V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Løbenummer |
V4 |
Spm. 1: Har du hørt om standarden inden for ældre- og handicapområdet, der går under betegnelsen Fælles sprog? |
V5 |
Spm. 2: Hvis ja, hvilket år hørte du første gang om Fælles sprog? Ca.: |
V6 |
Spm. 3: Anvender kommunen Fælles sprog på ældreområdet i din kommune? Sæt kun ét kryds |
V7 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?a. Kommunalpolitikere |
V8 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?b. Kommunaldirektøren |
V9 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?c. Øverste chef for socialområdet |
V10 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?d. Øverste chef for ældreområdet |
V11 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?e. Konsulenter fra Kommunernes Landsforening |
V12 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?f. Konsulenter/instruktører ansat i kommunen |
V13 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?g. Eksterne IT-konsulenter |
V14 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?h. Andre eksterne konsulenter |
V15 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?i. Visitatorer |
V16 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?j. Personalet i hjemmeplejen |
V17 |
Spm. 4: I forbindelse med implementering af en Fælles sprog i din kommune kan der være aktører, som har været overvejende positivt eller negativt stemt. Hvordan har følgende været stemt over for implementeringen af Fælles sprog?k. Personalet på plejecenter |
V18 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?a. Kommunalpolitikere |
V19 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?b. Kommunaldirektøren |
V20 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?c. Øverste chef for socialområdet |
V21 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?d. Øverste chef for ældreområdet |
V22 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?e. Konsulenter fra Kommunernes Landsforening |
V23 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?f. Konsulenter/instruktører ansat i kommunen |
V24 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?g. Eksterne IT-konsulenter |
V25 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?h. Andre eksterne konsulenter |
V26 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?i. Visitatorer |
V27 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?j. Personalet i hjemmeplejen |
V28 |
Spm. 5: Mange aktører kan tænkes at spille en aktiv rolle i forbindelse med implementeringen af Fælles sprog i din kommune. I hvilken grad har følgende aktører spillet en aktiv rolle?k. Personalet på plejecenter |
V29 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)a. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes |
V30 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)b. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes |
V31 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? Ved personlig og praktisk hjælp/støtte - ofte kaldet hjemmehjælp (servicelovens §71)c. Fælles sprog anvendes ikke på dette område |
V32 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)d. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes |
V33 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)e. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes |
V34 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? På træningsområdet (servicelovens 73a og 73a stk. 2)f. Fælles sprog anvendes ikke på dette område |
V35 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)g. Fælles sprogs funktionsvurdering anvendes |
V36 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)h. Fælles sprogs ydelseskatalog anvendes |
V37 |
Spm. 6: Fælles sprog kan anvendes på forskellige måder og på forskellige områder. Nedenfor bedes du uddybe hvordan og på hvilke områder din kommune anvender Fælles sprog? I hjemmesygeplejen (lov om hjemmesygepleje/sygeplejeydelser)i. Fælles sprog anvendes ikke på dette område |
V38 |
Spm. 7: I hvilken grad...a. Føler du dig "klædt på" til at benytte Fælles sprog i dit arbejde? |
V39 |
Spm. 7: I hvilken grad...b. Kender du mulighederne i Fælle sprog? |
V40 |
Spm. 7: I hvilken grad...c. Er du positivt stemt over for brugen af Fælles sprog? |
V41 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...a. Politisk informationsredskab |
V42 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...b. Visitationsredskab |
V43 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...c. Ved den daglige levering af ydelser hos brugerne |
V44 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...d. Ved planlægningen af det daglige arbejde på ældre- og handicapområdet |
V45 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...e. Informationsredskab mellem den overordnede administrative ledelse og medarbejder |
V46 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...f. Redskab til at foretage sammenligninger mellem kommuner |
V47 |
Spm. 8: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan jeres kommune benytter Fælles sprog. Du bedes svare på, i hvilken grad jeres kommune benytter Fælles sprog som...g. Som udgangspunkt for formuleringen af kvalitetsstandarder |
V48 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.a. Visitationsgruppen har udviklet Fælles sprog på sin egen måde |
V49 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.b. Kommunen benytter Fælles sprog, men det er ikke meningen, at man skal følge det til punkt og prikke |
V50 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.c. Kommunen benytter Fælles sprog, men det er ikke meningen, at det skal bruges i det arbejde, jeg udfører |
V51 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.d. Fælles sprog lader vanskeligt gennemføre i praksis |
V52 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.e. Jeg bruger Fælles sprog, men afviger herfra, når der er behov for det |
V53 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.f. Jeg kender Fælles sprog, men bruger det ikke i mit arbejde |
V54 |
Spm. 9: Nedenfor er anført en række udsagn om Fælles sprog. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.g. Jeg bruger Fælles sprog, men gør det på min egen måde |
V55 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.a. Et skema hvor brugernes funktionsevne vurderes |
V56 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.b. Kommunen har tilføjet nye underkategorier under KL-kategorierne i skemaet |
V57 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.c. Kommunen har tilføjet nye kategorier ved siden af KL-kategorierne i skemaet |
V58 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.d. Mange kategorier benyttes ikke |
V59 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.e. Et skema hvoraf brugernes ydelser fremgår |
V60 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.f. Kommunen har tilføjet nye underkategorier under KL-kategorierne i skemaet |
V61 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.g. Kommunen har tilføjet nye kategorier ved siden af KL-kategorierne i skemaet |
V62 |
Spm. 10: I forbindelse med visitationen bruges ofte forskellige skemaer. Sæt ét kryds for hvert af de 8 spørgsmål.h. Mange kategorier benyttes ikke |
V63 |
Spm. 11: Hvad kendetegner dit arbejde inden for ældre-/handicapområdet? Benyt venligst blokbogstaver og stikord.A. Nævn ét overvejende positivt forhold: |
V64 |
Spm. 11: Hvad kendetegner dit arbejde inden for ældre-/handicapområdet? Benyt venligst blokbogstaver og stikord.B. Nævn ét overvejende negativt forhold: |
V65 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.a. Brugerne får den pleje, de er visiteret til |
V66 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.b. Brugerne får ofte mere pleje, end de er visiteret til |
V67 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.c. Efter visitationsafgørelsen tilpasses plejen yderligere til den enkeltes behov |
V68 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.d. Visitationsafgørelsen sker på et objektivt grundlag |
V69 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.e. En centraliseret visitationsenhed modvirker tilfældigheder |
V70 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.f. En centraliseret visitationsenhed hæmmer den personlige kontakt mellem brugerne og plejepersonalet |
V71 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.g. Jeg har gjort meget for at få visitationsprocessen til at virke efter hensigten |
V72 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.h. En centraliseret visitationsenhed hæmmer plejepersonalets handlefrihed |
V73 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.i. En centraliseret visitationsenhed giver politikerne og kommunale ledere øget indflydelse på bekostning af plejepersonalet |
V74 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.j. En centraliseret visitationsenhed sikrer, at kommunen leverer omsorg tilpasset den enkelte bruger |
V75 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.k. Visitationsafgørelsen sikrer den enkelte brugers retssikkerhed |
V76 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.l. Skemaet benyttet ved visitationsafgørelsen giver en fyldestgørende beskrivelse af brugernes funktionsevne |
V77 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.m. Visitationsprocessen sikrer, at den lovende hjælp leveres |
V78 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.n. Visitationsprocessen sikrer, at akutte situationer kan håndteres bedre |
V79 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.o. Visitationsprocessen betyder reduktion af brugernes forskellighed |
V80 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.p. Skemaerne med brugernes tildelte ydelser styrker plejepersonalets faglighed |
