Tabel

Første_måling_Ledere


Beskrivelse ?

Første måling af Lederene

Størrelse (Antal rækker) ?

88

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
survey Måling
s_51 Hvilken ledelsesfunktion varetager du?
s_52 Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Afdelingsleder (skriv klassetrin):
s_53 Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Andet, hvad:
s_2 Er der en bestemt i ledelsesgruppen, der har ansvaret for projekt professionelle læringsfællesskaber på skolen?
s_57 Hvis ja, hvem? (Skriv titel)
s_4 Deltog du i studiebesøg i Ontario?
s_5 Har du deltaget i lederudviklingsforløbet ved VIA, der startede i efteråret 2015?
s_7 Er du medlem af skolens implementeringsgruppe?
s_8 I hvilken grad føler du dig rustet til at lede en skole, der skal implementere professionelle læringsfælleskaber?
s_9 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Målstyret læring
s_17 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Differentiering i læringssituationen
s_16 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Progressionsvurdering i elevernes læringsproces
s_15 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Feedback processer i forhold til elevernes læring
s_14 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Et læringsmiljø, hvor der tages højde for forskellige elevforudsætninger
s_13 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Evaluering af lærernes/pædagogernes tilrettelæggelse af læringsmiljøet
s_12 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lærernes/pædagogernes anvendelse af feedback fra eleverne
s_11 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lederfeedback processer i forhold til lærerne
s_10 I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lærer og pædagog samarbejde i teams
s_18 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Studiebesøg i Ontario
s_21 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Oplæg fra de medarbejdere, der har været på studiebesøg i Ontario
s_20 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 1 del af uddannelsen ved VIA (foredrag mm)
s_19 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 2 del af uddannelsen ved VIA (gruppesparring mm)
s_22 I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner med medarbejderne udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber?
s_23 I hvilken grad kan lærerne/pædagogerne gå til ledelsen, hvis de har spørgsmål i forbindelse med arbejdet med udviklingen af professionelle læringsfælleskaber?
s_24 I hvilken grad er skolens implementeringsgruppe en god støtte i implementeringen af professionelle læringsfælleskaber?
s_25 Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse?
s_26 Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse? - Ja, på nogle klassetrin (skriv hvilke)
s_27 Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne?
s_58 Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne? - Andet, (skriv hvad)
s_28 I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens ledelse vejleder lærerne i opstilling af faglige læringsmål og opfølgning på elevernes læringsudbytte
s_31 I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens ledelse vejleder lærerne i forberedelsen af undervisningsforløb i klasserne
s_30 I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Ledelsen rammesætter og vejleder klasseteamene i deres arbejde med opstilling af læringsmål
s_29 I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Ledelsen rammesætter og vejleder klasseteamene i deres arbejde med opfølgning på elevernes læringsudbytte
s_59 I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever
s_60 I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Løbende tilpasser læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt gennem individuelle mål
s_61 I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Sikrer, at dialogen i læringssituationen sker i et respektfuldt, anerkendende og værdsættende sprog mellem lærer og elev samt eleverne indbyrdes
s_32 I hvilken grad drøfter I som ledelse løbende med lærere og pædagoger, hvordan der kan opstilles læringsmål for eleverne?
s_33 I hvilken grad anvender skoleledelsen data i sin feedback til lærerne og pædagoger?
s_34 I hvilken grad får lærere og pædagoger løbende feedback fra ledelsens side på deres undervisning?
s_35_1 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Observationer af lærernes undervisning
s_35_2 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Elevernes resultater i faglige tests
s_35_3 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Dialog med lærere og pædagoger
s_35_4 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad?
s_1 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad?
s_37 Ledelsen observerer læreres og pædagogers arbejde med at udvikle et professionelt læringsmiljø?
s_38 I hvilken grad yder skoleledelsen faglig sparring på undervisningen i klasserne?
s_39 I hvilken grad styrkes de fagfaglige team, som følge af arbejdet med professionelle læringsfællesskaber?
s_40 I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Ledelse af forandringer
s_43 I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Implementeringsteori
s_42 I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Den teoretiske basis for professionelle læringsfællesskaber
s_41 I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Opstilling af mål for udviklingen på skolen
s_44 I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Etablering af en reflekterende faglig dialog på skolen
s_45 Hvis andet, hvad?
s_46 I hvilken grad oplever du, at klasseteamene i fællesskab opstiller læringsmål for undervisningsforløbene?
s_47 I hvilken grad oplever du at klasseteamet i fællesskab opstiller tegn på læring på flere niveauer i et undervisnings-/læringsforløb (Jf. taksonomi-modellen)?
s_48 I hvilken grad oplever du, at læringsmålene formuleres så de er forståelige for alle elever?
s_49 I hvilken grad oplever du, at eleverne deltager i vurderingen og evalueringen af, om deres læringsmål er nået?
s_50 Inden for etableringen af et professionelt læringsmiljø er vores næste opgave, at...
s_54 Næste skoleår er det vores mål, at ?
s_55 Hvilke øvrige særlige aktiviteter, projekter eller temaer er i gang på skolen, som kan have indflydelse på PLF? Nævn gerne flere samt hvad de indebærer:
s_56 Kommentarer i øvrigt:
s_1b Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Afdelingsleder (skriv klassetrin):
s_2b Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Andet, hvad:
s_6 Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse? - Ja, på nogle klassetrin (skriv hvilke)
s_26b Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne? - Andet, (skriv hvad)
s_36 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad?
stato_1 Samlet status - Ny
stato_2 Samlet status - Distribueret
stato_3 Samlet status - Nogen svar
stato_4 Samlet status - Gennemført
stato_5 Samlet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv