V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Spm. 1: Er du kvinde eller mand? |
V4 |
Spm. 2: Hvad er din alder? (sæt venligst kun ét kryds) |
V5 |
Spm. 3: Hvilken uddannelse har du ud over folkeskole og evt. gymnasium? (sæt evt. flere kryds)Faglig (kort videregående) (f.eks. kommunal elev-uddannelse, social- og sundhedsassistent) |
V6 |
Spm. 3: Hvilken uddannelse har du ud over folkeskole og evt. gymnasium? (sæt evt. flere kryds)Mellemlang (f.eks. lærer, pædagog, sygeplejerske) |
V7 |
Spm. 3: Hvilken uddannelse har du ud over folkeskole og evt. gymnasium? (sæt evt. flere kryds)Lang videregående uddannelse |
V8 |
Spm. 3: Hvilken uddannelse har du ud over folkeskole og evt. gymnasium? (sæt evt. flere kryds)Ingen uddannelse ud over folkeskole/gymnasium |
V9 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Interne kurser i ledelse - korte forløb, der overvejende er tilrettelagt af og afholdt hos arbejdsgiveren |
V10 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Eksterne kurser i ledelse - korte forløb, der overvejende er tilrettelagt af og afholdt hos andre end arbejdsgiveren |
V11 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Eksterne lederuddannelsesforløb fra f.eks. videregående uddannelsesinstitutioner eller konsulentfirmaer |
V12 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Den grundlæggende lederuddannelse - Erhvervsskoler |
V13 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Akademiuddannelsen i ledelse - Erhvervsakademier |
V14 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Diplom-uddannelse i ledelse - forløb over mindst et år, der er tilrettelagt af erhvervsakademier eller professionshøjskoler |
V15 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Master-uddannelse i lederse - forløb over mindst et år, der er tilrettelagt af en videregående uddannelsesinstitution som handelshøjskoler eller universiteter |
V16 |
Spm. 4: Hvilke former for lederuddannelse har du taget eller er ved at tage? (sæt evt. flere kryds)Ingen former for lederuddannelse |
V17 |
Spm. 5: I hvor mange år har du i alt været leder? (Sæt venligst kun ét kryds) |
V18 |
Spm. 6: Hvor mange lederjobs har du haft før dit nuværende lederjob? (sæt venligst kun ét kryds) |
V19 |
Spm. 7: Har du tidligere været ansat i den institution, hvor du nu er leder eller i kommunen i øvrigt (herunder også én af de kommuner, der indgår i en eventuel sammenlagt kommune? (Sæt evt. flere kryds)Ja, jeg har tidigere været medarbejder i det samme funktionsområde i denne kommune |
V20 |
Spm. 7: Har du tidligere været ansat i den institution, hvor du nu er leder eller i kommunen i øvrigt (herunder også én af de kommuner, der indgår i en eventuel sammenlagt kommune? (Sæt evt. flere kryds)Ja, jeg har tidigere været medarbejder i et andet funktionsområde i denne kommune |
V21 |
Spm. 7: Har du tidligere været ansat i den institution, hvor du nu er leder eller i kommunen i øvrigt (herunder også én af de kommuner, der indgår i en eventuel sammenlagt kommune? (Sæt evt. flere kryds)Ja, jeg har tidigere været leder i et andet funktionsområde i denne kommune |
V22 |
Spm. 7: Har du tidligere været ansat i den institution, hvor du nu er leder eller i kommunen i øvrigt (herunder også én af de kommuner, der indgår i en eventuel sammenlagt kommune? (Sæt evt. flere kryds)Nej, jeg har ikke tidligere været ansat i denne kommune, men har tidligere udelukkende været ansat i den offentlige sektor |
V23 |
Spm. 7: Har du tidligere været ansat i den institution, hvor du nu er leder eller i kommunen i øvrigt (herunder også én af de kommuner, der indgår i en eventuel sammenlagt kommune? (Sæt evt. flere kryds)Nej, jeg har ikke tidligere været ansat i denne kommune, men har tidligere været ansat i den private sektor |
V24 |
Spm. 8: Hvordan fastsættes din løn? (sæt venligst kun ét kryds) |
V25 |
Spm. 9: I det efterfølgende bedes du svare på nogle spørgsmål vedrørende lønsituationen. I hvilket omfang er du enig eller uenig i følgende udsagn? (sæt venligst ét kryds ved hvert udsagn)Min løn er passende i forhold til mit ansvar |
V26 |
Spm. 9: I det efterfølgende bedes du svare på nogle spørgsmål vedrørende lønsituationen. I hvilket omfang er du enig eller uenig i følgende udsagn? (sæt venligst ét kryds ved hvert udsagn)Bedre mulighed for individualisering i fastsættelsen af mine medarbejderes løn vil skabe bedre resultater |
V27 |
Spm. 9: I det efterfølgende bedes du svare på nogle spørgsmål vedrørende lønsituationen. I hvilket omfang er du enig eller uenig i følgende udsagn? (sæt venligst ét kryds ved hvert udsagn)Bedre mulighed for individualisering i fastsættelsen af mine medarbejderes løn vil på længere sigt i højere grad kunne tiltrække og fastholde de rigtige medarbejdere |
V28 |
Spm. 9: I det efterfølgende bedes du svare på nogle spørgsmål vedrørende lønsituationen. I hvilket omfang er du enig eller uenig i følgende udsagn? (sæt venligst ét kryds ved hvert udsagn)Bedre mulighed for individualisering i fastsættelsen af mine medarbejderes løn vil medføre højere gennemsnitsløn |
V29 |
Spm. 9: I det efterfølgende bedes du svare på nogle spørgsmål vedrørende lønsituationen. I hvilket omfang er du enig eller uenig i følgende udsagn? (sæt venligst ét kryds ved hvert udsagn)Større individualisering i fastsættelsen af min egen løn vil gøre mig mere engageret og mere tilfreds |
V30 |
Spm. 10: Hvilken type organisation er du leder af? (sæt venligst kun ét kryds) |
V31 |
Spm. 11: Er du også leder af andre driftsområder end dit primære område? (sæt venligst kun ét kryds) |
V32 |
Spm. 12: Hvordan opfatter du hovedfunktionen i den del af kommunen, du er leder? (sæt venligst kun ét kryds) |
V33 |
Spm. 13: Hvor mange medarbejdere (antal ansatte) er der i det center/område, du leder? (skriv venligst antallet af medarbejdere) |
V34 |
Spm. 14: Hvor mange lag af ledere skal du igennem, før du når kommunaldirektøren/kommunens direktion? (sæt venligst kun ét kryds) |
V35 |
Spm. 15: Hvor lang tid bruger du i gennemsnittet på dit arbejde hver uge (inkl. den tid du bruger hjemme)? (sæt venligst kun ét kryds) |
V36 |
Spm. 16: Hvilke forventninger ligger der til den ledelsesfunktion, du udfylder m.h.t. fordelingen mellem faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse? Det kan være i form af funktionsbeskrivelse, jobannonce eller mere uformelt. (Prioriter hver af disse, så 1 = spiller størst rolle, 2 = spiller næststørst rolle, 3 = spiller tredjestørst rolle og 4 = spiller den mindste rolle)Faglig ledelse (ledelse af det faglige indhold) |
V37 |
Spm. 16: Hvilke forventninger ligger der til den ledelsesfunktion, du udfylder m.h.t. fordelingen mellem faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse? Det kan være i form af funktionsbeskrivelse, jobannonce eller mere uformelt. (Prioriter hver af disse, så 1 = spiller størst rolle, 2 = spiller næststørst rolle, 3 = spiller tredjestørst rolle og 4 = spiller den mindste rolle)Personaleledelse (ledelse af personaleforhold) |
V38 |
Spm. 16: Hvilke forventninger ligger der til den ledelsesfunktion, du udfylder m.h.t. fordelingen mellem faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse? Det kan være i form af funktionsbeskrivelse, jobannonce eller mere uformelt. (Prioriter hver af disse, så 1 = spiller størst rolle, 2 = spiller næststørst rolle, 3 = spiller tredjestørst rolle og 4 = spiller den mindste rolle)Administrativ ledelse (arbejdstilrettelæggelse og økonomi) |
V39 |
Spm. 16: Hvilke forventninger ligger der til den ledelsesfunktion, du udfylder m.h.t. fordelingen mellem faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse? Det kan være i form af funktionsbeskrivelse, jobannonce eller mere uformelt. (Prioriter hver af disse, så 1 = spiller størst rolle, 2 = spiller næststørst rolle, 3 = spiller tredjestørst rolle og 4 = spiller den mindste rolle)Strategisk ledelse (langsigtede mål og prioritering) |
V40 |
Spm. 17: Hvordan bruger du i praksis din tid? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = bruger mest tid på, 2 = bruger næstmest tid på, 3 = bruger tredjemest tid på og 4 = bruger mindst tid på)Faglig ledelse (ledelse af det faglige indhold) |
V41 |
Spm. 17: Hvordan bruger du i praksis din tid? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = bruger mest tid på, 2 = bruger næstmest tid på, 3 = bruger tredjemest tid på og 4 = bruger mindst tid på)Personale ledelse (ledelse af personaleforhold) |
V42 |
Spm. 17: Hvordan bruger du i praksis din tid? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = bruger mest tid på, 2 = bruger næstmest tid på, 3 = bruger tredjemest tid på og 4 = bruger mindst tid på)Administrativ ledelse (Arbejdstilrettelæggelse og økonomi) |
V43 |
Spm. 17: Hvordan bruger du i praksis din tid? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = bruger mest tid på, 2 = bruger næstmest tid på, 3 = bruger tredjemest tid på og 4 = bruger mindst tid på)Strategisk ledelse (langsigtede mål og prioritering) |
V44 |
Spm. 18: Hvordan synes du, afvejningen af faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse bør være, for at der skal være tale om god ledelse på dit center/område? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = vigtigst, 2 = næstvigtigst, 3 = tredjevigtigst og 4 = mindst vigtigst)Faglig ledelse (ledelse af det faglige indhold) |
V45 |
Spm. 18: Hvordan synes du, afvejningen af faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse bør være, for at der skal være tale om god ledelse på dit center/område? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = vigtigst, 2 = næstvigtigst, 3 = tredjevigtigst og 4 = mindst vigtigst)Personaleledelse (ledelse af personaleforhold) |
V46 |
Spm. 18: Hvordan synes du, afvejningen af faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse bør være, for at der skal være tale om god ledelse på dit center/område? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = vigtigst, 2 = næstvigtigst, 3 = tredjevigtigst og 4 = mindst vigtigst)Administrativ ledelse (arbejdstilrettelæggelse og økonomi) |
V47 |
Spm. 18: Hvordan synes du, afvejningen af faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse bør være, for at der skal være tale om god ledelse på dit center/område? (Prioriter hver af disse fire, således at 1 = vigtigst, 2 = næstvigtigst, 3 = tredjevigtigst og 4 = mindst vigtigst)Strategisk ledelse (langsigtede mål og prioritering) |
V48 |
Spm. 19: Hvilken rådighed har du over centret/områdets budget? (sæt venligst kun ét kryds) |
V49 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan fastsætte personalets størrelse (normerede stillinger) |
V50 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan bestemme personalets faglige sammensætning |
V51 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan ansætte alt personale |
V52 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan ansætte nogle former for personale |
V53 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan afskedige personale |
V54 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan indstille personale til afskedigelse |
V55 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan spare økonomiske midler op fra år til år |
V56 |
Spm. 20: Hvilke ledelsesbeføjelser har du? (sæt gerne flere kryds)Jeg kan overføre økonomiske midler mellem konti |
V57 |
Spm. 21: Vi beder dig nu overveje, om dit center/område i perioden efter strukturreformen og frem til og med december 2009 har fået væsentlige nye opgaver eller afgivet væsentlige opgaver inden for følgende områder (sæt venligst kun ét kryds i hver række)Økonomi |
V58 |
Spm. 21: Vi beder dig nu overveje, om dit center/område i perioden efter strukturreformen og frem til og med december 2009 har fået væsentlige nye opgaver eller afgivet væsentlige opgaver inden for følgende områder (sæt venligst kun ét kryds i hver række)Personale |
V59 |
Spm. 21: Vi beder dig nu overveje, om dit center/område i perioden efter strukturreformen og frem til og med december 2009 har fået væsentlige nye opgaver eller afgivet væsentlige opgaver inden for følgende områder (sæt venligst kun ét kryds i hver række)Indkøb |
V60 |
Spm. 21: Vi beder dig nu overveje, om dit center/område i perioden efter strukturreformen og frem til og med december 2009 har fået væsentlige nye opgaver eller afgivet væsentlige opgaver inden for følgende områder (sæt venligst kun ét kryds i hver række)Administrative procedurer |
V61 |
Spm. 22: Arbejder du ud fra et eller flere fastsatte ledelsesgrundlag? Med fastsat ledelsesgrundlag tænker vi på, at der eksempelvis for lederne på skrift er formuleret en ledelsesfilosofi eller ledelsesmæssige værdier (sæt gerne flere kryds)Ja, jeg arbejder ud fra et ledelsesgrundlag, der er fælles for hele kommunen |
V62 |
Spm. 22: Arbejder du ud fra et eller flere fastsatte ledelsesgrundlag? Med fastsat ledelsesgrundlag tænker vi på, at der eksempelvis for lederne på skrift er formuleret en ledelsesfilosofi eller ledelsesmæssige værdier (sæt gerne flere kryds)Ja, jeg arbejder ud fra et ledelsesgrundlag, der er fælles for den forvaltning mit center/område er en del af. |
V63 |
Spm. 22: Arbejder du ud fra et eller flere fastsatte ledelsesgrundlag? Med fastsat ledelsesgrundlag tænker vi på, at der eksempelvis for lederne på skrift er formuleret en ledelsesfilosofi eller ledelsesmæssige værdier (sæt gerne flere kryds)Ja, jeg arbejder ud fra et ledelsesgrundlag, der er udarbejdet specielt til mit center/område |
V64 |
Spm. 22: Arbejder du ud fra et eller flere fastsatte ledelsesgrundlag? Med fastsat ledelsesgrundlag tænker vi på, at der eksempelvis for lederne på skrift er formuleret en ledelsesfilosofi eller ledelsesmæssige værdier (sæt gerne flere kryds)Jeg arbejder ud fra et ledelsesgrundlag, der er udarbejdet på anden måde |
V65 |
Spm. 22: Arbejder du ud fra et eller flere fastsatte ledelsesgrundlag? Med fastsat ledelsesgrundlag tænker vi på, at der eksempelvis for lederne på skrift er formuleret en ledelsesfilosofi eller ledelsesmæssige værdier (sæt gerne flere kryds)Nej, jeg arbejder ikke ud fra noget fastsat ledelsesgundlag |
V66 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?A. Jeg har et klart defineret ansvar |
V67 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?B. Jeg har klart definerede beføjelser |
V68 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?C. Jeg har beføjelser, der matcher mit ansvar |
V69 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?D. Jeg har arbejde med hjem |
V70 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?E. Jeg har indflydelse på prioriteringen af mine opgaver |
V71 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?F. Jeg føler mig presset på mit arbejde |
V72 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?G. Det er en livsstil at være leder |
V73 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?H. Jeg føler mig alene i mit job |
V74 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?I. Jeg står i princippet til rådighed for min arbejdsplads døgnet rundt |
V75 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?J. Mit job er en spændende udfordring |
V76 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?K. Jeg har mulighed for at sige fra, hvis presset bliver for stort |
V77 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?L. Jeg og mine lederkolleger støtter hinanden |
V78 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?M. Mine nærmeste medarbejdere er også mine personlige venner |
V79 |
Spm. 23: Hvordan oplever du dine arbejdsforhold? (angiv med et kryds ud for hvert udsagn i hvor høj grad udsagnet passer på dine arbejdsforhold)?N. Jeg kan få mit arbejde, familie og fritid til at hænge sammen |
V80 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Den overordnede ledelse |
V81 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Ledelseskolleger |
V82 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Medarbejdere |
V83 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Min fagforening |
V84 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Konsulenter |
V85 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Coach, mentor eller lign. |
V86 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Andre professionelle netværk |
V87 |
Spm. 24: Hvem søger du råd og vejledning hos, når du står over for ledelsesmæssige problemer (sæt venligst et kryds i hver række)Familie |
V88 |
Spm. 25: Hvordan synes du, politikerne i din kommune forholder sig til dit center/område og ledelsen af det? Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande (sæt venligst et kryds for hver påstand)A. De lokale politikere ytrer stor interesse for vilkårene for lederne |
V89 |
Spm. 25: Hvordan synes du, politikerne i din kommune forholder sig til dit center/område og ledelsen af det? Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande (sæt venligst et kryds for hver påstand)B. Kommunens politikere er gode til at forklare borgere og brugere, hvorfor vi arbejder som vi gør i centrene/områderne |
V90 |
Spm. 25: Hvordan synes du, politikerne i din kommune forholder sig til dit center/område og ledelsen af det? Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande (sæt venligst et kryds for hver påstand)C. Kommunens politikere er ikke modtagelige for faglige argumenter, når de træffer beslutninger på mit område |
V91 |
Spm. 25: Hvordan synes du, politikerne i din kommune forholder sig til dit center/område og ledelsen af det? Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande (sæt venligst et kryds for hver påstand)D. Det er svært at forklare politikernes beslutninger til medarbejderne |
V92 |
Spm. 25: Hvordan synes du, politikerne i din kommune forholder sig til dit center/område og ledelsen af det? Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande (sæt venligst et kryds for hver påstand)E. Det er svært at forklare politikernes beslutninger til brugerne |
V93 |
Spm. 26: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af den øverste ledelse. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hvert udsagn)A. Jeg må indimellem omgå regler for at udføre mit arbejde på en smidig måde |
V94 |
Spm. 26: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af den øverste ledelse. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hvert udsagn)B. De signaler og målsætninger jeg får af den overordnede ledelse i kommunen, er modstridende og uforenelige |
V95 |
Spm. 26: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af den øverste ledelse. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hvert udsagn)C. Den overordnede ledelse i kommunen er altid lydhør overfor kritik og forsøger at tilpasse sig medarbejdernes ønsker og krav |
V96 |
Spm. 26: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af den øverste ledelse. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hvert udsagn)D. Jeg får ofte nye opgaver, uden at de nødvendige ressourcer følger med |
V97 |
Spm. 26: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af den øverste ledelse. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hvert udsagn)E. Jeg ved nøjagtigt, hvad den overordnede ledelse i kommunen forventer af mig |
V98 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)A. Der er et godt samarbejde mellem mig og andre ledere i kommunen på tværs af forvaltninger |
V99 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)B. Sammen med forvaltningens ledelse har vi ledere et fælles ansvar for udviklingen på vores område |
V100 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)C. Topledelsen i kommunen ytrer kun sjældent forståelse for de problemer vi har på mit område |
V101 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)D. Topledelsen forventer af mig, at jeg varetager hensynet til hele kommunen i min daglige ledelse |
V102 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)E. Jeg opfatter mig i højere grad som repræsentant for kommunen end som repræsentant for mine medarbejdere |
V103 |
Spm. 27: Kommunale ledere kan have forskellige vurderinger af deres forhold til hinanden og andre såsom medarbejdere og brugere/borgere. Angiv venligst i hvilket omfang du er enig eller uenig i følgende påstande? (sæt venligst et kryds for hver påstand)F. Jeg opfatter mig i højere grad som repræsentant for brugere/borgere end som repræsentant for kommunen |
V104 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Vi inddrager brugerne i innovationsprojekter (med innovationsprojekter mener vi arbejde med at udvikle og gennemføre helt nye tiltag) |
V105 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Vi inddrager medarbejderne i innovationsprojekter (med innovationsprojekter mener vi arbejde med at udvikle og gennemføre helt nye tiltag) |
V106 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Vi arbejder systematisk med afbureaukratisering |
V107 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Kvalitetsreformen har skabt bedre rammer for at udvikle kvaliteten i servicen |
V108 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Kvalitetsreformen virker efter hensigten |
V109 |
Spm. 28: Kvalitetsreformen har bl.a. skabt forventninger om forbedret service, afbureaukratisering og øget fokus på innovation i kommunerne. Hvordan vil du vurdere nedenstående tiltag fra og med implementeringen af kvalitetsreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)Jeg oplever større metodefrihed i forhold til udførelsen af arbejdsopgaver i min institution |
V110 |
Spm. 29: Hvordan vil du vurdere din identitet som leder i forhold til din faglige identitet? (sæt venligst kun ét kryds) |
V111 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)A. Min stilling og position |
V112 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)B. Min faglige ekspertise |
V113 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)C. Min mulighed for at sanktionere og belønne |
V114 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)D. Min mulighed for at styre ressourcerne |
V115 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)E. Mine relationer til andre mennesker |
V116 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)F. Min personlighed |
V117 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)G. Min ledelsesfaglige ekspertise |
V118 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)H. Mit engagement i centret/områder |
V119 |
Spm. 30: I hvilken grad oplever du, at følgende forhold styrker dig i din udøvelse af lederjobbet? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)I. Kommunens ledelsesgrundlag |
V120 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)A. Ved dialog og samarbejde |
V121 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)B. Ved at holde øje og følge op |
V122 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)C. Ved at bruge ledergruppen |
V123 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)D. Ved holdninger og værdier |
V124 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)E. Ved ordrer |
V125 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)F. Ved motivation |
V126 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)G. Ved individuelle kontrakter |
V127 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)H. Ved MUS (eller tilsvarende) |
V128 |
Spm. 31: I hvilken grad udøver du dit lederjob på følgende måder? (sæt venligst et kryds for hver måde)I. Ved regler og retningslinjer |
V129 |
Spm. 32: Er du alt i alt tilfreds med din egen indflydelse på de beslutninger om dit center/område, der vedrører ledelsen? (sæt venligst kun et kryds) |
V130 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).A. Økonomiske problemer i kommunen |
V131 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).B. Ændringer i statslige love og regler |
V132 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).C. Brugernes krav m.h.t. centrets/områdets ydelser |
V133 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).D. Befolkningens krav m.h.t centrets/områdets ydelser |
V134 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).E. Konflikter mellem forvaltningsgrene og/eller -chefer |
V135 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).F. Pres fra lokale interessegrupper |
V136 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).G. Pres fra lokale erhvervsinteresser |
V137 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).H. Pres fra krav om dokumentation af aktiviteter |
V138 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).I. Pressens/mediernes fokus på dit område |
V139 |
Spm. 33: Offentlige institutioner påvirkes af en række udefrakommende forhold. I hvilken grad har følgende forhold gennnem de seneste år skabt problemer for dine muligheder for at lede dit center/område? (sæt venligst ét kryds i hver linje).J. Pres fra brugerbestyrelser |
V140 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)I et mere ansvarsfuldt job |
V141 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)I et ikke-lederjob |
V142 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)Inden for et andet funktionsområde/fagområde |
V143 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)I et andet center/område |
V144 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)I en anden sektor inden for det offentlige |
V145 |
Spm. 34: Kunne du på et tidspunkt forestille dig at fortsætte din karriere i en anden type stilling? (sæt venligst et kryds for hver type stilling)I den private sektor |
V146 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:A. Forvaltningen/direktionen |
V147 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:B. Medarbejderne |
V148 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:C. Brugerne |
V149 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:D. Kommunens politikere |
V150 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:E. De faglige/professionelle organisationer |
V151 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:F. Leder-kolleger |
V152 |
Spm. 35: Som center-/områdeleder møder du krav og forventninger fra flere sider. Hvor stor betydning har de, der nævnes nedenfor, for din ledelse? På listen over hvem der kan stille krav og forventninger bedes du vælge de fire, du mener, har størst betydning i forhold til dit lederjob. Sæt et kryds under 1 for den gruppe, hvis krav og forventninger, du synes er vigtigst, under 2 for dem med næstvigtigste krav og forventninger, under 3 for dem med tredjevigtigste og under 4 for dem med fjerdevigtigste krav og forventninger (sæt kun ét kryds i hver søjle). Krav og forventinger fra:G. Regering og folketing |
V153 |
Spm. 36: Hvordan har produktiviteten, effektiviteten og kvaliteten ændret sig i på netop dit center/område fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Produktivitet (målt som det man får ud af sine ressourcer) |
V154 |
Spm. 36: Hvordan har produktiviteten, effektiviteten og kvaliteten ændret sig i på netop dit center/område fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Effektivitet (forstået som i hvor høj grad man opfylder sine mål) |
V155 |
Spm. 36: Hvordan har produktiviteten, effektiviteten og kvaliteten ændret sig i på netop dit center/område fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitet (forstået som hvorvidt kvaliteten er blevet højere/lavere) |
