Gymnasieelevers læsevaner, 1982

Tabeloversigt ?
Datafil
Tabel

Datafil


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

252

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
NR1 ELEVENS KODENUMMER 1
KORT1 KORTNUMMER 1
LAESER I GANG MED AT LÆSE EN BOG
GENRE1 LÆSER HOBBYBOG
GENRE2 LÆSER POPULÆRVIDENSKAB
GENRE3 LÆSER DIGTE
GENRE4 LÆSER WESTERN-ROMAN
GENRE5 LÆSER KRIMI-ROMAN
GENRE6 LÆSER FINLITT. NOVELLER
GENRE7 LÆSER TRIVI-NOVELLER
GENRE8 LÆSER FINLITT. ROMAN
GENRE9 LÆSER PORNOROMAN
GENRE10 LÆSER DEBATLITTERATUR
GENRE11 LÆSER KÆRLIGHEDSROMAN
GENRE12 LÆSER SKUESPIL
GENRE13 LÆSER ANDRE TYPER
ANTAL ANTAL B_GER OM _RET
PRAEF1 HOBBYB_GER SIDSTE _R
PRAEF2 POPULÆRVIDENSKAB SIDSTE _R
PRAEF3 DIGTE SIDSTE _R
PRAEF4 WESTERN-ROMANER SIDSTE _R
PRAEF5 KRIMI-ROMANER SIDSTE _R
PRAEF6 FINLITT. NOVELLER SIDSTE _R
PRAEF7 TRIVI-NOVELLER SIDSTE _R
PRAEF8 FINLITT. ROMANER SIDSTE _R
PRAEF9 PORNOROMANER SIDSTE _R
PRAEF10 DEBATLITTERATUR SIDSTE _R
PRAEF11 KÆRLIGHEDSROMANER SIDSTE _R
PRAEF12 SKUESPIL SIDSTE _R
PRAEF13 ANDRE TEKSTTYPER SIDSTE _R
LAESGYM LÆSER MERE END KLASSEKAMMERATER
LAESKAM LÆSER MERE END ANDRE KAMMERATER
SKOENHJ SK_NLITTERATUR I HJEMMET
FAGHJ FAGLITTERATUR I HJEMMET
FORLAES LÆSER DINE FORÆLDRE EN BOG
FORBOG HVOR MEGET LÆSER FORÆLDRENE OM _RET
FRA1 FRA BIBLIOTEKET
FRA2 GENNEM SKOLEN
FRA3 GAVE
FRA4 PRIVAT L_N
FRA5 K_B I BOGHANDEL
FRA6 K_B I KIOSK
FRA7 K_B GENNEM BOGKLUB
LAESETID FRITIDSLÆSNING OM DAGEN
PAAV1 ANMELDELSER
PAAV2 TV- OG RADIO-UDSENDELSER
PAAV3 TILFÆLDIGT
PAAV4 ANBEFALING AF BOGHANDLER
PAAV5 ANBEFALING AF FAMILIE
PAAV6 ANBEFALING AF KAMMERATER
PAAV7 ANBEFALING AF LÆRER
PAAV8 REKLAME
PAAV9 FILMATISERING
PAAV10 INTERESSE FOR EMNET
UGEKOEB UGEBLADE PR. UGE
DISANTAL ANTAL DISTRIKTSBLADE
MORGKOEB ANTAL MORGENAVISER
FROKOEB ANTAL FROKOSTAVISER
NR5 ELEVENS KODENUMMER 5
KORT5 KORT NUMMER 5
AVISLAES LÆSER REGELMÆSSIGT AVIS
DISLAES LÆSER REGELMÆSSIGT LOKALBLADE
AVGEN1 OVERSKRIFTER
AVGEN2 SPORTSSTOF
AVGEN3 NYHEDSSTOF
AVGEN4 KRONIKKER
AVGEN5 ANNONCER
AVGEN6 ANMELDELSER
AVGEN7 POL. KOMMENTARER, LEDERE
AVGEN8 BILLEDER
AVGEN9 BAGSIDESTOF
AVGEN10 TEGNESERIER
AVGEN11 ANDET
DISGEN1 OVERSKRIFTER
DISGEN2 SPORTSSTOF
DISGEN3 NYHEDSSTOF
DISGEN4 KRONIKKER
DISGEN5 ANNONCER
DISGEN6 ANMELDELSER
DISGEN7 POL. KOMMENTARER, LEDERE
DISGEN8 BILLEDER
DISGEN9 BAGSIDESTOF
DISGEN10 TEGNESERIER
DISGEN11 ANDET
NR6 ELEVENS KODENUMMER 6
KORT6 KORT NUMMER 6
UGELAES LÆSER UGEBLADE
NR7 ELEVENS KODENUMMER 7
KORT7 KORT NUMMER 7
FAGSK1 ENGELSK GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK2 TYSK GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK3 FRANSK GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK4 DANSK GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK5 HISTORIE GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK6 FORMNING, MUSIK GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK7 SAMFUNDSFAG GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGSK8 LATIN, GRÆSK, OLD GIVER LYST TIL SK_NLITT.
FAGF1 ENGELSK GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF2 TYSK GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF3 FRANSK GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF4 DANSK GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF5 HISTORIE GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF6 FORMNING, MUSIK GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF7 SAMFUNDSFAG GIVER LYST TIL FAGLITT.
FAGF8 LATIN, GRÆSK, OLD GIVER LYST TIL FAGLITT.
NR8 ELEVENS KODENUMMER 8
KORT8 KORT NUMMER 8
EGKRIT1 MANGETYDIGHED
EGKRIT2 FORFATTERSKAB
EGKRIT3 INDLEVELSE,SPÆNDING
EGKRIT4 ABSTRAKTION, KRITISK TÆNKNING
EGKRIT5 AFKOBLING
EGKRIT6 DETALJERET MILJ_- OG PERSONBEKSRIVELSE
EGKRIT7 VELKOMPONERET
EGKRIT8 IDEHISTORISK
EGKRIT9 KREATIVITET
EGKRIT10 STYRKER SELVOPFATTELSEN
EGKRIT11 LIGHED MED EGET MILJ_
EGKRIT12 _KONOMISK OG SOCIAL BAGGRUND
EGKRIT13 SPROG-STIL-GENRE
EGKRIT14 SAMFUNDSMÆSSIGE MODSÆTNINGER
EGPRIO1 EGET VURDERINGSKRITERIUM 1
EGPRIO2 EGET VURDERINGSKRITERIUM 2
EGPRIO3 EGET VURDERINGSKRITERIUM 3
EGPRIO4 EGET VURDERINGSKRITERIUM 4
EGPRIO5 EGET VURDERINGSKRITERIUM 5
EGPRIO6 EGET VURDERINGSKRITERIUM 6
LAEKRIT1 LÆRERKRITERIUM 1
LAEKRIT2 LÆRERKRITERIUM 2
LAEKRIT3 LÆRERKRITERIUM 3
LAEKRIT4 LÆRERKRITERIUM 4
LAEKRIT5 LÆRERKRITERIUM 5
LAEKRIT6 LÆRERKRITERIUM 6
LAEPRIO1 LÆRERENS VURDERING 1
LAEPRIO2 LÆRERENS VURDERING 2
LAEPRIO3 LÆRERENS VURDERING 3
LAEPRIO4 LÆRERENS VURDERING 4
LAEPRIO5 LÆRERENS VURDERING 5
LAEPRIO6 LÆRERENS VURDERING 6
KAMKRIT1 KAMMERATERS KRITERIUM 1
KAMKRIT2 KAMMERATERS KRITERIUM 2
KAMKRIT3 KAMMERATERS KRITERIUM 3
KAMKRIT4 KAMMERATERS KRITERIUM 4
KAMKRIT5 KAMMERATERS KRITERIUM 5
KAMKRIT6 KAMMERATERS KRITERIUM 6
NR9 ELEVENS KODENUMMER 9
KORT9 KORT NUMMER 9
KAMPRIO1 KAMMERATERS VURDERING 1
KAMPRIO2 KAMMERATERS VURDERING 2
KAMPRIO3 KAMMERATERS VURDERING 3
KAMPRIO4 KAMMERATERS VURDERING 4
KAMPRIO5 KAMMERATERS VURDERING 5
KAMPRIO6 KAMMERATERS VURDERING 6
NR11 ELEVENS KODENUMMER 11
KORT11 KORT NUMMER 11
FORFRELA TEKST I FORHOLD TIL FORFATTERSKAB
SAMTRELA I RELATION TIL SAMTIDIGE TEKSTER
SAMFRELA I RELATION TIL SAMF.MÆSS. FORHOLD
INDLEV MULIGHEDER FOR INDLEVELSE
PERPROB I RELATION TIL PERSONLIGE PROBLEMER
SPRKOM SPROG OG KOMMUNIKATIONSPROBLEMER
OPLEV _GER TEKSTOPLEVELSEN
FRISAM TALER I FRIKVARTER OM DA.UV.-EMNER
