| V1 |
DDA studienummer |
| V2 |
DDA løbenummer |
| V3 |
Løbenummer. |
| V4 |
Land. |
| V5 |
Spm. 1: Er du? |
| V6 |
Spm. 2 Hvor har du taget størstedelen af din: Universitetsuddannelse til læge? |
| V7 |
Spm. 2: Hvor har du taget størstedelen af din: Lægeuddannelse efter universitetet? |
| V8 |
Spm. 3: Har du børn? |
| V9 |
Spm. 3: Har du børn 1. barns fødselsår? |
| V10 |
Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
| V11 |
Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
| V12 |
Spm. 3: Har du børn 2. barns fødselsår? |
| V13 |
Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
| V14 |
Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
| V15 |
Spm. 3: Har du børn 3. barns fødselsår? |
| V16 |
Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
| V17 |
Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
| V18 |
Spm. 4: Bor du sammen med egne børn under 18 år? |
| V19 |
Spm. 5: Bor du sammen med andre voksne? |
| V20 |
Spm. 6: Hvilken erhvervsuddannelse har din ægtefælle/sambo? |
| V21 |
Spm. 7: Hvor lang er din ægtefælle/sambos reelle gennemsnitlige ugentlige arbejdstid? |
| V22 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Husligt arbejde |
| V23 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Vedligeholdelse af hjem, have, bil o.l. |
| V24 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Passe børn |
| V25 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Hente/bringe børn |
| V26 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Udført forskning? |
| V27 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Været studiepolitisk aktiv? |
| V28 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Andet, skriv hvad? |
| V29 |
Spm. 10: Var du pr. 1. maj 1993 (hovedstilling samt barselsorlov fra hovedstilling): |
| V30 |
Spm. 11: Havde du lederansvar (budgetansvar, ansvar for ansættelse af personale o.l) i din hovedstilling? |
| V31 |
Spm. 12: Er din nærmeste overordnede: |
| V32 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Sidder du i møde? |
| V33 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Er du i direkte kontakt med patienter? |
| V34 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på nødvendigt papirarbejde? |
| V35 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på forskning? |
| V36 |
Spm. 14: Hvor mange overarbejdstimer har du haft i din hovedstilling i gennemsnit pr. uge det sidste halve år? |
| V37 |
Spm. 15: Har du vagter fra din bolig/hjemmevagt uden for normal dagtid? |
| V38 |
Spm. 16: Har du vagter fra vagtrum/tilstedevagt uden for normal dagtid? |
| V39 |
Spm. 17: I hvor mange dage har du i alt deltaget i lægefaglige kurser uden for arbejdsstedet inden for de sidste 12 måneder? |
| V40 |
Spm. 18: Har du lønnet bijob? Angiv kun det vigtigste. |
| V41 |
Spm. 18A: Hvad er den vigtigste grund til, at du har et bijob? (kun en ring) |
| V42 |
Spm. 18B: Hvor mange reele arbejdstimer bruger du ialt i gennemsnit PR. UGE på lønnede bijobs? |
| V43 |
Spm. 19: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på forskning? |
| V44 |
Spm. 20: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på læsning af fagstof? |
| V45 |
Spm. 21: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på fagorganisatorisk arbejde? |
| V46 |
Spm. 22: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på deltagelse i møder i faglige foreninger som lægeselskaber o.l.? |
| V47 |
Spm. 23: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på frivilligt arbejde, hvor du bruger dine lægekvalifikationer (fx. socialt arbejde, arbejde for foreninger som gigtsklerose foreninger, Amnesty International o.l)? |
| V48 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? |
| V49 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal gange |
| V50 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal måneder |
| V51 |
Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad? |
| V52 |
Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad? Hvis ja, hvilket årstal |
| V53 |
Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter ? |
| V54 |
Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter? Hvis ja, ca antal |
| V55 |
Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter? |
| V56 |
Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter? Hvis ja, ca antal |
| V57 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering |
| V58 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om en bestemt slutstilling |
| V59 |
Spm 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner |
| V60 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn |
| V61 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området |
| V62 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning |
| V63 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning |
| V64 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder |
| V65 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde |
| V66 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder |
| V67 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
| V68 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering |
| V69 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om bestemt slutstilling |
| V70 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner |
| V71 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn |
| V72 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området |
| V73 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning |
| V74 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning |
| V75 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder |
| V76 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde |
| V77 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder |
| V78 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
| V79 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At blive opfordret til at søge en stilling |
| V80 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) Blevet stillet spørgsmål om antal børn, planlagte familieforøgelser, børnepasning e.l. ved ansættelsesinterview |
| V81 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At andre kvalifikationer end dine formelle kvalifikationer har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job |
| V82 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At dine kontakter har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job |
| V83 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At ansøgere, som var indstillet længere nede på listen end dig, fik stillingen i stedet for dig |
| V84 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være fagligt kompetent |
| V85 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være god til at forske |
| V86 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe |
| V87 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med andre faggrupper |
| V88 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret |
| V89 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende |
| V90 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter |
| V91 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Søge viden om den enkelte patients samlede situation |
| V92 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne balancere arbejdsliv og fritids-/familieliv |
| V93 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden |
| V94 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være en god leder |
| V95 |
Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig? |
| V96 |
Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig? Hvis ja, hvilket speciale, skriv nummer fra liste |
| V97 |
Spm. 29A: Hvad er den vigtigste grund til, at du IKKE har valgt at specialisere dig? |
| V98 |
Spm. 30.a: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for at avancere |
| V99 |
Spm. 30.b: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Kunne ikke opnå det, jeg egentlig ville |
| V100 |
Spm. 30.c: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Tilfældighed |
| V101 |
Spm. 30.d: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Interesse |
| V102 |
Spm. 30.e: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for fast arbejde |
| V103 |
Spm. 30.f: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Jeg var nødt til at vælge, inden det blev for sent |
| V104 |
Spm. 30.g: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Andet, skriv hvad |
| V105 |
Spm. 31: Hvornår besluttede du dig for at påbegynde en specialuddannelse? (årstal) |
| V106 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? |
| V107 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvornår? årstal |
| V108 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvad var da den vigtigste grund til, at du skiftede speciale? |
| V109 |
Spm. 33: Hvor langt er du på nuværende tidspunkt i din specialeuddannelse? |
| V110 |
Spm. 33A: Hvornår fik du første gang en stilling, der var et led i dit formelle specialeuddannelsesforløb? (årstal) |
| V111 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført forskning |
| V112 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført fagorganisatorisk arbejde |
| V113 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Deltaget i lægevidenskabelige møder |
| V114 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Skrevet artikler |
| V115 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Taget stilling i anden del af landet eller udlandet |
| V116 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Andet, hvad |
| V117 |
Spm. 35: Hvilken stilling sigter du mod? (kun en ring) |
| V118 |
Spm. 35A: Hvad er årsagen til, at du ikke sigter mod en bestemt stilling? (kun en ring) |
| V119 |
Spm. 35B: Hvad er den vigtigste grund til, at du ønsker denne stilling? (kun en ring) |
| V120 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være i et job, hvor du kan anvende og udvikle din faglige viden |
| V121 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At der er god overensstemmelse mellem arbejdsliv og familieliv |
| V122 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være leder |
| V123 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) Selv at kunne bestemme i sit arbejde |
| V124 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At have ansvar |
| V125 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Afkald på familie/børn |
| V126 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Brud med partner |
| V127 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Dårligere sociale relationer til kollegaer |
| V128 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet udelukkelse og/eller mobning |
| V129 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet seksuel chikane |
| V130 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
| V131 |
Spm. 38: Hvordan vil du karakterisere dit ambitionsniveau, hvad angår erhvervskarriere i forhold til kollegaer af modsat køn? |
| V132 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent |
| V133 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe |
| V134 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen |
| V135 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret |
| V136 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være en god leder |
| V137 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter |
| V138 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende |
| V139 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden |
| V140 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have været på prestigefyldte afdelinger |
| V141 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have en stor videnskabelig produktion |
| V142 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have gode kontakter |
| V143 |
Spm. 40: Hvilken betydning har køn efter din mening for avancementsmulighederne inden for lægefaget? (kun en ring) |
| V144 |
Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af kvindelige læger |
| V145 |
Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af mandlige læger |
| V146 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler støtte fra overordnede |
| V147 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Lederjobbet er svært at forene med familieliv |
| V148 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder er mindre karriereorienteret end mænd |
| V149 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd har ofte flere kontakter i systemet end kvinder |
| V150 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler selvtillid |
| V151 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd foretrækker mænd |
| V152 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder ønsker ikke at påtage sig lederansvar |
| V153 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd er ofte bedre egnede end kvinder |
| V154 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler kvindelige rollemodeller |
| V155 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder finder ikke lederjob tiltrækkende |
| V156 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder møder større modstand i systemet |
| V157 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder kommer for sent i gang med at erhverve sig de relevante kvalifikationer |
| V158 |
Spm. 43: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? |
| V159 |
Spm. 43A: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis ja, hvilket af følgende forhold er da det vigtigste for dig |
| V160 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Det bliver for meget ansvar |
| V161 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) De formelle krav er ude af trit med jobbets indhold |
| V162 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Lederjob indeholder for få faglige udfordringer |
| V163 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Som lederjob er defineret for øjeblikket appellerer det ikke til mig at være leder |
| V164 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Jeg ønsker ikke at være leder |
| V165 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Man kommer for langt væk fra patienterne |
| V166 |
Spm. 44: Hvordan vurderer du, at dine muligheder er for at få en stilling med mere lederansvar? |
| V167 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Uddelegere arbejdsopgaver og kompetence |
| V168 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne træffe beslutninger |
| V169 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sørge for at få det daglige arbejde afviklet |
| V170 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sikre kvalitet |
| V171 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Stimulere til faglig udvikling |
| V172 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have forståelse for at der er andet i livet end arbejde |
| V173 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen |
| V174 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have øje for at bringe medarbejdere videre i systemet |
| V175 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent |
| V176 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have indsigt i andet end eget speciale |
| V177 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skaffe ressourcer til afdelingen |
| V178 |
Spm. 46: Mener du, at der er forskel på kvinders og mænds måde at være læge på? |
| V179 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Mulighed for at påvirke beslutninger |
| V180 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Deltage i kurser, konferencer o.l. |
| V181 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra ledelsen |
| V182 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra kollegaer |
| V183 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra hjælpepersonale |
| V184 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Optage jounaler og andet papirarbejde |
| V185 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Opgaver, der kan udføres af andre personalegrupper |
| V186 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samtaler med patienter/pårørende |
| V187 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Diagnosticering |
| V188 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Behandling |
| V189 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Intern undervisning |
| V190 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Forskning |
| V191 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Ledelsesopgaver |
| V192 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samarbejde med hjælpepersonale |
| V193 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Sørge for et godt arbejdsklima |
| V194 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Vejledning af mindre erfarne læger |
| V195 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Mulighed for udfordrende og spændende opgaver |
| V196 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Selv at kunne tilrettelægge sit arbejde |
| V197 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have mulighed for at følge tingene til dørs |
| V198 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have ansvar |
| V199 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have direkte kontakt med patienter |
| V200 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Høj indkomst |
| V201 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have indflydelse |
| V202 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt samarbejde med ledelse |
| V203 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Et arbejde, der er til nytte for andre mennesker |
| V204 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Kunne få supervision og vejledning |
| V205 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt fællesskab på arbejdspladsen |
| V206 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Tid/overskud til andet end arbejde |
| V207 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have fast arbejde |
| V208 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At arbejdet ikke er for belastende |
| V209 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mindre vagtbelastning |
| V210 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mændene søger i mindre grad disse job |
| V211 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Sådanne arbejdspladser er mindre konkurrenceprægede |
| V212 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder er mindre optagne af tekniske færdigheder |
| V213 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er større mulighed for et helhedssyn i behandlingen i nogle af disse specialer |
| V214 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder søger i større omfang specialer, hvor omsorg er af betydning |
| V215 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er flere kvindlige rollemodeller i disse specialer |
| V216 |
Spm. 51: Har specialer med høj kvindeandel efter din mening generelt lavere prestige end andre specialer? |
| V217 |
Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? I befolkningen |
| V218 |
Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? Blandt lægerne selv |
| V219 |
Spm. Filtervariabel? |
| Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |