92 |
V260 |
Entreprenørindeks i chefrapport 92 |
V261 |
Vægt på enkelte opg. - stimulere samarb. |
V262 |
Sikre flest ressourcer til eget omr. |
V263 |
Holde underordnede orienteret om mål |
V264 |
Udvikle nye arbejdsmåder |
V265 |
Stå for økonomistyring mm. |
V266 |
Koordinere forskellige aktiviteter |
V267 |
Være informeret om synspk. fra borger |
V268 |
Løse medmenneskelige problemer mm. |
V269 |
Være et samlende symbol |
V270 |
Sørge for at regler følges |
V271 |
Løse prob. gennem tilpasning af org. |
V272 |
Arbejde for udv. af ledergruppen |
V273 |
Være informeret om pol. signaler |
V274 |
Vejlede underordn. i dagl. sagsbehand. |
V275 |
Sikre pol. beslut. gennemføres hurtigt |
V276 |
Repræs. forv. i eksterne sammenhænge |
V277 |
Formulere ideer og visioner |
V278 |
Være informeret om medarb. synspunkter |
V279 |
Grundlag for anvendelse af teknologi |
V280 |
Godt rustet til opg. - stimulere samarb. |
V281 |
Sikre flest ressourcer til eget omr. |
V282 |
Holde underordnede orienteret om mål |
V283 |
Udvikle nye arbejdsmåder |
V284 |
Stå for økonomistyring mm. |
V285 |
Koordinere forskellige aktiviteter |
V286 |
Være informeret om synspk. fra borger |
V287 |
Løse medmenneskelige problemer mm. |
V288 |
Være et samlende symbol |
V289 |
Sørge for at regler følges |
V290 |
Løse prob. gennem tilpasning af org. |
V291 |
Arbejde for udv. af ledergruppen |
V292 |
Være informeret om pol. signaler |
V293 |
Vejlede underordn. i dagl. sagsbehand |
V294 |
Sikre pol. beslut. gennemføres hurtigt |
V295 |
Repræs. forv. i eksterne sammenhænge |
V296 |
Formulere ideer og visioner |
V297 |
Være informeret om medarb. synspunkter |
V298 |
Grundlag for anvendelse af teknologi |
V299 |
Gennemført KIOL |
V300 |
Logaritmen til folketal 1992 |
V301 |
Beredskab - integratorrollen |
V302 |
Beredskab - Administratorrollen |
V303 |
Beredskab - Helhedstænkerrollen |
V304 |
Beredskab - Organisatorrollen |
V305 |
Beredskab - Entreprenørrollen |
V306 |
Ansvarsområde |
V307 |
Forvaltning borger |
V308 |
Forv. og udvalg |
V309 |
Forv. andre forv |
V310 |
Forv. og institutioner |
V311 |
Forv. og økonomiudvalg |
V312 |
Forv og amt |
V313 |
Forv. og stat |
V314 |
Udvalg og økonomudvalg |
V315 |
Partigrupperinger |
V316 |
Faggrupper i forv |
V317 |
Internt egen forv |
V318 |
Faktor - politiske konflikter |
V319 |
Faktor - interne konflikter |
V320 |
Faktor - eksterne konflikter |
V321 |
Chefens alder i år |
V322 |
Chefens anciennitet i år |
V323 |
Forvaltningschef |
V324 |
Respondentens køn |
V325 |
Antal ansatte som chef har ansvar for ialt |
V326 |
Logaritmen til orgsize |
V327 |
Dummy - kommunaldirektør |
V328 |
Dummy - traditionel skatteforv. |
V329 |
Dummy - traditionel teknisk forv. |
V330 |
Dummy - traditionel skoleforv. |
V331 |
Dummy - traditionel socialforv. |
V332 |
Dummy - fælles skole-social forv. |
V333 |
Dummy -Andre fællesforv |
V334 |
Dummy - traditonel økonomiforv. |
V335 |
Dummy - fælles økonomi og skat |
V336 |
Dummy - tværg. forv. |
V337 |
Kommunalt uddannet |
V338 |
Akademisk uddannelse |
V339 |
Mellemuddannelse |
V340 |
Samlet konfliktniveau |
V341 |
Et parti har mere end 50 procent af seat |
V342 |
Et parti har mere end 60 procent af seat |
V343 |
Borgmesterskift efter 89 valget |
V344 |
Dummy, store udv. ændringer |
V345 |
Dummy, store forv. ændringer |
V346 |
Antal udvalg 1992 |
V347 |
Udvikling i ressourceindeks 87 til 92 Variablen er kodet i intervallet 102.39 - 161.86. 999 (uoplyst - 7 tilfælde) |
V348 |
Demografisk turbulens |
V349 |
Ændring i udg. behov. 87-92 |
V350 |
Stress |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |