Tabel

Datafil


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

1000

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 Løbenummer.
V4 Land.
V5 Spm. 1: Er du?
V6 Spm. 2 Hvor har du taget størstedelen af din: Universitetsuddannelse til læge?
V7 Spm. 2: Hvor har du taget størstedelen af din: Lægeuddannelse efter universitetet?
V8 Spm. 3: Har du børn?
V9 Spm. 3: Har du børn 1. barns fødselsår?
V10 Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov?
V11 Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder?
V12 Spm. 3: Har du børn 2. barns fødselsår?
V13 Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov?
V14 Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder?
V15 Spm. 3: Har du børn 3. barns fødselsår?
V16 Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov?
V17 Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder?
V18 Spm. 4: Bor du sammen med egne børn under 18 år?
V19 Spm. 5: Bor du sammen med andre voksne?
V20 Spm. 6: Hvilken erhvervsuddannelse har din ægtefælle/sambo?
V21 Spm. 7: Hvor lang er din ægtefælle/sambos reelle gennemsnitlige ugentlige arbejdstid?
V22 Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Husligt arbejde
V23 Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Vedligeholdelse af hjem, have, bil o.l.
V24 Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Passe børn
V25 Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Hente/bringe børn
V26 Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Udført forskning?
V27 Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Været studiepolitisk aktiv?
V28 Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Andet, skriv hvad?
V29 Spm. 10: Var du pr. 1. maj 1993 (hovedstilling samt barselsorlov fra hovedstilling):
V30 Spm. 11: Havde du lederansvar (budgetansvar, ansvar for ansættelse af personale o.l) i din hovedstilling?
V31 Spm. 12: Er din nærmeste overordnede:
V32 Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Sidder du i møde?
V33 Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Er du i direkte kontakt med patienter?
V34 Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på nødvendigt papirarbejde?
V35 Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på forskning?
V36 Spm. 14: Hvor mange overarbejdstimer har du haft i din hovedstilling i gennemsnit pr. uge det sidste halve år?
V37 Spm. 15: Har du vagter fra din bolig/hjemmevagt uden for normal dagtid?
V38 Spm. 16: Har du vagter fra vagtrum/tilstedevagt uden for normal dagtid?
V39 Spm. 17: I hvor mange dage har du i alt deltaget i lægefaglige kurser uden for arbejdsstedet inden for de sidste 12 måneder?
V40 Spm. 18: Har du lønnet bijob? Angiv kun det vigtigste.
V41 Spm. 18A: Hvad er den vigtigste grund til, at du har et bijob? (kun en ring)
V42 Spm. 18B: Hvor mange reele arbejdstimer bruger du ialt i gennemsnit PR. UGE på lønnede bijobs?
V43 Spm. 19: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på forskning?
V44 Spm. 20: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på læsning af fagstof?
V45 Spm. 21: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på fagorganisatorisk arbejde?
V46 Spm. 22: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på deltagelse i møder i faglige foreninger som lægeselskaber o.l.?
V47 Spm. 23: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på frivilligt arbejde, hvor du bruger dine lægekvalifikationer (fx. socialt arbejde, arbejde for foreninger som gigtsklerose foreninger, Amnesty International o.l)?
V48 Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen?
V49 Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal gange
V50 Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal måneder
V51 Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad?
V52 Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad? Hvis ja, hvilket årstal
V53 Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter ?
V54 Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter? Hvis ja, ca antal
V55 Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter?
V56 Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter? Hvis ja, ca antal
V57 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering
V58 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om en bestemt slutstilling
V59 Spm 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner
V60 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn
V61 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området
V62 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning
V63 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning
V64 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder
V65 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde
V66 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder
V67 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad
V68 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering
V69 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om bestemt slutstilling
V70 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner
V71 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn
V72 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området
V73 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning
V74 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning
V75 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder
V76 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde
V77 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder
V78 Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad
V79 Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At blive opfordret til at søge en stilling
V80 Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) Blevet stillet spørgsmål om antal børn, planlagte familieforøgelser, børnepasning e.l. ved ansættelsesinterview
V81 Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At andre kvalifikationer end dine formelle kvalifikationer har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job
V82 Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At dine kontakter har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job
V83 Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At ansøgere, som var indstillet længere nede på listen end dig, fik stillingen i stedet for dig
V84 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være fagligt kompetent
V85 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være god til at forske
V86 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe
V87 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med andre faggrupper
V88 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret
V89 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende
V90 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter
V91 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Søge viden om den enkelte patients samlede situation
V92 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne balancere arbejdsliv og fritids-/familieliv
V93 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden
V94 Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være en god leder
V95 Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig?
V96 Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig? Hvis ja, hvilket speciale, skriv nummer fra liste
V97 Spm. 29A: Hvad er den vigtigste grund til, at du IKKE har valgt at specialisere dig?
V98 Spm. 30.a: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for at avancere
V99 Spm. 30.b: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Kunne ikke opnå det, jeg egentlig ville
V100 Spm. 30.c: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Tilfældighed
V101 Spm. 30.d: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Interesse
V102 Spm. 30.e: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for fast arbejde
V103 Spm. 30.f: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Jeg var nødt til at vælge, inden det blev for sent
V104 Spm. 30.g: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Andet, skriv hvad
V105 Spm. 31: Hvornår besluttede du dig for at påbegynde en specialuddannelse? (årstal)
V106 Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs?
V107 Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvornår? årstal
V108 Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvad var da den vigtigste grund til, at du skiftede speciale?
V109 Spm. 33: Hvor langt er du på nuværende tidspunkt i din specialeuddannelse?
V110 Spm. 33A: Hvornår fik du første gang en stilling, der var et led i dit formelle specialeuddannelsesforløb? (årstal)
V111 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført forskning
V112 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført fagorganisatorisk arbejde
V113 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Deltaget i lægevidenskabelige møder
V114 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Skrevet artikler
V115 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Taget stilling i anden del af landet eller udlandet
V116 Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Andet, hvad
V117 Spm. 35: Hvilken stilling sigter du mod? (kun en ring)
V118 Spm. 35A: Hvad er årsagen til, at du ikke sigter mod en bestemt stilling? (kun en ring)
V119 Spm. 35B: Hvad er den vigtigste grund til, at du ønsker denne stilling? (kun en ring)
V120 Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være i et job, hvor du kan anvende og udvikle din faglige viden
V121 Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At der er god overensstemmelse mellem arbejdsliv og familieliv
V122 Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være leder
V123 Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) Selv at kunne bestemme i sit arbejde
V124 Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At have ansvar
V125 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Afkald på familie/børn
V126 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Brud med partner
V127 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Dårligere sociale relationer til kollegaer
V128 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet udelukkelse og/eller mobning
V129 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet seksuel chikane
V130 Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad
V131 Spm. 38: Hvordan vil du karakterisere dit ambitionsniveau, hvad angår erhvervskarriere i forhold til kollegaer af modsat køn?
V132 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent
V133 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe
V134 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen
V135 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret
V136 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være en god leder
V137 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter
V138 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende
V139 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden
V140 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have været på prestigefyldte afdelinger
V141 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have en stor videnskabelig produktion
V142 Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have gode kontakter
V143 Spm. 40: Hvilken betydning har køn efter din mening for avancementsmulighederne inden for lægefaget? (kun en ring)
V144 Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af kvindelige læger
V145 Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af mandlige læger
V146 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler støtte fra overordnede
V147 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Lederjobbet er svært at forene med familieliv
V148 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder er mindre karriereorienteret end mænd
V149 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd har ofte flere kontakter i systemet end kvinder
V150 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler selvtillid
V151 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd foretrækker mænd
V152 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder ønsker ikke at påtage sig lederansvar
V153 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd er ofte bedre egnede end kvinder
V154 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler kvindelige rollemodeller
V155 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder finder ikke lederjob tiltrækkende
V156 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder møder større modstand i systemet
V157 Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder kommer for sent i gang med at erhverve sig de relevante kvalifikationer
V158 Spm. 43: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu?
V159 Spm. 43A: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis ja, hvilket af følgende forhold er da det vigtigste for dig
V160 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Det bliver for meget ansvar
V161 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) De formelle krav er ude af trit med jobbets indhold
V162 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Lederjob indeholder for få faglige udfordringer
V163 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Som lederjob er defineret for øjeblikket appellerer det ikke til mig at være leder
V164 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Jeg ønsker ikke at være leder
V165 Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Man kommer for langt væk fra patienterne
V166 Spm. 44: Hvordan vurderer du, at dine muligheder er for at få en stilling med mere lederansvar?
V167 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Uddelegere arbejdsopgaver og kompetence
V168 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne træffe beslutninger
V169 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sørge for at få det daglige arbejde afviklet
V170 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sikre kvalitet
V171 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Stimulere til faglig udvikling
V172 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have forståelse for at der er andet i livet end arbejde
V173 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen
V174 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have øje for at bringe medarbejdere videre i systemet
V175 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent
V176 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have indsigt i andet end eget speciale
V177 Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skaffe ressourcer til afdelingen
V178 Spm. 46: Mener du, at der er forskel på kvinders og mænds måde at være læge på?
V179 Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Mulighed for at påvirke beslutninger
V180 Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Deltage i kurser, konferencer o.l.
V181 Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra ledelsen
V182 Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra kollegaer
V183 Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra hjælpepersonale
V184 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Optage jounaler og andet papirarbejde
V185 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Opgaver, der kan udføres af andre personalegrupper
V186 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samtaler med patienter/pårørende
V187 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Diagnosticering
V188 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Behandling
V189 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Intern undervisning
V190 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Forskning
V191 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Ledelsesopgaver
V192 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samarbejde med hjælpepersonale
V193 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Sørge for et godt arbejdsklima
V194 Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Vejledning af mindre erfarne læger
V195 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Mulighed for udfordrende og spændende opgaver
V196 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Selv at kunne tilrettelægge sit arbejde
V197 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have mulighed for at følge tingene til dørs
V198 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have ansvar
V199 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have direkte kontakt med patienter
V200 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Høj indkomst
V201 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have indflydelse
V202 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt samarbejde med ledelse
V203 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Et arbejde, der er til nytte for andre mennesker
V204 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Kunne få supervision og vejledning
V205 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt fællesskab på arbejdspladsen
V206 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Tid/overskud til andet end arbejde
V207 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have fast arbejde
V208 Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At arbejdet ikke er for belastende
V209 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mindre vagtbelastning
V210 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mændene søger i mindre grad disse job
V211 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Sådanne arbejdspladser er mindre konkurrenceprægede
V212 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder er mindre optagne af tekniske færdigheder
V213 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er større mulighed for et helhedssyn i behandlingen i nogle af disse specialer
V214 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder søger i større omfang specialer, hvor omsorg er af betydning
V215 Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er flere kvindlige rollemodeller i disse specialer
V216 Spm. 51: Har specialer med høj kvindeandel efter din mening generelt lavere prestige end andre specialer?
V217 Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? I befolkningen
V218 Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? Blandt lægerne selv
V219 Spm. Filtervariabel?
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv