PB1_LBNR |
Løbenr for produktionsenhed (PNR) |
PB1_DATAKILDE |
Angivelse af, hvilken undersøgelse pnr indgår i (1=VAI2017, 2=VAI2017+CAML-kort, 3=CAML-lang) |
PB1_BESVAR_HVEM |
Angivelse af hvem besvarelsen kommer fra (1:Ledelse, 2: Medarbejder, 1,5=Ledelse+Medarbejer) |
PB1_AT_CERT |
PNR er registreret i som arbejdsmiljøcertificeret i AT's system (pr. 9.april 2018) |
PB1_Q01 |
1. Hvor mange ansatte er der på arbejdspladsen? |
PB1_Q02_1 |
2.1 Hvem udfylder dette spørgeskema? - Marker evt. flere svar - Ejer |
PB1_Q02_2 |
2.2 Hvem udfylder dette spørgeskema? - Marker evt. flere svar - Ledelsesrepræsentant |
PB1_Q02_3 |
2.3 Hvem udfylder dette spørgeskema? - Marker evt. flere svar - Arbejdsmiljørepræsentant (tidligere benævnt sikkerhedsrepræsentant) |
PB1_Q02_4 |
2.4 Hvem udfylder dette spørgeskema? - Marker evt. flere svar - Tillidsrepræsentant eller anden medarbejderrepræsentant |
PB1_Q02_5 |
2.5 Hvem udfylder dette spørgeskema? - Marker evt. flere svar - Andre |
PB1_Q_EXP01 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i høj støj på mere end 85 dB? |
PB1_Q_EXP02 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i høj støj på mere end 85 dB? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q_EXP03 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med kemikalier (fx rengøringsmidler, opløsningsmidler, lim, maling, ukrudts- eller insektbekæmpelsesmidler, råvarer i form af væsker, pulvere og gasser)? |
PB1_Q_EXP04 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med kemikalier (fx rengøringsmidler, opløsningsmidler, lim, maling, ukrudts- eller insektbekæmpelsesmidler, råvarer i form af væsker, pulvere og gasser)? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q_EXP05 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i dampe eller gasser (fx i lugtende omgivelser, organiske opløsningsmidler, mados, brændstoffer)? |
PB1_Q_EXP06 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i dampe eller gasser (fx i lugtende omgivelser, organiske opløsningsmidler, mados, brændstoffer)? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q_EXP07 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i støv eller røg (fx ved boring, slibning, arbejde på byggepladser, ved udstødning fra maskiner, svejsning eller ved afbrænding)? |
PB1_Q_EXP08 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - i støv eller røg (fx ved boring, slibning, arbejde på byggepladser, ved udstødning fra maskiner, svejsning eller ved afbrænding)? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q_EXP09 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med våde hænder en stor del af dagen? |
PB1_Q_EXP10 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med våde hænder en stor del af dagen? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q_EXP11 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med biologiske materialer (fx dyr eller planter og produkter heraf, affald, mikroorganismer, spildevand eller kloak)? |
PB1_Q_EXP12 |
Er der på arbejdspladsen ansatte, der arbejder ... - med biologiske materialer (fx dyr eller planter og produkter heraf, affald, mikroorganismer, spildevand eller kloak)? - Ca. hvor mange ansatte? |
PB1_Q09 |
Er der gennemført en Arbejdspladsvurdering (APV) på arbejdspladsen? |
PB1_Q10 |
Hvornår er der senest gennemført en APV på arbejdspladsen? - Skriv årstal |
PB1_Q_APV01 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Psykisk arbejdsmiljø |
PB1_Q_APV02 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Fysiske krav i arbejdet |
PB1_Q_APV03 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Støj |
PB1_Q_APV04 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Indeklima |
PB1_Q_APV05 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Sikkerhed og ulykkesforebyggelse |
PB1_Q_APV06 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Kemikalier |
PB1_Q_APV07 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Dampe eller gasser |
PB1_Q_APV08 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Støv eller røg |
PB1_Q_APV09 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Vådt arbejde |
PB1_Q_APV10 |
Hvad omhandlede APV-arbejdet i virksomheden? - Biologiske materialer |
PB1_Q_APV11 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - psykisk arbejdsmiljø? |
PB1_Q_APV12 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - fysiske krav i arbejdet? |
PB1_Q_APV13 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - støj? |
PB1_Q_APV14 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - indeklima? |
PB1_Q_APV15 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - sikkerhed og ulykkesforebyggelse? |
PB1_Q_APV16 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - kemikalier? |
PB1_Q_APV17 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - dampe eller gasser? |
PB1_Q_APV18 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - støv eller røg? |
PB1_Q_APV19 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - vådt arbejde? |
PB1_Q_APV20 |
Er der som følge af APV-arbejdet udarbejdet handleplan for at forbedre forholdene vedrørende ... - biologiske materialer? |
PB1_Q_APV21 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - psykisk arbejdsmiljø? |
PB1_Q_APV22 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - fysiske krav i arbejdet? |
PB1_Q_APV23 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - støj? |
PB1_Q_APV24 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - indeklima? |
PB1_Q_APV25 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - sikkerhed og ulykkesforebyggelse? |
PB1_Q_APV26 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - kemikalier? |
PB1_Q_APV27 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - dampe eller gasser? |
PB1_Q_APV28 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - støv eller røg? |
PB1_Q_APV29 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - vådt arbejde? |
PB1_Q_APV30 |
Er der som følge af APV-arbejdet iværksat konkrete aktiviteter for at forbedre forholdene vedrørende ... - biologiske materialer? |
PB1_Q_APV31 |
Blev sygefraværet på arbejdspladsen inddraget i forbindelse med den seneste APV? |
PB1_Q39 |
I hvilken grad ... - er holdningen på arbejdspladsen, at arbejdsmiljøet skal være bedre, end reglerne kræver? |
PB1_Q40 |
I hvilken grad ... - prioriterer arbejdspladsen forebyggelse af arbejdsmiljøproblemer højt? |
PB1_Q41 |
I hvilken grad ... - bliver medarbejderne involveret i beslutninger, som påvirker deres arbejdsmiljø? |
PB1_Q42 |
Har repræsentanter for medarbejdere og ledelsen inden for det seneste år afholdt den årlige arbejdsmiljødrøftelse? |
PB1_Q_MAAL |
Er der fastlagt mål for det kommende års arbejdsmiljøarbejde? |
PB1_Q44 |
I hvilken grad ... - får medarbejderne vejledning og instruktion i, hvordan arbejdet udføres sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q45 |
I hvilken grad ... - bliver der fulgt op på, om medarbejderne udfører arbejdet sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q46 |
I hvilken grad ... - får nyansatte medarbejdere en særlig vejledning og instruktion i, hvordan arbejdet udføres sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q47 |
I hvilken grad ... - bliver der fulgt særligt op på, om nyansatte medarbejdere udfører arbejdet sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q48 |
I hvilken grad ... - får unge medarbejdere på 18-24 år en særlig vejledning og instruktion i, hvordan arbejdet udføres sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q49 |
I hvilken grad ... - bliver der fulgt særligt op på, om unge medarbejdere på 18-24 år udfører arbejdet sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt? |
PB1_Q50 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - fastholde ældre medarbejdere på arbejdspladsen? |
PB1_Q51 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - støtte medarbejderes tilbagevenden til arbejde efter langtidssygemelding? |
PB1_Q52 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge sygemeldinger ved at gennemføre en tidlig forebyggende indsats blandt medarbejderne? |
PB1_Q53 |
Er der inden for det seneste år indgået individuelle aftaler med langtidssygemeldte om deres tilbagevenden til arbejdspladsen? |
PB1_Q54 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - medarbejderne får tilstrækkelig indflydelse på, hvordan og hvornår de løser deres arbejdsopgaver? |
PB1_Q55 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - sikre god intern kommunikation på arbejdspladsen? |
PB1_Q56 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge stor arbejdsmængde og tidspres, der giver problemer for medarbejderne? |
PB1_Q57 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge og håndtere mobning? |
PB1_Q58 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge og håndtere konflikter og skænderier? |
PB1_Q59 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - prioritere og fordele arbejdsopgaverne for at forebygge overbelastning af medarbejderne? |
PB1_Q60 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - støtte medarbejdere med følelsesmæssigt belastende arbejde? |
PB1_Q61 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge og håndtere vold eller trusler om vold? |
PB1_Q62 |
Bliver ledere med personaleansvar uddannet i at håndtere det psykiske arbejdsmiljø? |
PB1_Q_LED_PSYKKOMP |
Har ledere med personaleansvar de rette kompetencer til at håndtere det psykiske arbejdsmiljø? |
PB1_Q64 |
Har arbejdspladsen ... - en politik eller retningslinjer om forebyggelse eller håndtering af stress? |
PB1_Q65 |
Har arbejdspladsen ... - en politik eller retningslinjer om forebyggelse eller håndtering af mobning? |
PB1_Q66 |
Har arbejdspladsen en politik eller retningslinjer om forebyggelse eller håndtering af vold eller trusler om vold? |
PB1_Q67 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge overbelastninger pga. tunge løft af ting eller personer? |
PB1_Q68 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge overbelastninger pga. fysisk krævende træk og skub? |
PB1_Q69 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge overbelastninger pga. ensidigt arbejde - fx pakkearbejde eller længere tids slibe- eller polerearbejde? |
PB1_Q70 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med arbejdsstillinger fx arbejde med bøjet eller vredet ryg, stående arbejde, arbejde med armen løftet over skulderhøjde eller knæliggende arbejde |
PB1_Q71 |
Bliver medarbejderne inddraget i planlægningen og tilrettelæggelsen af deres arbejdsopgaver med henblik på at mindske fysiske belastninger mest muligt? |
PB1_Q72 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - undgå høreskadende støj (over 85 dB) fra maskiner, arbejdsprocesser og værktøj? |
PB1_Q73 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - mindske generende støj? |
PB1_Q74 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - mindske problemer med varme, kulde eller træk? |
PB1_Q75 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forbedre luftkvaliteten? |
PB1_Q_FOREBYG |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at forebygge arbejdsulykker? |
PB1_Q77 |
Gennemføres der sikkerhedsgennemgange på arbejdspladsen? |
PB1_Q78 |
Foretages der eftersyn og vedligeholdelse af lokaler, inventar og maskiner på arbejdspladsen? |
PB1_Q79 |
Hvor ofte ... - holdes arbejdspladsen ryddelig? |
PB1_Q80 |
Hvor ofte ... - vurderes risikoen for ulykker, når der indføres nye arbejdsgange, maskiner eller materialer? |
PB1_Q81 |
Hvor ofte ... - undersøges sikkerheden, hvis en ulykke har været ved at ske? |
PB1_Q_ULYK_01 |
Er der inden for det seneste år sket en arbejdsulykke på arbejdspladsen? |
PB1_Q_ULYK_02 |
Blev arbejdsulykken anmeldt? |
PB1_Q_ULYK_03 |
Har arbejdspladsen brugt hændelsen til at forebygge fremtidige arbejdsulykker? |
PB1_Q_FBYG_01 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med dampe og gasser? |
PB1_Q_FBYG_02 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med kemikalier? |
PB1_Q_FBYG_03 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med støv og røg? |
PB1_Q85 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med vådt arbejde, hvor medarbejderne har våde hænder en stor del af dagen? |
PB1_Q_FBYG_04 |
Er der på arbejdspladsen inden for det seneste år gennemført konkrete indsatser for at ... - forebygge problemer med biologiske materialer? |
PB1_Q87 |
Indgår nogle af følgende elementer/aktiviteter i organiseringen af arbejdsmiljøarbejdet på arbejdspladsen? - Arbejdsmiljø er skrevet ind i virksomhedens overordnede strategi |
PB1_Q88 |
Indgår nogle af følgende elementer/aktiviteter i organiseringen af arbejdsmiljøarbejdet på arbejdspladsen? - Der måles systematisk på udviklingen af virksomhedens arbejdsmiljø |
PB1_Q89 |
Indgår nogle af følgende elementer/aktiviteter i organiseringen af arbejdsmiljøarbejdet på arbejdspladsen? - Den øverste ledelse efterspørger resultater på arbejdsmiljøområdet |
PB1_Q_AMMOED |
Indgår nogle af følgende elementer/aktiviteter i organiseringen af arbejdsmiljøarbejdet på arbejdspladsen? - Arbejdsmiljø er et punkt på personale-/medarbejder-/produktionsmøder |
PB1_Q91 |
Er der en arbejdsmiljøorganisation (AMO) på arbejdspladsen? |
PB1_Q92 |
Har arbejdsmiljørepræsentanterne gennemført den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse? |
PB1_Q93 |
Har arbejdslederne gennemført den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse? |
PB1_Q94 |
Har medlemmerne af arbejdsmiljøorganisationen (AMO) deltaget i supplerende arbejdsmiljøuddannelse af minimum 1½ dags varighed inden for det seneste år? |
PB1_Q_TILSYN |
Har arbejdspladsen haft tilsyn fra Arbejdstilsynet inden for det seneste år? |
PB1_Q_VEJL |
Er der på arbejdspladsen gjort brug af ekstern vejledning om arbejdsmiljø? |
PB1_Q_CERT |
Er arbejdspladsen omfattet af en arbejdsmiljøcertificering? |
PB1_Q_CERTM_01 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at integrere virksomhedens arbejdsmiljøledelse med andre ledelsesprocesser og systemer |
PB1_Q_CERTM_02 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at gøre arbejdsmiljøprocesser i virksomheden mere strukturerede og gennemsigtige |
PB1_Q_CERTM_06 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at forbedre arbejdsmiljøet |
PB1_Q_CERTM_03 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at styrke og støtte arbejdsmiljøbevidstheden internt i virksomheden blandt ledere og medarbejdere |
PB1_Q_CERTM_04 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at sende signaler til kunder og samarbejdspartnere om et godt arbejdsmiljø |
PB1_Q_CERTM_05B |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at undgå et risikobaseret tilsyn fra Arbejdstilsynet |
PB1_Q_CERTM_05 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at undgå tilsyn fra Arbejdstilsynet |
PB1_Q_CERTM_07 |
Hvad motiverede arbejdspladsen til at blive arbejdsmiljøcertificeret? - Et ønske om at opnå Arbejdstilsynets kronesmiley |
PB1_Q117 |
Hvad har påvirket virksomhedens beslutning om at blive arbejdsmiljøcertificeret? - 1. Krav eller pres fra kunder (herunder også bygherre, borgere, forbrugere og aftagere af ydelser)? |
PB1_Q118 |
Hvad har påvirket virksomhedens beslutning om at blive arbejdsmiljøcertificeret? - 2. Krav eller pres fra ejere (herunder kommuner og regioner for offentlige arbejdspladser)? |
PB1_Q119 |
Hvad har påvirket virksomhedens beslutning om at blive arbejdsmiljøcertificeret? - 3. Krav eller pres fra forsikringsselskaber? |
PB1_Q120_1 |
Er virksomheden certificeret indenfor andre områder? |
PB1_Q121 |
Er virksomheden certificeret indenfor... - kvalitetsledelse (ISO9001)? |
PB1_Q122 |
Er virksomheden certificeret indenfor... - miljøledelse (ISO14001)? |
PB1_Q123 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at forbedre... - samarbejdet mellem repræsentanter og ledere i arbejdsmiljøorganisationen? |
PB1_Q124 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at forbedre... - vidensniveauet vedrørende arbejdsmiljøet blandt medarbejdere og ledere? |
PB1_Q125 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at forbedre... - virksomhedens egen løbende indsats på arbejdsmiljøområdet? |
PB1_Q126 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at løse arbejdsmiljøproblemer indenfor følgende områder? - Det psykiske arbejdsmiljø |
PB1_Q127 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at løse arbejdsmiljøproblemer indenfor følgende områder? - Kemikalier og støv |
PB1_Q128 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at løse arbejdsmiljøproblemer indenfor følgende områder? - Vådt arbejde, hvor medarbejderne har våde hænder i en stor del af dagen |
PB1_Q129 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at løse arbejdsmiljøproblemer indenfor følgende områder? - Tunge løft og dårlige arbejdsstillinger |
PB1_Q130 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at løse arbejdsmiljøproblemer indenfor følgende områder? - Sikkerhed og forebyggelse af arbejdsulykker |
PB1_Q132 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at... - forbedre medarbejdernes motivation for arbejdet? |
PB1_Q133 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at... - forbedre virksomhedens produktivitet? |
PB1_Q134 |
Er arbejdsmiljøcertificeringen med til at... - styrke virksomhedens profilering i offentligheden? |
PB1_Q135 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering bidrager med mere papirarbejde og intet andet |
PB1_Q136 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering gør arbejdsmiljøarbejdet rigidt og ufleksibelt |
PB1_Q137 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering handler mere om symbol end om handling |
PB1_Q138 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering medfører mindre medarbejderinddragelse i arbejdsmiljøarbejdet |
PB1_Q139 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering har styrket arbejdsmiljøorganisationen på virksomheden |
PB1_Q140 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering har betydet en stærkere involvering af ledelsen i arbejdsmiljøarbejdet |
PB1_Q141 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøcertificering har givet et bedre arbejdsmiljø |
PB1_Q_FORHND_01 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Forbedring af arbejdsmiljøet giver ikke økonomiske gevinster for virksomheden |
PB1_Q_FORHND_02 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Arbejdsmiljøarbejdet tager for lang tid |
PB1_Q_FORHND_03 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Vi ved ikke nok om risikofaktorerne i arbejdet |
PB1_Q_FORHND_04 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Vi ved ikke nok om, hvad vi skal gøre for at forbedre arbejdsmiljøet |
PB1_Q_FORHND_05 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Vi har ikke tilstrækkeligt kendskab til reglerne |
PB1_Q_FORHND_06 |
Prioriter fra 1-6. Alle forhindringer skal være prioriteret: - Reglerne er for vanskelige at forstå |
PB1_Q_AMVANSK_01 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Arbejdsmiljøarbejdet er ikke økonomisk fordelagtigt for arbejdspladsen |
PB1_Q_AMVANSK_02 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt for ledelsen at finde tid til arbejdsmiljøarbejdet |
PB1_Q_AMVANSK_03 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt for medarbejderne at finde tid til arbejdsmiljøarbejdet |
PB1_Q_AMVANSK_04 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at finde information om regler og bestemmelser på arbejdsmiljøområdet |
PB1_Q_AMVANSK_05 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at forstå regler og bestemmelser på arbejdsmiljøområdet |
PB1_Q_AMVANSK_06 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at efterleve regler og bestemmelser på arbejdsmiljøområdet |
PB1_Q_AMVANSK_07 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at finde viden og vejledning til løsning af konkrete arbejdsmiljøproblemer |
PB1_Q_AMVANSK_08 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at forstå viden og vejledning til løsning af konkrete arbejdsmiljøproblemer |
PB1_Q_AMVANSK_09 |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? - Det er vanskeligt at omsætte viden og vejledning til løsning af konkrete arbejdsmiljøproblemer |
PB1_Q_KONTAKT |
Må vi kontakte virksomheden med henblik på en eventuel medvirken i kvalitative undersøgelser af arbejdsmiljø og arbejdsmiljøindsatser? (1:Ja, 2:Nej) |
PB1_VAI_ANTAL_BESVAR |
Antal besvarelser kollapset i VAI2017 |
PB1_VAI_BESVAR_HVEM |
Angivelse af hvem VAI-besvarelser kommer fra (1:Ledelse, 2: Medarbejder, 1,5=Ledelse+Medarbejer) |
PB1_VAI_BESVARET |
Svaret på VAI2017 spørgeskema (1=Ja, 0=Nej) |
PB1_VAI_BESV_DELVIS |
Delvis besvarelse af spørgeskema |
PB1_VAI_BESV_FULD |
Fuldkommen besvarelse af spørgeskema |
PB1_VAI_SVARDATO_SV1 |
Dato for VAI2017 besvarelse - besvarelse 1 |
PB1_VAI_SVARDATO_SV2 |
Dato for VAI2017 besvarelse - besvarelse 2 |
PB1_CK_BESVAR_HVEM |
Angivelse af hvem der har besvaret CAML-kort (1=ledelse) |
PB1_CK_BESVARET |
Svaret på CAML_kort spørgeskema (1=Ja, 0=Nej) |
PB1_CK_DELVIS_BESVAR |
Delvis besvarelse i CAML_kort |
PB1_CK_FULD_BESVAR |
Fuld besvarelse i CAML_kort |
PB1_CK_SVARDATO |
Dato for CAML-kort besvarelse |
PB1_CL_BESVAR_HVEM |
Stilling af person der har besvaret CAML-langt (1:Ledelse, 2:Medarbejder) |
PB1_CL_BESVARET |
Svaret på CAML-lang spørgeskema (1=Ja, 0=Nej) |
PB1_CL_STATO_3 |
Delvis besvarelse af CL-spørgeskema (Survey Xact systemvariabel) |
PB1_CL_STATO_4 |
Fuld besvarelse af CL-spørgeskema (Survey Xact systemvariabel) |
PB1_CL_SVARDATO |
Dato for CAML-lang besvarelse |
PB1_AT_BR36 |
Branche opdelt i 36 grupper |
PB1_STRGRP |
Antal ansatte, grupperet |
PB1_AT_BR10 |
Branche opdelt i 10 grupper |
PB1_TYPE_KATEGORISERING |
Type af anden certificering |
PB1_ANTAL_CERT |
Antal andre certificeringer |