Tabel

Planlagt_ambulante_2021


Beskrivelse ?

Data fra Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), Planlagt ambulante, 2021.

Størrelse (Antal rækker) ?

93085

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
v_pnr Personnummer
kanal Spørgeskematype
type Patienttype
niv9 Afsnit
alder Alder i år
koen Køn
niv1org Afdeling
niv2org Hospital
niv3org Region
aldgrp2 Aldersgrupper
aldgrp5 Aldersgrupper
sp01 1. Var personalet forberedt på din ankomst til ambulatoriet?
sp02 2. Var der ventetid, fra du skulle møde, til du blev kaldt ind?
sp04 4. Var personalet venligt og imødekommende?
sp05 5. Havde personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved dit besøg?
sp06 6. Havde personalet i ambulatoriet tid til dig?
sp07 7. Var der mulighed for at tale med en relevant sundhedsfaglig person om din undersøgelse/behandling?
sp08 8. Spurgte personalet ind til din beskrivelse af din sygdom/tilstand?
sp09 9. Var du med til at træffe beslutninger om din undersøgelse/behandling i det omfang, du havde behov for?
sp10 10. Gav personalet (efter dit samtykke) dine pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp11 11. Havde du samtaler med personalet om, hvordan du bedst håndterer din sygdom/tilstand?
sp12 12. Skete der fejl i forbindelse med dit besøg?
sp14 14. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp15 15. Var der rent i ambulatoriets lokaler?
sp16 16. Var der tydelig skiltning til ambulatoriet på hospitalet (klinikken)?
sp17 17. Passede ambulatoriets åbningstider til dine behov?
sp18 18. Kunne du komme i kontakt med ambulatoriet ved behov?
sp19 19. Var du inden dit besøg blevet informeret om, hvad der skulle ske under besøget?
sp20 20. Var den mundtlige information, du fik under dit besøg, forståelig?
sp21 21. Fik du svar på de spørgsmål, du stillede ved det ambulante besøg?
sp22 22. Blev du informeret om, hvor du kunne henvende dig med spørgsmål om din sygdom/tilstand og behandling efter dit besøg?
sp23 23. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved ny medicin, du skulle tage efter besøget?
sp24 24. Fik du de informationer om din sygdom/tilstand og undersøgelse/behandling, som du havde brug for?
sp25 25. Gav personalet dig tilstrækkelig information til, at du var tryg ved tiden efter dit besøg?
sp27 27. Fik du alle de informationer, du havde behov for?
sp28 28. Er du tilfreds med den pleje, som du modtog?
sp29 29. Er du tilfreds med den behandling, som du modtog for din sygdom/tilstand?
sp30 30. Er du alt i alt tilfreds med dit besøg?
sp31 31. Oplevede du, at en bestemt læge tog et overordnet ansvar for dit samlede forløb af besøg og/eller indlæggelser?
sp32 32. Har du tidligere været indlagt eller til samtale/ undersøgelse, kontrol, prøvetagning m.m., som har noget med dette besøg at gøre (dit samlede forløb)?
sp33 33. Var dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg (indenfor det seneste år) godt tilrettelagt?
sp34 34. Hvis du efter dit besøg kontaktede ambulatoriet for rådgivning (fx telefonisk, e-mail), var rådgivningen da brugbar?
medie Medie respondent har svaret gennem
sp14bag 14. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl) (spørgsmålet på fuld skala)
univ1 Afsnit
weight Respondentens vægt som indgår i aggregerede resultater til afdelings-, hospitals-, regions- eller landsniveau
sp03txt 3. Skriv venligst her, hvis du har kommentarer til modtagelsen eller forslag til forbedringer:
sp13txt 13. Beskriv venligst den eller de fejl du oplevede:
sp26txt 26. Skriv venligst her, hvis du har manglet information i forbindelse med dit besøg:
sp35txt 35. Skriv venligst her, hvis du synes, at ambulatoriet kunne gøre noget bedre eller gjorde noget særlig godt:
sp12bag 12. Skete der fejl, der medførte skader eller mén?