| V1 |
DDA studienummer |
| V2 |
DDA løbenummer |
| V3 |
Spm. 1: Hvor mange ledelseslag har I? (institutionsleder som laveste, kommunaldirektør/direktion som højeste) (sæt venligst kun ét kryds). |
| V4 |
Kommunenummer |
| V5 |
Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Daginstitutioner |
| V6 |
Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Skoler |
| V7 |
Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Plejehjem/ældrecentre |
| V8 |
Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Daginstitution |
| V9 |
Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Skoler |
| V10 |
Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Plejehjem/ældrecentre |
| V11 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter) |
| V12 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Overordnede målsætninger for hver institution |
| V13 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Målbare målsætninger for hver institution |
| V14 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Systematisk opfølgning på, om målene nås |
| V15 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter) |
| V16 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Overordnede målsætninger for hver institution |
| V17 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Målbare målsætninger for hver institution |
| V18 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Systematisk opfølgning på, om målene nås |
| V19 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter) |
| V20 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Overordnede målsætninger for hver institution |
| V21 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Målbare målsætninger for hver institution |
| V22 |
Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Systematisk opfølgning på, om målene nås |
| V23 |
Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Daginstitution |
| V24 |
Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Skoler |
| V25 |
Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Plejehjem/ældrecentre |
| V26 |
Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner |
| V27 |
Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler |
| V28 |
Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre |
| V29 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring |
| V30 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring |
| V31 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring |
| V32 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring |
| V33 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse |
| V34 |
Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner |
| V35 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring |
| V36 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring |
| V37 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring |
| V38 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring |
| V39 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse |
| V40 |
Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner |
| V41 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring |
| V42 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring |
| V43 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring |
| V44 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring |
| V45 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse |
| V46 |
Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner |
| V47 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, der er udarbejdet en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag el. lign., der er fælles for hele kommunen |
| V48 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, alle sektorer har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der er fælles for den enkelte sektor (daginstitutioner, skoler, plejehjem/ældreinstitutioner) |
| V49 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, nogle sektorer har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der er fælles for den pågældende sektor (daginstitutioner, skoler, plejehjem/ældreinstitutioner) |
| V50 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, alle institutioner har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign., der gælder for dem selv |
| V51 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, nogle institutioner har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der gælder for dem selv |
| V52 |
Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Nej, der arbejdes ikke ud fra fastsatte ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. her i kommunen |
| V53 |
Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Daginstitutionerne |
| V54 |
Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Skolerne |
| V55 |
Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Plejehjem/ældrecentre |
| V56 |
Spm. 12: Hvordan vil du med få ord karakterisere kommunens ledelsesfilosofi - hvad enten den er formuleret officielt eller ej? |
| V57 |
Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter løn-andele |
| V58 |
Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter uddannelse |
| V59 |
Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter andet end løn og uddannelse |
| V60 |
Hvilket? |
| V61 |
Nej, kommunen har ikke en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere |
| V62 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, strukturelle ændringer |
| V63 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, strukturelle ændringer |
| V64 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, strukturelle ændringer |
| V65 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, styringsmæssige ændringer |
| V66 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, styringsmæssige ændringer |
| V67 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, styringsmæssige ændringer |
| V68 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, ledelsesmæssige ændringer |
| V69 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, ledelsesmæssige ændringer |
| V70 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, ledelsesmæssige ændringer |
| V71 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation |
| V72 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation |
| V73 |
Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation |
| V74 |
Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner |
| V75 |
Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler |
| V76 |
Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre |
| V77 |
Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner |
| V78 |
Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler |
| V79 |
Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre |
| Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |