V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Løbenummer |
V4 |
Spm. 1: Hvad er dit køn? |
V5 |
Spm. 2: Hvor voksede du op? |
V6 |
Spm. 3: Har din opvækst været præget af aktiv tilknytning til kirken - jævnlig kirkegang, deltagelse i kirkeligt børnearbejde, spejderarbejde eller lignende? |
V7 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 1. Jeg havde lyst til at prøve noget andet |
V8 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 2. Det gjorde man bare |
V9 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 3. Jeg ville finde nye venner |
V10 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 4. Mine forældre synes, det var en god idé |
V11 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 5. Det er en familietradition |
V12 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 6. Mine søskende havde gået på efterskole |
V13 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 7. Jeg ville have større udfordringer end dem jeg fik på min tidligere skole |
V14 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 8. Jeg havde svært ved at følge med i min tidligere klasse |
V15 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 9. Venner hjemmefra havde dårlig indflydelse på mig, og derfor ville jeg væk hjemmefra |
V16 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 10. Jeg havde brug for at komme væk fra mine forældre |
V17 |
Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 11. Andet: |
V18 |
Spm. 5: Var du klar over, at skolen havde et kristent værdigrundlag, inden du påbegyndte dit ophold? |
V19 |
Spm. 6: Havde det betydning for dit valg af efterskole, at skolen havde et kristent værdigrundlag? |
V20 |
Spm. 7: Hvor mange år var du i alt på efterskole - også selvom du måske skiftede efterskole undervejs? |
V21 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 1. Jeg blev bedre til at omgås andre |
V22 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 2. Jeg blev bedre til at forstå unge med en anden baggrund end min egen |
V23 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 3. Jeg lærte at klare mig selv uden mine forældre |
V24 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 4. Jeg lærte at sige min mening |
V25 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 5. Jeg blev dygtigere til boglige fag |
V26 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 6. Jeg blev præget af skolens kristne værdier |
V27 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 7. Jeg udviklede nye venskaber |
V28 |
Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 8. Andet |
V29 |
Spm. 9: Oplevede du, at dit efterskoleophold betød en ændring i de fremtidsplaner, du på forhånd havde overvejet f.eks. i forhold til valg af uddannelse? |
V30 |
Spm. 10: Hvis ja, hvordan? |
V31 |
Spm. 10: Hvis ja, hvordan? Andet: |
V32 |
Spm. 11: Hvordan var din religiøse selvopfattelse, da du begyndte i skole? |
V33 |
Spm. 11: Hvordan var din religiøse selvopfattelse, da du begyndte i skole? Andet: |
V34 |
Spm. 12: Hvordan var din oplevelse af kirken, inden du kom på efterskole? |
V35 |
Spm. 13: Hvad var din oplevelse af kristendommen, inden du kom på efterskole? |
V36 |
Spm. 14: Hvordan vil du karakterisere din deltagelse i kirkeligt børne-og ungdomsarbejde, spejder, gudstjenester m.v. inden du kom på efterskole? |
V37 |
Spm. 15: Hvad syntes du om de daglige kristne arrangementer såsom andagt, morgensang m.v.? |
V38 |
Spm. 16: Var der mulighed for dialog omkring de temaer, som blev bragt frem i forbindelse med de daglige kristne arrangementer? |
V39 |
Spm. 17: Snakkede du efterfølgende med dine venner om de temaer, der blev behandlet i forbindelse med de daglige kristne arrangementer? |
V40 |
Spm. 18: Medvirkede eleverne med f.eks. indlæg til de daglige kristne arrangementer? |
V41 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 1. Det hjalp mig til at sætte ord på, hvad jeg troede på |
V42 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 2. Det gav mig åndelige oplevelser? |
V43 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 3. Det gav mig en følelse af at være fælles om noget |
V44 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 4. Det gav mig en fornemmelse af, at den kristne tro ikke var relevant i mit liv |
V45 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 5. Jeg oplevede intet udbytte - det var bare noget, der skulle overstås |
V46 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 6. Ved ikke |
V47 |
Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? Andet |
V48 |
Spm. 20: Snakkede du med lærerne om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser? |
V49 |
Spm. 21: Snakkede du med dine venner om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser? |
V50 |
Spm. 22: Deltog du i frivillige arrangementer som f.eks. aftensang eller lovsangsaftener? |
V51 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 1. Fordi det hjalp mig til at sætte ord på, hvad jeg tror på? |
V52 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 2. Fordi det gav mig åndelige oplevelser |
V53 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 3. Fordi mine venner gjorde det? |
V54 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 4. Fordi det gav en følelse af at være fælles om noget? |
V55 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 5. Fordi der var brug for min hjælp (f.eks. til power points, musik)? |
V56 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 6. Husker ikke? |
V57 |
Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? Andet |
V58 |
Spm. 24: Oplevede du, at der på skolen blev gjort forskel på de elever, der erklærede sig som kristne og de, der ikke gjorde det? |
V59 |
Spm. 25: Hvordan oplevede du, at denne forskelsbehandling kom til udtryk? |
V60 |
Spm. 25: Hvordan oplevede du, at denne forskelsbehandling kom til udtryk? Andet: |
V61 |
Spm. 26: Følte du, at de andre elever pressede dig til at tro og mene noget andet end det, du egentlig stod for og troede på? |
V62 |
Spm. 27: Følte du at det var nødvendigt at påtage dig holdninger, som du ikke selv kunne stå inde for, hvis du ville være en del af fællesskabet? |
V63 |
Spm. 28: Følte du, at lærerne pressede dig til at tro og mene noget andet det, du egentlig stod for og troede på? |
V64 |
Spm. 29: På hvilken måde vil du beskrive den udvikling, du gennemgik i forhold til tro/den religiøse dimension i dit liv, mens du var elev på efterskolen? |
V65 |
Spm. 30: Oplevede du, at det var lettere at være kristen på efterskolen vurderet i forhold til den skole- og fritidsvirkelighed, du kom fra? |
V66 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 1. Fordi der på efterskolen var afsat tid til f.eks. personlig andagt |
V67 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 2. Fordi der var mennesker i min hverdag, som jeg kunne dele mit kristenliv med |
V68 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 3. Fordi jeg havde nogle mennesker, som var gode at snakke med |
V69 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 4. Fordi jeg havde nogle gode kristne forbilleder |
V70 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 5. Fordi jeg ikke oplevede hele tiden at skulle stå til regnskab for min tro |
V71 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 6. Fordi hverdagslivet indeholdt kristne ritualer (morgensang, andagt, gudstjeneste) |
V72 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 7. Fordi størstedelen af de andre elever var kristne |
V73 |
Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 8. Andet |
V74 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 1. Mere fokus på, hvordan man som ung håndterer de mange valg, man stilles overfor i hverdagen |
V75 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 2. Mere fokus på, hvordan man som ung kristen håndterer de mange valg, man stilles overfor i hverdagen |
V76 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 3. Mere fokus på en udlægning af kristendommen, der relaterer sig til den virkelighed, man står i |
V77 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 4. Mere fokus på, hvordan man udvikler en personlig religiøsitet, der holder udenfor en efterskolesammenhæng |
V78 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 5. Et mere positivt syn på de ikke-kristne, som efter efterskolen skulle blive en del af min hverdag |
V79 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 6. Der var ikke noget, jeg savnede |
V80 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 7. Ved ikke |
V81 |
Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 8. Andet |
V82 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 1. Lærerne var i højere grad engagerede i den enkelte |
V83 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 2. Der var plads til, at den enkelte i højere grad kunne være sig selv |
V84 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 3. Der var mulighed for at afprøve nye sider af sig selv |
V85 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 4. Eleverne var mere respektfulde i forhold til hinanden |
V86 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 5. Der var ikke plads til forskellighed |
V87 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 6. Der var meget bagtalelse og udelukkelse fra det sociale fællesskab |
V88 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 7. Efterskoleopholdet var ikke unikt og anderledes |
V89 |
Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 8. Andet |
V90 |
Spm. 34: Begyndte du efter efterskolen i en undervisningseller jobsammenhæng, hvor hovedparten ikke var kristne? |
V91 |
Spm. 35: Var det svært at være i en klasse eller på en arbejdsplads, hvor hovedparten ikke var kristne? |
V92 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 1. Jeg havde ikke noget tilfælles med klassekammerater/ kolleger |
V93 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 2. Jeg kunne ikke snakke med klassekammerater/kolleger om, hvad jeg oplevede som kristen |
V94 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 3. Jeg havde svært ved at være mig selv sammen med klassekammerater/kolleger |
V95 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 4. Jeg kunne ikke forholde mig til mine klassekammerater/ kollegers festkultur |
V96 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 5. Jeg oplevede, at jeg gjorde ting, som jeg ikke rigtig kunne stå inde for |
V97 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 6. Jeg havde urealistiske forventninger til, hvad jeg som kristen kunne udrette |
V98 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 7. Det krævede tilvænning at blive en del af livet udenfor efterskolen |
V99 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 8. Det tog tid at få venner i min nye skole-/arbejdssammenhæng |
V100 |
Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 9. Andet |
V101 |
Spm. 37: Valgte du at blive en aktiv del af et kirkeligt fællesskab eller kirkelig børne- og ungdomsorganisation efter efterskolen? |
V102 |
Spm. 38: Var det vanskeligt at blive en del af det kirkelige fællesskab? |
V103 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 1. Jeg havde ikke noget tilfælles med de andre |
V104 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 2. Jeg kunne ikke snakke med de andre om hvad jeg oplevede i mit kristne liv |
V105 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 3. Jeg kunne ikke snakke med de andre om de problematikker jeg oplevede i min hverdag |
V106 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 4. Jeg havde svært ved at være mig selv sammen med de andre |
V107 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 5. Det kristne fællesskab blev aldrig det samme som på efterskolen |
V108 |
Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 6. Det kristne fællesskab bidrog til, at jeg følte et pres i forhold til at skulle fortælle mine klassekammerater/ arbejdskolleger om min tro |
V109 |
Spm. 40: Vurderer du, at dit efterskoleophold har betydning for den måde, du lever på i dag? |
V110 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 1. Opholdet gav mig venner for livet |
V111 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 2. Opholdet gav mig fornyet selvtillid |
V112 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 3. Opholdet gav mig en bedre faglig ballast |
V113 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 4. Opholdet var med til at give mig holdninger til, hvordan man lever som kristen |
V114 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 5. Opholdet var med til at forbedre mit gudsforhold og syn på kristendommen |
V115 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 6. Opholdet hjalp mig til at komme til at tro på Jesus Kristus |
V116 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 7. Opholdet fik mig til at overveje religiøse aspekter i mit liv |
V117 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 8. Opholdet gav mig et anstrengt syn på ikke-kristne |
V118 |
Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 9. Andet |
V119 |
Spm. 42: Hvor mange venner fra dit efterskoleophold har du stadig jævnlig kontakt med? |
V120 |
Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 1. Vi laver noget sammen, f.eks. spiller spil, dyrker sport eller går i byen sammen |
V121 |
Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 2. Når jeg skal træffe afgørende valg i mit liv er de blandt dem, jeg rådfører mig med |
V122 |
Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 3. Når jeg har problemer eller er ked af det er det ofte dem, jeg tager kontakt med |
V123 |
Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 4. Vi snakker om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser |
V124 |
Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 5. Andet |
V125 |
Spm. 44: Hvad har du gang i på nuværende tidspunkt? |
V126 |
Spm. 44: Hvad har du gang i på nuværende tidspunkt? Andet: |
V127 |
Spm. 45: Hvilken uddannelsesretning har du valgt eller påtænker du at vælge? |
V128 |
Spm. 45: Hvilken uddannelsesretning har du valgt eller påtænker du at vælge? Andet: |
V129 |
Spm. 46: Hvordan er din aktuelle religøse selvopfattelse? |
V130 |
Spm. 46: Hvordan er din aktuelle religøse selvopfattelse? Andet: |
V131 |
Spm. 47: Hvordan vil du karakterisere dit aktuelle engagement i et kirkeligt fællesskab eller en kristen børne- og ungdomsorganisation? |
V132 |
Spm. 47: Hvordan vil du karakterisere dit aktuelle engagement i et kirkeligt fællesskab eller en kristen børne- og ungdomsorganisation? Andet: |
V133 |
Spm. 48: Har du siden dit efterskoleophold f.eks. været volontør eller giv-et-år medarbejder for en periode i en kirke eller en kristen børne- og ungdomsorganisation? |
V134 |
Spm. 49: Er du engageret i politisk arbejde? |
V135 |
Spm. 50: Er du engageret i socialt arbejde? |
V136 |
Efterskole |
V137 |
Efterskole opdelt i kategorier |
V138 |
Snak med lærere om tro, kristenliv og åndelige oplevelser |
V139 |
Snak med elever om tro, kristenliv og åndelige oplevelser |
V140 |
Deltagelse i frivillige arrangementer |
V141 |
Efterskoler opdelt efter om eleverne inden opholdet opfattede sig selv som kristen inden efterskolen |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |