Søgning » Indberetning af elevfravær for kommunale skoler
Aflevering 50613
It-system uden dok.

Indberetning af elevfravær for kommunale skoler (2010-2022)

Alias: Elevfravær , Indberetning af elevfravær til Børne- og Undervisningsministeriet


Skabt af ?
Formål ?

I systemet registreres elevfravær i grundskolen. Fravær fra undervisningen skal registreres, da et fravær betyder manglende opfyldelse af undervisningspligten. Ved fravær skal forældrene give skolen oplysning om grunden til fraværet, da forældrene skal medvirke til, at barnet opfylder undervisningspligten

Indhold ?

Oplysninger om elever, fravær, fraværsårsager,elevens institution og kommune

Dokumentation ?
  • Afleveringsbestemmelse
  • Bekendtgørelse nr 1063 af 24/10/2019 om elevers fravær fra undervisningen i folkeskolen
  • Lovbekendtgørelse nr 1887 af 01/10/2021 om folkeskolen
  • Notat om opgørelse af nøgletal
  • Offentliggjorte notater i perioden for indberetningen.
  • Praktisk vejledning til indberetningen
  • Teknisk vejledning til webservice
  • Notat om ændringer ift. databrud
  • Kodebog – elevfravær i grundskolen
  • Tabel- og feltbeskrivelser af driftsversionen
  • E/R-diagram for driftsversionen
  • Tabel- og feltbeskrivelser af arkiveringsversionen
  • E/R-diagram af arkiveringsversionen
  • Notat med tekniske bemærkninger vedr. arkiveringsversionen
Dækker perioden ?

Fra 01-08-2010 til 01-08-2022.

ID-oplysninger i data ?
  • CPR-nummer
  • Kommunenummer