Tabel

u25304


Beskrivelse ?

Datafil

Størrelse (Antal rækker) ?

74

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 Spm. 1: Hvor mange ledelseslag har I? (institutionsleder som laveste, kommunaldirektør/direktion som højeste) (sæt venligst kun ét kryds).
V4 Kommunenummer
V5 Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Daginstitutioner
V6 Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Skoler
V7 Spm. 2: Hvad karakteriserer de tre områder daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre mht. hvilket ansvar der er delegeret/decentraliseret til lederne af hhv. daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrecentre? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne).Plejehjem/ældrecentre
V8 Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Daginstitution
V9 Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Skoler
V10 Spm. 3: Hvor stort et ledelsesmæssigt råderum mener du, kommunmens anvendelse af styreformer giver institutionslederne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Plejehjem/ældrecentre
V11 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter)
V12 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Overordnede målsætninger for hver institution
V13 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Målbare målsætninger for hver institution
V14 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Daginstitutioner - Systematisk opfølgning på, om målene nås
V15 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter)
V16 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Overordnede målsætninger for hver institution
V17 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Målbare målsætninger for hver institution
V18 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Skoler - Systematisk opfølgning på, om målene nås
V19 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Rammebudget: Fri disponering af økonomisk rammebeløb (eventuelt undtagen lønposter)
V20 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Overordnede målsætninger for hver institution
V21 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Målbare målsætninger for hver institution
V22 Spm. 4: På hvilke områder har I indført mål- og rammestyring? Sæt kryds hvor den pågældende styreform er indført på mindst én institution i kommunen på det pågældende område (sæt gerne flere krydser ved hvert område)Plejehjem/ældrecentre - Systematisk opfølgning på, om målene nås
V23 Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Daginstitution
V24 Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Skoler
V25 Spm. 5: Gennemføres der generelt systematiske evalueringer af institutionerne? (sæt venligst kun ét kryds i hver kolonne)Plejehjem/ældrecentre
V26 Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner
V27 Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler
V28 Spm. 6: Hvilke følger fik det seneste evalueringsforløb af en institution (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre
V29 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring
V30 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring
V31 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring
V32 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring
V33 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse
V34 Spm. 7: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på daginstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner
V35 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring
V36 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring
V37 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring
V38 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring
V39 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse
V40 Spm. 8: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på skoleområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner
V41 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Hierarkisk styring
V42 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Mål- og rammestyring
V43 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitets-/evalueringsstyring
V44 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)D. Kontraktstyring
V45 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)E. Værdibaseret ledelse
V46 Spm. 9: Hvordan vil du karakterisere kommunens styring af lederne på plejehjems-/ældreinstitutionsområdet i forhold til de nævnte styringsmekanismer? (sæt venligst ét kryds i hver række)F. Feedback på virksomhedsplaner
V47 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, der er udarbejdet en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag el. lign., der er fælles for hele kommunen
V48 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, alle sektorer har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der er fælles for den enkelte sektor (daginstitutioner, skoler, plejehjem/ældreinstitutioner)
V49 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, nogle sektorer har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der er fælles for den pågældende sektor (daginstitutioner, skoler, plejehjem/ældreinstitutioner)
V50 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, alle institutioner har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign., der gælder for dem selv
V51 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Ja, nogle institutioner har udarbejdet ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. der gælder for dem selv
V52 Spm. 10: Er der formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag evt. i form af værdigrundlag for ledelse eller lignende? (sæt evt. flere kryds)Nej, der arbejdes ikke ud fra fastsatte ledelsespolitikker, ledelsesgrundlag el. lign. her i kommunen
V53 Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Daginstitutionerne
V54 Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Skolerne
V55 Spm. 11: Hvis der er formuleret en ledelsespolitik, et ledelsesgrundlag eller lign. i én eller to af sektorerne, hvilke er det så? (sæt evt. flere kryds)Plejehjem/ældrecentre
V56 Spm. 12: Hvordan vil du med få ord karakterisere kommunens ledelsesfilosofi - hvad enten den er formuleret officielt eller ej?
V57 Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter løn-andele
V58 Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter uddannelse
V59 Spm. 13: Har kommunen udformet en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere? (Sæt evt. flere kryds)Ja, incitamenterne omfatter andet end løn og uddannelse
V60 Hvilket?
V61 Nej, kommunen har ikke en særlig incitamentsstruktur for sine institutionsledere
V62 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, strukturelle ændringer
V63 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, strukturelle ændringer
V64 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, strukturelle ændringer
V65 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, styringsmæssige ændringer
V66 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, styringsmæssige ændringer
V67 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, styringsmæssige ændringer
V68 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Ja, ledelsesmæssige ændringer
V69 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Ja, ledelsesmæssige ændringer
V70 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Ja, ledelsesmæssige ændringer
V71 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Daginstitutioner - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation
V72 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Skoler - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation
V73 Spm. 14: Når du forsøger at se det fra institutionsledernes synsvinkel, er der så sket væsentlige ændringer de sidste to år i forhold til de tre ovennævnte forhold - struktur, styring, ledelse - af betydning for deres ledelsessituation? (mindst ét kryds for hver område)Plejehjem/ældrecentre - Nej, ingen væsentlige ændringer af betydning for institutionsledernes ledelsessituation
V74 Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner
V75 Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler
V76 Spm. 15: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældreinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på en skala gående fra omfattende/vidtgående forandringer til gradvise små justeringer (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre
V77 Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Daginstitutioner
V78 Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Skoler
V79 Spm. 16: Hvis du selv skal karakterisere de forandringer, der er sket i kommunens styring af institutionerne - daginstitutioner, skoler og plejehjem/ældrinstitutioner - hvordan vil du så karakterisere dem hver for sig på skalaen kerne-periferi-områder? (sæt venligst kun ét kryds for hvert område)Plejehjem/ældrecentre
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv