| RECORDART |
INDHOLD: *12
Overført fra oprindelig header foran data-records. |
| PENR |
PENR. Personnummer. Se tabel Persongrundregister, R20. |
| RENR |
RENR. Recordnummer. |
| KVAL |
KVAL. Kvalitetskode. (Værdisæt 0-9).
Kvalitetskoden beskriver oplysningernes kvalitet. Hertil defineres følgende betingelser (A, B, C):
A = Alle oplysninger i recorden er valide. Betingelsen gælder dog ikke personnummeret.
B = Registeret opfylder minimumskravene.
C = Personnummeret er validt.
Til en given kvalitetskode skal betingelserne som minimum være opfyldt som følger:
For KODE=0 SLETTET: ingen betingelser.
For KODE=1 VALID: A, B og C skal være opfyldt.
For KODE=2 PERSONNUMMERFEJL: A og B skal være opfyldt.
For KODE=3 UKOMPLET: A skal være opfyldt.
For KODE 4-9 INVALID: ingen betingelser.
Ved anvendelse af registeret udsøges records med kvalitetskoden 1. Øvrige records er kun relevante i ajourføringen og visse specielle programmer.
2 X X PERSONNUMMERFEJL
3 X UKOMPLET
4-9 INVALID |
| OPTE |
OPTE. Optagelsestermin.
Angiver tidspunkt for optagelse på formen måned og år - f.eks. 0983. Ved forhåndstilsagn angives tidspunkt for den potentielle optagelse - f. eks. 0984 ved forhåndstilsagn givet ved ansøgningen sommeren 1983. |
| OPTP |
OPTP. Optagelsestype.
Angiver det formelle grundlag for optagelsen ifølge angivne koder. |
| OPOM |
OPOM. Optagelsesområde.
Registreres i overensstemmelse med de anvendte koder i den koordinerede tilmelding. |
| OPGR |
OPGR. Optagelsesgruppe.
Kan indeholde værdierne 1-4 for OPTP = 0, hvor 1-3 anvendes ved optagelse i første optagelsesrunde, medens 4 anvendes ved optagelse i anden optagelserunde.
Optagelsesgruppe sættes lig 9 for OPTP = 1 eller 2.
Optagelsesgruppe sættes lig 4 eller 5 for OPTP = 3. |
| OPER |
OPER. Erhverserfaring.
For OPTP = 0 eller 3 registreres antal måneders godkendt erhvervserfaring. Registreringen foretages uafhængigt af, om ansøgeren er optaget i gruppe 1 eller
2. |
| OPPI |
OPPI. Point psyk/pæd.
For OPTP = 0 eller 3 registreres eventuelt antal point i henhold til reglerne om optagelse på psykologi/pædagogik. |