Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
1
0

Årstal ? (1977 - 2012)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 1

Register
Aflevering 19919
Skabt af: Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rødovre Kommune, Ishøj Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Furesø Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Rudersdal Kommune, Egedal Kommune, Frederikssund Kommune, Greve Kommune, Køge Kommune, Frederiksværk-Hundested Kommune, Roskilde Kommune, Solrød Kommune, Gribskov Kommune, ODSHERRED KOMMUNE, Holbæk Kommune, Faxe Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Slagelse Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Lolland Kommune, Næstved, Guldborgsund Kommune, Vordingborg Kommune, Bornholms Regionskommune, Middelfart Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø kommune, Haderslev Kommune, Billund Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Horsens Kommune, Kolding Kommune, Vejle Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Syddjurs Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Århus Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Hedensted Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Thisted Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Frederikshavn Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Læsø Kommune, Rebild Kommune, Mariagerfjord Kommune, Jammerbugt Kommune, Aalborg Kommune, Hjørring Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.