International undersøgelse af skolernes brug af informations- og kommunikationsteknologi (SITES) - Danmark, 2006 (2006)
Alias:
International survey of schools' use of information and communication technology (SITES) - Denmark 2006
Formål
?
''SITES 2006'' undersøger skolers brug af informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen i en række lande. Dette er den danske del af undersøgelsen. Formålet er blandt andet at kunne give en dybdegående analyse af, hvordan IKT påvirker undervisningen og læringsprocesserne.
Indhold
?
''SITES 2006'' er et studie af pædagogik, information og kommunikationsteknologi brugt på skoler. Undersøgelsens fokus er, hvilken rolle IKT har på undervisningen og indlæringen i matematik og naturvidenskaber i klasseværelset.
Der undersøges, hvordan lærer gør brug af IKT og i hvilken grad visse pædagogiske praktikker tilvejebringer det enogtyvendeårhundredes færdigheder, så som, elevers egenskaber til at engagere sig i livs-lang-læring, samarbejde og at lære fra andre elever og eksperter, i forhold til tidligere.
Undersøgelsen gør brug af spørgeskemaer til at indsamle information fra skoleledere, EDB-ansvarlige samt matematik- og naturfagsunderviserere.
Tabeller
?
Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Dokumentation
?
Der er ingen tilgængelig information om dokumentation.
Du kan søge om adgang til dokumentation ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 01-02-2006 til 31-05-2006.