FORSAM TALER MED FORÆLDRE OM DA.UV.-EMNER
LAERSTYR STYRER LÆREREN FOR MEGET
AKTIV GOD AKTIVITET I DANSK
SIGM SIGER MEGET I DANSK
NR12 ELEVENS KODENUMMER 12
KORT12 KORT NUMMER 12
SAMFKRIT DA.UV. FOR SAMFUNDSKRITISK
POLMOD POL. MODSÆTNINGER I DA.UV.
VENSTRE VENSTREORIENTEREDE KAMMERATER
POLPLAC POLITISK PLACERING
DRPI K_NSFORSKELLE I DA.UV.
NR13 ELEVENS KODENUMMER 13
KORT13 KORT NUMMER 13
SOCMOD SOC. MODSÆTNINGER I DA.UV.
NR14 ELEVENS KODENUMMER 14
KORT14 KORT NUMMER 14
FORBTID FORBEREDELSESTID
FORBNOED N_DVENDIGT AT FORBEREDE SIG
FORBMIND MINDRE FORBEREDELSE
FORBMER MERE FORBEREDELSE
NOEJES NØJES MED GENNEMLÆSNING
RETNING GIVER LÆREREN RETNINGSLINIER
HJAELP TIL HJÆLP VED FORBEREDELSEN
SAMFALD SAMMENFALD ML LÆRERS OG EGEN TILGANG
LEJLIG MULIG AT KOMME FREM MED SIT EGET
FORSTAA FORSTØR BEDRE EFTER TIMEN
AENDRE ÆNDRER HOLDNING TIL TEKSTEN
TV1 1. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV2 2. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV3 3. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV4 4. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV5 5. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV6 6. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV7 7. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV8 8. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV9 9. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV10 10. TV-PROGRAM 27.5-2.6
TV11 1. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV12 2. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV13 3. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV14 4. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV15 5. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV16 6. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV17 7. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV18 8. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV19 9. TV-PROGRAM 15.7-21.7
TV20 10. TV-PROGRAM 15.7-21.7
NR15 ELEVENS KODENUMMER 15
KORT15 KORT NUMMER 15
KOEN KØN
FOEDEAAR FØDSELSÅR
FOEDSTED FØDESTED
BOSTED BOSTED DET MESTE AF BARDOM
BORNU BOSTED NU
SKOLEVEJ AFSTAND TIL SKOLE
HOSFORAE BOR HOS FORÆDRE
BOLIG BOLIGFORM
NR18 ELEVENS KODENUMMER 18
KORT18 KORT NUMMER 18
ERHVUDD ERHVERVSUDDANNELSE FØR GYMNASIUM
GYMSTART GAV GYMNASIESTART PROBLEMER
GYMPROB1 ARBEJDSPRES
GYMPROB2 KRAV OG ARBEJDSFORMER ANDERLEDES
GYMPROB3 HÅRDERE BEDØMMELSE
GYMPROB4 FOR LIDT SAMMENHOLD
GYMPROB5 SVÆRT AT FÅ ET GODT FH. TIL LÆRERNE
GYMPROB6 FØLTE SIG FAGLIGT SVAG
GYMPROB7 FOR MEGEN KONKURRENCE
NR19 ELEVENS KODENUMMER 19
KORT19 KORT NUMMER 19
EKSBRUG VED HVAD EKS. SKAL BRUGES TIL
STUDVALG VALG AF STUDIUM
NR20 ELEVENS KODENUMMER 20
KORT20 KORT NUMMER 20
SEKTOR SAMFUNDSSEKTOR
LIDE KAN LIDE AT GÅ I GYMNASIET
NOKKAM NOK KAMMERATER I SKOLEN
EJUV1 RELIGION
EJUV2 DANSK
EJUV3 ENGELSK
EJUV4 TYSK
EJUV5 FRANSK
EJUV6 RUSSISK
EJUV7 LATIN
EJUV8 GRÆSK
EJUV9 OLDTIDSKUNDSKAB
EJUV10 HISTORIE
EJUV11 SAMFUNDSFAG
EJUV12 GEOGRAFI
EJUV13 BIOLOGI
EJUV14 KEMI
EJUV15 FYSIK
EJUV16 MATEMATIK
EJUV17 LEGEMSØVELSER
EJUV18 MUSIK
EJUV19 FORMNING, KUNSTFORSTÅELSE
FAGPREF1 BEDSTE FAG
FAGPREF2 NÆSTBEDSTE FAG
FAGPREF3 SYNES MINDST OM DETTE FAG
TVAERFAG HAFT TVÆRFAGLIG UNDERVISNING
NR21 ELEVENS KODENUMMER 21
KORT21 KORT NUMMER 21
LIDTVAER KAN LIDE AT ARBEJDE TVÆRFAGLIGT
FAGUDD1 STØRST BETYDNING IFT UDDANNELSE
FAGUDD2 NÆSTSTØRST BETYDNING IFT UDDANNELSE
FAGUDD3 MINDST BETYDNING IFT UDDANNELSE
PERBET1 STØRST PERSONLIG BETYDNING
PERBET2 NÆSTSTØRST PERSONLIG BETYDNING
PERBET3 MINDST PERSONLIG BETYDNING
POLINT1 ØGER DEN POL. INTERESSE MEST
POLINT2 ØGER DEN POL. INTERESSE NÆSTMEST
POLINT3 ØGER DEN POL. INTERESSE MINDST
LERSAMF1 DET MEST SAMF. KRITISKE FAG
LERSAMF2 DET NÆSTMEST SAMF. KRITISKE FAG
LERSAMF3 DET MINDST SAMF. KRITISKE FAG
FORBFAG1 MEST FORBEREDELSE
FORBFAG2 NÆSTMEST FORBEREDELSE
FORBFAG3 MINDST FORBEREDELSE
SIDE SIDE AF DANSKFAGET
TYPPREF1 SYNES BEDST OM AT ARBEJDE MED
TYPPREF2 SYNES NÆSTBEDST OM AT ARBEJDE MED
TYPPREF3 SYNES MINDST OM AT ARBEJDE MED
NR22 ELEVENS KODENUMMER 22
KORT22 KORT NUMMER 22
EJLIDE1 UNDERVISNINGSFORMEN
EJLIDE2 TEKSTERNE
EJLIDE3 LÆREREN
EJLIDE4 PROBLEMERNE UVEDKOMMENDE
EJLIDE5 INGEN UMIDDELBAR TEKSTOPLEVELSE
EJLIDE6 FAGET ER KEDELIGT
EJLIDE7 AFSLAPNINGSFAG
EJLIDE8 FOR SAMFUNDSKRITISK
EJLIDE9 FOR LIDT SAMFUNDSKRITISK
EJLIDE10 INGEN BETYDNING FOR STUDIER - ARBEJDE
NR23 ELEVENS KODENUMMER 23
KORT23 KORT NUMMER 23
KALIDE1 UNDERVISNINGSFORMEN
KALIDE2 TEKSTERNE
KALIDE3 LÆREREN
KALIDE4 PROBLEMERNE VEDKOMMENDE
KALIDE5 UMIDDELBAR TEKSTOPLEVELSE
KALIDE6 SPÆNDENDE
KALIDE7 AFSLAPNINGSFAG
KALIDE8 MULIGT AT DISKUTERE PERS. PROBL.
