Søgning » Info Organizer
Aflevering 20559
It-system med dok.

Info Organizer (1997-2016)


Skabt af ?
Formål ?

Det overordnede formål med et journalsystem, herunder registrering af ind- og udgående post, intern post samt elektronisk post, er at sikre en systematisk opbevaring og dermed mulighed for hurtig genfinding af informationer hos såvel sygehusdirektion som i alle stabsafdelinger. Formålet er således:
• At dele viden på tværs af organisationen.
• At understøtte samarbejdet på tværs af organisationen. Formålet med et journalsystem er derfor at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Systemet skal derfor som minimum kunne opfylde følgende krav:
• Hurtigt finde verserende sager.
• Hurtigt finde hvilende sager, som skal genoptages.
• Finde sager, som kan benyttes som fortilfælde.
• Finde breve som kan benyttes som ”model” / grundlag.
• Besvare forespørgsler uden at finde sagerne frem.
• Kontrollere, at sagsbehandlingsfrister overholdes.
• Kontrollere, at modtagne anmodninger og høringer besvares inden for fastsatte frister.
• Sandsynliggøre, at post ikke er modtaget eller afsendt.
• Efterkomme anmodning om aktindsigt med den fornødne hurtighed.
• Foretage søgning på tværs af journalplanens sagsgrupper.
• Nemt udskille sager, der skal bevares.
• Nemt at fastslå, hvem der sagsbehandler. Internt er journaliseringen / registreringen således en væsentlig hjælpefunktion for sags-behandlingen. Et effektivt journal- / registreringssystem danner samtidig grundlag for en senere rationel kassation af de arkivalier, der ikke har varig administrativ, retlig, videnskabelig og kulturel værdi.

Indhold ?

Sagsstyring i forhold til:
• Omverdensrelationer.
• Tværgående funktioner som organisation, personale, økonomi samt bygninger og anlæg
• ”Forretningsgrundlag”, som er patientbehandling på Amtssygehuset i Gentofte.

Tabeller ?

Der er ingen tilgængelig information om tabeller.
Du kan søge om adgang til tabeloplysninger ved at klikke på 'Søg om adgang'.

Dokumentation ?
  • Afleveringsbestemmelse
  • Organisationsplan, 2004. 2007 og 2010
  • Notat om Gentofte Hospitals faktiske anvendelse af systemet
  • Journalplan
  • InfoOrganizer Manual vers. 6.1
  • Miniguide Info Organizer. Det elektroniske dokument- og Sagsstyringssystem
  • Tilbud på Info Organizer – 100 brugere
  • InfoOrganizer superbruger på Amtssygehuset i Gentofte
  • Brev til A4 ArkivSystemer AS
  • Brev fra superbrugere til leverandør
  • Dokumenthåndteringen Amtssygehuset i Gentofte Forretningsgangsbeskrivelse og Arkivvejledning 2004 - udkast
  • Dokumenthåndteringen Amtssygehuset i Gentofte Forretningsgangsbeskrivelse og Arkivvejledning 2004
  • Dokumenthåndteringen Amtssygehuset i Gentofte Forretningsgangsbeskrivelse og Arkivvejledning 2005
  • Notat om brugen af InfoOrganizer
  • Notat. Projektbeskrivelse, elektronisk dokument- og sagsbehandlingssystem i administrationen på Amtssygehuset i Gentofte
  • Januar 2005 – revision af aktivitets- og tidsplan. Etablering af Info Organizer hos Amtssygehuset i Gentofte
  • Tabelbeskrivelse for driftsversionen
  • ER-diagram for driftsversionen
  • Tabel- og feltbeskrivelse for arkiveringsversionen
  • ER-diagram for arkiveringsversionen
  • Produktionsnotat
  • Fejlliste
  • Notat om fejlliste
Dækker perioden ?

Fra 22-01-1997 til 11-01-2016.

ID-oplysninger i data ?
  • CPR-nummer
Andre oplysninger ?
  • Indeholder digitale dokumenter