Skabt af: De Videnskabsetiske Komitéer Region Hovedstaden, Den Videnskabsetiske komité Region Sjælland, De Videnskabsetiske Komitéer Region Syddanmark, De Videnskabsetiske Komitéer Region Midtjylland, Den Videnskabsetisk Komité Region Nordjylland, National Videnskabsetisk Komité.
Det overordnede formål med en fælles database for komitésystemet er at sikre, at alle sundhedsvidenskabelige forskningsprojekter, der anmeldes i Danmark, registreres ét sted, for derved at skabe en ensartet og konsistent sagsbehandling, således at man ikke har individuelle komiteer, men ét fælles videnskabsetisk komitésystem i Danmark.Det vil i praksis sige: 1. En ensartet anmeldelsesprocedure i hele landet, 2. Et landsdækkende overblik over godkendte projekter i Danmark og 3. Muligheden for at trække landsdækkende nøgletal til statistiske formål.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen.
GoPro skal • Sikre at Lægemiddelstyrelsen lever op til god forvaltningsskik og andre relevante krav i lovgivningen i forbindelse med journalisering og arkivering af sager • Være Lægemiddelstyrelsens arkiv og indeholde alle relevante sager og dokumenter. Digitale sager og dokumenter er det juridisk bindende medium. Der findes ikke officielle papirarkiver, dog opbevares ikke skanningsegnet materiale i vores arkiver. Papir er et arbejdsredskab, som smides væk efter brug. • Være et grundlag for effektiv videndeling i Lægemiddelstyrelsen • Fungere som dagligt arbejdsværktøj for medarbejderne som et integreret led i arbejdsprocessen • Bidrage til kvalitet og ressourceeffektivitet i arbejdsprocesser gennem understøttelse af standardiserede arbejdsprocesser, integration til fagsystemer, genbrug af data og i videst muligt omfang automatisk opmærkning af sager og dokumenter • Understøtte sagsstyring og dannelse af ledelsesinformation, herunder både sagsstatistik og overblik over journaliseringskvalitet