Søgning » Kortlægning og analyse af indsatser for tosprogede elever, 2011
Bemærkning

Andre adgangsbetingelser

Aflevering 37801
Forskningsdata

Kortlægning og analyse af indsatser for tosprogede elever, 2011 (2011)

Alias: Mapping and analysis of interventions for bilingual students, 2011

Formål ?

Projektets formål er at undersøge effekten af kommuners og skolers indsatser for tosprogede elevers faglige resultater samt tosprogede elevers påbegyndelse og gennemførsel af ungdomsuddannelse. Kommunernes og skolernes indsatser for tosprogede elever er fx metoder til organisering af undervisningen, eksempelvis forskellige typer af undervisning, andre organisatoriske modeller og strategier, herunder opkvalificering af medarbejdere, som anvendes i den kommunale forvaltning, på skolerne eller i samarbejde mellem den kommunale forvaltning, skolerne og andre kommunale aktører. Projektet retter sig mod alle tosprogede elever i folkeskolen.

Indhold ?

Projektet består af en empirisk kortlægning af indsatsernes indhold og omfang, herunder de tosprogedes vej fra før skolestart til ungdomsuddannelse, undervisningen af tosprogede. Dertil kommer undervisningen i dansk som andetsprog og samarbejdet med tosprogedes forældre, styrings- og fordelingsmæssige aspekter af kommunernes ressourceanvendelse samt skolernes anvendelse af disse ressourcer. Undersøgelsen er landsdækkende og skal beskrive forskelle mellem henholdsvis skoler og kommuner. Der benyttes data indsamlet specielt til undersøgelsen blandt skolechefer, skoleledere, lærere i 2.og 9.klasse på skoler med tosprogede elever og tosprogede elever i 9. klasse.

Tabeller ?

Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Dokumentation ?

Der er ingen tilgængelig information om dokumentation.
Du kan søge om adgang til dokumentation ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 12-09-2011 til 31-10-2011.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen