Skabt af: Sundhedsministeriets Koncern HR.
Formålet med systemet er at opbevare følsomme personoplysninger i et beskyttet område, samt at have Koncern-HRs data samlet i ét system, så det senere kan fremfindes af kommende medarbejdere.
Skabt af: Sydtrafik.
Systemet har skullet dokumentere organisationens sagsbehandling.
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Augustenborg Kommune, Aulum-Haderup Kommune, Bjerringbro Kommune, Bogense Kommune, Bov Kommune, Bredebro Kommune, Broager Kommune, Broby Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Egebjerg Kommune, Egvad Kommune, Ejby Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Fjends Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gedved Kommune, Glostrup Kommune, Gråsten Kommune, Gudme Kommune, Gørlev Kommune, Hadsten Kommune, Halsnæs Kommune, Hammel Kommune, Hanstholm Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hinnerup Kommune, Holmsland Kommune, Horsens Kommune, Hundested Kommune, Hvidovre Kommune, Hvorslev Kommune, Højer Kommune, Høje-Tåstrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Karup Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Langeskov Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lundtoft Kommune, Løgumkloster Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Munkebo Kommune, Møldrup Kommune, Nordborg Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Nørre Åby Kommune, Nørre-Rangstrup Kommune, Odsherred Kommune, Otterup Kommune, Rebild Kommune, Ringe Kommune, Ringkøbing Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Rudkøbing Kommune, Ryslinge Kommune, Rødekro Kommune, Rødovre Kommune, Skive Kommune, Skovbo Kommune, Skælskør Kommune, Skærbæk Kommune, Skævinge Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stenløse Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Svendborg Kommune, Sydals Kommune, Sydlangeland Kommune, Sydthy Kommune, Søndersø Kommune, Thisted Kommune, Thyholm Kommune, Tinglev Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Tønder Kommune, Ullerslev Kommune, Vallensbæk Kommune, Vallø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Videbæk Kommune, Vissenbjerg Kommune, Ærø Kommune, Ørbæk Kommune, Aalestrup Kommune, Årslev Kommune, Aaskov Kommune.
Journal- og notatark har til formål at gøre udsøgning af journal- og notatark samt ajourføring af informationer om sager i journal- eller notatark nemmere.
Målgruppen er medarbejdere i kommunernes socialforvaltning og skatteforvaltning, såvel specialister som kvikskrankemedarbejdere.
Systemet består af to integrerede dele:
Søgedel
Journaldel
Søgedel:
Oversigter over journalark og notatark
Mulighed for at tilknytte knap til at starte andre Windows®-programmer
Mulighed for at tilknytte knap til at starte CICS-transaktionskode på det centrale system.
Journaldel:
Oprettelse og tilføjelse i og sletning af journaler
Oprettelse, rettelse, tilføjelse i og sletning af notater
Udskrivning af dokumenter.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Personalestyrelsen, Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med systemet har været at registrere, journalisere og understøtte sagsbehandlingen i Personalestyrelsen. Efter 31-10-2011 har systemet alene været anvendt i den del af sagsbehandlingen i Moderniseringsstyrelsen, som tidligere blev varetaget af Personalestyrelsen
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ankenævnet for ATP, Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesministeriet, Arbejdsretten.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.