Tabel

u20299


Beskrivelse ?

Datafil

Størrelse (Antal rækker) ?

368

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 Løbenummer
V4 Spm. 1: Hvad er dit køn?
V5 Spm. 2: Hvor voksede du op?
V6 Spm. 3: Har din opvækst været præget af aktiv tilknytning til kirken - jævnlig kirkegang, deltagelse i kirkeligt børnearbejde, spejderarbejde eller lignende?
V7 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 1. Jeg havde lyst til at prøve noget andet
V8 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 2. Det gjorde man bare
V9 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 3. Jeg ville finde nye venner
V10 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 4. Mine forældre synes, det var en god idé
V11 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 5. Det er en familietradition
V12 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 6. Mine søskende havde gået på efterskole
V13 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 7. Jeg ville have større udfordringer end dem jeg fik på min tidligere skole
V14 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 8. Jeg havde svært ved at følge med i min tidligere klasse
V15 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 9. Venner hjemmefra havde dårlig indflydelse på mig, og derfor ville jeg væk hjemmefra
V16 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 10. Jeg havde brug for at komme væk fra mine forældre
V17 Spm. 4: Jeg tog hovedsageligt på efterskole, fordi 11. Andet:
V18 Spm. 5: Var du klar over, at skolen havde et kristent værdigrundlag, inden du påbegyndte dit ophold?
V19 Spm. 6: Havde det betydning for dit valg af efterskole, at skolen havde et kristent værdigrundlag?
V20 Spm. 7: Hvor mange år var du i alt på efterskole - også selvom du måske skiftede efterskole undervejs?
V21 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 1. Jeg blev bedre til at omgås andre
V22 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 2. Jeg blev bedre til at forstå unge med en anden baggrund end min egen
V23 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 3. Jeg lærte at klare mig selv uden mine forældre
V24 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 4. Jeg lærte at sige min mening
V25 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 5. Jeg blev dygtigere til boglige fag
V26 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 6. Jeg blev præget af skolens kristne værdier
V27 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 7. Jeg udviklede nye venskaber
V28 Spm. 8: Når du tænker tilbage, hvad var så dit primære personlige udbytte ved at gå på efterskole 8. Andet
V29 Spm. 9: Oplevede du, at dit efterskoleophold betød en ændring i de fremtidsplaner, du på forhånd havde overvejet f.eks. i forhold til valg af uddannelse?
V30 Spm. 10: Hvis ja, hvordan?
V31 Spm. 10: Hvis ja, hvordan? Andet:
V32 Spm. 11: Hvordan var din religiøse selvopfattelse, da du begyndte i skole?
V33 Spm. 11: Hvordan var din religiøse selvopfattelse, da du begyndte i skole? Andet:
V34 Spm. 12: Hvordan var din oplevelse af kirken, inden du kom på efterskole?
V35 Spm. 13: Hvad var din oplevelse af kristendommen, inden du kom på efterskole?
V36 Spm. 14: Hvordan vil du karakterisere din deltagelse i kirkeligt børne-og ungdomsarbejde, spejder, gudstjenester m.v. inden du kom på efterskole?
V37 Spm. 15: Hvad syntes du om de daglige kristne arrangementer såsom andagt, morgensang m.v.?
V38 Spm. 16: Var der mulighed for dialog omkring de temaer, som blev bragt frem i forbindelse med de daglige kristne arrangementer?
V39 Spm. 17: Snakkede du efterfølgende med dine venner om de temaer, der blev behandlet i forbindelse med de daglige kristne arrangementer?
V40 Spm. 18: Medvirkede eleverne med f.eks. indlæg til de daglige kristne arrangementer?
V41 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 1. Det hjalp mig til at sætte ord på, hvad jeg troede på
V42 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 2. Det gav mig åndelige oplevelser?
V43 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 3. Det gav mig en følelse af at være fælles om noget
V44 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 4. Det gav mig en fornemmelse af, at den kristne tro ikke var relevant i mit liv
V45 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 5. Jeg oplevede intet udbytte - det var bare noget, der skulle overstås
V46 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? 6. Ved ikke
V47 Spm. 19: Hvilket udbytte fik du af de daglige kristne arrangementer? Andet
V48 Spm. 20: Snakkede du med lærerne om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser?
V49 Spm. 21: Snakkede du med dine venner om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser?
V50 Spm. 22: Deltog du i frivillige arrangementer som f.eks. aftensang eller lovsangsaftener?
V51 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 1. Fordi det hjalp mig til at sætte ord på, hvad jeg tror på?
V52 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 2. Fordi det gav mig åndelige oplevelser
V53 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 3. Fordi mine venner gjorde det?
V54 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 4. Fordi det gav en følelse af at være fælles om noget?
V55 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 5. Fordi der var brug for min hjælp (f.eks. til power points, musik)?
V56 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? 6. Husker ikke?
V57 Spm. 23: Hvis ja, hvorfor deltog du i de frivillige arrangementer? Andet
V58 Spm. 24: Oplevede du, at der på skolen blev gjort forskel på de elever, der erklærede sig som kristne og de, der ikke gjorde det?
V59 Spm. 25: Hvordan oplevede du, at denne forskelsbehandling kom til udtryk?
V60 Spm. 25: Hvordan oplevede du, at denne forskelsbehandling kom til udtryk? Andet:
V61 Spm. 26: Følte du, at de andre elever pressede dig til at tro og mene noget andet end det, du egentlig stod for og troede på?
V62 Spm. 27: Følte du at det var nødvendigt at påtage dig holdninger, som du ikke selv kunne stå inde for, hvis du ville være en del af fællesskabet?
V63 Spm. 28: Følte du, at lærerne pressede dig til at tro og mene noget andet det, du egentlig stod for og troede på?
V64 Spm. 29: På hvilken måde vil du beskrive den udvikling, du gennemgik i forhold til tro/den religiøse dimension i dit liv, mens du var elev på efterskolen?
V65 Spm. 30: Oplevede du, at det var lettere at være kristen på efterskolen vurderet i forhold til den skole- og fritidsvirkelighed, du kom fra?
V66 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 1. Fordi der på efterskolen var afsat tid til f.eks. personlig andagt
V67 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 2. Fordi der var mennesker i min hverdag, som jeg kunne dele mit kristenliv med
V68 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 3. Fordi jeg havde nogle mennesker, som var gode at snakke med
V69 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 4. Fordi jeg havde nogle gode kristne forbilleder
V70 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 5. Fordi jeg ikke oplevede hele tiden at skulle stå til regnskab for min tro
V71 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 6. Fordi hverdagslivet indeholdt kristne ritualer (morgensang, andagt, gudstjeneste)
V72 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 7. Fordi størstedelen af de andre elever var kristne
V73 Spm. 31: Hvis ja, hvorfor? 8. Andet
V74 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 1. Mere fokus på, hvordan man som ung håndterer de mange valg, man stilles overfor i hverdagen
V75 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 2. Mere fokus på, hvordan man som ung kristen håndterer de mange valg, man stilles overfor i hverdagen
V76 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 3. Mere fokus på en udlægning af kristendommen, der relaterer sig til den virkelighed, man står i
V77 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 4. Mere fokus på, hvordan man udvikler en personlig religiøsitet, der holder udenfor en efterskolesammenhæng
V78 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 5. Et mere positivt syn på de ikke-kristne, som efter efterskolen skulle blive en del af min hverdag
V79 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 6. Der var ikke noget, jeg savnede
V80 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 7. Ved ikke
V81 Spm. 32: Når du i dag ser tilbage på dit efterskoleophold, er der så noget, du savnede i forhold til at lette overgangen til livet efter efterskolen? 8. Andet
V82 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 1. Lærerne var i højere grad engagerede i den enkelte
V83 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 2. Der var plads til, at den enkelte i højere grad kunne være sig selv
V84 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 3. Der var mulighed for at afprøve nye sider af sig selv
V85 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 4. Eleverne var mere respektfulde i forhold til hinanden
V86 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 5. Der var ikke plads til forskellighed
V87 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 6. Der var meget bagtalelse og udelukkelse fra det sociale fællesskab
V88 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 7. Efterskoleopholdet var ikke unikt og anderledes
V89 Spm. 33: I lyset af dine senere erfaringer fra såvel uddannelsesverdenen som arbejdslivet, hvordan oplevede du så, at efterskoleopholdet var unikt og anderledes? 8. Andet
V90 Spm. 34: Begyndte du efter efterskolen i en undervisningseller jobsammenhæng, hvor hovedparten ikke var kristne?
V91 Spm. 35: Var det svært at være i en klasse eller på en arbejdsplads, hvor hovedparten ikke var kristne?
V92 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 1. Jeg havde ikke noget tilfælles med klassekammerater/ kolleger
V93 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 2. Jeg kunne ikke snakke med klassekammerater/kolleger om, hvad jeg oplevede som kristen
V94 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 3. Jeg havde svært ved at være mig selv sammen med klassekammerater/kolleger
V95 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 4. Jeg kunne ikke forholde mig til mine klassekammerater/ kollegers festkultur
V96 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 5. Jeg oplevede, at jeg gjorde ting, som jeg ikke rigtig kunne stå inde for
V97 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 6. Jeg havde urealistiske forventninger til, hvad jeg som kristen kunne udrette
V98 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 7. Det krævede tilvænning at blive en del af livet udenfor efterskolen
V99 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 8. Det tog tid at få venner i min nye skole-/arbejdssammenhæng
V100 Spm. 36: Hvis ja, hvorfor? 9. Andet
V101 Spm. 37: Valgte du at blive en aktiv del af et kirkeligt fællesskab eller kirkelig børne- og ungdomsorganisation efter efterskolen?
V102 Spm. 38: Var det vanskeligt at blive en del af det kirkelige fællesskab?
V103 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 1. Jeg havde ikke noget tilfælles med de andre
V104 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 2. Jeg kunne ikke snakke med de andre om hvad jeg oplevede i mit kristne liv
V105 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 3. Jeg kunne ikke snakke med de andre om de problematikker jeg oplevede i min hverdag
V106 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 4. Jeg havde svært ved at være mig selv sammen med de andre
V107 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 5. Det kristne fællesskab blev aldrig det samme som på efterskolen
V108 Spm. 39: Hvis det var vanskeligt, så hvorfor? 6. Det kristne fællesskab bidrog til, at jeg følte et pres i forhold til at skulle fortælle mine klassekammerater/ arbejdskolleger om min tro
V109 Spm. 40: Vurderer du, at dit efterskoleophold har betydning for den måde, du lever på i dag?
V110 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 1. Opholdet gav mig venner for livet
V111 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 2. Opholdet gav mig fornyet selvtillid
V112 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 3. Opholdet gav mig en bedre faglig ballast
V113 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 4. Opholdet var med til at give mig holdninger til, hvordan man lever som kristen
V114 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 5. Opholdet var med til at forbedre mit gudsforhold og syn på kristendommen
V115 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 6. Opholdet hjalp mig til at komme til at tro på Jesus Kristus
V116 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 7. Opholdet fik mig til at overveje religiøse aspekter i mit liv
V117 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 8. Opholdet gav mig et anstrengt syn på ikke-kristne
V118 Spm. 41: Hvis du med nogle få ord skulle beskrive hvilken betydning dit efterskoleophold har haft for dig, hvilke udtalelser passer så bedst på dig? 9. Andet
V119 Spm. 42: Hvor mange venner fra dit efterskoleophold har du stadig jævnlig kontakt med?
V120 Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 1. Vi laver noget sammen, f.eks. spiller spil, dyrker sport eller går i byen sammen
V121 Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 2. Når jeg skal træffe afgørende valg i mit liv er de blandt dem, jeg rådfører mig med
V122 Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 3. Når jeg har problemer eller er ked af det er det ofte dem, jeg tager kontakt med
V123 Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 4. Vi snakker om tro, kristenliv eller åndelige oplevelser
V124 Spm. 43: Hvordan bruger du hovedsageligt dine venner fra efterskolen i dag? 5. Andet
V125 Spm. 44: Hvad har du gang i på nuværende tidspunkt?
V126 Spm. 44: Hvad har du gang i på nuværende tidspunkt? Andet:
V127 Spm. 45: Hvilken uddannelsesretning har du valgt eller påtænker du at vælge?
V128 Spm. 45: Hvilken uddannelsesretning har du valgt eller påtænker du at vælge? Andet:
V129 Spm. 46: Hvordan er din aktuelle religøse selvopfattelse?
V130 Spm. 46: Hvordan er din aktuelle religøse selvopfattelse? Andet:
V131 Spm. 47: Hvordan vil du karakterisere dit aktuelle engagement i et kirkeligt fællesskab eller en kristen børne- og ungdomsorganisation?
V132 Spm. 47: Hvordan vil du karakterisere dit aktuelle engagement i et kirkeligt fællesskab eller en kristen børne- og ungdomsorganisation? Andet:
V133 Spm. 48: Har du siden dit efterskoleophold f.eks. været volontør eller giv-et-år medarbejder for en periode i en kirke eller en kristen børne- og ungdomsorganisation?
V134 Spm. 49: Er du engageret i politisk arbejde?
V135 Spm. 50: Er du engageret i socialt arbejde?
V136 Efterskole
V137 Efterskole opdelt i kategorier
V138 Snak med lærere om tro, kristenliv og åndelige oplevelser
V139 Snak med elever om tro, kristenliv og åndelige oplevelser
V140 Deltagelse i frivillige arrangementer
V141 Efterskoler opdelt efter om eleverne inden opholdet opfattede sig selv som kristen inden efterskolen
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv