Antal søgeresultater 102
Din søgning har givet 102 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Roskilde Amts Sygehusvæsen, Sygehus Øst, Sygehus Nord, Sygehus Syd, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse, Anæstesi, Slagelse, Reumatologi/Rehabilitering, Slagelse, Akutafdelingen, Slagelse, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse.
Skabt af: Sygehus Vest, Sygehus Syd, Psykiatrisk Center, Region Sjælland, Forberedelsesudvalget.
Politiske møder, styring af emne-, personale- og klientsager
Skabt af: Retspsykiatrien, Psykiatrien.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre kommuner Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Amager Hospital, afdeling Sundby.
Elektronisk sags og dokumenthåndteringsystem til journalisering og håndtering af indgående breve, udgående breve, formandsmeddelelser, mødesager, notater, sagsnotater på Amager hospital. Ydermere er systemet brugt til at sikre indgående servicemål opnås. Det drejer sig f.eks. om at overholde målet for den svarfrist der er indgået i forhold til borgerhenvendelser.
Skabt af: Amager Hospital.
Elektronisk sags og dokumenthåndteringsystem til journalisering og håndtering af indgående breve, udgående breve, formandsmeddelelser, mødesager, notater, sagsnotater på Amager hospital. Ydermere er systemet brugt til at sikre indgående servicemål opnås.
Skabt af: Rigsarkivet.
Opsamling og beabejdning af myndighedernes indberetninger i forbindelse med det statslige tilsyn 2012
Skabt af: Bornholms Hospital, Bornholms Amt, Bornholms Regionskommune, Region Hovedstaden.
Reglerne om offentlige myndigheders journaliseringspligt. Behov for overgang fra fysisk journal til digitalt journaliseringssystem
Skabt af: Naviair.
Public 360 er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at understøtte og kontrollere journaliseringspligten og imødekommelse af retten til aktindsigt efter offentlighedsloven, dokumentationskravet i forvaltningsloven, beskyttelse af personoplysninger efter databeskyttelsesloven, behandlingen af sager og behovet for effektiktivt at kunne finde relevante informationer, som der er et forretningsmæssigt behov for at bevare.
Skabt af: Havarikommissionen for civil luftfart og jernbane.
F2 anvendes af alle medarbejdere i Havarikommissionen. Systemet benyttes som journaliseringssystem, men også som arkiv og mailsystem.
Systemet har til formål at opbevare alle former for relevant materiale ifm. undersøgelsessager, personalesager og andet generelt materiale.
Systemet kan anvendes som mailsystem, og er koblet op til den enkelte medarbejders Outlook.
Skabt af: Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur (SDFI), Geodatastyrelsen.
Standard ESDH system anvendt af de to myndigheder SDFI og Geodatastyrelsen som fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale, dog så styrelserne har haft særskilte journalplaner. Systemet anvendtes af begge styrelser til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Undervisningsministeriet (Børne- og Undervisningsministeriet), Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).
TIPS er et fagsystem i Notes og har sit navn fra at det bruges til det, der tidligere hed tipsmidlerne – nuværende navn udlodningsmidlerne.
Skabt af: Rigsarkivet.
Journalisering af sagsbehandling i Rigsarkivet.
Skabt af: Det Biovidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet.
Lovpligtig registrering af sager og dokumenter i Biovidenskabelige Fakultet
Skabt af: Københavns Erhvervsakademi.
Journaliseringssystem, så KEA lever op til arkivforpligtelser.
Fælles platform for vidensdeling.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Public 360 udgør Danmarks Statistiks ESDH-system, der har til formål at tilvejebringe et fælles, struktureret arkiv med henblik på vidensdeling, samarbejde og dokumentation. Systemet har til formål at skabe overblik og styring af Danmarks Statistiks arkivdannelse.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Erhvervsstyrelsen.
Systemet registrerer oplysninger for de virksomhedsformer som Erhvervsstyrelsen er dataansvarlige for.
Virksomhederne omfatter kapitalselskaber, virksomheder omfattet af lov om erhvervsdrivende virksomheder, Erhvervsdrivende fonde, finansielle selskaber, filialer af udenlandske virksomheder og virksomheder i øvrigt med begrænset ansvar.
