Søgning » Kommunernes oplevede udfordringer på det sociale område » Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet

Kommunernes oplevede udfordringer på det sociale område

Tabeloversigt ?
Kommuneundersøgelsen_på_voksenområdet
Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Tabel

Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet


Beskrivelse ?

Socialstyrelsens undersøgelse af kommuneundernes oplevede udfordringer på børne- og ungeområdet

Størrelse (Antal rækker) ?

95

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
kommune Kommune
s_108 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at implementere en strategi for det socialfaglige arbejde med børn og unge på alle niveauer (lokalpolitisk, ledelse, myndighed og udfører)?
s_109 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre sammenhæng til øvrige strategier i kommunen?
s_110 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at anvende data som grundlag for styring efter strategiske målsætninger?
s_1216 Her kan du uddybe dit svar
s_1210 En strategi for det specialiserede børne- og ungeområde I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med strategiarbejdet på det specialiserede børne- og ungeområde samlet set?
s_1217 Her kan du uddybe dit svar
s_9 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sætte tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, så færre børn får brug for indgribende foranstaltninger?
s_16 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre, at børn og unge får tilstrækkelig hjælp og støtte til at fastholde deres almindelige hverdagsliv, hvis det er til barnets bedste (i dagtilbud, skole, ungdomsuddannelse mv.)?
s_17 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at samarbejde med almenområdet om en tidlig og forebyggende indsats?
s_112 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at investere i en tidlig og forebyggende indsats, hvor de potentielle økonomiske gevinster ligger længere ude i fremtiden (eller på andre fagområder/i andre forvaltninger)?
s_1219 Her kan du uddybe dit svar
s_10 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats samlet set?
s_1220 Her kan du uddybe dit svar
s_19 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre, at barnets/den unges perspektiv inddrages på en måde, som styrker barnets/den unges position i sagsbehandlingen?
s_21 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre inddragelse af relevante fagpersoner i hele sagsforløbet?
s_22 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre en systematisk og helhedsorienteret faglig udredning af barnets/den unges udfordringer og ressourcer, så den rette afgørelse kan træffes?
s_23 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre valg af mål og indsats i handleplanen, som afspejler barnets/den unges/familiens aktuelle behov?
s_24 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre hyppig, systematisk og dokumenteret opfølgning på, om indsatsen har den ønskede effekt, og om de opstillede mål nås?
s_1009 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre udvikling af viden og kompetencer blandt fagprofessionelle i sagsbehandlingen?
s_1224 Her kan du uddybe dit svar
s_1211 Sagsbehandling I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med arbejdet med kvaliteten af sagsbehandlingen samlet set?
s_1225 Her kan du uddybe dit svar
s_27 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... sundhedsplejen, så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet?
s_28 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... dagtilbudsområdet, så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet?
s_29 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... skoleområdet (herunder PPR), så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet/den unge?
s_30 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... uddannelsesområdet (herunder STU og UU), så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for den unge?
s_33 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... voksenområdet for at sikre en sammenhængende overgang for den unge?
s_1227 Her kan du uddybe dit svar
s_1213 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at koordinere mellem lovgivninger?
s_1229 Her kan du uddybe dit svar
s_1214 Koordinering og samarbejde: Fagområder i kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med samarbejdet på tværs af kommunale indsatser til børn og unge samlet set?
s_1230 Her kan du uddybe dit svar
s_127 Koordinering og samarbejde: Tværkommunalt I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde med relevante kommuner om etablering af en dækkende tilbudsvifte samlet set?
s_1233 Her kan du uddybe dit svar
s_118 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... børne- og ungdomspsykiatrien?
s_119 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Familieretshuset?
s_120 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Børnehuset?
s_121 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Ungdomskriminalitetsnævnet?
s_122 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... den regionale somatiske behandlingsindsats?
s_123 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... jordemødre/fødegangsafsnit?
s_1236 Her kan du uddybe dit svar
s_124 Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med koordinering og samarbejde mellem sektorer samlet set?
s_1237 Her kan du uddybe dit svar
s_130 Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre samarbejde med? - ... civilsamfundsorganisationer (bruger- og interesseorganisationer og NGO?er) i lokalmiljøet om relevante tilbud til barnet/den unge?
s_131 Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere et samarbejde med? - ... foreningslivet i lokalmiljøet om relevante tilbud til barnet/den unge?
s_1240 Her kan du uddybe dit svar
s_132 Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med samarbejdet med civilsamfund og lokale aktører samlet set?
s_1241 Her kan du uddybe dit svar
s_44 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at indsamle data om barnet/den unges progression på en systematisk måde?
s_102 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at anvende data om børn og unge til refleksion over og udvikling af den socialfaglige praksis?
s_103 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at følge og udvikle kvaliteten i socialfaglige indsatser og metoder på en systematisk måde?
s_104 I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at udvikle og vedligeholde fagprofessionelles viden og kompetencer på en systematisk måde?
s_1244 Her kan du uddybe dit svar
s_1201 Indsats og metode: Kvalitet i indsats og metode I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at kvalitetsudvikle socialfaglige indsatser og metoder samlet set?
s_1245 Her kan du uddybe dit svar
s_45 Indsats og metode: Tilbudsvifte I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre en tilstrækkeligt dækkende tilbudsvifte, som imødekommer behovene hos børn, unge og familier i kommunen?
s_1248 Her kan du uddybe dit svar
s_146 Yderligere kommentarer og refleksioner Du er nu blevet præsenteret for en række organisatoriske fokusområder, som har betydning for arbejdet med at yde en kvalificeret og effektiv indsats for børn, unge og familier på det sociale område.Er der andre udfordringer på området, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse udfordringer i feltet herunder:
s_85 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_86 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_87 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_88 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_89 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_90 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_91 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_92 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_93 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_94 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_95 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_96 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_97 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_98 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_148 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_149 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_150 Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1250 Her kan du uddybe dit svar
s_1064 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1065 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1066 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1067 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1068 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1069 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1070 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1071 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1072 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1073 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1074 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1075 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1076 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1077 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1078 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1079 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1080 Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1251 Her kan du uddybe dit svar
s_1047 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medført hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1048 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1049 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1050 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1051 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1052 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1053 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1054 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1055 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1056 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1057 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1058 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1059 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1060 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1061 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1062 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1063 En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1252 Her kan du uddybe dit svar
s_1098 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1099 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1100 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1101 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1102 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1103 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1104 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1105 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1106 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1107 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1108 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1109 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1110 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1111 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1112 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1113 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1114 Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1253 Her kan du uddybe dit svar
s_1115 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1116 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1117 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1118 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1119 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1120 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1121 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1122 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1123 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1124 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1125 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1126 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1127 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1128 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1129 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1130 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1131 Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1254 Her kan du uddybe dit svar
s_1132 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1133 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1134 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1135 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1136 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1137 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1138 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1139 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1140 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1141 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1142 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1143 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1144 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1145 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1146 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1147 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1148 Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1255 Her kan du uddybe dit svar
s_1149 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1150 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1151 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1152 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1153 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1154 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1155 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1156 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1157 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1158 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1159 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1160 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til for eksempel at være del af en problematisk ungegruppering og/eller et belastet boligområde..
s_1161 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1162 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1163 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet på grund af flere alvorlige problemstillinger. De unge i målgruppen har en adfærd, der er udadreagerende og som derfor kan skabe utryghed i det offentlige rum.
s_1164 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/den unges trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1165 Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/den unges trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1256 Her kan du uddybe dit svar
s_1166 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1167 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1168 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1169 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1170 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1171 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1172 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1173 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1174 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1175 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1176 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1177 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1178 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1179 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1180 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1181 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1182 Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1257 Her kan du uddybe dit svar
s_1183 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade.
s_1184 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning.
s_1185 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser.
s_1186 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi.
s_1187 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation.
s_1188 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder.
s_1189 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression.
s_1190 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1191 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien.
s_1192 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb.
s_1193 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb.
s_1194 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd.
s_1195 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm.
s_1196 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år).
s_1197 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet.
s_1198 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats.
s_1199 Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system.
s_1258 Her kan du uddybe dit svar
s_384 Yderligere kommentarer og refleksioner Du er nu blevet præsenteret for en række spørgsmål relateret til målgrupper på det sociale område. Er der andre målgrupper, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse målgrupper i feltet herunder:
s_378 Sociale problemer hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at håndtere sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne oplever udfordringer i dette arbejde. - I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund?
s_380 Sociale problemer hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at håndtere sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne oplever udfordringer i dette arbejde. - I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at håndtere kulturelle barrierer i samarbejdet med børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund?
s_1259 Her kan du uddybe dit svar
s_332 Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I hvilken grad har kommunen fokus på at afdække hvilke ressourcer, der er i barnets den unges nære netværk?
s_333 Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I Hvilken grad oplever I, at myndighedsområdet lykkedes med at inddrage barnets eller den unges nære netværk som en del af løsningen på problemstillingerne i barnets den unges liv?
s_334 Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I hvilken grad oplever I, at udførerområdet lykkedes med at inddrage barnets eller den unges nære netværk som en del af løsningen på problemstillingerne i barnets eller den unges liv?
s_1260 Her kan du uddybe dit svar
s_341 Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at inddrage barnet/den unge i beslutninger og tilrettelæggelse af anbringelsen?
s_342 Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at understøtte et velfungerende samarbejde med barnets eller den unges forældre før og under anbringelsen?
s_345 Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre det rette match mellem barn og anbringelsessted ift. udbuddet af specialiserede tilbud, der kan imødekomme barnets eller den unges specifikke behov for hjælp og støtte?
s_346 Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at finde det rette skoletilbud til barnet i nærhede af anbringelsesstedet?
s_1261 Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - .... at sikre trivslen hos anbragte børn og unge med handicap
s_1262 Her kan du uddybe dit svar
s_349 Velfærdsteknologi i den sociale indsats De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at bruge velfærdsteknologiske løsninger (fx apps eller virtuelle løsninger) i den sociale indsats. Velfærdsteknologiske løsninger kan understøtte, at børn og unge får bedre muligheder for at udvikle sig. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at medarbejderne har kompetencer til at matche den rette teknologi med barnets/den unges behov, ressourcer og ønsker?
s_350 Velfærdsteknologi i den sociale indsats De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at bruge velfærdsteknologiske løsninger (fx apps eller virtuelle løsninger) i den sociale indsats. Velfærdsteknologiske løsninger kan understøtte, at børn og unge får bedre muligheder for at udvikle sig. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at inddrage barnet/den unge i brug af teknologi til understøttelse af den sociale indsats?
s_1263 Her kan du uddybe dit svar
s_1264 Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - .... at der mangler viden og kompetencer hos de fagprofessionelle på almenområdet i forhold til at håndtere bekymrende skolefravær?
s_357 Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at skabe klarhed over, hvilke skolefraværsproblemstillinger, der skal håndteres med en særlig indsats på almenområdet eller en indsats via serviceloven eller begge dele?
s_358 Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at samarbejde med barnets/den unges forældre om bekymrende skolefravær?
s_360 Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at følge systematisk op på bekymrende skolefravær?
s_1265 Her kan du uddybe dit svar
s_1268 Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har kommunen fokus på at inddrage børn og unge med handicaps egne ønsker og drømme?
s_1269 Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har fagprofessionelle i kommunen kompetencer til at understøtte inddragelse af børn og unge med handicap?
s_1270 Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har kommunen tilstrækkelige metoder og indsatser til at understøtte inddragelse af børn og unge med handicap?
s_1271 Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad oplever fagprofessionelle i kommunen udfordringer med at inddrage børn og unge med handicap, både på myndigheds- og tilbudsniveau?
s_1267 Her kan du uddybe dit svar
s_385 Afsluttende kommentarer til spørgeskemaet Du er nu blevet præsenteret for spørgsmål relateret til en række emner på det sociale område. Er der andre udfordringer, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse udfordringer i feltet herunder: