Tabel

Tredje_måling_Leder1


Beskrivelse ?

Tredje måling med Lederne

Størrelse (Antal rækker) ?

26

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
s_1 Hvilken uddannelsesbaggrund har du?
s_2 Hvilken uddannelsesbaggrund har du? - Andet (Hvad):
s_3 Hvilke funktioner varetager du evt. ? udover lærer/pædagog funktionen i skolen?
s_4 Hvilke funktioner varetager du evt. ? udover lærer/pædagog funktionen i skolen? - Anden funktion, hvilken:
s_5 Hvilket klassetrin arbejder du primært på (har flest lektioner)?
s_6 Varetager du klasselærerfunktionen for en klasse på et af klassetrinene (evt. delt klasselærerfunktion)?
s_7 Varetager du klasselærerfunktionen for en klasse på et af klassetrinene (evt. delt klasselærerfunktion)? - Ja, hvilket klassetrin:
s_8 Hvilket fag underviser du især i (har flest timer)?
s_81 Hvilket fag underviser du især i (har flest timer)? - Andre fag (hvilke):
s_9 Deltog du i studiebesøg i Ontario?
s_10 Har du deltaget i uddannelsesforløbet omkring PLF ved VIA, der startede i efteråret 2015?
s_12 Er du medlem af skolens implementeringsgruppe?
s_13 I hvilken grad føler du dig rustet til at arbejde med/samarbejde om at skabe professionelle læringsfælleskaber?
s_14 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Målstyret læring
s_20 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Differentiering i læringssituationen ud fra individuelle mål for eleverne
s_19 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Progressionsvurdering i elevernes læringsproces og de opstillede mål for den enkelte elev
s_18 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Evaluering af elevernes læring
s_17 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Feedback processer i forhold til de enkelte elevers læring
s_16 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Et læringsmiljø, hvor der tages højde for forskellige elevforudsætninger
s_15 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Evaluering af tilrettelæggelsen af læringsmiljøet i klasserne
s_21 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Lærernes/pædagogernes anvendelse af feedback fra eleverne
s_22 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Lærernes/pædagogernes anvendelse af feedback fra ledernes side
s_23 I hvilken grad arbejder I på skolen med følgende, på 3.-6. klassetrin: - Lærer og pædagog samarbejde i teams
s_24 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i jeres implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Studiebesøg i Ontario
s_25 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i jeres implementering af professionelle læringsfælleskaber? - Oplæg fra de medarbejdere, der har været på studiebesøg i Ontario
s_26 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i jeres implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 1 del af uddannelsen ved VIA (foredrag mm)
s_27 I hvilken grad har de forskellige dele af uddannelsesforløbet været en hjælp og støtte i jeres implementering af professionelle læringsfælleskaber? - 2 del af uddannelsen ved VIA (gruppesparring mm)
s_28 I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber? - I klasseteamet
s_29 I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber? - I afdelingsteamet
s_30 I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber? - I fagteamet
s_31 I hvilken grad tager I, i jeres diskussioner udgangspunkt i den teoretiske viden om professionelle læringsfællesskaber? - I andre sammenhænge
s_32 I hvilke andre sammenhænge?
s_33 I hvilken grad kan du gå til din skoleledelse, hvis du har spørgsmål i forbindelse med arbejdet med udviklingen af professionelle læringsfælleskaber?
s_34 I hvilken grad er skolens implementeringsgruppe en god støtte i implementeringen af professionelle læringsfælleskaber?
s_35 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 3. klassetrin
s_82 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 3. klassetrin - Andet (hvis andet, hvad)
s_37 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 4. klassetrin
s_83 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 4. klassetrin - Andet (hvis andet, hvad)
s_39 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 5. klassetrin
s_84 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 5. klassetrin - Andet (hvis andet, hvad)
s_41 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 6. klassetrin
s_85 Arbejder i som lærere og pædagoger tæt sammen om planlægningen og afholdelsen af undervisningen på: - 6. klassetrin - Andet (hvis andet, hvad)
s_43 Hvis ja, hvordan samarbejder I?
s_44 Hvis ja, hvordan samarbejder I? - Andet, hvad:
s_45 I hvilken grad tager skolens klasseteam i 3.-6. klasse udgangspunkt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens klasseteam samarbejder om opstilling af faglige læringsmål og opfølgning på elevernes læringsudbytte
s_46 I hvilken grad tager skolens klasseteam i 3.-6. klasse udgangspunkt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolens klasseklasseteam samarbejder om forberedelse af undervisningen i klassen
s_47 I hvilken grad tager skolens klasseteam i 3.-6. klasse udgangspunkt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolernes klasseteam samarbejder omkring opstilling af læringsmål
s_48 I hvilken grad tager skolens klasseteam i 3.-6. klasse udgangspunkt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Skolernes klasseteam samarbejder omkring opfølgning på elevernes læringsudbytte
s_49 I hvilken grad tager skolens klasseteam i 3.-6. klasse udgangspunkt i de nye Fælles Mål i formuleringen af faglige læringsmål? - Læreren/pædagogen anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af læringsmiljøet
s_50 I hvilken grad mener du, at I på 3.-6. klassetrin i dag: - Sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever
s_51 I hvilken grad mener du, at I på 3.-6. klassetrin i dag: - Løbende tilpasser læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt gennem individuelle mål
s_52 I hvilken grad mener du, at I på 3.-6. klassetrin i dag: - Sikrer, at dialogen i læringssituationen sker i et respektfuldt, anerkendende og værdsættende sprog mellem lærer og elev samt eleverne indbyrdes
s_53 I hvilken grad arbejdes der med faglige læringsmål for eleverne: - Eleverne inddrages i formuleringen af egne faglige læringsmål?
s_54 I hvilken grad arbejdes der med faglige læringsmål for eleverne: - Eleverne evaluerer selv deres arbejde?
s_55 I hvilken grad arbejdes der med faglige læringsmål for eleverne: - Eleverne får løbende individuel feedback på deres faglige progression
s_56 I hvilken grad arbejdes der med faglige læringsmål for eleverne: - Eleverne inddrages i opstillingen af fremtidige læringsmål
s_57 I hvilken høj grad får du feedback fra ledelsen på din undervisning?
s_58 I hvilken grad anvender skoleledelsen data i sin feedback til dig og dine kollegaer?
s_59 I hvilken grad anvender I data i jeres feedback eleverne?
s_60_1 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Observationer af læreres/pædagogers arbejde
s_60_2 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Prøver i undervisningen
s_60_3 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Elevernes resultater i faglige tests
s_60_4 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Spørgeskemaundersøgelse blandt lærere og pædagoger
s_60_5 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Samtaler med den enkelte lærer/pædagog
s_60_6 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad:
s_61 Hvilke data anvender ledelsen i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til dig og dine kollegaer (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad:
s_62_1 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Portefolie
s_62_2 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Observationer af elevernes arbejde
s_62_3 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Prøver i undervisningen
s_62_4 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Spørgeskemaundersøgelse blandt eleverne
s_62_5 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Samtaler med den enkelte elev
s_62_6 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad:
s_63 Hvilke data anvender I i forbindelse med databaseret evaluering og feedback til eleverne (sæt gerne flere kryds): - Andet, hvad:
s_64 Observerer i hinandens undervisning inden for klasseteamet/ eller inden for afdelingsteamet?
s_65 I hvilken grad yder skolens ledelse faglig sparring på undervisningen i klasserne?
s_66 I hvilken grad yder I hinanden faglig sparring på jeres undervisning indbyrdes i klasseteamet?
s_67 I hvilken grad yder I hinanden faglig sparring på jeres undervisning indbyrdes i afdelingsteamet?
s_68 I hvilken grad er de faglige team styrket, som følge af arbejdet med professionelle læringsfællesskaber?
s_69 I hvilken grad mener du, at følgende gælder i forhold til udbyttet af dit kompetenceudviklingsforløb i forhold til forskellige elevgrupper: - Eleverne udfordres mere
s_70 I hvilken grad mener du, at følgende gælder i forhold til udbyttet af dit kompetenceudviklingsforløb i forhold til forskellige elevgrupper: - Eleverne får et øget fagligt løft
s_71 I hvilken grad mener du, at følgende gælder i forhold til udbyttet af dit kompetenceudviklingsforløb i forhold til forskellige elevgrupper: - Elevernes trivsel øges
s_72 I hvilken grad mener du, at følgende gælder i forhold til udbyttet af dit kompetenceudviklingsforløb i forhold til forskellige elevgrupper: - Andet
s_73 Hvis andet, hvad:
s_74 I hvilken grad opstiller klasseteamet i fællesskab læringsmål for undervisningsforløbene?
s_75 I hvilken grad opstiller klasseteamet i fællesskab tegn på læring på flere niveauer i et undervisnings-/læringsforløb (Jf. taksonomi-modellen)?
s_76 I hvilken grad synes du, at læringsmålene formuleres så de er forståelige for alle elever?
s_77 I hvilken grad deltager eleverne i vurderingen og evalueringen af, om deres læringsmål er nået?
s_78 I hvilken grad vægter I at sikre et godt socialt miljø i klassen?
s_79 I hvilken grad vægter i at sikre et godt fagligt miljø i klassen?
s_80 Kommentarer i øvrigt:
stato_1 Samlet status - Ny
stato_2 Samlet status - Distribueret
stato_3 Samlet status - Nogen svar
stato_4 Samlet status - Gennemført
stato_5 Samlet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv