Kommunenavn |
Kommunenavn: |
udfordring_strategi |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi i kommunerne samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag, der kan danne ramme for en samlet, målrettet og effektiv indsats på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med... - ?at etablere en lokal strategi for det socialfaglige arbejde, som er styrende for indsatsen på alle niveauer (udfører, myndighed, ledelsesniveau og lokalpolitisk niveau)? |
udfordring_utilstrae_data |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi i kommunerne samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag, der kan danne ramme for en samlet, målrettet og effektiv indsats på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med... - ?at der er utilstrækkelige data på børne- og ungeområdet (fx data om målgrupper, målgruppers progression som følge af indsatsen samt om indsatsens omkostninger)? |
udfordring_anvende_data |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi i kommunerne samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag, der kan danne ramme for en samlet, målrettet og effektiv indsats på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med... - ?at anvende eksisterende data til ledelsesinformation og reel styring efter faglige og strategiske målsætninger? |
udfordring_mangler_redskaber |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi i kommunerne samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag, der kan danne ramme for en samlet, målrettet og effektiv indsats på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med... - ?at der mangler redskaber til løbende monitorering og progressionsmåling på borgerniveau? |
udfordring_koble_data_tv |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi i kommunerne samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag, der kan danne ramme for en samlet, målrettet og effektiv indsats på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med... - ?at koble data på tværs af fagsystemer? |
andre_udfordringer_strategi |
Oplever I andre udfordringer med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag i din kommune? (Skriv venligst herunder) |
udfordringer_samlet_strategi |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag? |
behov_ekst_underst_udf_strate |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er behovet for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag? |
konkret_underst_udf_strate |
Hvad har I helt konkret brug for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever med at etablere en fælles og tydelig lokal faglig strategi samt at etablere et kvalificeret styringsgrundlag? (Skriv venligst herunder) |
udfordring_sikre_fagp_vurd_mist |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre, at fagpersoner på tværs af børne- og ungeområdet har sikkerhed i vurdering af bekymringer om mistrivsel? |
udfordring_uklart_henv_beky_mist |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at det er uklart for relevante aktører, hvor de skal henvende sig ved bekymring om mistrivsel, og hvordan de skal handle, hvis bekymringen viser sig at være reel? |
udfordring_tidlig_indr_f_mist |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tidlig inddragelse af forældrene i forbindelse med bekymring om mistrivsel? |
udfordring_tilstr_syst_anv |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig systematik i kommunens anvendelse af forebyggende tilbud (§ 11)? |
udfordring_tidl_probudv |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sætte tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, så færre børn får brug for indgribende foranstaltninger? |
udfordring_hjaelp_hverdag |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap i tilstrækkelig grad får hjælp og støtte af kommunen til at fastholde deres almindelige hverdagsliv (i dagtilbud, skole, ungdomsuddannelse mv.)? |
udfordring_inve_gev_fremtid |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at investere i en tidligere og mere forebyggende indsats, hvor de potentielle økonomiske gevinster ligger længere ude i fremtiden og evt. på andre fagområder? |
udfordring_inddrag_civilsamf |
Vores forundersøgelse har også peget på en række udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som efter serviceloven har brug for en indsats. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at samarbejde med og få inddraget civilsamfundet i forhold til indsatsen, hvor det er hensigtsmæssigt (fx frivillige foreninger)? |
andre_udfordring_tidlf_inds |
Oplever I andre udfordringer med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (Skriv venligst her) |
udfordring_samlet_tidlf_inds |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
samlet_behov_ekstu_tidlf_inds |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
behov_underst_tidlf_inds |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever med at omlægge til tidligere og mere forebyggende indsatser hos de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
udfordring_samar_sund |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med fagpersoner i sundhedsplejen omkring det enkelte barn? |
udfordring_samar_dagstilbud |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med fagpersoner på dagtilbudsområdet omkring det enkelte barn? |
udfordring_samar_skoleomr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med fagpersoner på skoleområdet omkring det enkelte barn? |
udfordring_samar_ppr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med fagpersoner i PPR omkring det enkelte barn eller den enkelte unge? |
udfordring_samar_b_j_uu |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med fagpersoner på beskæftigelsesområdet/jobcenteret og UU omkring den enkelte unge? |
udfordring_samar_b_ung_psyk |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde med børne- og ungdomspsykiatrien omkring det enkelte barn eller den enkelte unge? |
udfordring_samar_mynd_udf |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde mellem myndighed og udfører omkring det enkelte barn eller den enkelte unge? |
udfordring_samar_mynd_k_r |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som modtager en indsats efter serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde mellem myndighedspersoner fra forskellige fagområder i kommunen og/eller regioner omkring det enkelte barn/ung med handicap (fx mellem sundhedsområdet eller ergo- og fysioterapeuter i den handicapkompenserende indsats)? |
andre_udfordring_tv_al_so_p |
Oplever I andre udfordringer med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
udfordring_samlet_tv_al_so_p |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
saml_behov_ekstund_tv |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
behov_udf_tv |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever med at sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats på tværs af almensektoren og socialområdet, samt mellem socialområdet og psykiatrien, for de udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
udf_sikre_inddr_b_f_n |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig inddragelse af barn, familie og netværk i sagsbehandlingen? |
udf_syste_sag_oply_afg |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?systematisk at sikre, at sagen er tilstrækkeligt oplyst, så der kan træffes afgørelse? |
udf_sikre_kval_match_behov |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre et kvalificeret match af indsats til barnets/den unges og familiens behov? |
udf_maal_handlepl_udv |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sætte mål og udarbejde en relevant handleplan, der understøtter barnets/den unges udvikling? |
udf_sikre_opf_prog_udv_triv |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre relevant og tilstrækkelig opfølgning i sagerne med fokus på progression, udvikling og trivsel hos barnet eller den unge? |
udf_sikre_uds_special |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig viden og kompetencer i sagsbehandlingen, da sagerne på området for udsatte børn og unge ofte er specialiserede? |
udf_sikre_han_special |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig viden og kompetencer i sagsbehandlingen, da sagerne på området for børn og unge med handicap ofte er specialiserede? |
andre_udf_uds_han |
Oplever I andre udfordringer forbundet med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (skriv venligst herunder) |
udf_samlet_uds_han |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
behov_underst_uds_han |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? |
kon_behov_uds_han |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever med at sikre socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandlingen på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
udf_anbr_rekr_komp |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at rekruttere nye kompetente plejefamilier? |
udf_anbr_plfam_komp_viden |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at de eksisterende plejefamilier mangler kompetencer og viden i forhold til arbejdet med de anbragte børn og unge? |
udf_anbr_dginst_ophst_komp_viden |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at døgninstitutioner og opholdssteder mangler kompetencer og viden i forhold til arbejdet med de anbragte børn og unge? |
udf_anbr_anv_netvanbr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at anvende netværksanbringelse i tilstrækkelig grad, hvor det er en mulighed? |
udf_anbr_kombi_anbrtilbud |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at kombinere forskellige anbringelsestilbud i sager, hvor det er relevant (fx anbringelse i plejefamilie med kortvarige behandlingsophold på en institution)? |
udf_anbr_underst_samv_bufsn |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at understøtte et velfungerende samvær mellem anbragte børn/unge og deres forældre, søskende og øvrige netværk? |
udf_anbr_sam_skole |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at samarbejde med skolen om at understøtte anbragte børn og unges skolegang? |
udf_anbr_prog_udv_handleplan_st |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at følge tilstrækkeligt op på den anbragtes progression og udvikling med udgangspunkt i handleplanen og den støtte, der gives? |
udf_anbr_etab_sam_koord_andrek |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere et passende og effektivt samarbejde og koordinering omkring børn og unge anbragt i andre kommuner (fx ift. skole og efterværn)? |
udf_anbr_arb_biof_komp_stabi |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at arbejde med biologiske forældres kompetencer med fokus på stabilitet i anbringelse og eventuel hjemtagelse (fx via forældrehandleplaner)? |
andre_udf_anbr |
Oplever I andre udfordringer i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_anbr |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge? |
behov_underst_anbr |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge? |
kon_behov_anbr |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever i forbindelse med anbringelse af udsatte børn og unge? (Skriv venligst herunder) |
udf_autis_adhd_stigning |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der opleves en stigning i antallet af børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder? |
udf_autis_adhd_almen_servicelov |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at skabe klarhed om, hvilke problemstillinger omkring et barn eller en ung med autisme, ADHD eller lignende problematikker der skal håndteres med en særlig indsats på almenområdet, og hvilke problemstillinger der skal håndteres med en indsats via serviceloven? |
udf_autis_adhd_kompt |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at tilvejebringe viden og kompetencer hos myndighed og udfører i forhold til at iværksætte en virksom indsats til børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? |
udf_autis_adhd_foreb_isol |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkeligt fokus på forebyggelse af social isolation hos børn med autisme? |
udf_autis_adhd_virk_inds |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler virksomme indsatser til udvikling af sociale kompetencer/mestring til børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder (fx psykoedukation)? |
udf_autis_adhd_samarb_tvaers |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker, der modtager en indsats efter Serviceloven. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere et relevant og effektivt samarbejde på tværs af aktører i kommunen omkring indsatser for børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? |
andre_udf_autis_adhd |
Oplever I andre udfordringer i arbejdet med børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_autis_adhd |
Hvor store udfordringer oplever I samlet i arbejdet med børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? |
behov_underst_autis_adhd |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge og børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i arbejdet med børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? |
kon_behov_autis_adhd |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme udfordringerne i arbejdet med børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker? (Skriv venligst herunder) |
udf_psyk_sarbar_stign |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der opleves en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge? |
udf_psyk_sarbar_tidl_opspor |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?tidligt at opspore børn og unge med udfordringer relateret til psykisk sårbarhed? |
udf_psyk_sarbar_mangl_forb_inds |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler forebyggende kommunale indsatser målrettet psykisk sårbare børn og unge, der ikke er i kontakt med sundhedssystemet/har en diagnose? |
udf_psyk_sarbar_almen_servicelov |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at skabe klarhed om, hvilke problemstillinger vedrørende psykisk sårbare børn og unge der skal håndteres med en særlig indsats på almenområdet, og hvilke problemstillinger der skal håndteres med en indsats via serviceloven? |
udf_psyk_sarbar_samarb_spec_alm |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde mellem det specialiserede socialområde og almenområdet (skole, PPR m.v.) i forhold til børn og unge med psykisk sårbarhed? |
udf_psyk_sarbar_kompt |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at tilvejebringe viden og kompetencer hos myndighed og udfører i forhold til at iværksætte en virksom indsats til psykisk sårbare børn og unge? |
udf_psyk_sarbar_samarb_spec_psyk |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge (fx i form af angst, selvskade, ensomhed, social isolation, depression og/eller generel tristhed). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde mellem det specialiserede socialområde og børne- og ungdomspsykiatrien i forhold til børn og unge med psykisk sårbarhed? |
andre_udf_psyk_sarbar |
Oplever I andre udfordringer foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_psyk_sarbar |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge? |
behov_underst_psyk_sarbar |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge? |
konkret_behov_psyk_sarbar |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme udfordringerne foranlediget af en stigning i antallet af psykisk sårbare børn og unge? (Skriv venligst herunder) |
udf_ovrgr_han |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med at opspore og handle på sager omkring udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som har været udsat for overgreb. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig opmærksomhed omkring overgreb og vold over for børn og unge med handicap, der fx kan have kommunikationsvanskeligheder, begrænsede kognitive evner og/eller manglende erfaring med egen grænsesætning? |
udf_ovrgr_bb_ovrgr_inst |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med at opspore og handle på sager omkring udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som har været udsat for overgreb. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at forebygge og undgå sager, hvor børn krænker andre børn, fx når de er anbragt på institution? |
udf_ovrgr_klar_rolle_opsp |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med at opspore og handle på sager omkring udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som har været udsat for overgreb. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre, at der på tværs af kommunale aktører er en klar rolle- og ansvarsfordeling og klare handlespor i forbindelse med opsporing af overgreb? |
udf_ovrgr_samarb_konst_ovrgr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med at opspore og handle på sager omkring udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, som har været udsat for overgreb. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere et relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale aktører i konstaterede overgrebssager? |
andre_udf_ovrgr |
Oplever I andre udfordringer i arbejdet med at opspore og handle på overgrebssager? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_ovrgr |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set i arbejdet med at opspore og handle på overgrebssager? |
behov_underst_ovrgr |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i arbejdet med at opspore og handle på overgrebssager? |
konkret_behov_ovrgr |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever i arbejdet med at opspore og handle på overgrebssager? (Skriv venligst herunder) |
udf_skole_strat_skolefrav |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere en tværfaglig strategi for håndtering af børn og unge med bekymrende skolefravær? |
udf_skole_tegn_ikke_trives |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at være tilstrækkeligt opmærksomme på de tidlige tegn på, at barnet eller den unge ikke trives i skolen? |
udf_skole_almen_servicelov |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at skabe klarhed om, hvilke problemstillinger vedrørende børn og unge med bekymrende skolefravær der skal håndteres med en særlig indsats på almenområdet, og hvilke problemstillinger der skal håndteres med en indsats via serviceloven? |
udf_skole_kompt_udsat |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler viden og kompetencer i forhold til håndteringen af udsatte børn og unge med bekymrende skolefravær? |
udf_skole_kompt_han |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler viden og kompetencer i forhold til håndteringen af børn og unge med handicap med bekymrende skolefravær? |
udf_skole_spec_almen |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere relevant og effektivt samarbejde mellem det specialiserede socialområde og skoleområdet som kan understøtte en stabil skolegang for børn og unge med bekymrende skolefravær? |
andre_udf_skole |
Oplever I andre udfordringer forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_skole |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen? |
behov_underst_skole |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne forbundet med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen? |
kon_behov_skole |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever med at sikre, at udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap får den fornødne støtte til deres faglige udvikling og trivsel i skolen? (Skriv venligst herunder) |
udf_kompl_u_fasthold |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx en psykisk sårbarhed og samtidigt misbrug, kriminalitet og/eller hjemløshed. Disse unge er ofte langt fra uddannelse eller beskæftigelse og kan også være i efterværn. Det kræver et tæt og helhedsorienteret samarbejde på tværs af fagområder i kommunen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at motivere og fastholde meget udsatte unge med komplekse problemstillinger i en relevant indsats? |
udf_kompl_u_samarb_fagomr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx en psykisk sårbarhed og samtidigt misbrug, kriminalitet og/eller hjemløshed. Disse unge er ofte langt fra uddannelse eller beskæftigelse og kan også være i efterværn. Det kræver et tæt og helhedsorienteret samarbejde på tværs af fagområder i kommunen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere et relevant og effektivt samarbejde mellem relevante fagområder i kommunen i forhold til unge med komplekse problemstillinger? |
udf_kompl_u_virk_inds |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx en psykisk sårbarhed og samtidigt misbrug, kriminalitet og/eller hjemløshed. Disse unge er ofte langt fra uddannelse eller beskæftigelse og kan også være i efterværn. Det kræver et tæt og helhedsorienteret samarbejde på tværs af fagområder i kommunen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre virkningsfulde indsatser målrettet unge med komplekse problemstillinger? |
udf_kompl_u_aendr_tilgang |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx en psykisk sårbarhed og samtidigt misbrug, kriminalitet og/eller hjemløshed. Disse unge er ofte langt fra uddannelse eller beskæftigelse og kan også være i efterværn. Det kræver et tæt og helhedsorienteret samarbejde på tværs af fagområder i kommunen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at ændre tilgangen til de unge fra et trivsels- og omsorgsfokus til et mestrings- og færdighedsfokus, som i højere grad sigter på at klæde de unge på til at træde ind i en selvstændig voksentilværelse? |
udf_kompl_u_koor_ung_vok |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx en psykisk sårbarhed og samtidigt misbrug, kriminalitet og/eller hjemløshed. Disse unge er ofte langt fra uddannelse eller beskæftigelse og kan også være i efterværn. Det kræver et tæt og helhedsorienteret samarbejde på tværs af fagområder i kommunen. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere en relevant og effektiv koordinering og vidensoverlevering mellem fagpersoner i kommunen omkring den unge med komplekse problemstillinger ved overgangen fra ung til voksen? |
andre_udf_kompl_u |
Oplever I andre udfordringer i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_kompl_u |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger? |
behov_underst_kompl_u |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx i form af både misbrug, psykisk sårbarhed, kriminalitet og/eller hjemløshed? |
kon_behov_kompl_u |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever i arbejdet med meget udsatte unge, som har komplekse problemstillinger, fx i form af både misbrug, psykisk sårbarhed, kriminalitet og/eller hjemløshed? (Skriv venligst herunder) |
udf_mgt_udsat_f_arb |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier, ofte med komplekse problemstillinger blandt forældrene, fx i form af misbrugsproblemer, psykiske vanskeligheder og/eller langvarig arbejdsløshed. Der er således tale om børn, der er pårørende til udsatte forældre, som oplever negative eller direkte skadelige familieinterne dynamikker. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at få lov til at komme ind og arbejde socialfagligt i meget udsatte familier (fx lukkede familier eller familier, som ikke ønsker at samarbejde)? |
udf_mgt_udsat_f_opspr |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier, ofte med komplekse problemstillinger blandt forældrene, fx i form af misbrugsproblemer, psykiske vanskeligheder og/eller langvarig arbejdsløshed. Der er således tale om børn, der er pårørende til udsatte forældre, som oplever negative eller direkte skadelige familieinterne dynamikker. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at identificere og opspore meget udsatte familier, hvor der kan være mistanke om, at børnene oplever omsorgssvigt og lignende? |
udf_mgt_udsat_f_maal |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier, ofte med komplekse problemstillinger blandt forældrene, fx i form af misbrugsproblemer, psykiske vanskeligheder og/eller langvarig arbejdsløshed. Der er således tale om børn, der er pårørende til udsatte forældre, som oplever negative eller direkte skadelige familieinterne dynamikker. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at opsætte fælles mål for hele familien, tilrette indsatsen derefter og følge op herpå? |
udf_mgt_udsat_f_koor_tvaers |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier, ofte med komplekse problemstillinger blandt forældrene, fx i form af misbrugsproblemer, psykiske vanskeligheder og/eller langvarig arbejdsløshed. Der er således tale om børn, der er pårørende til udsatte forældre, som oplever negative eller direkte skadelige familieinterne dynamikker. Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at etablere en relevant og effektiv koordinering af indsatsen til de meget udsatte familier på tværs af fagområder i kommunen? |
andre_udf_mgt_udsat_f |
Oplever I andre udfordringer i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_mgt_udsat_f |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier? |
behov_underst_mgt_udsat_f |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier? |
kon_behov_mgt_udsat_f |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever i arbejdet omkring børn i meget udsatte familier? (Skriv venligst herunder) |
udf_han_mangl_indsats |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med familier med børn med handicap (fx børn og unge med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, herunder hjerneskade, udviklingshæmning, muskelsvind, kommunikationshandicap såsom syns- eller høreudfordringer samt børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler relevante og effektive indsatser til familier med børn med handicap? |
udf_han_koor_sag |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med familier med børn med handicap (fx børn og unge med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, herunder hjerneskade, udviklingshæmning, muskelsvind, kommunikationshandicap såsom syns- eller høreudfordringer samt børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at sikre tilstrækkelig koordinering af barnets sag, så forældrene undgår at blive tovholdere på sagen i de forskellige fagområder? |
udf_han_metoder |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med familier med børn med handicap (fx børn og unge med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, herunder hjerneskade, udviklingshæmning, muskelsvind, kommunikationshandicap såsom syns- eller høreudfordringer samt børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler metoder og indsatser til at kunne give den rette hjælp til familier med børn eller unge med handicap, herunder særligt til søskende? |
udf_han_indrag_egen_sag |
Vores forundersøgelse har peget på en række udfordringer i arbejdet med familier med børn med handicap (fx børn og unge med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, herunder hjerneskade, udviklingshæmning, muskelsvind, kommunikationshandicap såsom syns- eller høreudfordringer samt børn og unge med autisme, ADHD eller lignende vanskeligheder). Hvor store udfordringer oplever din kommune med? - ?at der mangler redskaber til relevant inddragelse af barnet/den unge i sagsbehandlingen, herunder i forhold til valg af de rette løsninger og tilbud? |
andre_udf_han |
Oplever I andre udfordringer i arbejdet med familier med børn eller unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
hvor_stor_udf_han |
Hvor store udfordringer oplever I samlet set i arbejdet med familier med børn eller unge med handicap? |
behov_underst_han |
Nogle udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap kan løses af kommunerne selv. Andre udfordringer kan have særlig gavn af ekstern understøttelse fra fx Socialstyrelsen eller andre aktører på området. Hvor stort er det samlede behov for ekstern understøttelse for at imødekomme udfordringerne i arbejdet med familier med børn eller unge med handicap? |
kon_behov_han |
Hvad har I helt konkret behov for understøttelse til for at imødekomme de udfordringer, I oplever i arbejdet med familier med børn eller unge med handicap? (Skriv venligst herunder) |
tre_fokusomr_strat_styr |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Lokal faglig strategi og kvalificeret styringsgrundlag |
tre_fokusomr_tidl_forebyg |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Omlægning til en tidligere og mere forebyggende indsats |
tre_fokusomr_koor_soc_almen |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Sammenhæng og koordinering på tværs af socialområdet og almensektoren/psykiatrien |
tre_fokusomr_kval_sagsbeh |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandling |
tre_fokusomr_anbr_bu |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Anbringelse af børn og unge |
tre_fokusomr_autis_adhd |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker |
tre_fokusomr_psyk_saarb |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Psykisk sårbare børn og unge |
tre_fokusomr_ovrgr |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Overgreb på udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
tre_fokusomr_skole |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Skolegang og fravær hos udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
tre_fokusomr_kompl_u |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Meget udsatte unge med komplekse problemstillinger |
tre_fokusomr_meget_udsat_f |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Børn i meget udsatte familier |
tre_fokusomr_han |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største udfordringer fra listen nedenunder. - Familier med børn eller unge med handicap |
prior_fokusomr_strat_styr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Lokal faglig strategi og kvalificeret styringsgrundlag |
prior_fokusomr_tidl_forebyg |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Omlægning til en tidligere og mere forebyggende indsats |
prior_fokusomr_koor_soc_almen |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Sammenhæng og koordinering på tværs af socialområdet og almensektoren/psykiatrien |
prior_fokusomr_kval_sagsbeh |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandling |
prior_fokusomr_anbr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Anbringelse af børn og unge |
prior_fokusomr_autis_adhd |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker |
prior_fokusomr_psyk_saarbar |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Psykisk sårbare børn og unge |
prior_fokusomr_ovrgr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Overgreb på udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
prior_fokusomr_skolefrav |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Skolegang og fravær hos udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
prior_fokusomr_kompl_u |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Meget udsatte unge med komplekse problemstillinger |
prior_fokusomr_mgt_udsat_f |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Børn i meget udsatte familier |
prior_fokusomr_han |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er den største udfordring. Du kan klikke på og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Familier med børn eller unge med handicap |
vaelg_behov_strat_styr |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Lokal faglig strategi og kvalificeret styringsgrundlag |
vaelg_behov_tidl_forebyg |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Omlægning til en tidligere og mere forebyggende indsats |
vaelg_behov_kval_sagsbeh |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandling |
vaelg_behov_koor_soc_almen |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Sammenhæng og koordinering på tværs af socialområdet og almensektoren/psykiatrien |
vaelg_behov_anbr |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Anbringelse af børn og unge |
vaelg_behov_autis_adhd |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker |
vaelg_behov_psyk_sarbar |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Psykisk sårbare børn og unge |
vaelg_behov_ovrgr |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Overgreb på udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
vaelg_behov_skole |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Skolegang og fravær hos udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
vaelg_behov_kompl_u |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Meget udsatte unge med komplekse problemstillinger |
vaelg_behov_mgt_udsat_f |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Børn i meget udsatte familier |
vaelg_behov_han |
Vælg venligst de tre fokusområder, hvor I oplever de største behov for understøttelse for at imødekomme udfordringerne på områderne fra listen nedenunder. - Familier med børn eller unge med handicap |
prior_behov_underst_strat_styr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Lokal faglig strategi og kvalificeret styringsgrundlag |
prior_behov_underst_tidl_forebyg |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Omlægning til en tidligere og mere forebyggende indsats |
prior_behov_underst_kval_sagsbeh |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Socialfaglig og juridisk kvalitet i sagsbehandling |
prior_behov_underst_koor |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Sammenhæng og koordinering på tværs af socialområdet og almensektoren/psykiatrien |
prior_behov_underst_anbr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Anbringelse af børn og unge |
prior_behov_underst_autis_adhd |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Børn og unge med autisme, ADHD eller lignende problematikker |
prior_behov_underst_psyk_sarbar |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Psykisk sårbare børn og unge |
prior_behov_underst_ovrgr |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Overgreb på udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
prior_behov_underst_skolefrav |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Skolegang og fravær hos udsatte børn og unge/børn og unge med handicap |
prior_behov_underst_kompl_u |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Meget udsatte unge med komplekse problemstillinger |
prior_behov_underst_mgt_udsat_f |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Børn i meget udsatte familier |
prior_behov_underst_han |
Prioriter de valgte fokusområder fra 1-3, hvor 1 er det fokusområde, hvor I har størst behov for understøttelse til at imødekomme udfordringerne på området. Du kan klikke på og trække og trække de enkelte valgmuligheder, så de står i den rigtige rækkefølge. - Familier med børn eller unge med handicap |
beskr_andre_udf |
Du er blevet præsenteret for en række udfordringer på området for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap, men måske er der andre udfordringer på området, som fylder i din kommune? Beskriv venligst disse udfordringer i feltet herunder: |
kommune |
Kommune |
sml_stat_ny |
Samlet status - Ny |
sml_stat_dis |
Samlet status - Distribueret |
sml_stat_ng_svar |
Samlet status - Nogen svar |
sml_stat_gnmf |
Samlet status - Gennemført |
sml_stat_frafald |
Samlet status - Frafaldet |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |