Skabt af: Torben Kirstein, Poul Lyager.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Hovedstadens Udviklingsråd.
Skabt af: Søfartstyrelsen, Haverikommissionen.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering
Skabt af: Søren Villadsen, Henrik Toft Jensen, Peter Cauchi, Carl-Johan Skovsgaard Institut for Statskundskab, Kjeld Gregers Sørensen, Poul Erik Mouritzen, Claus Christensen, Jens Nielsen, Mogens Dilling-Hansen, Jørgen Søndergaard.
Skabt af: Vejdirektoratet.
Sags- og dokumenthåndteringssystem for alle sager, projekter og dokumenter i Vejdirektoratet. Indkomne såvel som udgående. Dokumentation af Vejdirektoratets forvaltning.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Klima- og Energiministeriet, Klima-, Energi- og Bygningsministeriet, Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, Klimarådet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Miljøministeriet, Miljø- og Fødevareministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet, Klimarådet.
Elektronisk sagshåndtering hos KEFM departementet og Klimarådet.
Skabt af: Økonomi- og Indenrigsministeriet, Social- og Indenrigsministeriet, Indenrigs- og Boligministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Benchmarkingenheden, Rådet for Socialt udsatte.
Systemet anvendes til intern sagsadministration, varetagelse af ressortområde (ESDH)
Skabt af: Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Nævnenes Hus.
Nævnenes Hus’ ESDH-system er anvendt til sagsbehandling og registrering af myndighedens administrative opgaver.
Nævnene er inddelt i fire kategorier: Forbruger, Erhverv, Miljø og Energi samt Sundhed.
Skabt af: By- og Landskabsstyrelsen, Center for koncernforvaltning, Danmarks Miljøportal, Danmarks Miljøundersøgelser (DMU), Miljøministeriets departement, Institut for Miljøvurdering, Kort & Matrikelstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen, Nationale Geologiske undersøgelse for Danmark og Grønland (GEUS), Skov- og Naturstyrelsen, Naturklagenævnet, Miljøklagenævnet, Miljøcenter Nykøbing, Miljøcenter Odense, Miljøcenter Ribe, Miljøcenter Ringkøbing, Miljøcenter Roskilde, Miljøcenter Aalborg, Miljøcenter Aarhus.
Styring af opgaver på Miljøministeriets område
Skabt af: Region Sjælland - regionshuset.
FICS er et Elektronisk Sags- og DokumentHåndteringsSystem også kaldet ESDH. Det er brugt i regionshuset til emne-, borger- og personalesager.
Skabt af: Regionshuset, Anæstesien, Sygehusapoteket, Aalborg Sygehus, Sygehus Vendsyssel, Sygehus Himmerland, Sygehus Thy-Mors.
Sags- og dokumenthåndteringssystem til regionshusets og sygehusenes administrative sager, herunder personalesager
Skabt af: Kulturstyrelsen, Bornholms Museum, Horsens Museum, Holstebro museum, Kroppedal Museum, Københavns Museum, Moesgård Museum, Morslands Historiske Museum, Museet for Thy og Vester Hanherred, Museet for Varde By og Omegn, Museet på Koldinghus, Museet på Sønderskov, Museum Salling, Museum Lolland-Falster, Museum Midtjylland, Folkemuseet i Hillerød, Holbo Herreds Kulturhistoriske Center, Hørsholm Egns Museum, Museum Sydøstdanmark, Næstved Museum, Køge Museum, Museerne Vordingborg, Museum Sønderjylland, Holbæk Museum, Kalundborg Museum, Odsherreds Kulturhistoriske Museum, Sydvestsjællands Museum, Museum Østjylland, Nordjyllands Historiske Museum, Odense Bys Museer, Ringkøbing-Skjern Museum, Roskilde Museum, Museet Færgegården, Silkeborg Kulturhistoriske Museum, Skanderborg Museum, Svendborg Museum, Sydvestjyske Museer, Vikingeskibsmuseet, Langelands Museum, Øhavsmuseet.
Formålet er at danne et nationalt overblik over landets arkæologiske kulturarv. Systemet fungerer primært som et administrativt redskab i forhold til den fysiske planlægning men også som kilde for forskning og til information om forhistorien til befolkningen generelt.
Kulturstyrelsen er i museumslovens § 39 forpligtet til at drive et sådant register
Kulturstyrelsen stiller databasen til rådighed og laver kvalitetskontrol, men det er alene museerne, der er ansvarlige for registreringen.
De statsanerkendte, arkæologisk arbejdende museer, opdaterer databasen hver gang de foretager en arkæologisk undersøgelse.
Desuden fører museerne tilsyn med de ca. 33.000 fredede fortidsminder, og registrerer resultatet i Fund og fortidsminder.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering