Søgning » Mediernes valgkamp 2005 - befolkningsundersøgelse
Serie 23524101
Mediernes Valgkamp

Fra samme serie

Mediernes valgkamp 2005 - befolkningsundersøgelse

(2005 - 2005)

Mediernes valgkamp 2005 - fuld aktørliste

(2005 - 2005)
Aflevering 37183
Forskningsdata

Mediernes valgkamp 2005 - befolkningsundersøgelse (2005)

Alias: The media's election campaign 2005 - population survey

Formål ?

Der findes ingen beskrivelse.

Indhold ?

Undersøgelsen 'Mediernes valgkamp 2005 - befolkningsundersøgelse' havde til formål at præstere ny viden om, hvorvidt overload af valgnyheder kunne svække vælgernes interesse for politik. Data blev indsamlet fra 18. januar - 9. februar - altså fra folketingsvalget blev udskrevet og indtil i dagene efter valget den 8. februar 2005. De danske medier satte en rekord ved folketingsvalget i 2005. Aldrig tidligere var dækningen af en valgkamp begyndt så intenst. De landsdækkende mediers dækning af valgkampens første døgn fyldte ca. halvanden gang så meget som ved folketingsvalget i 2001. Men bortset fra kvantiteten tydede meget på, at medierne kom overordentligt dårligt fra start. Resultatet af undersøgelsen viste, at mere end hver tredje erklærede, at mediernes valgdækning gjorde dem trætte af politik. 'Mediernes valgkamp 2005 - befolkningsundersøgelse' er et omfattende forsknings- og formidlingsprojekt, der blev udført i et samarbejde mellem Ugebrevet Mandag Morgen og det tværfaglige forskningsprogram Center for Medier og Demokrati (MODINET). Projektet, der var det hidtil mest omfattende på området, stillede skarpt på forholdet mellem valgkampens tre centrale aktører - politikere, medier og borgere.

Tabeller ?

Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Dokumentation ?

Der er ingen tilgængelig information om dokumentation.
Du kan søge om adgang til dokumentation ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 18-01-2005 til 09-02-2005.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen