Skabt af: Julemærkefonden.
Systemet sætter julemærkefonden i stand til at gå fra navn/cpr.nr. til papirjournal, som ligger gemt i journalnummerrækkefølge under år, journalnummer
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 1 tabel: SagRegistrering
Skabt af: Faaborg-Midtfyn Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Rebild Kommune Børnecenter Himmerland .
Systemet bruges til at håndtere skriftlig dokumentation, oplysninger om borgere, kalender og dagbogsnotater på en sikker og overskuelig måde.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken om forebyggende foranstaltninger til udsatte børn og unge er at belyse hjælpeforanstaltninger ydet til børn og unge i henhold til den gældende lovgivning om særlig støtte til børn og unge.
Skabt af: VASUafdeling Nord - Horsens, Horsens Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: Nordfyns Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: Horsens Kommune, Specialdøgninstitutionen Ternevej, Ane Staunings Vej, Hanstedholm, Hanstedholm, Kildegade, Bofællesskabet Østergade 120, Bofællesskabet Tingstedet.
Formålet med IT systemet er at samle dokumentation vedrørrende sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføreing, medicinregistrering med videre i forhold til borgere der modtager ydelser indenfor serviceloven og sundhedsloven. Derudover er formålet for IT systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Region Hovedstaden, Københavns Amtskommune, AKUcenter, Boligerne Brøndbyøstervej, Den Sociale Virksomhed, Boligerne Gl. Lyngevej, Klintegården, Lionslund, Lunden-Gnisten, Rosenfeldthusene, Skibbyhøj, Skovgården, Specialbørnehaven i Frederikssund, 3kløveren, Bredegaard, Børneungecentret, Center for Forsorg og Behandling Solvang, Center for Forsorg og Behandling, Hulegården, Jonstrupvang, Kamager, Lunden, Lyngdal, Nødebogård, Orion, Røde Kors Herberg for Kvindere, Rønnegård, Psykiatrisk Center Sct. Hans, Solgaven, Svendebjerggård, Sølager, Geelsgårdskolen.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføring, medicinregistrering m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven, folkeskoleloven og lov om specialundervisning. Derudover er formålet for it-systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Brøndby Kommune, Bofællesskabet Albjergparken, Bofællesskabet Lundedammen, Bofællesskabet Tranumparken, Boligerne Brøndbyøstervej, Lionslund, Job og aktivitetscenter Vestegnen.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Glostrup.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Holstebro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for ser-viceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Dan-marks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Stevns Kommune , Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Ikast-Brande Kommune, Kalundborg Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens kommune, Fredericia kommune, Faaborg-Midtfyn kommune, Kalundborg kommune, Morsø kommune, Norddjurs kommune, Nyborg kommune, Samsø kommune, Skanderborg kommune, Skive kommune, Solrød kommune, Varde kommune, Vesthimmerland kommune, Viborg kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger, både over for børn og unge samt voksne, og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Tilbudsportalen skal bidrage med et overblik over tilbud og udviklingen på det specialiserede socialområde.
Tilbudsportalen er et kommunalt, regionalt og nationalt, samt socialfagligt og økonomisk styringsværktøj, hvor formålet er:
· at styrke overblikket og forbedre planlægningsgrundlaget for tilbud,
· at styrke grundlaget for valg af konkrete tilbud til den enkelte borger,
· at skabe en generel åbenhed og gennemskuelighed i de tilbud, der er registreret i portalen,
· at skabe sammenlignelighed mellem tilbuddene, herunder mellem offentlige og private tilbud, og udgifterne til tilbuddene, og
· at sikre en lige konkurrence mellem private og offentlige leverandører.
Skabt af: Ankestyrelsen.
Håndtering af klagesager fra borgere, kommuner, nævn. Afhængig af lovområde optræder ankestyrelsen som 2. eller 3. instans. Hertil kommer efterbehandling af sager i form af indsigelser fra borger/hjælper, henvendelser fra Folketingets Ombudsmand, eller Retssag. Endvidere også til håndtering af Ankestyrelsens egne administrative forhold.
Skabt af: Brønderslev Kommune.
KMD Sag benyttes sagsstyring og sagsbehandling på personsagsområdet.
Elementerne i KMD Sag er:
- Personoverblik, hvor der gives et samlet overblik for en person (sager, familierelationer mv.)
- Advis, hvor sagsbehandleren kan udtrække adviser fra bestemte typer hændelser, fx folkeregisterhændelser og hændelser på sager
- Sager, hvor sagsbehandleren kan styre den enkelte sag, lave notater på sagen, anføre parter, erindringer mv. samt klassificere sagen via KLE
- Journalnotat, hvor sagsbehandleren kan skrive journal på sagen og derigennem dokumentere sagsbehandlingen
Langt størstedelen af sagerne i KMD Sag oprettet automatisk fra et fagsystem (KMD Aktiv, KMD Sygedagpenge mv.). Disse sager styres fra fagsystemet, men er synlige i KMD Sag af hensyn til Personoverblik og advis.
I begrænset omfang (og i begrænsede perioder) er der oprettet sager direkte i KMD Sag - dvs. ”brugerstyrede/manuelle sager”. Det drejer sig om følgende sagstyper:
- 25.02.09 Lån til betaling af ejendomsskatter (sagerne blev oprettet fra 2007-12, da der på daværende tidspunkt ikke fandtes et fagsystem til at håndterer sagstypen)
- 27.18.00 Særlige tilbud til børn og unge i almindelighed (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 27.24.00 Særlige støtte til børn og unge i almindelighed (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 27.30.04 Plejefamilier og kommunale plejefamilier, godkendelse mv. (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 28.18.04 Tilskud til privat pasning (oprettet som en kopi af tilsvarende sager i KMD Institution frem til maj 2015, hvorefter sagerne udelukkende er oprettet i fagsystemet KMD Institution, hvorfra ager automatisk overføres til KMD Sag)
Endelig er der fra 2007 og frem oprettet en større mængde ”omsorgs-sager”. Disse sager anvendes sammen med systemet KMD Sygehusophold og benyttes udelukkende til advisering omkring sygehusindlæggelser/udskrivninger. Sager indeholder ikke andre oplysninger.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Augustenborg Kommune, Aulum-Haderup Kommune, Bjerringbro Kommune, Bogense Kommune, Bov Kommune, Bredebro Kommune, Broager Kommune, Broby Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Egebjerg Kommune, Egvad Kommune, Ejby Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Fjends Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gedved Kommune, Glostrup Kommune, Gråsten Kommune, Gudme Kommune, Gørlev Kommune, Hadsten Kommune, Halsnæs Kommune, Hammel Kommune, Hanstholm Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hinnerup Kommune, Holmsland Kommune, Horsens Kommune, Hundested Kommune, Hvidovre Kommune, Hvorslev Kommune, Højer Kommune, Høje-Tåstrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Karup Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Langeskov Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lundtoft Kommune, Løgumkloster Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Munkebo Kommune, Møldrup Kommune, Nordborg Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Nørre Åby Kommune, Nørre-Rangstrup Kommune, Odsherred Kommune, Otterup Kommune, Rebild Kommune, Ringe Kommune, Ringkøbing Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Rudkøbing Kommune, Ryslinge Kommune, Rødekro Kommune, Rødovre Kommune, Skive Kommune, Skovbo Kommune, Skælskør Kommune, Skærbæk Kommune, Skævinge Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stenløse Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Svendborg Kommune, Sydals Kommune, Sydlangeland Kommune, Sydthy Kommune, Søndersø Kommune, Thisted Kommune, Thyholm Kommune, Tinglev Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Tønder Kommune, Ullerslev Kommune, Vallensbæk Kommune, Vallø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Videbæk Kommune, Vissenbjerg Kommune, Ærø Kommune, Ørbæk Kommune, Aalestrup Kommune, Årslev Kommune, Aaskov Kommune.
Journal- og notatark har til formål at gøre udsøgning af journal- og notatark samt ajourføring af informationer om sager i journal- eller notatark nemmere.
Målgruppen er medarbejdere i kommunernes socialforvaltning og skatteforvaltning, såvel specialister som kvikskrankemedarbejdere.
Systemet består af to integrerede dele:
Søgedel
Journaldel
Søgedel:
Oversigter over journalark og notatark
Mulighed for at tilknytte knap til at starte andre Windows®-programmer
Mulighed for at tilknytte knap til at starte CICS-transaktionskode på det centrale system.
Journaldel:
Oprettelse og tilføjelse i og sletning af journaler
Oprettelse, rettelse, tilføjelse i og sletning af notater
Udskrivning af dokumenter.
Skabt af: Høje-Taastrup Kommune.
At sikre ensartet registrering af Høje-Taastrup Kommunes ind- og udgående dokumenter samt interne notater, for der igennem at skabe et korrekt og opdateret beslutningsgrundlag for organisationen.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH_system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende borgersager
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Svendborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Vissenbjerg Kommune, Assens gl. Kommune, Assens Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Vordingborg Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fanø Kommune.
Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Halsnæs Kommune.
SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.
Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.
Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.
SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Solrød Kommune.
Solrød Kommunes overordnede mål for indførelsen af ESDH er, at ESDH skal bidrage til at levere en endnu bedre kvalitet overfor borgere m.fl. udkrystalliseret i disse 4 mål:
1. Sikkerhed for at sagerne og sagernes dokumenter til enhver tid er til at finde, er journaliserede og overskuelige
§ For andre end den, som lige har sagen liggende
§ For at forskellige teams/afdelinger/institutioner kan dele fælles sager uden at skulle sende mails/kopier frem og tilbage og hver vedligeholde samme sag.
2. Bedre muligheder for at koordinere sager og udøve helhedsorienteret sagsbehandling, da vi vil kunne søge efter og eventuelt sammenkoble beslægtede sager.
3. Bedre muligheder for at effektivisere og leane vores arbejdsgange og opgaveløsning både i den enkelte afdeling/institution og i de koordinerende og tværgående arbejdsgange. Acadre skal derfor udnyttes til at give os nye teknologiske muligheder til at indføre smartere og lettere arbejdsgange og opgaveløsning.
4. Gøre det lettere at opfylde lovgivning og god sagsbehandlingspraksis.
Skabt af: Albertslund Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.
I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.
Skabt af: Allerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Lejre Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Rudkøbing Kommune, Tranekær Kommune, Sydlangeland Kommune, Langeland Sammenlægningskommune Kommune, Langeland Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling
Skabt af: Svendborg Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.
Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Stevns Kommune, Stevns Kommune.
Registrering af sager og dokumenter i Stevns Kommune.
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Køge Kommune, Køge Kommune.
Kommunens journal- og arkivsystem. Kommunens digitaliserede byggesager
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Vallensbæk Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Herning Kommune.
E-journal til registrering af papirsager i Herning Kommune
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Skanderborg gl. Kommune, Skanderborg Kommune.
Effektiv og ensartet sagsbehandling. Dokumentations- og vidensarkiv
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Glostrup Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Skævinge Kommune.
Journalsystem uden digitale dokumenter med det formål at håndtere sager og dokumenter i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Skive Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Intern sagsadministration. ESDH-system til håndtering af Socialstyrelsens kommunikation og dokumentproduktion.
Håndterer dokumenter for Fagsystemet VIAS.
Håndtering af sekretariatsarbejde for Ældre Forum.
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.