International undersøgelse af skoleelevers læsefærdigheder (PIRLS) - Danmark, 2011 (2011)
Alias:
PIRLS (Denmark), 2011
Formål
?
PIRLS 2011 vurderer læsefærdighederne hos skoleelever i fjerde klasse i over 40 lande. Dette er den danske del af undersøgelsen.
Indhold
?
Dette er en større international undersøgelse, der måler læsefærdighederne for en række 4. klasses elever, hvor forældre, rektorer og klasselærere også bliver spurgt for at kontrollere for en række baggrundsvariable i forhold til børnene og deres evt. ophav. Undersøgelsen er stratificeret således, at den tager hele klasser og frasorterer særdeles små skoler og specialskoler, men er ellers forholdsvist tilfældigt udvalgt.
Tabeller
?
Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Dokumentation
?
Der er ingen tilgængelig information om dokumentation.
Du kan søge om adgang til dokumentation ved at klikke på 'Søg om adgang'.
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 01-01-2011 til 31-12-2011.