Formål
?
Movia journaliserer i henhold til reglerne i offentlighedsloven.
Hensynet til effektivt at kunne imødekomme ansøgninger om aktindsigt, her tænkes på identifikation af sagen og den ressourcemæssige side, idet en rutinemæssig journalisering af akter vil betyde, at aktindsigtsbegæringer kan imødekommes mere effektivt, og med brug af færre ressourcer.
Som bevis- og dokumentationshensyn og sikring af historik på sagerne samt hensynet til at kunne levere information på tværs af organisationen.
Indhold
?
Dokumenter til og fra myndigheder. Dokumenter som led i administrativ sagsbehandling og Movias virke.
Modtagne eller afsendte e-mails og sms-er, der indeholder aftaler eller har vigtig betydning for sagen eller sagsbehandlingen. Notater der beskriver en mundtlig henvendelse.
Oplysningerne omfatter bestillere af kollektiv trafik, inkl. regioner, kommuner i regionen, busselskaber, chauffører, kunder, øvrige myndigheder, samarbejdspartnere, leverandører og interessegrupper.