V81 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.q. Visitationsafgørelsen bibringer god dokumentation i forbindelse med klagesager |
V82 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.r. Visitationsafgørelsen viser et øjebliksbillede af brugerne |
V83 |
Spm. 12. Nedenfor er anført en række udsagn om kommunens pleje i forhold til brugerne. Du bedes anføre, om du er overvejende enig eller uenig i de anførte udsagn.s. Visitationsafgørelsen siger intet om brugernes udviklingspotentiale |
V84 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?a. Mundtlig kommunikation mellem visitatorerne og plejepersonalet |
V85 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?b. Kommunikation via mail mellem visitatorerne og plejepersonalet |
V86 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?c. Mit kendskab til brugernes behov |
V87 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?d. Mit kendskab til brugernes bolig |
V88 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?e. Skemaerne med brugernes tildelte ydelser |
V89 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?f. Den skrevne tekst i brugerborgerjournalen |
V90 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?g. Skemaer med funktionsvurdering af brugerne |
V91 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?h. Den mundtlige kommunikation mellem pleje og brugerne |
V92 |
Spm. 13: Hvorledes vægter du følgende forhold i forbindelse med den konkrete planlægning af de pleje, der leveres til den enkelte visiterede bruger?i. Kommunens kvalitetsstandard |
V93 |
Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.1. prioritet (ét bogstav mellem a og i) |
V94 |
Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.2. prioritet (ét bogstav mellem a og i) |
V95 |
Spm. 14: Du bedes nu vælge 3 af de udsagn, som er nævnt i foregående spørgsmål, du mener er vigtigst, når du tænker på en god pleje. På den første linie skriver du bogstavet for det udsagn, du mener vigtigst, på næste linie det, der er næst-vigtigst osv. Skriv kun ét bogstav på hver linie.3. prioritet (ét bogstav mellem a og i) |
V96 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.a. Politisk informationsredskab |
V97 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.b. Visitationssituationen |
V98 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.c. Den daglige levering af ydelser hos brugerne |
V99 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.d. Planlægning af det daglige arbejde på ældre- og handicapområdet |
V100 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.e. Informationsredskab mellem den overordnede administrative ledelse og medarbejder |
V101 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.f. Sammenligning mellem kommuner |
V102 |
Spm. 15: Nedenfor er anført en række udsagn om, hvordan Fælles sprog kan benyttes. Du bedes anføre, i hvilken grad du mener, at Fælles sprog er et egnet redskab for varetagelsen af forskellige funktioner inden for ældre- og handicapområdet.g. Som udgangspunkt for formulering af kvalitetsstandarder |
V103 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:a. Almindeligvis anvender kommunens visitatorer ca. ___ minutter |
V104 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:b. Langvarige visitationer kan tage op til ca. ___ minutter |
V105 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:c. De hurtigste visitationer kan gøres på ca. __ minutter |
V106 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Førstegangsvisitationer:d. I gennemsnit bruger kommunens visitatorer ca. __ minutter |
V107 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:e. Almindeligvis anvender kommunens visitatorer ca. ___ minutter |
V108 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:f. Langvarige visitationer kan tage op til ca. ___ minutter |
V109 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:g. De hurtigste visitationer kan gøres på ca. __ minutter |
V110 |
Spm. 16: Nedenfor bedes du vurdere, hvor lang tid kommunens visitatorer bruger på en førstegangsvisitation og en revisitation. Der tænkes kun på den del af visitationen, der foregår i borgernes hjem i direkte kontakt med borgeren. Revisitationer:h. I gennemsnit bruger kommunens visitatorer ca. __ minutter |
V111 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...a. Overensstemmelse mellem politiske beslutninger (kvalitetsstandarder), visitationsafgørelser og faktisk leverede ydelser |
V112 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...b. Fleksibel plejepraksis med et betydeligt skøn overladt til plejepersonalet |
V113 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...c. At borgerne visiteres til de ydelser, de har brug for |
V114 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...d. Medarbejdere, der er tilfredse med kvaliteten af det arbejde, de leverer |
V115 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...e. Videst muligt omfang af hjælp til selvhjælp |
V116 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...f. At de borgere, der har mest brug for hjælp, også er dem, der får mest hjælp |
V117 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...g. Effektiv omkostningsstyring der sikrer mest mulig kvalitet til lavest mulig pris |
V118 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...h. Høj grad af tilfredshed blandt brugerne |
V119 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket: |
V120 |
Spm. 17: Nedenfor er nævnt en række udsagn om, hvad der bør kendetegne god pleje. Du bedes prioritere mellem nedenstående udsagn og angive fra 1. til 4. prioritet med fire krydser. God pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket: |
V121 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...a. Overensstemmelse mellem politiske beslutninger (kvalitetsstandarder), visitationsafgørelser og faktisk leverede ydelser |
V122 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...b. Fleksibel plejepraksis med et betydeligt skøn overladt til plejepersonalet |
V123 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...c. At borgerne visiteres til de ydelser, de har brug for |
V124 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...d. Medarbejdere, der er tilfredse med kvaliteten af det arbejde, de leverer |
V125 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...e. Videst muligt omfang af hjælp til selvhjælp |
V126 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...f. At de borgere, der har mest brug for hjælp, også er dem, der får mest hjælp |
V127 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...g. Effektiv omkostningsstyring der sikrer mest mulig kvalitet til lavest mulig pris |
V128 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...h. Høj grad af tilfredshed blandt brugerne |
V129 |
Spm. 18: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket: |
V130 |
Spm. 19: Nedenfor bedes du vurdere, i hvor høj grad din kommune faktisk lever op til de fremførte udsagn. Du bedes vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i udsagnene. Kommunens pleje er kendetegnet ved...i. Andet: hvilket: |
V131 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.a. Sags- og advissystemet KMD A/S |
V132 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.b. Rambøll Care Rambøl Informatik A/S |
V133 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.c. VITAE CSC Scandihealth |
V134 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.d. Uniq Omsorg Zealand Care |
V135 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.e. Convergens Convergens |
V136 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.f. M-Care Ementor Denmark A/S |
V137 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.g. Lyngsø Lyngsø Industri |
V138 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.h. KMD Omsorg KMD A/S |
V139 |
Spm. 19: Hvilket IT-system anvendes i den kommunale pleje i dag? Sæt gerne flere krydser.i. Andet, hvilket?: |
V140 |
Spm. 20: Hvilket år begyndte kommunen at anvende de nuværende IT-systemer (plejesystemet)? Ca. __ |
V141 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemeta. Politikere |
V142 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetb. Den overordnede administrative ledelse |
V143 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetc. Visitatorer |
V144 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetd. Den overordnede ledelse på de udførende niveau |
V145 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemete. Gruppeledere blandt plejepersonalet |
V146 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetf. Plejepersonalet |
V147 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemetg. Andre faggrupper |
V148 |
Spm. 21: I hvilken grad har forskellige grupper adgang til IT-systemeth. Private leverandører |
V149 |
Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.a. IT-systemet og Fælles sprog udgør et integreret system |
V150 |
Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.b. IT-systemet er et uundværligt arbejdsredskab i mit daglige arbejde |
V151 |
Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.c. Visitationsafgørelser indtastes direkte i IT-systemet |
V152 |
Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.d. Ledere med ansvar for koordinering og planlægning af plejen har adgang til visitationsafgørelsen via IT-systemet |
V153 |
Spm. 22: Nedenfor er anført en række udsagn om sammenlægning mellem IT-systemer, Fælles sprog og dit daglige arbejde inden for ældre- og handicapområdet. Vi vil bede dig om at angive i hvor høj grad du er enig eller uenig i disse udsagn.e. IT-systemet er et godt redskab til at sikre sammenlægning mellem politiske beslutninger, visitationsafgørelser og plejepraktis |
V154 |
Spm. 23: Er din kommune inddelt i geografiske distriketer eller områder inden for ældre- og handicapområdet? |
V155 |
Spm. 23: Er din kommune inddelt i geografiske distriketer eller områder inden for ældre- og handicapområdet? Hvis ja hvor mange: |
V156 |
Spm. 24: Hvor mange visitatorer er der ansat inden for ældre- og handicapområdet i din kommune? ___ årsværk: |
V157 |
Spm. 25: Hvor stor en procentandel af kommunens brugere af henholdsvis pleje og praktisk bistand benytter en privat leverandør?a. Pleje: Ca. __ procent |
V158 |
Spm. 25: Hvor stor en procentandel af kommunens brugere af henholdsvis pleje og praktisk bistand benytter en privat leverandør?b. Praktisk bistand: Ca.__ procent |
V159 |
Spm. 26: Har du hørt om Fælles sprog II? |
V160 |
Spm. 27: Hvis ja, i hvilket år hørte du første gang om Fælles sprog II? Ca. |
V161 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydsera. Konference om Fremtidens Fælles sprog |
V162 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserb. Fagbladene Ergoterapeuten, Fysioterapeuten eller Sygeplejersken |
V163 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserc. Fælles sprogs hjemmeside ved KL |
V164 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserd. Årsmøder for visitatorer |
V165 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydsere. Har været involveret i udviklingen af Fælles sprog II |
V166 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserf. Artikler i Leder Forum |
V167 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserg. Andre steder, hvilke: |
V168 |
Spm. 28: Hvorfra har du dit kendskab til Fælles Sprog II? Sæt gerne flere krydserg. Andre steder, hvilke: |
V169 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 1 |
V170 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 2 |
V171 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. 3 |
V172 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:A. Ved ikke |
V173 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 1 |
V174 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 2 |
V175 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. 3 |
V176 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:B. Ved ikke |
V177 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 1 |
V178 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 2 |
V179 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. 3 |
V180 |
Spm. 29: Hvilke forventninger har du til Fælles sprog II. Benyt venligst blokbogstaver og stikord. Nævn op til 3 forhold:C. Ved ikke |
V181 |
Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Sæt kun ét kryds |
V182 |
Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Under uddannelse: hvilken: |
V183 |
Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? Anden uddannelse: hvilken: |
V184 |
Spm. 30: Hvad er din sidst afsluttede formelle uddannelse? |
V185 |
Spm. 31: I hvilket år blev du færdiguddannet? |
V186 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydsera. Undervisning eller vejledning i brugen af Fælles sprog |
V187 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserb. Temadag i kommunen om Fælles sprog |
V188 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserc. Kursus af mere end én dags varighed i Fælles sprog |
V189 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserd. Efteruddannelse af længere varighed i Fælles sprog |
V190 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydsere. Nyansatte får introduktion til Fælles sprog |
V191 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserf. Konference afholdt af andre end kommunen (fx KL, COK) |
V192 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserg. Har kommunen en Fælles sprog instruktør |
V193 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserh. Andet beskriv venligst: |
V194 |
Spm. 32: Har du deltaget i følgende? Sæt gerne flere krydserh. Andet beskriv venligst: |
V195 |
Spm. 33: Hvor mange år har du været i din nuværende stilling? |
V196 |
Spm. 34: Hvilken stilling havde du inden for din nuværende stilling? |
V197 |
Spm. 35: I hvilket år er du født? |
V198 |
Tidligere arbejde |
V199 |
Årsværk |
V200 |
Pleje |
V201 |
Praktisk |
V202 |
Uddannelsesår |
V203 |
Stilling |
V204 |
Fødsel |
V205 |
Anden uddannelse |
V206 |
Kommunenummer |
V207 |
Formandens parti |
V208 |
Visitators køn |
V209 |
Kommunetitel |
V210 |
Kommunestørrelse i kategorier |
V211 |
Har kommunen et absolut poitisk parti |
V212 |
Beskatningsgrundlag før udligning pr. 2003 |
V213 |
Beskatningsgrundlag kategoriseret |
V214 |
Befolkningen pr. 1/1 2003 |
V215 |
Befolkningen pr. 1/6 2003 |
V216 |
Positive forhold ved arbejdet inden for ældre- og handicapområdet |
V217 |
Negative forhold |
V218 |
Itfilter |
V219 |
Kommunenummer |
V220 |
Kommunenavn |
V221 |
Afhængig |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |