Tabel

Datasæt


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

594

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 SFIs undersøgelsesnummer
V4 Løbenummer
V5 Dansk tyrkisk
V6 Spm. 1: Er du:
V7 Spm. 2: Hvornår er du født?
V8 Spm. 3: Er du født i Danmark?
V9 Spm. 3: Er du født i Danmark? Hvis nej: 3.a: Hvornår flyttede du til Danmark? Angiv årstal
V10 Spm. 4: I hvilken kommune bor du i Danmark?
V11 Spm. 5: Har du dansk statsborgerskab?
V12 Spm. 5: Har du dansk statsborgerskab? Hvis nej: 5.a: Har du tænkt dig at søge om dansk statsborgerskab?
V13 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark?
V14 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) a. Vuggestue
V15 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) b. Børnehave
V16 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) c. Fritidshjem - SFO
V17 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) d. Fritids- og ungdomsklub
V18 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) e. Kommunal dagpleje
V19 Spm. 6: Har du som barn gået i daginstitution i Danmark? Hvis ja: 6.a: Oplys hvilke: (Gerne flere ringe) f. Andet
V20 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark?
V21 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) a. Mine forældre vil ikke have, jeg går i skole
V22 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) b. Mit dansk var ikke godt nok
V23 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) c. Læsestoffet var svært
V24 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) d. Jeg var nødt til at arbejde
V25 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) e. Jeg skulle gifte mig
V26 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) f. Jeg så ingen fremtid i det
V27 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) g. Jeg var skoletræt
V28 Spm. 7: Hvilken skoleuddannelse har du fået i Danmark? Hvis du har forladt folkeskolen uden eksamen: 7.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) h. Andet:
V29 Spm. 8: Har du - eller er du i gang med - en erhvervsuddannelse?
V30 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning?
V31 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning? Hvis du gik i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) a. For at skrive og læse modersmålet
V32 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning? Hvis du gik i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) b. For at bevare vores kultur
V33 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning? Hvis du gik i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) c. For at være sammen med andre tyrkiske børn
V34 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning? Hvis du gik i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) d. Mine forældre ville have det
V35 Spm. 9: Har du gået i Türk okulu/modersmålsundervisning? Hvis du gik i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.a: Hvorfor? (Gerne flere ringe) e. Andet
V36 Spm. 9.b: Hvor mange år gik du i Türk okulu/modersmålsundervisning? Antal år:
V37 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) a. Ja, jeg kunne bruge tyrkiske bøger og tidsskrifter,
V38 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) b. Ja, jeg kunne tale med tyrkere om mine lektier
V39 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) c. Ja, den gjorde mit dansk bedre
V40 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) d. Nej, jeg kunne ikke bruge den
V41 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) e. Nej, det var spild af tid
V42 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) f. Ved ikke
V43 Spm. 9.c: Kunne du bruge Türk okulu/modersmålsundervisning i din videre uddannelse? (Gerne flere ringe) g. Andet
V44 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) a. Der var ikke Türk okulu/modersmålsundervisning i min kommune
V45 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) b. Tyrkisk/kurdisk, som jeg taler hjemme, var tilstrækkeligt
V46 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) c. For at kunne have mere tid til at lære dansk
V47 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) d. Læreren var fagligt ikke god nok
V48 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) e. Ved ikke
V49 Spm. Hvis du ikke har gået i Türk okulu/modersmålsundervisning: 9.d: Hvorfor ikke? (Gerne flere ringe) f. Andet
V50 Spm. 10: Hvad laver du for tiden?
V51 Spm. 10: Hvad laver du for tiden? Hvis du arbejder: 10.a: Er det fuldtid eller deltid?
V52 Spm. 11: Hvor mange måneder har du i alt været arbejdsløs i de seneste 3 år?
V53 Spm. 12: Hvilke former for indkomst har du haft i 1993? (Gerne flere ringe) a. Løn og anden erhvervsindkomst
V54 Spm. 12: Hvilke former for indkomst har du haft i 1993? (Gerne flere ringe) b. Arbejdsløshedsdagpenge
V55 Spm. 12: Hvilke former for indkomst har du haft i 1993? (Gerne flere ringe) c. Bistandshjælp
V56 Spm. 12: Hvilke former for indkomst har du haft i 1993? (Gerne flere ringe) d. Studiestøtte (SU)
V57 Spm. 12: Hvilke former for indkomst har du haft i 1993? (Gerne flere ringe) e. Andet
V58 Spm. 13: Er du:
V59 Spm. 13: Er du: Hvis samlevende, forlovet eller gift: 13.a: Er din samlever, forlovede eller ægtefælle:
V60 Spm. Hvis gift eller forlovet: 13.b: Hvem fandt din partner?
V61 Hvis du ikke er gift: Spm. 13.c: Hvem ville du helst giftes med?
V62 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) a. Alene
V63 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) b. Ægtefælle
V64 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) c. Partner
V65 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) d. Dine forældre
V66 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) e. Dine svigerforældre
V67 Spm 14: Hvem bor du sammen med? (Gerne flere ringe) f. Anden familie
V68 Spm. 15: Har du børn?
V69 Spm. 15: Har du børn? Hvis du har børn? 15.a: Hvor gammel er dit yngste barn? Angiv alder:
V70 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) a. Af dig of din ægtefælle
V71 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) b. Bedsteforældre
V72 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) c. Kommunal dagpleje
V73 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) d. Institution
V74 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) e. Passer sig selv
V75 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) f. Fritidspasning
V76 Spm. 15: Har du børn? 15.b: Hvordan bliver dit yngste barn passet til hverdag? (Gerne flere ringe) g. Andet
V77 Spm. 15: Har du børn? 15.c: Læser du højt for dine børn?
V78 Hvis du skal have et arbejde: Spm. 16: Hvem tager så beslutningen?
V79 Spm. 17: Vil du tillade, at din søn gifter sig med en dansker?
V80 Spm. 18: Vil du tillade, at din datter gifter sig med en dansker?
V81 Spm. 19: Hvor mange år har dine forældre gået i skole i Tyrkiet? Mor: (Én ring i hver søjle)
V82 Spm. 19: Hvor mange år har dine forældre gået i skole i Tyrkiet? Far: (Én ring i hver søjle)
V83 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) a. Far
V84 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) b. Mor
V85 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) c. Ældre bror
V86 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) d. Yngre bror
V87 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) e. Ældre søster
V88 Spm. 20: Hvor bor dine forældre og søskende? (Én ring i hver linie) f. Yngre søster
V89 Spm. 21: Er du medlem af en sportsklub i Danmark?
V90 Spm. 21: Er du medlem af en sportsklub i Danmark? 21.a: Hvis Ja; Er det en dansk eller tyrkisk sportsklub?
V91 Spm. 22: Er du medlem af en indvandrerforening?
V92 Spm. 23: Hvor ofte går du på dansk diskotek, bar eller café?
V93 Spm. 24: Med hvem går du i byen for at more dig?
V94 Spm. 25: Hvor ofte og hvilke TV-kanaler ser du? (Én ring i hver søjle) Dansk TV (DR, TV2 etc.)
V95 Spm. 25: Hvor ofte og hvilke TV-kanaler ser du? (Én ring i hver søjle) Tyrkisk TV (TRT-Int, Show TV etc.)
V96 Spm. 25: Hvor ofte og hvilke TV-kanaler ser du? (Én ring i hver søjle) Andre (tysk TV, MTV, CNN etc.)
V97 Spm. 26: Læser du skønlitteratur (romaner, noveller, digte)?
V98 Spm. 27: Hvad er din religion?
V99 Spm. 28: Hvor meget betyder religionen for dig?
V100 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) a. Tyrkiske/kurdiske kammerater
V101 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) b. Danske kammerater
V102 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) c. Dansk fjernsyn
V103 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) d. Seksualundervisning i folkeskolen
V104 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) e. Far
V105 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) f. Mor
V106 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) g. Türk okulu i Danmark
V107 Spm. 29: Hvor fik du dine oplysninger om seksualitet fra? (Gerne flere ringe) h. Kærester
V108 Spm. 30: Hvor tit har du været på ferie i Tyrkiet før og efter du blev 16 år? (Én ring i hver søjle) Før du blev 16 år
V109 Spm. 30: Hvor tit har du været på ferie i Tyrkiet før og efter du blev 16 år? (Én ring i hver søjle) Efter du blev 16 år
V110 Spm. 31: Hvor godt er dit tyrkisk? (Én ring i hver linie) a. Forstår tyrkisk
V111 Spm. 31: Hvor godt er dit tyrkisk? (Én ring i hver linie) b. Læser tyrkisk
V112 Spm. 31: Hvor godt er dit tyrkisk? (Én ring i hver linie) c. Taler tyrkisk
V113 Spm. 31: Hvor godt er dit tyrkisk? (Én ring i hver linie) d. Skriver tyrkisk
V114 Spm. 32: Hvor godt er dit dansk? (Èn ring i hver linie) a. Forstår dansk
V115 Spm. 32: Hvor godt er dit dansk? (Èn ring i hver linie) b. Læser dansk
V116 Spm. 32: Hvor godt er dit dansk? (Èn ring i hver linie) c. Taler dansk
V117 Spm. 32: Hvor godt er dit dansk? (Èn ring i hver linie) d. Skriver dansk
V118 Spm. 33: Hvilket sprog taler du bedst? (Kun én ring)
V119 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) a. Gået til kurser i tyrkisk/kurdisk i Danmark
V120 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) b. Rejst til Tyrkiet for at tage tyrkiske/kurdiske kurser
V121 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) c. Rejst til Tyrkiet for at høre eller tale sproget
V122 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) d. Læst tyrkisk/kurdisk litteratur, dagblade, blade
V123 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) e. Jævnligt set tyrkisk TV og videofilm
V124 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) f. Bevidst talt tyrkisk med tyrkere
V125 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) g. Har ikke gjort noget
V126 Spm. 34: Har du gjort nogle af nedennævnte ting for at forbedre eller lære tyrkisk/kurdisk? (Gerne flere ringe) h. Andet
V127 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Far
V128 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Mor
V129 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Bror
V130 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Søster
V131 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Tyrkisk/kurdisk ven
V132 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Dansk ven
V133 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) a. Hvad der er sket i skolen - Ingen
V134 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Far
V135 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Mor
V136 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Bror
V137 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Søster
V138 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Tyrkisk/kurdisk ven
V139 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Dansk ven
V140 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) b. Tyrkiske film - Ingen
V141 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Far
V142 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Mor
V143 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Bror
V144 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Søster
V145 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Tyrkisk/kurdisk ven
V146 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Dansk ven
V147 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) c. Religion - Ingen
V148 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Far
V149 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Mor
V150 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Bror
V151 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Søster
V152 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Tyrkisk/kurdisk ven
V153 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Dansk ven
V154 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) d. Dit eget følelsesliv - Ingen
V155 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Far
V156 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Mor
V157 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Bror
V158 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Søster
V159 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Tyrkisk/kurdisk ven
V160 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Dansk ven
V161 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) e. En bog du har læst - Ingen
V162 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Far
V163 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Mor
V164 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Bror
V165 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Søster
V166 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Tyrkisk/kurdisk ven
V167 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Dansk ven
V168 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) f. Hvad der er sket på arbejdet - Ingen
V169 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Far
V170 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Mor
V171 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Bror
V172 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Søster
V173 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Tyrkisk/kurdisk ven
V174 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Dansk ven
V175 Spm. 35: Hvem snakker du bedst med om følgende emner? (Gerne flere ringe i hver linie) g. Fremtidsplaner - Ingen
V176 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) a. Mor
V177 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) b. Far
V178 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) c. Yngre søskende
V179 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) d. Ældre søskende
V180 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) e. Ægtefælle
V181 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) f. Barn
V182 Spm. 36: Hvilket sprog taler du med: (Én ring i hver linie) g. Tre bedste tyrkiske/kurdiske venner
V183 Spm. 37: Taler du mindre eller mere dansk i din dagligdag end for 5 år siden?
V184 Spm. 38: Türk okulu/modersmålsundervisningen er normalt 4 timer (2 timer 2 gange) om ugen. Synes du:
V185 Spm. 39: Skal tyrkiske børn undervises i og på tyrkisk i folkeskolen? (Gerne flere ringe) a. Ja, nogle fag på tyrkisk under hele skoleforløbet
V186 Spm. 39: Skal tyrkiske børn undervises i og på tyrkisk i folkeskolen? (Gerne flere ringe) b. Nej, kun bruge dansk i undervisning i folkeskolen
V187 Spm. 39: Skal tyrkiske børn undervises i og på tyrkisk i folkeskolen? (Gerne flere ringe) c. Andet
V188 Spm. 40: Ville du sende dine børn til Türk okulu/ modersmålsundervisning?
V189 Spm. 41: Ville du flytte til Tyrkiet eller vil du blive boende i Danmark?
V190 Spm. 42: Hvordan vil du beskrive dig selv?
V191 Spm. 43: Føler du dig mest som dansker eller som tyrker/ kurder?
V192 Spm. 44: Kunne du tænke dig at give dine børn danske fornavne, men bevare efternavnet?
V193 Spm. 45: Hvor ofte har du været i et dansk hjem til: (Én ring i hver linie) a. Juleaften
V194 Spm. 45: Hvor ofte har du været i et dansk hjem til: (Én ring i hver linie) b. Fest
V195 Spm. 45: Hvor ofte har du været i et dansk hjem til: (Én ring i hver linie) c. Fødselsdagsfest
V196 Spm. 45: Hvor ofte har du været i et dansk hjem til: (Én ring i hver linie) d. Besøg
V197 Spm. 45: Hvor ofte har du været i et dansk hjem til: (Én ring i hver linie) e. En overnatning
V198 Spm. 46: Hvor mange af dine fem bedste venner er: (Skriv antal) a. Danske
V199 Spm. 46: Hvor mange af dine fem bedste venner er: (Skriv antal) b. Tyrkiske
V200 Spm. 46: Hvor mange af dine fem bedste venner er: (Skriv antal) c. Kurdiske
V201 Spm. 46: Hvor mange af dine fem bedste venner er: (Skriv antal) d. Anden nationalitet
V202 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) a. At du ikke fik et job, fordi du var indvandrer
V203 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) b. At du blev afskediget, fordi du var indvandrer
V204 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) c. At du blev behandlet dårligt i en butik, fordi du var indvandrer
V205 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) d. At du er blevet ignoreret eller overset
V206 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) e. At danskere har råbt efter dig på gaden
V207 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) f. At danskere har skubbet til dig
V208 Spm. 47: Hvor ofte har du selv i løbet af de sidste 3 år oplevet: (Én ring i hver linie) g. At danskere har overfaldet dig
V209 Spm. 48: Hvis der boede 100 familier i dit kvarter, hvor mange tyrkiske/kurdiske familier ville du så ønske der var?
V210 Spm. 49: Hvor mange tyrkisk/kurdisk talende børn synes du, det er bedst, der er i en skoleklasse med 25 elever i Danmark?
V211 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) a. Behandling af ældre
V212 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) b. Opdragelse af børn
V213 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) c. Kvindernes rettigheder
V214 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) d. Individets frihed
V215 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) e. Skilsmisse
V216 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) f. Demokrati
V217 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) g. Behandling af minoriteter
V218 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) h. Politiets og myndighedernes behandling af borgerne
V219 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) i. Socialt sikkerhedsnet
V220 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) j. De fattiges mulighed for at forbedre forholdene
V221 Spm. 50: Hvilket samfunds holdninger foretrækker du, når du skal tage stilling til følgende emner? Det tyrkiske eller det danske? (Én ring i hver linie) k. Kæresteri mellem drenge og piger
V222 Spm. 51: Hvor vigtigt er det for dig, at dine børn taler tyrkisk/kurdisk?
V223 Spm. 52: Hvor vigtigt er det for dig at være tyrkisk eller kurdisk?
V224 Spm. 53: Hvor vigtigt er det følgende for at bevare tyrkiskhed/kurdiskhed? a. At tale tyrkisk/kurdisk
V225 Spm. 53: Hvor vigtigt er det følgende for at bevare tyrkiskhed/kurdiskhed? b. At blive ved med at være muslim
V226 Spm. 53: Hvor vigtigt er det følgende for at bevare tyrkiskhed/kurdiskhed? c. At man har en generel følelse af at tilhøre den tyrkiske/kurdiske gruppe
V227 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) a. Mand-kone forholdet i familien
V228 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) b. Mand-kvinde forholdet generelt
V229 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) c. Pigers bevarelse af deres mødom
V230 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) d. Forholdet mellem familie- og slægtsmedlemmer
V231 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) e. Forholdet mellem forældre og børn
V232 Spm. 54: Hvilke dele af den tyrkiske/kurdiske kultur bør vi bevare i Danmark? (Én ring i hver linie) f. forholdet til den seksuelle moral
V233 Spm. 55: Du møder en ung mand Ahmet Cetin. Hans forældre er tyrkere. Han taler dansk som en dansker og taler lidt tyrkisk. Han taler kun dansk med sine børn. Han siger, at han er muslim og tyrker. Synes du, Ahmet Cetin er tyrker eller dansker?
V234 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) a. Hjemlig brug af sproget
V235 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) b. Private tyrkiske/kurdiske skoler
V236 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) c. Tyrkiske/kurdiske foreninger
V237 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) d. Moskeer
V238 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) e. Tyrkiske stat og ambassade
V239 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) f. Tyrkisk radio og TV
V240 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) g. Tyrkiske/kurdiske aviser og blade
V241 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) h. At bo tæt ved andre tyrkere/kurdere
V242 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) i. Türk okulu/modersmålsundervisning
V243 Spm. 56: Hvad tror du bedst kan hjælpe det tyrkiske/kurdiske sprog til at overleve i Danmark? (Sæt højst 3 ringe) j. At man ofte mødes med tyrkiske/kurdiske venner
V244 Spm. 57: Hvor åbent synes du, det danske samfund er overfor tyrkere/kurdere, der er opvokset i Danmark?
V245 Spm. 58: Hvordan tror du, at forholdet mellem danskerne og tyrkerne/kurderne i Danmark vil udvikle sig i fremtiden?
V246 Spm. 59: Markér din mening om de følgende udsagn: (Én ring i hver linie) a. Indvandrere bør forene sig og kæmpe imod det danske samfund
V247 Spm. 59: Markér din mening om de følgende udsagn: (Én ring i hver linie) b. Tyrkere/kurdere bør kæmpe for at bevare det tyrkiske/ kurdiske sprog i Danmark
V248 Spm. 59: Markér din mening om de følgende udsagn: (Én ring i hver linie) c. Folkeskolen bør under hele skoleforløbet tilbyde undervisning i tyrkisk/kurdisk historie og geografi
V249 Spm. 59: Markér din mening om de følgende udsagn: (Én ring i hver linie) d. Folkeskolen bør under hele skoleforløbet undervise både i og på tyrkisk/kurdisk i nogle fag
V250 Spm. 60: Hvor godt er dit kurdisk? (Én ring i hver linie) a. Jeg forstår kurdisk
V251 Spm. 60: Hvor godt er dit kurdisk? (Én ring i hver linie) b. Jeg læser kurdisk
V252 Spm. 60: Hvor godt er dit kurdisk? (Én ring i hver linie) c. Jeg taler kurdisk
V253 Spm. 60: Hvor godt er dit kurdisk? (Én ring i hver linie) d. Jeg skriver kurdisk
V254 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning?
V255 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) a. Der var ikke kurdisk undervisning i vores kommune
V256 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) b. Mine forældre ville have det
V257 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) c. Tyrkisk er et vigtigere sprog at kunne end kurdisk
V258 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) d. For at lære tyrkisk
V259 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) e. Vi taler tyrkisk hjemme
V260 Spm. 61: Har du gået til tyrkisk modersmålsundervisning? Hvis ja: 61.a: Hvorfor gik du til tyrkisk modersmålsundervisning? (Gerne flere ringe) f. Andet
V261 Må forskeren på undersøgelsen kontakte dig for eventuelt uddybende spørgsmål?
V262 Eba fødselsår
V263 Eba køn
V264 Eba kommunenummer
V265 Eba beregnet alder
V266 Eba fødselsregstreringskode
V267 Eba statsborgerskabskode
V268 Eba gruppe
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv