Kampagneeffekter i forbindelse med Europaparlamentsvalg i Danmark, 2009 (2009)
Alias:
Campaign Effects in Danish European Parliament Elections, 2009
Formål
?
Formålet med studiet er at undersøge under hvilke omstændigheder, medierne har indflydelse på vælgernes stemmeafgivelse.
Indhold
?
Studiet er en panelundersøgelse i Danmark i forbindelse med Europaparlamentsvalget i 2009 og består af to bølger, der spørger til stemmeintentionen før valget, og stemmen efter valget.
Undersøgelsen indeholder spørgsmål om blandt andet politisk viden, holdning til EU, europæisk integration og medieforbrug.
Undersøgelsen er en del af projektet '2009 European Election Campaign Study', der omfatter lignende undersøgelser for 21 EU-lande under Europaparlamentsvalget.
Dokumentation
?
- afleveringsskema 2009 data
- Documentation_EE_09_campaign_survey_DK PANEL ONLY
- vanspanje-devreese_2014
- Kodebog
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 01-05-2009 til 30-06-2009.