KALIDE9 SAMFUNDSKRITISK FAG
KALIDE10 IKKE SAMFUNDSKRITISK FAG
KALIDE11 BETYDNING FOR STUDIER - ARBEJDE
KALIDE12 PERSONLIG BETYDNING
KALIDE13 ØGER POLITISK INTERESSE
NR24 ELEVENS KODENUMMER 24
KORT24 KORT NUMMER 24
LIGNER1 LIGNER MEST 1
LIGNER2 LIGNER MEST 2
LIGNER3 LIGNER MEST 3
BOER1 DANSK BURDE LIGNE 1
BOER2 DANSK BURDE LIGNE 2
BOER3 DANSK BURDE LIGNE 3
INDFLYD NOK INDFLYDELSE
ELEVDEM FUNGERER ELEVDEMOKRATIET
DGSGLO ORGANISERET I DGS, GLO
ORGBETYD HAR ELEVORG. BETYDNING
DAINDFLY NOK INDFLYDELSE PÅ DA.UV.
NR25 ELEVENS KODENUMMER 25
KORT25 KORT NUMMER 25
FARSKOLE FARS SKOLEUDDANNELSE
MORSKOLE MORS SKOLEUDDANNELSE
FARVID ER FAR VIDEREUDDANNET
MORVID ER MOR VIDEREUDDANNET
FARERH FARS ERHVERSUDDANNELSE
MORERH MORS ERHVERSUDDANNELSE
FARUORD HAR FAR UNDERORDNEDE
MORUORD HAR MOR UNDERORDNEDE
NR26 ELEVENS KODENUMMER 26
KORT26 KORT NUMMER 26
FARANSAT FARS ANSÆTTELSESFORHOLD
MORANSAT MORS ANSÆTTELSESFORHOLD
FARAEGT FARS ÆGTESKABELIGE STILLING
MORAEGT MORS ÆGTESKABELIGE STILLING
SKOLTAL1 ANTAL SKOLER 1-7. KLASSE
SKOLTAL2 ANTAL SKOLER 8-10. KLASSE
SKOLTAL3 ANTAL GYMNASIER
KLAS10 GÅET I 10. KLASSE
NR27 ELEVENS KODENUMMER 27
KORT27 KORT NUMMER 27
ERHVARB ERHVERVSARBEJDE
NR28 ELEVENS KODENUMMER 28
KORT28 KORT NUMMER 28
SU UNGDOMSYDELSE - SU
TVHVER TV HVERDAG
TVWEEK TV WEEKEND
MUSHVER MUSIK HVERDAG
MUSWEEK MUSIK WEEKEND
AFTKAM AFTENER SAMMEN MED KAMMERATER
KAMBESK1 LÆRLINGE
KAMBESK2 UFAGLÆRTE
KAMBESK3 FAGLÆRTE
KAMBESK4 ARBEJDSLØSE
KAMBESK5 GÅR ISKOLE
ORGTYP1 MED I KLUB EL. ORGANISATION
ORGTYP2 UNGDOMSKLUB
ORGTYP3 AFTENSKOLE
ORGTYP4 SPEJDER
ORGTYP5 POLITISK PARTI
ORGTYP6 SPORTSKLUB
ORGTYP7 GRÆSRODSBEVÆGELSE
ORGTYP8 ANDEN KLUB, ORGANISATION
NR29 ELEVENS KODENUMMER 29
KORT29 KORT NR. 29
TILLID TILLIDSPOST
FREDAKT1 SER FJERNSYN
FREDAKT2 I BIOGRAFEN
FREDAKT3 PÅ DISKOTEK
FREDAKT4 SAMMEN MED VENNER
FREDAKT5 TIL FEST
FREDAKT6 LÆSER
FREDAKT7 LAVER LEKTIER
FREDAKT8 ANDEN AKTIVITET
FREDPER1 FORÆLDRE
FREDPER2 SØSKENDE
FREDPER3 VENNER FRA SKOLEN
FREDPER4 VENNER UDENFOR
FREDPER5 ANDRE
FREDSTD1 HJEMME
FREDSTD2 DISKOTEK
FREDSTD3 UNGDOMSKLUB
FREDSTD4 VÆRTSHUS
FREDSTD5 BIOGRAF
FREDSTD6 HJEMME HOS VENNER
FREDSTD7 ANDETSTEDS
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv