kommune |
Kommune |
s_108 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at implementere en strategi for det socialfaglige arbejde med børn og unge på alle niveauer (lokalpolitisk, ledelse, myndighed og udfører)? |
s_109 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre sammenhæng til øvrige strategier i kommunen? |
s_110 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at anvende data som grundlag for styring efter strategiske målsætninger? |
s_1216 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1210 |
En strategi for det specialiserede børne- og ungeområde I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med strategiarbejdet på det specialiserede børne- og ungeområde samlet set? |
s_1217 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_9 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sætte tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, så færre børn får brug for indgribende foranstaltninger? |
s_16 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre, at børn og unge får tilstrækkelig hjælp og støtte til at fastholde deres almindelige hverdagsliv, hvis det er til barnets bedste (i dagtilbud, skole, ungdomsuddannelse mv.)? |
s_17 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at samarbejde med almenområdet om en tidlig og forebyggende indsats? |
s_112 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at investere i en tidlig og forebyggende indsats, hvor de potentielle økonomiske gevinster ligger længere ude i fremtiden (eller på andre fagområder/i andre forvaltninger)? |
s_1219 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_10 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats samlet set? |
s_1220 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_19 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre, at barnets/den unges perspektiv inddrages på en måde, som styrker barnets/den unges position i sagsbehandlingen? |
s_21 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre inddragelse af relevante fagpersoner i hele sagsforløbet? |
s_22 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre en systematisk og helhedsorienteret faglig udredning af barnets/den unges udfordringer og ressourcer, så den rette afgørelse kan træffes? |
s_23 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre valg af mål og indsats i handleplanen, som afspejler barnets/den unges/familiens aktuelle behov? |
s_24 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre hyppig, systematisk og dokumenteret opfølgning på, om indsatsen har den ønskede effekt, og om de opstillede mål nås? |
s_1009 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre udvikling af viden og kompetencer blandt fagprofessionelle i sagsbehandlingen? |
s_1224 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1211 |
Sagsbehandling I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med arbejdet med kvaliteten af sagsbehandlingen samlet set? |
s_1225 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_27 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... sundhedsplejen, så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet? |
s_28 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... dagtilbudsområdet, så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet? |
s_29 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... skoleområdet (herunder PPR), så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for barnet/den unge? |
s_30 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... uddannelsesområdet (herunder STU og UU), så der er sammenhæng mellem områdernes indsatser for den unge? |
s_33 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere samarbejde mellem det specialiserede børne- og ungeområde og? - ... voksenområdet for at sikre en sammenhængende overgang for den unge? |
s_1227 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1213 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at koordinere mellem lovgivninger? |
s_1229 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1214 |
Koordinering og samarbejde: Fagområder i kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med samarbejdet på tværs af kommunale indsatser til børn og unge samlet set? |
s_1230 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_127 |
Koordinering og samarbejde: Tværkommunalt I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde med relevante kommuner om etablering af en dækkende tilbudsvifte samlet set? |
s_1233 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_118 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... børne- og ungdomspsykiatrien? |
s_119 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Familieretshuset? |
s_120 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Børnehuset? |
s_121 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... Ungdomskriminalitetsnævnet? |
s_122 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... den regionale somatiske behandlingsindsats? |
s_123 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer i samarbejdet med?- ... jordemødre/fødegangsafsnit? |
s_1236 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_124 |
Koordinering og samarbejde: Sektorer Eksempler på sektorer: Almensektoren og sundhedssektoren. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med koordinering og samarbejde mellem sektorer samlet set? |
s_1237 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_130 |
Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre samarbejde med? - ... civilsamfundsorganisationer (bruger- og interesseorganisationer og NGO?er) i lokalmiljøet om relevante tilbud til barnet/den unge? |
s_131 |
Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at etablere et samarbejde med? - ... foreningslivet i lokalmiljøet om relevante tilbud til barnet/den unge? |
s_1240 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_132 |
Koordinering og samarbejde: Civilsamfund og lokale aktører I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med samarbejdet med civilsamfund og lokale aktører samlet set? |
s_1241 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_44 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at indsamle data om barnet/den unges progression på en systematisk måde? |
s_102 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at anvende data om børn og unge til refleksion over og udvikling af den socialfaglige praksis? |
s_103 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at følge og udvikle kvaliteten i socialfaglige indsatser og metoder på en systematisk måde? |
s_104 |
I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at udvikle og vedligeholde fagprofessionelles viden og kompetencer på en systematisk måde? |
s_1244 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1201 |
Indsats og metode: Kvalitet i indsats og metode I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at kvalitetsudvikle socialfaglige indsatser og metoder samlet set? |
s_1245 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_45 |
Indsats og metode: Tilbudsvifte I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre en tilstrækkeligt dækkende tilbudsvifte, som imødekommer behovene hos børn, unge og familier i kommunen? |
s_1248 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_146 |
Yderligere kommentarer og refleksioner Du er nu blevet præsenteret for en række organisatoriske fokusområder, som har betydning for arbejdet med at yde en kvalificeret og effektiv indsats for børn, unge og familier på det sociale område.Er der andre udfordringer på området, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse udfordringer i feltet herunder: |
s_85 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_86 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_87 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_88 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_89 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_90 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_91 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_92 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_93 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_94 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_95 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_96 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_97 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_98 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_148 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_149 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_150 |
Opsporing I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1250 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1064 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1065 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1066 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1067 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1068 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1069 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1070 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1071 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1072 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1073 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1074 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1075 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1076 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1077 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1078 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1079 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1080 |
Vækst i målgruppeomfang I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med vækst i antallet af? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1251 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1047 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medført hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1048 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1049 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1050 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1051 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1052 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1053 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1054 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1055 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1056 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1057 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1058 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1059 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1060 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1061 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1062 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1063 |
En tidlig og forebyggende indsats I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at arbejde hen imod en tidlig og forebyggende indsats blandt? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1252 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1098 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1099 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1100 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1101 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1102 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1103 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1104 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1105 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1106 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1107 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1108 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1109 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1110 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1111 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1112 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1113 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1114 |
Tilbud og indsatser I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at tilbyde relevante tilbud og indsatser til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1253 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1115 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1116 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1117 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1118 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1119 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1120 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1121 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1122 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1123 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1124 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1125 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1126 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1127 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1128 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1129 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1130 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1131 |
Samarbejde med borgeren I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at samarbejde med barnet/den unge og familien om indsatsen blandt? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1254 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1132 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1133 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1134 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1135 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1136 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1137 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1138 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1139 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1140 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1141 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1142 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1143 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1144 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1145 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1146 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1147 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1148 |
Samarbejde på tværs af kommunen I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde på tværs af kommunale forvaltninger om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1255 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1149 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1150 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1151 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1152 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1153 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1154 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1155 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1156 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1157 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1158 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1159 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1160 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til for eksempel at være del af en problematisk ungegruppering og/eller et belastet boligområde.. |
s_1161 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1162 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1163 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet på grund af flere alvorlige problemstillinger. De unge i målgruppen har en adfærd, der er udadreagerende og som derfor kan skabe utryghed i det offentlige rum. |
s_1164 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/den unges trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1165 |
Samarbejde på tværs af sektorer Eksempler på sektorer: den kommunale sundhedssektor, Ungekriminalforsogen eller den regionale sektor. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at sikre relevant og effektivt samarbejde mellem kommunen og andre relevante sektorer om indsatser og tilbud til? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/den unges trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1256 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1166 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1167 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1168 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1169 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1170 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1171 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1172 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1173 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1174 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1175 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1176 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1177 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1178 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1179 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1180 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1181 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1182 |
Kompetencer og viden hos fagprofessionelle I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at udvikle og fastholde relevante kompetencer og viden hos de fagprofessionelle, som sikrer et kvalificeret socialfagligt arbejde med? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1257 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1183 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade? Omfatter børn og unge med udviklingshæmning og/eller medfødt hjerneskade. |
s_1184 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med autismespektrumforstyrrelser? Omfatter børn og unge med infantil autisme, atypisk autisme, Aspergers syndrom og gennemgribende udviklingsforstyrrelse, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser eller psykiske vanskeligheder fx epilepsi, ADHD, angst og udviklingshæmning. |
s_1185 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med opmærksomhedsforstyrrelser? Omfatter børn og unge med ADD eller ADHD, samt høj grad af komorbiditet i form af andre udviklingsforstyrrelser, adfærdsmæssige eller psykiske fx autisme, angst, OCD, depression, adfærdsmæssige forstyrrelser og spiseforstyrrelser. |
s_1186 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med kommunikationshandicap? Omfatter børn og unge med syns- og hørenedsættelse, døvblindhed, komplekse kommunikationsbehov og verbal dyspraksi. |
s_1187 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med bevægelseshandicap? Omfatter børn og unge med bevægelseshandicap, fx cerebral parese, gigtlidelser og muskelsvind. Målgruppen er meget differentieret, og den funktionsnedsættelse, som de forskellige diagnoser og syndromer kommer til udtryk ved, har en stor variation. |
s_1188 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn med udadreagerende adfærd? Omfatter børn som kan være vanskelige at rumme i det almene system pga. en udadreagerende adfærd, som kendetegnes ved at være fx aggressiv, voldsom, norm- og regelbrydende, antisocial, hyperaktiv, eksplosiv samt sociale og emotionelle vanskeligheder. |
s_1189 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn i psykisk mistrivsel? Omfatter børn (op til mellemtrin i grundskole), som udviser tegn og reaktioner på fx manglende livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer eller symptomer på fx angst, OCD og/eller depression. |
s_1190 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... unge i psykisk mistrivsel? Omfatter unge (fra grundskolens mellemtrin op til det 18. år), som viser tegn og reaktioner på fx manglende livsmestring, livstilfredshed, ensomhed, psykosomatiske symptomer, angst, OCD, depression ? og som kan have behov for at blive, eller er blevet, udredt og behandlet i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1191 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med selvskadende adfærd, herunder spiseforstyrrelser? Omfatter børn og unge med selvskadende adfærd og/eller en spiseforstyrrelse, fx ?cutting?, anoreksi, bulimi eller binge eating disorder, som er/ikke er udredt i børne- og ungdomspsykiatrien. |
s_1192 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge udsat for seksuelle overgreb? Omfatter børn og unge, herunder særligt børn og unge med handicap, som er i risiko for eller udsættes for seksuelle overgreb. |
s_1193 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge udsat for fysisk eller psykisk vold? Omfatter børn og unge, som er i risiko for eller udsættes for psykiske og/eller fysiske overgreb. |
s_1194 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge i kriminalitet? Omfatter børn og unge, som har begået kriminalitet eller er i risiko for at gøre det, herunder i relation til fx at være del af en problematisk ungegruppering, et belastet boligområde og/eller have en udadreagerende adfærd. |
s_1195 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge med problematisk forbrug af rusmidler? Omfatter børn og unge, der har et forbrug af rusmidler, som samfundsmæssigt opleves som problematisk, fordi det påvirker livsmestringsevne, skoledeltagelse, sociale relationer m.v. negativt. Rusmidler kan være hash, alkohol, lattergas, amfetamin, kokain mm. |
s_1196 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... børn og unge i hjemløshed? Omfatter børn og unge i hjemløshed, fx sofasovere, gadesovere (op til 18. år). |
s_1197 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... meget udsatte unge med komplekse problemer og udadreagerende adfærd? Omfatter unge med flere alvorlige problemstillinger, herunder udadreagerende adfærd, som har dårlige forudsætninger for at mestre livet. |
s_1198 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... sårbare familier? Omfatter sårbare familier med visse problemstillinger, som kan give grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder, og hvor familiens problemstillingerne kan udvikle sig negativt i fraværet af den rette indsats. |
s_1199 |
Arbejdet samlet set I hvilken grad oplever kommunen udfordringer samlet set i arbejdet med? - ... meget udsatte familier? Omfatter meget udsatte familier med komplekse psykosociale problemstillinger, der giver en klar grund til en bekymring for barnets/børnenes trivsel, udvikling og muligheder og bevirker, at familien samlet set har mange kontaktpunkter i det offentlige system. |
s_1258 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_384 |
Yderligere kommentarer og refleksioner Du er nu blevet præsenteret for en række spørgsmål relateret til målgrupper på det sociale område. Er der andre målgrupper, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse målgrupper i feltet herunder: |
s_378 |
Sociale problemer hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at håndtere sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne oplever udfordringer i dette arbejde. - I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at opspore sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund? |
s_380 |
Sociale problemer hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at håndtere sociale problemstillinger hos børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne oplever udfordringer i dette arbejde. - I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med at håndtere kulturelle barrierer i samarbejdet med børn, unge og familier med etnisk minoritetsbaggrund? |
s_1259 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_332 |
Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I hvilken grad har kommunen fokus på at afdække hvilke ressourcer, der er i barnets den unges nære netværk? |
s_333 |
Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I Hvilken grad oplever I, at myndighedsområdet lykkedes med at inddrage barnets eller den unges nære netværk som en del af løsningen på problemstillingerne i barnets den unges liv? |
s_334 |
Det nære netværk omkring børn, unge og familier De følgende spørgsmål relaterer sig til det nære netværk omkring børn, unge og familier. På tværs af de forskellige målgrupper ved vi, at arbejdet med barnets/den unges nære netværk er afgørende for at sikre barnets/den unges udviklingsmuligheder og trivsel i hverdagslivet. Det kan fx være søskende, beslægtede, venner eller naboer, men temaet rummer ikke det professionelle netværk så som en pædagog eller lærer. - I hvilken grad oplever I, at udførerområdet lykkedes med at inddrage barnets eller den unges nære netværk som en del af løsningen på problemstillingerne i barnets eller den unges liv? |
s_1260 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_341 |
Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at inddrage barnet/den unge i beslutninger og tilrettelæggelse af anbringelsen? |
s_342 |
Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at understøtte et velfungerende samarbejde med barnets eller den unges forældre før og under anbringelsen? |
s_345 |
Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at sikre det rette match mellem barn og anbringelsessted ift. udbuddet af specialiserede tilbud, der kan imødekomme barnets eller den unges specifikke behov for hjælp og støtte? |
s_346 |
Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at finde det rette skoletilbud til barnet i nærhede af anbringelsesstedet? |
s_1261 |
Anbragte børn og unge De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, der er anbragt uden for hjemmet i plejefamilie, på opholdssted eller institution. Anbragte børn og unge kan have forskelligartede problemer, og det er en ambition i mange kommuner at kvalitetsudvikle anbringelsesområdet. Socialstyrelsen er optaget af at undersøge, i hvilken grad kommunerne har udfordringer på området. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - .... at sikre trivslen hos anbragte børn og unge med handicap |
s_1262 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_349 |
Velfærdsteknologi i den sociale indsats De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at bruge velfærdsteknologiske løsninger (fx apps eller virtuelle løsninger) i den sociale indsats. Velfærdsteknologiske løsninger kan understøtte, at børn og unge får bedre muligheder for at udvikle sig. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at medarbejderne har kompetencer til at matche den rette teknologi med barnets/den unges behov, ressourcer og ønsker? |
s_350 |
Velfærdsteknologi i den sociale indsats De følgende spørgsmål relaterer sig til arbejdet med at bruge velfærdsteknologiske løsninger (fx apps eller virtuelle løsninger) i den sociale indsats. Velfærdsteknologiske løsninger kan understøtte, at børn og unge får bedre muligheder for at udvikle sig. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at inddrage barnet/den unge i brug af teknologi til understøttelse af den sociale indsats? |
s_1263 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1264 |
Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - .... at der mangler viden og kompetencer hos de fagprofessionelle på almenområdet i forhold til at håndtere bekymrende skolefravær? |
s_357 |
Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at skabe klarhed over, hvilke skolefraværsproblemstillinger, der skal håndteres med en særlig indsats på almenområdet eller en indsats via serviceloven eller begge dele? |
s_358 |
Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at samarbejde med barnets/den unges forældre om bekymrende skolefravær? |
s_360 |
Børn og unge med bekymrende skolefravær og skolevægring De følgende spørgsmål omhandler børn og unge, som har bekymrende skolefravær. Skolefravær er ikke kun bekymrende, når et barn er massivt fraværende. Drypvist eller periodisk fravær i mindre omfang kan også være bekymrende. Bekymrende skolefravær og skolevægring kan have en afgørende negativ betydning for de pågældende børn og unges faglige udvikling og trivsel i grundskolen samt for deres videre færd i livet. I hvilken grad oplever kommunen udfordringer med? - ... at følge systematisk op på bekymrende skolefravær? |
s_1265 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_1268 |
Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har kommunen fokus på at inddrage børn og unge med handicaps egne ønsker og drømme? |
s_1269 |
Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har fagprofessionelle i kommunen kompetencer til at understøtte inddragelse af børn og unge med handicap? |
s_1270 |
Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad har kommunen tilstrækkelige metoder og indsatser til at understøtte inddragelse af børn og unge med handicap? |
s_1271 |
Inddragelse af børn og unge med handicap De følgende spørgsmål relaterer sig til kommunernes lovpligtige indsats for at inddrage børn og unge med handicap på både myndigheds- og tilbudsniveau. Dette vil for nogle børn og unge med handicap involvere brug af hjælpemidler eller understøttende teknologier, for andre vil det kræve en særlig pædagogisk tilgang og handicapforståelse. - I hvilken grad oplever fagprofessionelle i kommunen udfordringer med at inddrage børn og unge med handicap, både på myndigheds- og tilbudsniveau? |
s_1267 |
Her kan du uddybe dit svar |
s_385 |
Afsluttende kommentarer til spørgeskemaet Du er nu blevet præsenteret for spørgsmål relateret til en række emner på det sociale område. Er der andre udfordringer, som fylder i kommunen? Beskriv venligst disse udfordringer i feltet herunder: |