survey |
Måling |
s_51 |
Hvilken ledelsesfunktion varetager du? |
s_52 |
Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Afdelingsleder (skriv klassetrin): |
s_53 |
Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Andet, hvad: |
s_2 |
Er der en bestemt i ledelsesgruppen, der har ansvaret for projekt professionelle læringsfællesskaber på skolen? |
s_57 |
Hvis ja, hvem? (Skriv titel) |
s_4 |
Deltog du i studiebesøg i Ontario? |
s_5 |
Har du deltaget i lederudviklingsforløbet ved VIA, der startede i efteråret 2015? |
s_7 |
Er du medlem af skolens implementeringsgruppe? |
s_8 |
I hvilken grad føler du dig rustet til at lede en skole, der skal implementere professionelle læringsfælleskaber? |
s_9 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Målstyret læring |
s_17 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Differentiering i læringssituationen |
s_16 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Progressionsvurdering i elevernes læringsproces |
s_15 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Feedback processer i forhold til elevernes læring |
s_14 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Et læringsmiljø, hvor der tages højde for forskellige elevforudsætninger |
s_13 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Evaluering af lærernes/pædagogernes tilrettelæggelse af læringsmiljøet |
s_12 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lærernes/pædagogernes anvendelse af feedback fra eleverne |
s_11 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lederfeedback processer i forhold til lærerne |
s_10 |
I hvilken grad arbejder I på skolen, med følgende, på 3.-6.klassetrin: - Lærer og pædagog samarbejde i teams |
s_18 |
I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Studiebesøg i Ontario |
s_21 |
I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Oplæg fra de medarbejdere, der har været på studiebesøg i Ontario |
s_20 |
I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 1 del af uddannelsen ved VIA (foredrag mm) |
s_19 |
I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i dit ledelsesarbejde med implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 2 del af uddannelsen ved VIA (gruppesparring mm) |
s_22 |
I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner med medarbejderne udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber? |
s_23 |
I hvilken grad kan lærerne/pædagogerne gå til ledelsen, hvis de har spørgsmål i forbindelse med arbejdet med udviklingen af professionelle læringsfælleskaber? |
s_24 |
I hvilken grad er skolens implementeringsgruppe en god støtte i implementeringen af professionelle læringsfælleskaber? |
s_25 |
Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse? |
s_26 |
Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse? - Ja, på nogle klassetrin (skriv hvilke) |
s_27 |
Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne? |
s_58 |
Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne? - Andet, (skriv hvad) |
s_28 |
I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens ledelse vejleder lærerne i opstilling af faglige læringsmål og opfølgning på elevernes læringsudbytte |
s_31 |
I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens ledelse vejleder lærerne i forberedelsen af undervisningsforløb i klasserne |
s_30 |
I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Ledelsen rammesætter og vejleder klasseteamene i deres arbejde med opstilling af læringsmål |
s_29 |
I hvilken grad sikrer I som ledelse, at der tages afsæt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Ledelsen rammesætter og vejleder klasseteamene i deres arbejde med opfølgning på elevernes læringsudbytte |
s_59 |
I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever |
s_60 |
I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Løbende tilpasser læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt gennem individuelle mål |
s_61 |
I hvilken grad mener du, at I i klasseteamene på 3.-6. klassetrin i dag: - Sikrer, at dialogen i læringssituationen sker i et respektfuldt, anerkendende og værdsættende sprog mellem lærer og elev samt eleverne indbyrdes |
s_32 |
I hvilken grad drøfter I som ledelse løbende med lærere og pædagoger, hvordan der kan opstilles læringsmål for eleverne? |
s_33 |
I hvilken grad anvender skoleledelsen data i sin feedback til lærerne og pædagoger? |
s_34 |
I hvilken grad får lærere og pædagoger løbende feedback fra ledelsens side på deres undervisning? |
s_35_1 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Observationer af lærernes undervisning |
s_35_2 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Elevernes resultater i faglige tests |
s_35_3 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Dialog med lærere og pædagoger |
s_35_4 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad? |
s_1 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad? |
s_37 |
Ledelsen observerer læreres og pædagogers arbejde med at udvikle et professionelt læringsmiljø? |
s_38 |
I hvilken grad yder skoleledelsen faglig sparring på undervisningen i klasserne? |
s_39 |
I hvilken grad styrkes de fagfaglige team, som følge af arbejdet med professionelle læringsfællesskaber? |
s_40 |
I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Ledelse af forandringer |
s_43 |
I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Implementeringsteori |
s_42 |
I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Den teoretiske basis for professionelle læringsfællesskaber |
s_41 |
I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Opstilling af mål for udviklingen på skolen |
s_44 |
I hvilken grad mener du, at kompetenceudviklingsforløbet har bidraget til din viden om: - Etablering af en reflekterende faglig dialog på skolen |
s_45 |
Hvis andet, hvad? |
s_46 |
I hvilken grad oplever du, at klasseteamene i fællesskab opstiller læringsmål for undervisningsforløbene? |
s_47 |
I hvilken grad oplever du at klasseteamet i fællesskab opstiller tegn på læring på flere niveauer i et undervisnings-/læringsforløb (Jf. taksonomi-modellen)? |
s_48 |
I hvilken grad oplever du, at læringsmålene formuleres så de er forståelige for alle elever? |
s_49 |
I hvilken grad oplever du, at eleverne deltager i vurderingen og evalueringen af, om deres læringsmål er nået? |
s_50 |
Inden for etableringen af et professionelt læringsmiljø er vores næste opgave, at... |
s_54 |
Næste skoleår er det vores mål, at ? |
s_55 |
Hvilke øvrige særlige aktiviteter, projekter eller temaer er i gang på skolen, som kan have indflydelse på PLF? Nævn gerne flere samt hvad de indebærer: |
s_56 |
Kommentarer i øvrigt: |
s_1b |
Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Afdelingsleder (skriv klassetrin): |
s_2b |
Hvilken ledelsesfunktion varetager du? - Andet, hvad: |
s_6 |
Arbejder pædagoger og lærere sammen (i de samme lektioner) om undervisningen på skolen i 3.-6. klasse? - Ja, på nogle klassetrin (skriv hvilke) |
s_26b |
Hvordan oplever du at lærerne og pædagogerne samarbejder om undervisningen i klasserne? - Andet, (skriv hvad) |
s_36 |
Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til lærerne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad? |
stato_1 |
Samlet status - Ny |
stato_2 |
Samlet status - Distribueret |
stato_3 |
Samlet status - Nogen svar |
stato_4 |
Samlet status - Gennemført |
stato_5 |
Samlet status - Frafaldet |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |