Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.