V156 |
Spm. 36b: Er det din overordnede vurdering, at kommunen i din sektor, er blevet mere produktiv, effektiv og har højere kvalitet fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)A. Produktivitet (målt som det man får ud af dine ressourcer) |
V157 |
Spm. 36b: Er det din overordnede vurdering, at kommunen i din sektor, er blevet mere produktiv, effektiv og har højere kvalitet fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)B. Effektivitet (forstået som i hvor høj grad man opfylder sine mål) |
V158 |
Spm. 36b: Er det din overordnede vurdering, at kommunen i din sektor, er blevet mere produktiv, effektiv og har højere kvalitet fra og med strukturreformen? (sæt venligst ét kryds i hver række)C. Kvalitet (forstået som hvorvidt kvaliteten er blevet højere/lavere) |
V159 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)A. Arbejdspresset er for stort |
V160 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)B. Der mangler ressourcer til at løse alle opgaver |
V161 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)C. Jeg må ofte nedprioritere ledelsesmæssige opgaver for at løse driftsopgaver |
V162 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)D. Den øverste ledelse påskønner ikke mit arbejde |
V163 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)E. Min nærmeste leder påskønner ikke mit arbejde |
V164 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)F. Mine medarbejdere påskønner ikke mit arbejde |
V165 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)G. Brugerne påskønner ikke mit arbejde |
V166 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)H. Der er for lille forskel på lønnen mellem mig og mine medarbejdere |
V167 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)I. Jeg mangler efteruddannelse i ledelse |
V168 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)J. Jeg mangler efteruddannelse inden for mit oprindelige fag |
V169 |
Spm. 37: I hvilken grad virker følgende forhold som barrierer for en hensigtsmæssig og effektiv udførelse af arbejdet på dit center/område? (sæt venligst et kryds for hvert forhold)K. Jeg savner sparring om ledelsemæssige problemer |
V170 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)A. Jeg savner uddannelsesmuligheder |
V171 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)B. Jeg savner opbakning fra nærmeste chef |
V172 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)C. Jeg savner feedback fra min nærmeste chef |
V173 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)D. Jeg savner muligheder for at uddelegere |
V174 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)E. Der bliver ikke fulgt på på min MUS samtale (eller tilsvarende) |
V175 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)F. Der er også andre, der træffer beslutninger af betydning inden for mit ansvarsområde |
V176 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)G. Der er uklare mål for mit job |
V177 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)H. Der er for ofte forandringer |
V178 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)I. Jeg har for få kompetente medarbejdere |
V179 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)J. Der er for mange politiske indgreb |
V180 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)K. Der mangler samarbejde i ledergruppen |
V181 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)L. Pressen har stor indflydelse |
V182 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)M. Der er for krævende brugere |
V183 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)N. Der er usikkerhed om centrets/områdets fremtid |
V184 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)O. Der er for lidt forandringsvilje i sektoren |
V185 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)P. der er for lidt forandringsvilje i centret/området |
V186 |
Spm. 38: Som center-/områdeleder oplever du en række forhold, der begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob. I hvilken grad synes du, at følgende forhold begrænser dig i udøvelsen af dit lederjob? (sæt venligst et kryds for hver begrænsning)Q. Jeg får for lidt information |
V187 |
Spm. 39: Er du alt i alt tilfreds med dit nuværende job? (sæt venligst kun et kryds) |
V188 |
Kommune |
V189 |
Region |
V190 |
Brugerinnovation |
V191 |
Medarbejderinnovation |
V192 |
Afbureaukratisering |
V193 |
Bedre rammer |
V194 |
Reform virker |
V195 |
Metodefrihed |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |