Tabel

u25259


Beskrivelse ?

Datafil

Størrelse (Antal rækker) ?

220

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 Løbenummer
V4 Spm. 1: Har du hørt om standarden inden for ældre- og handicapområdet, der går under betegnelsen Fælles sprog?
V5 Spm. 2: Hvis ja, hvilket år hørte du første gang om Fælles sprog? Ca.:
V6 Spm. 3: Anvender kommunen Fælles sprog på ældreområdet i din kommune? Sæt kun ét kryds
V7 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?a. Kommunalpolitikere
V8 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?b. Kommunaldirektøren
V9 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?c. Øverste chef for socialområdet
V10 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?d. Øverste chef for ældreområdet
V11 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?e. Konsulenter fra Kommunernes Landsforening
V12 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?f. Konsulenter/instruktører ansat i kommunen
V13 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?g. Eksterne IT-konsulenter
V14 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?h. Andre eksterne konsulenter
V15 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?i. Visitatorer
V16 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?j. Personalet i hjemmeplejen
V17 Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?k. Personalet på plejecenter
V18 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?a. Kommunalpolitikere
V19 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?b. Kommunaldirektøren
V20 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?c. Øverste chef for socialområdet
V21 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?d. Øverste chef for ældreområdet
V22 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?e. Konsulenter fra Kommunernes Landsforening
V23 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?f. Konsulenter/instruktører ansat i kommunen
V24 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?g. Eksterne IT-konsulenter
V25 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?h. Andre eksterne konsulenter
V26 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?i. Visitatorer
V27 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?j. Personalet i hjemmeplejen
V28 Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?k. Personalet på plejecenter
V29 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)a. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes
V30 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)b. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes
V31 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)c. Fælles sprog anvendes ikke på dette område
V32 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)d. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes
V33 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)e. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes
V34 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)f. Fælles sprog anvendes ikke på dette område
V35 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)g. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes
V36 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)h. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes
V37 Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)i. Fælles sprog anvendes ikke på dette område
V38 Spm. 7: I hvilken grad...a. Føler du dig "klædt på" til at benytte Fælles sprog i dit arbejde?
V39 Spm. 7: I hvilken grad...b. Kender du mulighederne i Fælle sprog?
V40 Spm. 7: I hvilken grad...c. Er du positivt stemt over for brugen af Fælles sprog?
V41 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...a. Politisk informationsredskab
V42 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...b. Visitationsredskab
V43 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...c. Ved den daglige levering af ydelser hos brugerne
V44 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...d. Ved planlægningen af det daglige arbejde på ældre- og handicapområdet
V45 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...e. Informationsredskab mellem den overordnede administrative ledelse og medarbejder
V46 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...f. Redskab til at foretage sammenligninger mellem kommuner
V47 Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...g. Som udgangspunkt for formuleringen af kvalitetsstandarder
V48 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.a. Visitationsgruppen har udviklet Fælles sprog på sin egen måde
V49 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.b. Kommunen benytter Fælles sprog, men det er ikke meningen, at man skal følge det til punkt og prikke
V50 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.c. Kommunen benytter Fælles sprog, men det er ikke meningen, at det skal bruges i det arbejde, jeg udfører
V51 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.d. Fælles sprog lader vanskeligt gennemføre i praksis
V52 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.e. Jeg bruger Fælles sprog, men afviger herfra, når der er behov for det
V53 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.f. Jeg kender Fælles sprog, men bruger det ikke i mit arbejde
V54 Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.g. Jeg bruger Fælles sprog, men gør det på min egen måde
V55 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.a. Et skema hvor brugernes funktionsevne vurderes
V56 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.b. Kommunen har tilføjet nye underkategorier under KL-kategorierne i skemaet
V57 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.c. Kommunen har tilføjet nye kategorier ved siden af KL-kategorierne i skemaet
V58 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.d. Mange kategorier benyttes ikke
V59 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.e. Et skema hvoraf brugernes ydelser fremgår
V60 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.f. Kommunen har tilføjet nye underkategorier under KL-kategorierne i skemaet
V61 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.g. Kommunen har tilføjet nye kategorier ved siden af KL-kategorierne i skemaet
V62 Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.h. Mange kategorier benyttes ikke
V63 Spm. 11: Hvad kendetegner dit arbejde inden for ældre-/handicapområdet? Benyt venligst blokbogstaver og stikord.A. Nævn ét overvejende positivt forhold:
V64 Spm. 11: Hvad kendetegner dit arbejde inden for ældre-/handicapområdet? Benyt venligst blokbogstaver og stikord.B. Nævn ét overvejende negativt forhold:
V65 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.a. Brugerne får den pleje, de er visiteret til
V66 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.b. Brugerne får ofte mere pleje, end de er visiteret til
V67 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.c. Efter visitationsafgørelsen tilpasses plejen yderligere til den enkeltes behov
V68 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.d. Visitationsafgørelsen sker på et objektivt grundlag
V69 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.e. En centraliseret visitationsenhed modvirker tilfældigheder
V70 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.f. En centraliseret visitationsenhed hæmmer den personlige kontakt mellem brugerne og plejepersonalet
V71 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.g. Jeg har gjort meget for at få visitationsprocessen til at virke efter hensigten
V72 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.h. En centraliseret visitationsenhed hæmmer plejepersonalets handlefrihed
V73 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.i. En centraliseret visitationsenhed giver politikerne og kommunale ledere øget indflydelse på bekostning af plejepersonalet
V74 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.j. En centraliseret visitationsenhed sikrer, at kommunen leverer omsorg tilpasset den enkelte bruger
V75 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.k. Visitationsafgørelsen sikrer den enkelte brugers retssikkerhed
V76 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.l. Skemaet benyttet ved visitationsafgørelsen giver en fyldestgørende beskrivelse af brugernes funktionsevne
V77 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.m. Visitationsprocessen sikrer, at den lovende hjælp leveres
V78 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.n. Visitationsprocessen sikrer, at akutte situationer kan håndteres bedre
V79 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.o. Visitationsprocessen betyder reduktion af brugernes forskellighed
V80 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.p. Skemaerne med brugernes tildelte ydelser styrker plejepersonalets faglighed
V81 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.q. Visitationsafgørelsen bibringer god dokumentation i forbindelse med klagesager
V82 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.r. Visitationsafgørelsen viser et øjebliksbillede af brugerne
V83 Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.s. Visitationsafgørelsen siger intet om brugernes udviklingspotentiale
V84 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?a. Mundtlig kommunikation mellem visitatorerne og plejepersonalet
V85 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?b. Kommunikation via mail mellem visitatorerne og plejepersonalet
V86 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?c. Mit kendskab til brugernes behov
V87 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?d. Mit kendskab til brugernes bolig
V88 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?e. Skemaerne med brugernes tildelte ydelser
V89 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?f. Den skrevne tekst i brugerborgerjournalen
V90 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?g. Skemaer med funktionsvurdering af brugerne
V91 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?h. Den mundtlige kommunikation mellem pleje og brugerne
V92 Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?i. Kommunens kvalitetsstandard
V93 Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.1. prioritet (ét bogstav mellem a og i)
V94 Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.2. prioritet (ét bogstav mellem a og i)
V95 Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.3. prioritet (ét bogstav mellem a og i)
V96 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.a. Politisk informationsredskab
V97 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.b. Visitationssituationen
V98 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.c. Den daglige levering af ydelser hos brugerne
V99 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.d. Planlægning af det daglige arbejde på ældre- og handicapområdet
V100 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.e. Informationsredskab mellem den overordnede administrative ledelse og medarbejder
V101 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.f. Sammenligning mellem kommuner
V102 Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.g. Som udgangspunkt for formulering af kvalitetsstandarder
V103 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:a. Almindeligvis anvender kommunens visitatorer ca. ___ minutter
V104 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:b. Langvarige visitationer kan tage op til ca. ___ minutter
V105 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:c. De hurtigste visitationer kan gøres på ca. __ minutter
V106 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:d. I gennemsnit bruger kommunens visitatorer ca. __ minutter
V107 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:e. Almindeligvis anvender kommunens visitatorer ca. ___ minutter
V108 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:f. Langvarige visitationer kan tage op til ca. ___ minutter
V109 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:g. De hurtigste visitationer kan gøres på ca. __ minutter
V110 Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:h. I gennemsnit bruger kommunens visitatorer ca. __ minutter
V111 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...a. Overensstemmelse mellem politiske beslutninger (kvalitetsstandarder), visitationsafgørelser og faktisk leverede ydelser
V112 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...b. Fleksibel plejepraksis med et betydeligt skøn overladt til plejepersonalet
V113 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...c. At borgerne visiteres til de ydelser, de har brug for
V114 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...d. Medarbejdere, der er tilfredse med kvaliteten af det arbejde, de leverer
V115 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...e. Videst muligt omfang af hjælp til selvhjælp
V116 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...f. At de borgere, der har mest brug for hjælp, også er dem, der får mest hjælp
V117 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...g. Effektiv omkostningsstyring der sikrer mest mulig kvalitet til lavest mulig pris
V118 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...h. Høj grad af tilfredshed blandt brugerne
V119 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket:
V120 Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket:
V121 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...a. Overensstemmelse mellem politiske beslutninger (kvalitetsstandarder), visitationsafgørelser og faktisk leverede ydelser
V122 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...b. Fleksibel plejepraksis med et betydeligt skøn overladt til plejepersonalet
V123 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...c. At borgerne visiteres til de ydelser, de har brug for
V124 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...d. Medarbejdere, der er tilfredse med kvaliteten af det arbejde, de leverer
V125 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...e. Videst muligt omfang af hjælp til selvhjælp
V126 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...f. At de borgere, der har mest brug for hjælp, også er dem, der får mest hjælp
V127 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...g. Effektiv omkostningsstyring der sikrer mest mulig kvalitet til lavest mulig pris
V128 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...h. Høj grad af tilfredshed blandt brugerne
V129 Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket:
V130 Spm. 19: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket:
V131 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.a. Sags- og advissystemet KMD A/S
V132 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.b. Rambøll Care Rambøl Informatik A/S
V133 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.c. VITAE CSC Scandihealth
V134 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.d. Uniq Omsorg Zealand Care
V135 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.e. Convergens Convergens
V136 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.f. M-Care Ementor Denmark A/S
V137 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.g. Lyngsø Lyngsø Industri
V138 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.h. KMD Omsorg KMD A/S
V139 Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.i. Andet, hvilket?:
V140 Spm. 20: Hvilket år begyndte kommunen at anvende de nuværende IT-systemer (plejesystemet)? Ca. __
V141 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemeta. Politikere
V142 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetb. Den overordnede administrative ledelse
V143 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetc. Visitatorer
V144 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetd. Den overordnede ledelse på de udførende niveau
V145 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemete. Gruppeledere blandt plejepersonalet
V146 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetf. Plejepersonalet
V147 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetg. Andre faggrupper
V148 Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemeth. Private leverandører
V149 Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.a. IT-systemet og Fælles sprog udgør et integreret system
V150 Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.b. IT-systemet er et uundværligt arbejdsredskab i mit daglige arbejde
V151 Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.c. Visitationsafgørelser indtastes direkte i IT-systemet
V152 Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.d. Ledere med ansvar for koordinering og planlægning af plejen har adgang til visitationsafgørelsen via IT-systemet
V153 Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.e. IT-systemet er et godt redskab til at sikre sammenlægning mellem politiske beslutninger, visitationsafgørelser og plejepraktis
V154 Spm. 23: Er din kommune inddelt i geografiske distriketer eller områder inden for ældre- og handicapområdet?
V155 Spm. 23: Er din kommune inddelt i geografiske distriketer eller områder inden for ældre- og handicapområdet? Hvis ja hvor mange:
V156 Spm. 24: Hvor mange visitatorer er der ansat inden for ældre- og handicapområdet i din kommune? ___ årsværk:
V157 Spm. 25: Hvor stor en procentandel af kommunens brugere af henholdsvis pleje og praktisk bistand benytter en privat leverandør?a. Pleje: Ca. __ procent
V158 Spm. 25: Hvor stor en procentandel af kommunens brugere af henholdsvis pleje og praktisk bistand benytter en privat leverandør?b. Praktisk bistand: Ca.__ procent
V159 Spm. 26: Har du hørt om Fælles sprog II?
V160 Spm. 27: Hvis ja, i hvilket år hørte du første gang om Fælles sprog II? Ca.
V161 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydsera. Konference om Fremtidens Fælles sprog
V162 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserb. Fagbladene Ergoterapeuten, Fysioterapeuten eller Sygeplejersken
V163 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserc. Fælles sprogs hjemmeside ved KL
V164 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserd. Årsmøder for visitatorer
V165 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydsere. Har været involveret i udviklingen af Fælles sprog II
V166 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserf. Artikler i Leder Forum
V167 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserg. Andre steder, hvilke:
V168 Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserg. Andre steder, hvilke:
V169 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 1
V170 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 2
V171 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 3
V172 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. Ved ikke
V173 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 1
V174 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 2
V175 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 3
V176 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. Ved ikke
V177 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 1
V178 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 2
V179 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 3
V180 Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. Ved ikke
V181 Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Sæt kun ét kryds
V182 Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Under uddannelse: hvilken:
V183 Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Anden uddannelse: hvilken:
V184 Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse?
V185 Spm. 31: I hvilket år blev du færdiguddannet?
V186 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydsera. Undervisning eller vejledning i brugen af Fælles sprog
V187 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserb. Temadag i kommunen om Fælles sprog
V188 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserc. Kursus af mere end én dags varighed i Fælles sprog
V189 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserd. Efteruddannelse af længere varighed i Fælles sprog
V190 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydsere. Nyansatte får introduktion til Fælles sprog
V191 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserf. Konference afholdt af andre end kommunen (fx KL, COK)
V192 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserg. Har kommunen en Fælles sprog instruktør
V193 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserh. Andet beskriv venligst:
V194 Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserh. Andet beskriv venligst:
V195 Spm. 33: Hvor mange år har du været i din nuværende stilling?
V196 Spm. 34: Hvilken stilling havde du inden for din nuværende stilling?
V197 Spm. 35: I hvilket år er du født?
V198 Tidligere arbejde
V199 Årsværk
V200 Pleje
V201 Praktisk
V202 Uddannelsesår
V203 Stilling
V204 Fødsel
V205 Anden uddannelse
V206 Kommunenummer
V207 Formandens parti
V208 Visitators køn
V209 Kommunetitel
V210 Kommunestørrelse i kategorier
V211 Har kommunen et absolut poitisk parti
V212 Beskatningsgrundlag før udligning pr. 2003
V213 Beskatningsgrundlag kategoriseret
V214 Befolkningen pr. 1/1 2003
V215 Befolkningen pr. 1/6 2003
V216 Positive forhold ved arbejdet inden for ældre- og handicapområdet
V217 Negative forhold
V218 Itfilter
V219 Kommunenummer
V220 Kommunenavn
V221 Afhængig
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv