Tabel

Planlagt_ambulante_2015


Beskrivelse ?

Data fra Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), Planlagt ambulante, 2015.

Størrelse (Antal rækker) ?

104954

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
kanal Spørgeskematype
koen Køn
alder Alder i år
type Patienttype
niv1org Afdeling
niv2org Hospital
niv3org Region
aldgrp2 Aldersgrupper
aldgrp5 Aldersgrupper
sp01 1. Var personalet forberedt på din ankomst til ambulatoriet?
sp02 2. Var der ventetid, fra du skulle møde, til du blev kaldt ind?
sp03 3. Blev du informeret om årsagen til ventetiden? (Omfatter kun patienter, som har oplevet ventetid)
sp05 5. Var personalet i ambulatoriet venligt og imødekommende?
sp06 6. Havde personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved dit besøg?
sp07 7. Havde personalet i ambulatoriet tid til dig?
sp08 8. Var der mulighed for at tale med en relevant sundhedsfaglig person om din undersøgelse/behandling?
sp09 9. Spurgte personalet ind til dine egne erfaringer med din sygdom/tilstand?
sp10 10. Gav personalet dig mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp11 11. Gav personalet (efter dit samtykke) dine pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp12 12. Havde du samtaler med personalet om, hvordan du bedst håndterer din sygdom/tilstand?
sp13 13. Var du inden dit besøg blevet informeret om, hvad der skulle ske under besøget?
sp14 14. Var den mundtlige information, du fik under det ambulante besøg, forståelig?
sp15 15. Fik du svar på de spørgsmål, du stillede ved det ambulante besøg?
sp16 16. Blev du informeret om, hvor du kunne henvende dig med spørgsmål om din sygdom/tilstand og behandling efter dit besøg?
sp17 17. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved ny medicin, du skulle tage efter besøget?
sp19 19. Skete der fejl i forbindelse med dit besøg?
sp21 21. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp22 22. Var der rent i ambulatoriets lokaler?
sp23 23. Var der tydelig skiltning til ambulatoriet på sygehuset (klinikken)?
sp24 24. Passede ambulatoriets åbningstider til dine behov?
sp25 25. Kunne du komme i kontakt med ambulatoriet ved behov?
sp26 26. Hvis du efter dit besøg kontaktede ambulatoriet for rådgivning (fx telefonisk, e-mail), var rådgivningen da brugbar?
sp27 27. Er du tilfreds med den pleje, som du modtog?
sp28 28. Er du tilfreds med den behandling, som du modtog for din sygdom/tilstand?
sp29 29. Er du alt i alt tilfreds med besøgets forløb?
sp30 30. Har du tidligere været indlagt eller til samtale/undersøgelse, kontrol, prøvetagning mm., som har noget med dette besøg at gøre (dit samlede forløb)?
sp31 31. Oplevede du, at én eller flere person(er) havde et særligt ansvar for dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp32 32. Var dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg (indenfor det seneste år) godt tilrettelagt? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp34 34. Oplyste personalet dig om de undersøgelses-/behandlingsmuligheder, der var, før du modtog din undersøgelse/behandling?
sp35 35. Havde du en dialog med personalet om fordele og ulemper ved de undersøgelses-/behandlingsmuligheder, der var?
sp36 36. Kunne du tale med personalet om bekymringer vedrørende din sygdom eller dit undersøgelses-/behandlingsforløb?
sp37 37. Var din undersøgelse/behandling tilpasset din situation?
sp38 38. Var du i passende omfang med til at træffe beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp39_1 39_1. Kontrol
sp39_2 39_2. Undersøgelse/udredning
sp39_3 39_3. Medicinsk behandling
sp39_4 39_4. Operation/Kirurgisk indgreb
sp39_5 39_5. Andet
sp39_6 39_6. Det kan jeg ikke vurdere
sp40 40. Har du haft flere ambulante besøg (kontrol, undersøgelse mm.) eller indlæggelser inden for det seneste år?
medie Medie respondent har svaret gennem
sp21bag 21. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl) (spørgsmålet på fuld skala)
tema1 Personale - spørgsmål 1, 5, 6, 7 og 8
tema1a Ventetid ved ankomst - spørgsmål 2
tema2 Patientinvolvering - spørgsmål 9, 10, 11 og 12
tema2a Patientoplevet fejl - spørgsmål 19
tema3 Information - spørgsmål 13, 14, 15, 16 og 17
tema4 Servicestandard - spørgsmål 22, 23, 24, 25 og 26
tema5 Overordnet tilfredshed - spørgsmål 27, 28 og 29
univ1 Afsnit
weight Respondentens vægt som indgår i aggregerede resultater til afdelings-, hospitals-, regions- eller landsniveau
sp04txt 4. Skriv venligst her, hvis du har kommentarer til modtagelsen eller forslag til forbedringer:
sp18txt 18. Skriv venligst her, hvis du har manglet information i forbindelse med dit besøg:
sp20txt 20. Beskriv venligst den eller de fejl du oplevede:
sp33txt 33. Skriv venligst her, hvis du synes, at ambulatoriet kunne gøre noget bedre, eller hvis ambulatoriet gjorde noget særligt godt:
sp19bag 19. Skete der fejl, der medførte skader eller mén?
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv