Antal søgeresultater 122
Din søgning har givet 122 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Kompetencesekretariatet.
Sags- og dokumenthåndtering, samt videndeling.
Skabt af: Nicolai Foss.
Undersøgelsens formål er at afdække grundlaget for videndeling i vidensbaserede virksomheder.
Skabt af: Styrelsen for undervisning og kvalitet (STUK), Lasse Hønge Flarup (Vive).
Projektet er evalueringen af VIA University Colleges lodtrækningsbaserede indsats ”Plads til forskellighed – Inkluderende fællesskaber”, som Undervisningsministeriet har igangsat i kraft af satspuljeprojektet ”Mestring af skoledag og hverdagsliv”. Satspuljeprojektet har til formål at skabe systematisk viden om, hvordan læringsmiljøet i de almindelige klasser kan udvikles og blive mere inkluderende læringsfællesskaber.
Indsatsen indebærer kort fortalt udvikling og gennemførelse af et opkvalificeringsforløb for resourcepersoner (lærere og pædagoger) i de tilmeldte indsatsklasser og har til formål at udvikle og afprøve en inkluderende, klasserettet metode i indskolingsklasser, hvor to eller flere børn har ADHD, autismespektrumforstyrrelser (ASF) eller lignende vanskeligheder. Med udgangspunkt i en fælles ramme udvikles de pædagogiske indsatser i indsatsklasserne, så den tilpasses den lokale kontekst. Der er ikke tale om én homogen og veldefineret indsats, men en indsats med stor lokal variation i de enkelte klasser.
Forskningsprojektet/Evalueringen har til formål at undersøge, i hvilken grad indsatsen lever op til forventningerne med hensyn til implementering, virkning og effekt for eleverne.
Match i 1 tabel: dataset_ressourcepersoner_anonymiseret
Skabt af: Akademiraadet.
Formålet med journaliseringen er at sikre, at alle relevante dokumenter:
- Journaliseres sikkert og systematisk.
- Nemt kan søges frem igen.
- Kan deles af flere medarbejdere.
- Er beskyttet mod uautoriseret læsning.
- Er journaliseret på en måde, der imødekommer begæringer om aktindsigt.
Skabt af: Bjørn Christian Viinholt Nielsen.
Kortlægningen har et todelt formål. For det første at tilvejebringe viden om kommunernes indsatser for brudte familier. Vi etablerer et overblik over, hvilke indsatser kommunerne tilbyder på området, hvilke målgrupper de kommunale indsatser retter sig imod samt baggrunden for, at kommunerne har etableret indsatserne. I den forbindelse er en del af kortlægningens formål at afdække, hvordan forældre og børn får adgang til indsatserne. Med henblik på at give mulighed for, at kommunerne kan lære af hinandens erfaringer, er kommunerne endvidere blevet bedt om at vurdere virkningen af indsatserne.
Kortlægningens andet delformål er et afdække omfang og karakter af det tværsektorielle samarbejde mellem kommuner og statsforvaltning.
Skabt af: Udbetaling Danmark.
Formålet med vidensløsningen Moxie er at samle praksis for behandling af sager i Udbetaling Danmark og gøre dem tilgængelige for Kunderådgiverne til brug i den daglige sagsbehandling. Vindesartiklerne skal sikre lovmedholdighed i forhold til afgørelser og sikre ensartet behandling af sagerne. I Moxie findes vidensartiklerne i struktureret og søgbar form og der er ikke tivil om hvilken version, der er den gældende.
• Videnløsningen er oprettet for at være kunderådgiverne i Udbetaling Danmarks primære værktøj til at dele viden og finde svar på generelle telefoniske henvendelser i sagsbehandlingen.
• Videnløsningen er oprettet som en Google søgemaskine, hvor Kunderådgivere søger svar når de har brug for det. Artiklerne er struktureret efter fagområde, dvs. at det ikke er et traditionelt sagsbehandlingssystem med sager.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Amager Hospital.
Elektronisk sags og dokumenthåndteringsystem til journalisering og håndtering af indgående breve, udgående breve, formandsmeddelelser, mødesager, notater, sagsnotater på Amager hospital. Ydermere er systemet brugt til at sikre indgående servicemål opnås.
Skabt af: Amager Hospital, afdeling Sundby.
Elektronisk sags og dokumenthåndteringsystem til journalisering og håndtering af indgående breve, udgående breve, formandsmeddelelser, mødesager, notater, sagsnotater på Amager hospital. Ydermere er systemet brugt til at sikre indgående servicemål opnås. Det drejer sig f.eks. om at overholde målet for den svarfrist der er indgået i forhold til borgerhenvendelser.
Skabt af: Høje-Taastrup Kommune.
At sikre ensartet registrering af Høje-Taastrup Kommunes ind- og udgående dokumenter samt interne notater, for der igennem at skabe et korrekt og opdateret beslutningsgrundlag for organisationen.
Skabt af: IT- ogTelestyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen.
Digitalisér.dk er en social netværksplatform for erfaringsudveksling og videndeling om offentlig digitalisering af Danmark, hvor du blandt andet finder vejledninger, software eller driftsinformationer. Du kan selv oprette en gruppe på Digitalisér.dk, hvis du ønsker at dele viden eller debattere med andre om offentlig digitalisering. Fx om et projekt, driftssamarbejde eller noget helt andet. Digitalisér.dk kan både bruges som projektrum, ideforum og supportrum. Du vælger selv om din gruppe skal have en åben medlemspolitik, som tillader alle at melde sig ind, eller om man skal ansøge eller inviteres til at blive medlem af gruppen (lukket gruppe). På samme vis kan du vælge om alle kan oprette en debat, nyhed eller begivenhed i din gruppen, eller det kun skal være medlemmer af gruppen eller kun administratorer der kan oprette indhold.
Skabt af: IT- og Telestyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen.
Digitalisér.dk er en social netværksplatform for erfaringsudveksling og videndeling om offentlig digitalisering af Danmark, hvor du blandt andet finder vejledninger, software eller driftsinformationer. Du kan selv oprette en gruppe på Digitalisér.dk, hvis du ønsker at dele viden eller debattere med andre om offentlig digitalisering. Fx om et projekt, driftssamarbejde eller noget helt andet. Digitalisér.dk kan både bruges som projektrum, ideforum og supportrum. Du vælger selv om din gruppe skal have en åben medlemspolitik, som tillader alle at melde sig ind, eller om man skal ansøge eller inviteres til at blive medlem af gruppen (lukket gruppe). På samme vis kan du vælge om alle kan oprette en debat, nyhed eller begivenhed i din gruppen, eller det kun skal være medlemmer af gruppen eller kun administratorer der kan oprette indhold.
Skabt af: Plantedirektoratet.
Systemets formål er at understøtte styrelsens administation, kontrol, sagsbehandling og videndeling i forbindelse med kontrol af tilskudsordninger, certificering og andre ordninger på jordbrugsområdet.
Skabt af: Plantedirektoratet, NaturErhvervstyrelsen, Landbrugs- og Fiskeristyrelsen.
Systemets formål er at understøtte styrelsens administration, kontrol, sagsbehandling og videndeling i forbindelse med kontrol af tilskudsordninger, certificering og andre ordninger på jordbrugsområdet.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Social- og Integrationsministeriet, Psykolognævnet, Indenrigs- og Socialministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Klima- og Energiministeriet, Klima-, Energi- og Bygningsministeriet, Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, Klimarådet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Beskæftigelsesministeriet, Ankenævnet for ATP, Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (personalesager), Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (generelle sager).
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Miljøministeriet, Miljø- og Fødevareministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Ankenævnet for ATP, Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesministeriet, Arbejdsretten.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Søfartstyrelsen, Haverikommissionen.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering
Skabt af: Halsnæs Kommune.
SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Skabt af: Rødovre Kommune.
eDoc var Rødovre Kommunes generelle ESDH-system, hvor sager, der ikke hørte hjemme i andre fagsystemer, blev journaliseret. Dette for at sikre opbevaring, genfinding og videndeling.
Skabt af: Statens It.
Public 360 er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at sikre efterlevelse af journaliseringspligten, identifikation af dokumenter, bevis og dokumentation, arkivering og videndeling.
Skabt af: Sekretariatet for Telebruger- og klagenævnet, Universitets- og Bygningsstyrelsen, Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. Departementet, Forskning- og Innovationsstyrelsen, IT- og Telestyrelsen.
ESDH indførtes i VTU med en målsætning om, at understøtte en høj grad af videndeling og kvalitet i sagsbehandlingen og styrkelse af samarbejdet på tværs i koncernen, og understøttelse af journaliseringsbehovog sags- og dokumenthåndtering.
Skabt af: Fanø Kommune.
Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.
Skabt af: Lægeforeningen, Yngre Læger (YL), Praktiserende Læger (PLO), Foreningen af Speciallæger (FAS).
Med Scanjour Captia ønskede Lægeforeningen at etablere et fælles sagsstyrings- og journalsystem for Lægeforeningen og de forhandlingsberettigede foreninger, som hidtil havde arbejdet med fire uafhængige journaler.
Målsætningerne var at opnå:
- en infrastruktur, der understøtter og fremmer videndeling
- uafhængighed af fysisk materiale gennem elektronisk lagring, distribution og behandling af sager
- udbredelse af sagsstyringsværktøjet til alle elektroniske arbejdspladser
- forbedret servicering af medlemmer gennem minimering af flaskehalsproblemer som følge af travlhed, sygdom og ferie/fritid
- adgang til forbedret, intuitiv informationssøgning for den enkelte
Skabt af: Københavns Universitet.
Københavns Universitets Billedarkivet har til formål i videst muligt omfang at samle universitetets billeder og gøre dem tilgængelige på tværs af enhederne for alle, som er oprettet som brugere. På den måde kan vi på en gang få fælles gavn af vores fotoressourcer og opnå større variation og inspiration i brugen af dem.
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Lejre Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Moderniseringsstyrelsen.
Version G er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål understøtte Moderniseringsstyrelsens lovmæssige journaliseringspligt, identifikation af sagligt sammenhængende dokumenter, dokumentation af sagsforløb, arkivering og videndeling.
Skabt af: Statens Administration.
Version G er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål understøtte Statens Administrations lovmæssige journaliseringspligt, identifikation af sagligt sammenhængende dokumenter, dokumentation af sagsforløb, arkivering og videndeling.
Skabt af: Sikkerhedsstyrelsen.
Formålet med systemet er at håndtere Sikkerhedsstyrelsens sager og dokumenter. Sags- og dokumenthåndteringssystemet skal sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling og skabe grundlag for videndeling i Sikkerhedsstyrelsen. Sags- og dokumenthåndteringssystemet er endvidere en væsentlig hjælpefunktion for sagsbehandlingen.
Skabt af: Danmarks Meteorologiske Institut (DMI).
F2 er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål dels at sikre bedre videndeling og en effektiv sagsbehandling, dels at gøre relevante dele af DMI's sager tilgængelige for fremtidig dokumentation og forskning.
Skabt af: Danmarks Meteorologiske Institut (DMI).
F2 er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål dels at sikre bedre videndeling og en effektiv sagsbehandling, dels at gøre relevante dele af DMI's sager tilgængelige for fremtidig dokumentation og forskning.
Skabt af: Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur (SDFI), Geodatastyrelsen.
Standard ESDH system anvendt af de to myndigheder SDFI og Geodatastyrelsen som fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale, dog så styrelserne har haft særskilte journalplaner. Systemet anvendtes af begge styrelser til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Institut for Menneskerettigheder.
Effektiv og sikker håndtering af dokumenter, sager og information samt overordnet at skabe elektronisk samarbejde og videndeling internt og eksternt, og sikre bedre serviceydelse gennem effektivisering, automatisering af intern og ekstern sagsbehandling, offentlige processer og informationshåndtering.
Derudover gælder behovet for instituttets pligt til arkivering, hvorfor der skal anvendes en ESDH-løsning til formålet.
Skabt af: Bygningsstyrelsen.
Formålet med Public 360 er at indsamle produceret, modtaget og sendt materiale som forbindes med Bygningsstyrelsens arbejde som leverandør af de bygningsmæssige rammer omkring statens arbejdspladser herunder gennemførelse af byggeprojekter, effektiv facility management, samt optimeret forvaltning af statens ejendomme
Skabt af: Uddannelses- og Forskningsministeriet Departement (UFM-DEP), Forsknings- og Innovationsstyrelsen (FI), Styrelsen for Videregående Uddannelser og Uddannelsesstøtte (VUS), Styrelsen for Innovation og Internationalisering (UI), Danmarks Akkrediteringsinstitution (AKKR), Uddannelsesministeriets IT (UFM-IT), Styrelsen for Videregående Uddannelse (UDS), Styrelsen for Forskning og Uddannelse (SFU), Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte (SIU).
At sikre at sagsbehandling i koncernen følger god journaliserings- og sags- og behandlingsskik iht. Lovgivning.
At sikre at registreringer sker på en ensartet måde med henblik på at kunne dokumentere et sagsforløb og opgavesammenhæng.
At kunne finde oplysninger til besvarelse af forespørgsler eller til brug i sagsbehandlingen, herunder videndeling.
Skabt af: Vejdirektoratet.
Public 360 er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling, skabe grundlag for videndeling i Vejdirektoratet og sørge for, at der foretages en registrering og arkivering af de oplysninger, der sætter Vejdirektoratet i stand til at udnytte og genfinde den viden, der genereres i sagsbehandlingen.
Skabt af: Herlev Hospital.
Sagsbehandling og dokumentation af forhold for Region Hovedstadens drift, forskning, udvikling og udstillingsvirksomhed.
Journalsystemet har til formål:
- At sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling
- At være registrerings-og kontrolsystem for den administrative håndtering af Herlev Hospital sager
- At være genfindingssystem for det emnemæssige indhold i Herlev Hospitals sager
- At sikre sagernes rette nummerering
- At sikre vidensdeling
Skabt af: Det Kgl. Bibliotek.
Sagsbehandling- Registrering af myndighedens administrative opgaver.
Skabt af: Naviair.
Public 360 er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at understøtte og kontrollere journaliseringspligten og imødekommelse af retten til aktindsigt efter offentlighedsloven, dokumentationskravet i forvaltningsloven, beskyttelse af personoplysninger efter databeskyttelsesloven, behandlingen af sager og behovet for effektiktivt at kunne finde relevante informationer, som der er et forretningsmæssigt behov for at bevare.
Skabt af: University College Lillebælt.
Formålet med Teamshare er at have et fælles journaliseringssystem for hele organisationen, så alle relevante medarbejder hurtigt kunne få adgang til en sag og journalisere dokumenter på den samme sag. Derudover sikrer Teamshare videndeling på tværs af geografi. Endelig er Teamshare nærmest en forudsætning for, at nye medarbejdere kan overtage igangværende sager - f.eks. når en kollega rejser.
Skabt af: Fødevarestyrelsen, Dyreforsøgstilsynet, 3R-center og Det Nationale Udvalg, Foderkontrol.
Formålet er at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Målsætning: registrere, støtte og kontrollere behandlingen af styrelsens opgaver. Sikre entydig oplysning om sager og dokumenter samt bevare relevant sagshistorik. Fremme videndeling på tværs i Fødevarestyrelsen. Fremme udarbejdelse af statistikker. Mulliggøre rekonstruktion af fejlbehæftede sager og dokumenter. Kunne udskille bevaringsværdigt materiale til arkivmyndigheden
Skabt af: Havarikommissionen for civil luftfart og jernbane.
F2 anvendes af alle medarbejdere i Havarikommissionen. Systemet benyttes som journaliseringssystem, men også som arkiv og mailsystem.
Systemet har til formål at opbevare alle former for relevant materiale ifm. undersøgelsessager, personalesager og andet generelt materiale.
Systemet kan anvendes som mailsystem, og er koblet op til den enkelte medarbejders Outlook.
Skabt af: Glostrup Hospital - driftsafdeling.
Journalisering af byggesager og administrative sager ifb. med drift og vedligehold af Glostrup Hospital.
Skabt af: Glostrup Hospital.
Journalisering af byggesager og administrative sager ifb. med drift og vedligehold af Glostrup Hospital.
Skabt af: Finanstilsynet.
Formålet med ESDH-systemet er at bidrage til en hurtig og effektiv sagsbehandling. ESDH-systemet bidrager således til at:
• videndelingen på tværs af Finanstilsynet forbedres
• smidiggøre arbejdsgangene da sagsbehandlerne akterer egne dokumenter
• verserende eller afsluttede sager kan findes hurtigt
• viden og erfaring fra gamle sager kan lettere genfindes og genbruges
• sagsbehandlingstider kan kontrolleres
• dokumentere, om post er modtaget eller afsendt
• statistik om sagsbehandling kan udarbejdes
Skabt af: Erhvervsakademi Dania.
IMS Arkiv skal som elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem håndtere sager, forløb og dokumenter på Erhvervsakademi Dania. IMS Arkiv skal medvirke til en effektiv sagsbehandling, herunder dokumentering af konkrete sagsforløb samt at sager og dokumenter hurtigt kan fremsøges, så der kan ske en videndeling på tværs af afdelinger i Dania.
IMS arkiv skal ligeledes sikre, at anmodninger om aktindsigt kan imødekommes og bevares og sikre, således at Dania kan aflevere arkivalier til Rigsarkivet.
Skabt af: Gentofte Hospital, Herlev og Gentofte Hospital.
Det overordnede formål med et journalsystem, herunder registrering af ind- og udgående post, intern post samt elektronisk post, er at sikre en systematisk opbevaring og dermed mulighed for hurtig genfinding af informationer hos såvel sygehusdirektion som i alle stabsafdelinger.
Formålet er således:
• At dele viden på tværs af organisationen.
• At understøtte samarbejdet på tværs af organisationen.
Formålet med et journalsystem er derfor at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling.
Systemet skal derfor som minimum kunne opfylde følgende krav:
• Hurtigt finde verserende sager.
• Hurtigt finde hvilende sager, som skal genoptages.
• Finde sager, som kan benyttes som fortilfælde.
• Finde breve som kan benyttes som ”model” / grundlag.
• Besvare forespørgsler uden at finde sagerne frem.
• Kontrollere, at sagsbehandlingsfrister overholdes.
• Kontrollere, at modtagne anmodninger og høringer besvares inden for fastsatte frister.
• Sandsynliggøre, at post ikke er modtaget eller afsendt.
• Efterkomme anmodning om aktindsigt med den fornødne hurtighed.
• Foretage søgning på tværs af journalplanens sagsgrupper.
• Nemt udskille sager, der skal bevares.
• Nemt at fastslå, hvem der sagsbehandler.
Internt er journaliseringen / registreringen således en væsentlig hjælpefunktion for sags-behandlingen.
Et effektivt journal- / registreringssystem danner samtidig grundlag for en senere rationel kassation af de arkivalier, der ikke har varig administrativ, retlig, videnskabelig og kulturel værdi.
Skabt af: Hvidovre Hospital, Amager og Hvidovre Hospital.
Formålet med GoPro har været sikre sagsstyring, vidensdeling og overholdelse af lovgivningen i forhold til arkivering. Systemet har været anvendt af medarbejderne i Direktionssekretariat mhp. at sikre effektive arbejdsgange.
Skabt af: Bispebjerg Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital.
Formålet med GoPro har været sikre sagsstyring, vidensdeling og overholdelse af lovgivningen i forhold til arkivering. Systemet har været anvendt af medarbejderne i Direktionssekretariat mhp. at sikre effektive arbejdsgange.
Skabt af: Frederiksberg Hospital.
Formålet med Sasjou har været sikre sagsstyring, vidensdeling og overholdelse af lovgivningen i forhold til arkivering.
Skabt af: DR Public 360.
Public 360 har til formål at stille system til rådighed for at DR kan journalisere dokumenter indenfor virksomhedsdrift og programproduktion indenfor forskellige adgangsgrupper.
Skabt af: Direktoratet for Kriminalforsorgen, Kriminalforsorgens Uddannelsescenter, Anstalten for Herstedvester, Institution for Frihedsberøvede Asylansørere, Ellebæk, Statsfængslet i Jyderup, Statsfængslet i Nyborg , Statsfængslet i Ringe, Statsfængslet i Vridsløselille, Statsfængslet Midtjylland, Statsfængslet Møgelkær, Statsfængslet Østjylland, Statsfængslet på Kragskovhede, Statsfængslet på Søbysøgaard, Statsfængslet Renbæk, Statsfængslet ved Horserød, Statsfængslet ved Sønder Omme, Københavns Fængsler, Arrestinspektør for Midt- og Nordjylland, Arrestinspektør for Syd- og Sønderjylland og Fyn, Arrestinspektør for Sjælland, Lolland, Falster og Bornholm, Afdelingen for Samfundstjeneste, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i København, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midt- og Vestsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midtjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Østjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Syd- og Sønderjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydøstjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Vestjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Bornholm, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Fyn, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Lolland- og Falster, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Vestegnen, Arrestafdelingen i Statsfængslet i Nyborg, Arrestafdelingen i Statsfængslet Østjylland, Arrestafdelingen i Vridsløselille, Arresthuset i Aalborg, Arresthuset i Åbenrå, Arresthuset i Århus, Arresthuset i Assens, Arresthuset i Esbjerg, Arresthuset i Frederikshavn, Arresthuset i Frederikssund , Arresthuset i Haderslev, Arresthuset i Helsingør, Arresthuset i Herning, Arresthuset i Hillerød, Arresthuset i Hjørring, Arresthuset i Hobro, Arresthuset i Holbæk, Arresthuset i Holstebro, Arresthuset i Kalundborg, Arresthuset i Køge, Arresthuset i Kolding, Arresthuset i Maribo, Arresthuset i Næstved, Arresthuset i Nakskov, Arresthuset i Nykøbing Falster, Arresthuset i Nykøbing Mors, Arresthuset i Odense, Arresthuset i Randers, Arresthuset i Ringkøbing, Arresthuset i Ringsted, Arresthuset i Rønne, Arresthuset i Roskilde, Arresthuset i Silkeborg, Arresthuset i Slagelse, Arresthuset i Sønderborg, Arresthuset i Svendborg, Arresthuset i Tønder, Arresthuset i Vejle, Arresthuset i Viborg, Københavns Fængsler, Kontraktpensionen Fyn, Pensionen Brøndbyhus, Pensionen Engelsborg, Pensionen Kastanienborg, Pensionen Lyng, Pensionen Lysholmgård, Pensionen på Fanø, Pensionen Skejby.
Det overordnede mål for anvendelse af Captia er at opnå sikker myndighedsdrift gennem dokumentation af Kriminalforsorgens virke.
Brugen af Captia skal højne videndeling på tværs i organisationen, skabe overblik og sikre en høj kvalitet i dokumentationen.
Fokus på ensartede og enkle arbejdsgange skaber basis for effektivisering. En effektiviseringsgevinst der skal bruges til det fremadrettede arbejde.
Captia giver ledere mulighed for en enklere styring af sagsgangen samt adgang til en specifik og brugerdefineret rapportering og opsamling på arbejdet i de enkelte enheder.
Captia håndterer fortrinsvis den generelle sagsbehandling.
Skabt af: Aarhus Universitet.
WorkZone er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at bidrage til en hurtig og effektiv sagsbehandling ved at facilitere, at videndelingen på tværs af Finanstilsynet forbedres, smidiggørelse af arbejdsgange ved at lade sagsbehandlere journalisere egne dokumenter, at verserende eller afsluttede sager hurtigt kan findes, viden og erfaring fra gamle sager lettere kan genfindes og genbruges, ingen henvendelser ligger ubesvaret, sagsbehandlingstider kan kontrolleres, dokumentation af om post er modtaget eller afsendt samt udarbejdelse af statistik om sagsbehandlingen.
Skabt af: Finanstilsynet.
WorkZone er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der har til formål at bidrage til en hurtig og effektiv sagsbehandling ved at facilitere, at videndelingen på tværs af Finanstilsynet forbedres, smidiggørelse af arbejdsgange ved at lade sagsbehandlere journalisere egne dokumenter, at verserende eller afsluttede sager hurtigt kan findes, viden og erfaring fra gamle sager lettere kan genfindes og genbruges, ingen henvendelser ligger ubesvaret, sagsbehandlingstider kan kontrolleres, dokumentation af om post er modtaget eller afsendt samt udarbejdelse af statistik om sagsbehandlingen.
Skabt af: Energinet.dk.
Styring af sager og dokumenter på fagområder og på personaleområdet
Skabt af: Gudenåkollegiet.
Formålet med at indføre SBSYS er at SBSYS anvendes som grundlag for den daglige sagsbehandling herunder:
at understøtte god forvaltningspraksis og overholde lovgivning
at effektivisere arbejdsgange og videndeling
at registrere og eventuelt scanne alle relevante dokumenter
at alle relevante dokumenter er tilknyttet en sag
at alle som udgangspunkt før adgang til alt, kun begrænses af absolut nødvendige sikkerhedsrestriktioner
at sikre mulighed for sags- og dokumentflow i organisationen
at give mulighed for adgang til sager og dokumenter fra hjemmearbejdspladser m.m.
Gudenåkollegiet hørte i perioden 4.11.2005-31.12.2006 under Vejle Amt. I perioden 1.1.2007 til 30.6.2012 hørte Gudenåkollegiet under Region Midtjylland.
Skabt af: Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet, Klimarådet.
Elektronisk sagshåndtering hos KEFM departementet og Klimarådet.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen.
GoPro skal • Sikre at Lægemiddelstyrelsen lever op til god forvaltningsskik og andre relevante krav i lovgivningen i forbindelse med journalisering og arkivering af sager • Være Lægemiddelstyrelsens arkiv og indeholde alle relevante sager og dokumenter. Digitale sager og dokumenter er det juridisk bindende medium. Der findes ikke officielle papirarkiver, dog opbevares ikke skanningsegnet materiale i vores arkiver. Papir er et arbejdsredskab, som smides væk efter brug. • Være et grundlag for effektiv videndeling i Lægemiddelstyrelsen • Fungere som dagligt arbejdsværktøj for medarbejderne som et integreret led i arbejdsprocessen • Bidrage til kvalitet og ressourceeffektivitet i arbejdsprocesser gennem understøttelse af standardiserede arbejdsprocesser, integration til fagsystemer, genbrug af data og i videst muligt omfang automatisk opmærkning af sager og dokumenter • Understøtte sagsstyring og dannelse af ledelsesinformation, herunder både sagsstatistik og overblik over journaliseringskvalitet
Skabt af: Handicapvirksomheden, Region Hovedstadens Psykiatri.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Familiestyrelsen/Ankestyrelsen.
Formålet med familieretsafdelingens e-journal er, at sikre arkivdannelse, forbedre kvaliteten af sagsbehandlingen, skabe en ensartet praksis for sagshåndtering samt muliggøre hurtige og tilgængelige journalsøgninger
Skabt af: Nordisk Ministerråd.
Det generelle formål med DINA er, at det dels skal fungere som registrerings- og arkivsystem for sagsbehandlingen (registrering af ind- og udgående post, internt producerede notater, mv.), dels som fælles videndelings- og informations-system til brug for en effektiv sagsbehandling.
Formålet med DINA er således, at det skal være et sagsbehandler- og journaliseringssystem, hvor alt væsentligt for NMRs virke, dvs. alt arkivpligtigt og arkivværdigt, skal gemmes. Ved brug af DINA sikres det, at der foretages en registrering og arkivering af de oplysninger, der sætter NMR i stand til at udnytte og genfinde den viden, der genereres - både nu og for fremtiden.
Formålet er desuden at understøtte dokument- og vidensproduktionen i Nordisk Ministerråds Sekretariat i det daglige arbejde ved at tilbyde en funktionalitet, der understøtter sager og dokumenters fulde livscyklus. Dette betyder, at alle sager og dokumenter startes i DINA og gennemgår forskellige faser (opret-telse, under behandling, færdig, journalført) indtil de er klar til at arkiveres og sagen kan afsluttes.
Formålet med et fælles sags- og dokumenthåndteringssystem er:
• at NMR har et digitalt system, der understøtter husets arbejde
• at sags- og dokumentproduktionen foregår ét sted og i ét fælles system og ikke kun hos enkelte personer
• at arbejdsprocesserne bliver understøttet, herunder mø-de/dagsordensproduktion
• at kunne arbejde og videndele på tværs af organisationen
• at understøtte husets it-strategi
Journaliseringen skal desuden sikre overholdelsen af NMR’s offentlighedsregler
Skabt af: Personalestyrelsen, Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med systemet har været at registrere, journalisere og understøtte sagsbehandlingen i Personalestyrelsen. Efter 31-10-2011 har systemet alene været anvendt i den del af sagsbehandlingen i Moderniseringsstyrelsen, som tidligere blev varetaget af Personalestyrelsen
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Formålet med anskaffelse af et elektronisk dokumenthåndteringssystem er at skabe et overblik over kommunens journalpligtige sager, der ikke kan føres i dedikeret fagsystem. Systemet sikre at journalisering, journalnotater, samlet overblik og ensartethed i behandling af sager.
Skabt af: Sydtrafik.
Systemet har skullet dokumentere organisationens sagsbehandling.
Skabt af: Energistyrelsen.
At sikre en hurtig, effektiv og korrekt dokumenteret sagsbehandling i henhold til Energistyrelsens opgavevaretagelse.
Skabt af: Bornholms Hospital, Bornholms Amt, Bornholms Regionskommune, Region Hovedstaden.
Reglerne om offentlige myndigheders journaliseringspligt. Behov for overgang fra fysisk journal til digitalt journaliseringssystem
Skabt af: Rougsø Kommune.
Generel håndtering af sager og dokumenter samt udvalgsbehandling af informationer og dokumenter registreret i systemet.
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.
SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.
Skabt af: Vordingborg Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.
Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.
Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.
I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Allerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.