International undersøgelse af skoleelevers evner i matematik og naturfag (TIMSS) - Danmark, 1995 (1995)
Alias:
TIMSS (Denmark), 1995
Formål
?
TIMSS 1995 vurderer evnerne inden for matematik og naturfag hos skoleelever i ottende klasse i over 40 lande. Dette er den danske del af undersøgelsen.
Indhold
?
Dette er en større international undersøgelse, der måler færdighederne i matematik og naturfag for en række 8. klasses elever, hvor forældre, rektorer og klasselærere også bliver spurgt for at kontrollere for en række baggrundsvariable i forhold til børnene og deres evt. ophav.
Undersøgelsen er stratificeret således, at den tager hele klasser og frasorterer særdeles små skoler og specialskoler, men er ellers forholdsvist tilfældigt udvalgt.
Tabeller
?
Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Dokumentation
?
Der er ingen tilgængelig information om dokumentation.
Du kan søge om adgang til dokumentation ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 01-01-1995 til 31-12-1995.