Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Erhvervsstyrelsen.
AMVAB står for Aktivitetsbaseret Måling af Virksomhedernes Administrative Byrder. AMVAB er en metode, der gennem kortlægning af private, danske virksomheders tidsforbrug måler erhvervslivets administrative omkostninger ved at efterleve erhvervsrettet regulering. Opgørelserne af de administrative omkostninger ved de enkelte regler betyder, at det bliver mere tydeligt, hvilke regler der medfører de største administrative omkostninger samt hvilke dele af reglerne, der er specielt byrdefulde for virksomhederne. Derved kan indsatsen for at reducere de administrative byrder for erhvervslivet fokuseres.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
AMVAB står for Aktivitetsbaseret Måling af Virksomhedernes Administrative Byrder. AMVAB er en metode, der gennem kortlægning af private, danske virksomheders tidsforbrug måler erhvervslivets administrative omkostninger ved at efterleve erhvervsrettet regulering. Opgørelserne af de administrative omkostninger ved de enkelte regler betyder, at det bliver mere tydeligt, hvilke regler der medfører de største administrative omkostninger samt hvilke dele af reglerne, der er specielt byrdefulde for virksomhederne. Derved kan indsatsen for at reducere de administrative byrder for erhvervslivet fokuseres.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Erhvervsstyrelsen.
Formålet med Documentum er, at oprette og håndtere journalsager og dokumenter således, at systemet indeholder alle styrelsens arbejdsrelaterede sager og dokumenter, således, at Offentlighedslovens retningslinier omkring dokumentation af sagsforløb, overholdes.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Erhvervsstyrelsen.
Systemet registrerer oplysninger for de virksomhedsformer som Erhvervsstyrelsen er dataansvarlige for.
Virksomhederne omfatter kapitalselskaber, virksomheder omfattet af lov om erhvervsdrivende virksomheder, Erhvervsdrivende fonde, finansielle selskaber, filialer af udenlandske virksomheder og virksomheder i øvrigt med begrænset ansvar.
Systemet registrerer virksomhedernes indsendelse af årsrapporter og udstedelse af afgifter mv.
Systemet registrerer tillige personer der udfører liberale erhverv (revisorer, ejendomsmæglere, dispenchør og translatører og tolke).
Skabt af: Socialstyrelsen.
Formålet med Fritvalgsdatabasen er, at:
- Give borgere, kommunale myndigheder, leverandører og andre interessenter let adgang til de offentliggjorte pris- og kvalitetskrav.
- Registrere leverandører, der er godkendt til levering af personlig pleje og praktisk hjælp i de enkelte kommuner.
- Lette adgangen til løbende at følge implementeringen af lovgivningen.
Databasen består af to dele. En indberetningsdel og en søgedel.
Skabt af: Kulturministeriet.
Sagsbehandling- Registrering af myndighedens administrative opgaver.
Skabt af: Fødevarestyrelsen, Dyreforsøgstilsynet, 3R-center og Det Nationale Udvalg, Foderkontrol.
Formålet er at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Målsætning: registrere, støtte og kontrollere behandlingen af styrelsens opgaver. Sikre entydig oplysning om sager og dokumenter samt bevare relevant sagshistorik. Fremme videndeling på tværs i Fødevarestyrelsen. Fremme udarbejdelse af statistikker. Mulliggøre rekonstruktion af fejlbehæftede sager og dokumenter. Kunne udskille bevaringsværdigt materiale til arkivmyndigheden
Skabt af: Klima- og Energiministeriet, Klima-, Energi- og Bygningsministeriet, Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, Klimarådet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Energistyrelsen.
At sikre en hurtig, effektiv og korrekt dokumenteret sagsbehandling i henhold til Energistyrelsens opgavevaretagelse.
Skabt af: Beskæftigelsesministeriet, Ankenævnet for ATP, Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (personalesager), Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (generelle sager).
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Miljøministeriet, Miljø- og Fødevareministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Nævnenes Hus.
Nævnenes Hus’ ESDH-system er anvendt til sagsbehandling og registrering af myndighedens administrative opgaver.
Nævnene er inddelt i fire kategorier: Forbruger, Erhverv, Miljø og Energi samt Sundhed.