Systemet registrerer virksomhedernes indsendelse af årsrapporter og udstedelse af afgifter mv.
Systemet registrerer tillige personer der udfører liberale erhverv (revisorer, ejendomsmæglere, dispenchør og translatører og tolke).
Skabt af: Lægeforeningen, Yngre Læger (YL), Praktiserende Læger (PLO), Foreningen af Speciallæger (FAS).
Med Scanjour Captia ønskede Lægeforeningen at etablere et fælles sagsstyrings- og journalsystem for Lægeforeningen og de forhandlingsberettigede foreninger, som hidtil havde arbejdet med fire uafhængige journaler.
Målsætningerne var at opnå:
- en infrastruktur, der understøtter og fremmer videndeling
- uafhængighed af fysisk materiale gennem elektronisk lagring, distribution og behandling af sager
- udbredelse af sagsstyringsværktøjet til alle elektroniske arbejdspladser
- forbedret servicering af medlemmer gennem minimering af flaskehalsproblemer som følge af travlhed, sygdom og ferie/fritid
- adgang til forbedret, intuitiv informationssøgning for den enkelte
Skabt af: Professionshøjskolen Metropol.
Formålet med at oprette arkivmapper samlet fra fællesdrevet var at samle organisationens arkivpligtige materiale med henblik på aflevering til Rigsarkivet. Arkivmapperne er ikke brugt som arbejdsværkstøj, men alene som samling af relevante dokumenter/filer.
Skabt af: Erhvervsakademi Lillebælt, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.
EAL har besluttet at indføre et ESDH-system fordi man havde brug for en
platform der kunne understøtte og sikre at dokumentation på institutionens drfit blev bevaret og hurtigt kunne genfindes og formidles.
Skabt af: Professionshøjskolen UCC.
Formålet med Sag og Dokument var at få ét samlet sarkiv for UCC. At medarbejdere kunne gemme arkivpligtigt materialet og andre vigtige dokumenter et sikkert sted og dele disse dokumenter på tværs af organisationen. Herudover at lovliggøre opbevaring af HR og Studiesager.
Skabt af: Professionshøjskolen Lillebælt, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.
Formålet med Teamshare er at understøtte og sikre en ensartet håndtering af de uddannelsesadministrative opgaver UC Lillebælt har.
Skabt af: Fyns Amt, MLK/Miljøcenter Fyn, Broby, Faaborg, Ringe, Ryslinge og Årslev kommuner, Faaborg-Midtfyn Kommune.
Byggesag: GeoEnviron har været brugt til almen sagsbehandling af alle typer byggesager. Det gælder både borgersager, erhvervssager og interne byggesager. Projektledelse/-styring af kommunale byggesager er ikke håndteret i GeoEnviron – kun myndighedsbehandling (tilladelser, dispensationer mv.). Alle dokumenter/sagsakter er blevet journaliseret særskilt i Weblager, fra Dansk Scanning. Har der været behov for afklaring af den politiske retning for en byggesag, er denne sag oprettet og behandlet særskilt i SBSYS.
Miljø (Virksomhed og Landbrug): GeoEnviron har været brugt som supplement til SBSYS til alle miljøsager, der har været omfattet af brugerbetaling (industri- og landbrugstilsyn samt tidsregistrering af arbejdet med miljøgodkendelser). Eksempelvis tilsynsnotater, udførte og planlagte tilsyn, er registreret i GeoEnviron. Men alle sagsakter som dagsordenspunkter, godkendelser, breve, mails etc., er dokumenteret i SBSYS.
Skabt af: Institut for Menneskerettigheder.
Effektiv og sikker håndtering af dokumenter, sager og information samt overordnet at skabe elektronisk samarbejde og videndeling internt og eksternt, og sikre bedre serviceydelse gennem effektivisering, automatisering af intern og ekstern sagsbehandling, offentlige processer og informationshåndtering.
Derudover gælder behovet for instituttets pligt til arkivering, hvorfor der skal anvendes en ESDH-løsning til formålet.
Skabt af: Bygningsstyrelsen.
Formålet med Public 360 er at indsamle produceret, modtaget og sendt materiale som forbindes med Bygningsstyrelsens arbejde som leverandør af de bygningsmæssige rammer omkring statens arbejdspladser herunder gennemførelse af byggeprojekter, effektiv facility management, samt optimeret forvaltning af statens ejendomme
Skabt af: Danmarks Miljøportal, Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelser, Geodatastyrelsen, Miljø- og Fødevareklagenævnet, Miljøministeriet, Miljøstyrelsen, Natur og Landbrugskommissionen, Natur- og Miljøklagenævnet, Naturstyrelsen, Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, Styrelsen for Vand- og Naturforvaltning.
Formål er at sikre en effektiv sagsbehandling og sagsforelæggelse
Skabt af: Herlev Hospital.
Sagsbehandling og dokumentation af forhold for Region Hovedstadens drift, forskning, udvikling og udstillingsvirksomhed.
Journalsystemet har til formål:
- At sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling
- At være registrerings-og kontrolsystem for den administrative håndtering af Herlev Hospital sager
- At være genfindingssystem for det emnemæssige indhold i Herlev Hospitals sager
- At sikre sagernes rette nummerering
- At sikre vidensdeling
Skabt af: Det Kgl. Bibliotek.
Sagsbehandling- Registrering af myndighedens administrative opgaver.
Skabt af: Sundhedsministeriets Koncern HR.
Formålet med systemet er at opbevare følsomme personoplysninger i et beskyttet område, samt at have Koncern-HRs data samlet i ét system, så det senere kan fremfindes af kommende medarbejdere.
Skabt af: Glostrup Hospital - driftsafdeling.
Journalisering af byggesager og administrative sager ifb. med drift og vedligehold af Glostrup Hospital.
Skabt af: Glostrup Hospital.
Journalisering af byggesager og administrative sager ifb. med drift og vedligehold af Glostrup Hospital.
Skabt af: Vejdirektoratet.
Trafikcenter varetager en meget central rolle dels ved at have overblik over trafikken på statsvejene og på udvalgte kommuneveje, ved at gribe aktivt ind i trafikken, når omstændighederne tilsiger det, og ved at informere om de trafikale forhold. Denne opgave løses året rundt hele døgnet gennem overvågning af vejnettet ved hjælp af systemer, kameraer, spoler og realtidsdata. Det sker også gennem indsamling, bearbejdning og udsendelse af trafikinformation til trafikanterne og eksterne service providers. Trafikcentret indgår også i koordinering af politiets, vejmyndigheders og beredskabers indsats i tilfælde af uheld, skader på veje og udstyr eller mindre hændelser som eksempelvis tabt gods. Endelig sker styring og overvågning af Vejdirektoratets trafikledelsessystemer også fra Trafikcentret. Det primære formål med Trafikcentrets arbejde er i videst mulige omfang at skabe sikkerhed og fremkommelighed på statens veje. Trafikmedarbejdere i Trafikcentret varetager alle ovenstående opgaver via Trafikman2. Stort set al information, overvågning, dokumentation, styring og udsendelse af trafikinformation sker gennem og i dette system, der også har integrationer med en rækker andre IT-systemer.
Skabt af: HIllerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Hillerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: DR Public 360.
Public 360 har til formål at stille system til rådighed for at DR kan journalisere dokumenter indenfor virksomhedsdrift og programproduktion indenfor forskellige adgangsgrupper.
Skabt af: Region Syddanmark, Region Syddanmark Opstartsenhed, Sygehus Sønderjylland, Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus, Give Sygehus, Odense Universitetshospital, Svendborg Sygehus, Ærø Sygehus, Odense Universitetshospital - Svendborg Sygehus, OUH Sygehusenheden Ærø, OUH Sygehusenheden Nyborg, Nyborg Sygehus, Sydvestjysk Sygehus, Ringe Sygehus, OUH - Sygehusenheden Ringe, Faaborg Sygehus, Region syddanmark Psykiatri.
Acadre er et Elektronisk Sags og Dokument Håndterings system også kaldet ESDH. Det bruges for i hele Region Syddanmark til emne, borger og personale sager. Alle sager arkiveres og håndteres I Acadre.
Skabt af: Rigshospitalet.
Administrativ sags- og dokumenthåndtering
Skabt af: Handicapvirksomheden, Region Hovedstadens Psykiatri.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen, Sundheds- og Ældreministeriet, Koncern HR.
Sagsbehandling- Registrering af myndighedens administrative opgaver.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen.
GoPro skal • Sikre at Lægemiddelstyrelsen lever op til god forvaltningsskik og andre relevante krav i lovgivningen i forbindelse med journalisering og arkivering af sager • Være Lægemiddelstyrelsens arkiv og indeholde alle relevante sager og dokumenter. Digitale sager og dokumenter er det juridisk bindende medium. Der findes ikke officielle papirarkiver, dog opbevares ikke skanningsegnet materiale i vores arkiver. Papir er et arbejdsredskab, som smides væk efter brug. • Være et grundlag for effektiv videndeling i Lægemiddelstyrelsen • Fungere som dagligt arbejdsværktøj for medarbejderne som et integreret led i arbejdsprocessen • Bidrage til kvalitet og ressourceeffektivitet i arbejdsprocesser gennem understøttelse af standardiserede arbejdsprocesser, integration til fagsystemer, genbrug af data og i videst muligt omfang automatisk opmærkning af sager og dokumenter • Understøtte sagsstyring og dannelse af ledelsesinformation, herunder både sagsstatistik og overblik over journaliseringskvalitet
Skabt af: Høje-Taastrup Kommune.
At sikre ensartet registrering af Høje-Taastrup Kommunes ind- og udgående dokumenter samt interne notater, for der igennem at skabe et korrekt og opdateret beslutningsgrundlag for organisationen.
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Formålet med anskaffelse af et elektronisk dokumenthåndteringssystem er at skabe et overblik over kommunens journalpligtige sager, der ikke kan føres i dedikeret fagsystem. Systemet sikre at journalisering, journalnotater, samlet overblik og ensartethed i behandling af sager.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Sydtrafik.
Systemet har skullet dokumentere organisationens sagsbehandling.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Rougsø Kommune.
Generel håndtering af sager og dokumenter samt udvalgsbehandling af informationer og dokumenter registreret i systemet.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Vordingborg Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.
SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Svendborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Skabt af: Vissenbjerg Kommune, Assens gl. Kommune, Assens Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fanø Kommune.
Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Rødovre Kommune.
eDoc var Rødovre Kommunes generelle ESDH-system, hvor sager, der ikke hørte hjemme i andre fagsystemer, blev journaliseret. Dette for at sikre opbevaring, genfinding og videndeling.
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Halsnæs Kommune.
SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.
Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.
Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Solrød Kommune.
Solrød Kommunes overordnede mål for indførelsen af ESDH er, at ESDH skal bidrage til at levere en endnu bedre kvalitet overfor borgere m.fl. udkrystalliseret i disse 4 mål:
1. Sikkerhed for at sagerne og sagernes dokumenter til enhver tid er til at finde, er journaliserede og overskuelige
§ For andre end den, som lige har sagen liggende
§ For at forskellige teams/afdelinger/institutioner kan dele fælles sager uden at skulle sende mails/kopier frem og tilbage og hver vedligeholde samme sag.
2. Bedre muligheder for at koordinere sager og udøve helhedsorienteret sagsbehandling, da vi vil kunne søge efter og eventuelt sammenkoble beslægtede sager.
3. Bedre muligheder for at effektivisere og leane vores arbejdsgange og opgaveløsning både i den enkelte afdeling/institution og i de koordinerende og tværgående arbejdsgange. Acadre skal derfor udnyttes til at give os nye teknologiske muligheder til at indføre smartere og lettere arbejdsgange og opgaveløsning.
4. Gøre det lettere at opfylde lovgivning og god sagsbehandlingspraksis.
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.
I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.
Skabt af: Allerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Lejre Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Rudkøbing Kommune, Tranekær Kommune, Sydlangeland Kommune, Langeland Sammenlægningskommune Kommune, Langeland Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling
Skabt af: Svendborg Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.
Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Stevns Kommune, Stevns Kommune.
Registrering af sager og dokumenter i Stevns Kommune.
Skabt af: Køge Kommune, Køge Kommune.
Kommunens journal- og arkivsystem. Kommunens digitaliserede byggesager
Skabt af: Skævinge Kommune.
Journalsystem uden digitale dokumenter med det formål at håndtere sager og dokumenter i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager.
Skabt af: Herning Kommune.
E-journal til registrering af papirsager i Herning Kommune
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager