Søgning » Holdninger til genmodificerede fødevarer, 1998
Bemærkning

Adgangsbetingelser: 4: Ingen restriktion for anvendelse, men enhver form for publikation kræver donors skriftlige tilladelse

Aflevering 37158
Forskningsdata

Holdninger til genmodificerede fødevarer, 1998 (1998)

Alias: Determinants of consumer attitudes and purchase intentions with regard to genetically modified foods: Results of a cross-national survey, 1998


Skabt af ?
Formål ?

Der findes ingen beskrivelse.

Indhold ?

Datamaterialet er et resultat af en tværnational undersøgelse, som blev gennemført i Danmark, Tyskland, England og Italien. Undersøgelsen havde til formål at undersøge, hvordan forbrugerne danner holdninger og beslutninger i forbindelse med købet af genmodificerede fødevarer. Undersøgelsen koncentrerer sig om genmodificeret yoghurt og øl. Tidligere har forskning vist, at forbrugerne er meget skeptiske over for genmodificering i fødevareproduktionen, men indtil videre er det kun lidt forskning, der har forsøgt at forklare, hvordan forbrugerne danner deres holdninger og tager deres beslutning vedrørende disse fødevarer. Undersøgelsen er gennemført som led i projektet ''Consumer Attitudes and Decision-Making with Regard to Genetically Engineered Food Products. Projektet blev støttet økonomisk af EU-Kommissionen gennem kontraktnr. FAIR-PL96-1667.Koordinator for projektet var professor Klaus G. Grunert, Handelshøjskolen i Århus, Danmark. Deltagere i projektet var VTT, Finland; Universität Potsdam, Tyskland; ISIDA, Italien; Institut of Food Research, Storbritannien; Oy Panimolaboratorio-Bryggerilaboratoriet AB, Finland, og Chr. Hansen A/S, Danmark. I alt blev 2031 forbrugere interviewet i de 4 deltagende lande.

Tabeller ?
Dokumentation ?
  • CADE-GENTECH survey q#26177
  • CADE-GENTECH survey questionnaire yoghurt
  • lokskema
  • lokskemany
  • spsk_ øl_vers3_ENDELIGT
  • spsk_yog_vers3_ENDELIGT
  • wp69
  • Kodebog
Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 01-10-1998 til 30-11-1998.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen