V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Løbenummer. |
V4 |
Land. |
V5 |
Spm. 1: Er du? |
V6 |
Spm. 2 Hvor har du taget størstedelen af din: Universitetsuddannelse til læge? |
V7 |
Spm. 2: Hvor har du taget størstedelen af din: Lægeuddannelse efter universitetet? |
V8 |
Spm. 3: Har du børn? |
V9 |
Spm. 3: Har du børn 1. barns fødselsår? |
V10 |
Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
V11 |
Spm. 3: Har du børn 1. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
V12 |
Spm. 3: Har du børn 2. barns fødselsår? |
V13 |
Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
V14 |
Spm. 3: Har du børn 2. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
V15 |
Spm. 3: Har du børn 3. barns fødselsår? |
V16 |
Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov? |
V17 |
Spm. 3: Har du børn 3. Havde du barselsorlov/forældreorlov/fædreorlov Antal måneder? |
V18 |
Spm. 4: Bor du sammen med egne børn under 18 år? |
V19 |
Spm. 5: Bor du sammen med andre voksne? |
V20 |
Spm. 6: Hvilken erhvervsuddannelse har din ægtefælle/sambo? |
V21 |
Spm. 7: Hvor lang er din ægtefælle/sambos reelle gennemsnitlige ugentlige arbejdstid? |
V22 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Husligt arbejde |
V23 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Vedligeholdelse af hjem, have, bil o.l. |
V24 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Passe børn |
V25 |
Spm. 8: Hvordan er arbejdsfordelingen imellem dig og andre i din husstand ved følgende opgaver? Angiv hvilken andel DU udfører Hente/bringe børn |
V26 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Udført forskning? |
V27 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Været studiepolitisk aktiv? |
V28 |
Spm. 9: Har du under din studietid på universitet: Andet, skriv hvad? |
V29 |
Spm. 10: Var du pr. 1. maj 1993 (hovedstilling samt barselsorlov fra hovedstilling): |
V30 |
Spm. 11: Havde du lederansvar (budgetansvar, ansvar for ansættelse af personale o.l) i din hovedstilling? |
V31 |
Spm. 12: Er din nærmeste overordnede: |
V32 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Sidder du i møde? |
V33 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Er du i direkte kontakt med patienter? |
V34 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på nødvendigt papirarbejde? |
V35 |
Spm. 13: Hvor mange timer i løbet af en gennemsnitlig arbejdsuge: Bruger du på forskning? |
V36 |
Spm. 14: Hvor mange overarbejdstimer har du haft i din hovedstilling i gennemsnit pr. uge det sidste halve år? |
V37 |
Spm. 15: Har du vagter fra din bolig/hjemmevagt uden for normal dagtid? |
V38 |
Spm. 16: Har du vagter fra vagtrum/tilstedevagt uden for normal dagtid? |
V39 |
Spm. 17: I hvor mange dage har du i alt deltaget i lægefaglige kurser uden for arbejdsstedet inden for de sidste 12 måneder? |
V40 |
Spm. 18: Har du lønnet bijob? Angiv kun det vigtigste. |
V41 |
Spm. 18A: Hvad er den vigtigste grund til, at du har et bijob? (kun en ring) |
V42 |
Spm. 18B: Hvor mange reele arbejdstimer bruger du ialt i gennemsnit PR. UGE på lønnede bijobs? |
V43 |
Spm. 19: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på forskning? |
V44 |
Spm. 20: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på læsning af fagstof? |
V45 |
Spm. 21: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. UGE på fagorganisatorisk arbejde? |
V46 |
Spm. 22: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på deltagelse i møder i faglige foreninger som lægeselskaber o.l.? |
V47 |
Spm. 23: Hvor mange timer af din fritid bruger du i gennemsnit PR. MÅNED på frivilligt arbejde, hvor du bruger dine lægekvalifikationer (fx. socialt arbejde, arbejde for foreninger som gigtsklerose foreninger, Amnesty International o.l)? |
V48 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? |
V49 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal gange |
V50 |
Spm. 24: Har du været arbejdsløs efter din universitetseksamen? Antal måneder |
V51 |
Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad? |
V52 |
Spm. 25: Har du erhvervet Ph. D./licentiatgrad /doktorgrad? Hvis ja, hvilket årstal |
V53 |
Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter ? |
V54 |
Spm. 25: Har du publiceret i skandinaviske tidsskrifter? Hvis ja, ca antal |
V55 |
Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter? |
V56 |
Spm. 25: Har du publiceret i internationale tidsskrifter? Hvis ja, ca antal |
V57 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering |
V58 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om en bestemt slutstilling |
V59 |
Spm 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner |
V60 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn |
V61 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området |
V62 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning |
V63 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning |
V64 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder |
V65 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde |
V66 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder |
V67 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: DE FØRSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
V68 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for meritering |
V69 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om bestemt slutstilling |
V70 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til partner |
V71 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Hensyn til børn |
V72 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Interesse for området |
V73 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Lav vagtbelastning |
V74 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for forskning |
V75 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Tilfældighed/ikke andre muligheder |
V76 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Mulighed for fast arbejde |
V77 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Ønske om at prøve forskellige områder |
V78 |
Spm. 26: Hvor vigtige har følgende forhold været for dig i forbindelse med jobsøgning: GENNEM DE SIDSTE 5 ÅR efter universitetseksamen? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
V79 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At blive opfordret til at søge en stilling |
V80 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) Blevet stillet spørgsmål om antal børn, planlagte familieforøgelser, børnepasning e.l. ved ansættelsesinterview |
V81 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At andre kvalifikationer end dine formelle kvalifikationer har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job |
V82 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At dine kontakter har spillet en væsentlig rolle for, at du fik et ansøgt job |
V83 |
Spm. 27: Har du oplevet noget af følgende? (en ring i hver linie) At ansøgere, som var indstillet længere nede på listen end dig, fik stillingen i stedet for dig |
V84 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være fagligt kompetent |
V85 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være god til at forske |
V86 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe |
V87 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med andre faggrupper |
V88 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret |
V89 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende |
V90 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter |
V91 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Søge viden om den enkelte patients samlede situation |
V92 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Kunne balancere arbejdsliv og fritids-/familieliv |
V93 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden |
V94 |
Spm. 28: Hvor vigtige er nedenstående kvalifikationer for det, du forstår ved en god læge? (en ring i hver linie) Være en god leder |
V95 |
Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig? |
V96 |
Spm. 29: Har du på nuværende tidspunkt valgt at specialisere dig? Hvis ja, hvilket speciale, skriv nummer fra liste |
V97 |
Spm. 29A: Hvad er den vigtigste grund til, at du IKKE har valgt at specialisere dig? |
V98 |
Spm. 30.a: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for at avancere |
V99 |
Spm. 30.b: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Kunne ikke opnå det, jeg egentlig ville |
V100 |
Spm. 30.c: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Tilfældighed |
V101 |
Spm. 30.d: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Interesse |
V102 |
Spm. 30.e: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Mulighed for fast arbejde |
V103 |
Spm. 30.f: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Jeg var nødt til at vælge, inden det blev for sent |
V104 |
Spm. 30.g: Hvor vigtige har følgende grunde været for, at du har valgt dette speciale? (Prioriter de 7 muligheder med tallene fra 1 til 7, hvor 1 er den vigtigste grund, og 7 den mindst vigtige) Andet, skriv hvad |
V105 |
Spm. 31: Hvornår besluttede du dig for at påbegynde en specialuddannelse? (årstal) |
V106 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? |
V107 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvornår? årstal |
V108 |
Spm. 32: Har du skiftet speciale undervejs? hvad var da den vigtigste grund til, at du skiftede speciale? |
V109 |
Spm. 33: Hvor langt er du på nuværende tidspunkt i din specialeuddannelse? |
V110 |
Spm. 33A: Hvornår fik du første gang en stilling, der var et led i dit formelle specialeuddannelsesforløb? (årstal) |
V111 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført forskning |
V112 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Udført fagorganisatorisk arbejde |
V113 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Deltaget i lægevidenskabelige møder |
V114 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Skrevet artikler |
V115 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Taget stilling i anden del af landet eller udlandet |
V116 |
Spm. 34: Har du gjort noget for at blive bedre stillet ved ansøgning til stillinger, der er et led i dit specialeuddannelsesførløb? Andet, hvad |
V117 |
Spm. 35: Hvilken stilling sigter du mod? (kun en ring) |
V118 |
Spm. 35A: Hvad er årsagen til, at du ikke sigter mod en bestemt stilling? (kun en ring) |
V119 |
Spm. 35B: Hvad er den vigtigste grund til, at du ønsker denne stilling? (kun en ring) |
V120 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være i et job, hvor du kan anvende og udvikle din faglige viden |
V121 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At der er god overensstemmelse mellem arbejdsliv og familieliv |
V122 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At være leder |
V123 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) Selv at kunne bestemme i sit arbejde |
V124 |
Spm. 36: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved en tilfredsstillende karriere? (en ring i hver linie) At have ansvar |
V125 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Afkald på familie/børn |
V126 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Brud med partner |
V127 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Dårligere sociale relationer til kollegaer |
V128 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet udelukkelse og/eller mobning |
V129 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Oplevet seksuel chikane |
V130 |
Spm. 37: Synes du, at det har haft personlige omkostninger for dig at gennemføre det karriereforløb, du har valgt, på grund af følgende forhold? (en ring i hver linie) Andet, skriv hvad |
V131 |
Spm. 38: Hvordan vil du karakterisere dit ambitionsniveau, hvad angår erhvervskarriere i forhold til kollegaer af modsat køn? |
V132 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent |
V133 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne samarbejde med egen faggruppe |
V134 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen |
V135 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være resultatorienteret |
V136 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være en god leder |
V137 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skabe en god kontakt til patienter |
V138 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være pligtopfyldende |
V139 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Være loyal over for lægestanden |
V140 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have været på prestigefyldte afdelinger |
V141 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have en stor videnskabelig produktion |
V142 |
Spm. 39: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at kunne avancere inden for lægefaget? (en ring i hver linie) Have gode kontakter |
V143 |
Spm. 40: Hvilken betydning har køn efter din mening for avancementsmulighederne inden for lægefaget? (kun en ring) |
V144 |
Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af kvindelige læger |
V145 |
Spm. 41: I hvilket omfang mener du, flirt anvendes for at forbedre avancementsmulighederne? Af mandlige læger |
V146 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler støtte fra overordnede |
V147 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Lederjobbet er svært at forene med familieliv |
V148 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder er mindre karriereorienteret end mænd |
V149 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd har ofte flere kontakter i systemet end kvinder |
V150 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler selvtillid |
V151 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd foretrækker mænd |
V152 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder ønsker ikke at påtage sig lederansvar |
V153 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Mænd er ofte bedre egnede end kvinder |
V154 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder mangler kvindelige rollemodeller |
V155 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder finder ikke lederjob tiltrækkende |
V156 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder møder større modstand i systemet |
V157 |
Spm. 42: Der er kun få kvinder i ledende stillinger i lægefaget. Hvor vigtige tror du, at følgende forhold er som forklaringer på dette? (en ring i hver linie) Kvinder kommer for sent i gang med at erhverve sig de relevante kvalifikationer |
V158 |
Spm. 43: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? |
V159 |
Spm. 43A: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis ja, hvilket af følgende forhold er da det vigtigste for dig |
V160 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Det bliver for meget ansvar |
V161 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) De formelle krav er ude af trit med jobbets indhold |
V162 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Lederjob indeholder for få faglige udfordringer |
V163 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Som lederjob er defineret for øjeblikket appellerer det ikke til mig at være leder |
V164 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Jeg ønsker ikke at være leder |
V165 |
Spm. 43B: Kunne du tænke dig at søge en stilling med mere lederansvar, end den du har nu? Hvis nej, er nogle af følgende årsager da aktuelle for dig (en ring i hver linie) Man kommer for langt væk fra patienterne |
V166 |
Spm. 44: Hvordan vurderer du, at dine muligheder er for at få en stilling med mere lederansvar? |
V167 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Uddelegere arbejdsopgaver og kompetence |
V168 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne træffe beslutninger |
V169 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sørge for at få det daglige arbejde afviklet |
V170 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Sikre kvalitet |
V171 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Stimulere til faglig udvikling |
V172 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have forståelse for at der er andet i livet end arbejde |
V173 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Deltage i det daglige sociale liv på arbejdspladsen |
V174 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have øje for at bringe medarbejdere videre i systemet |
V175 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Være faglig kompetent |
V176 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Have indsigt i andet end eget speciale |
V177 |
Spm. 45: Hvor vigtige vurderer du, at nedenstående kvalifikationer er for at være en god leder i lægefaget? (en ring i hver linie) Kunne skaffe ressourcer til afdelingen |
V178 |
Spm. 46: Mener du, at der er forskel på kvinders og mænds måde at være læge på? |
V179 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Mulighed for at påvirke beslutninger |
V180 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Deltage i kurser, konferencer o.l. |
V181 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra ledelsen |
V182 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra kollegaer |
V183 |
Spm. 47: Synes du, at kvindelige og mandlige læger behandles ens på din arbejdsplads med hensyn til? (en ring i hver linie) Støtte fra hjælpepersonale |
V184 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Optage jounaler og andet papirarbejde |
V185 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Opgaver, der kan udføres af andre personalegrupper |
V186 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samtaler med patienter/pårørende |
V187 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Diagnosticering |
V188 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Behandling |
V189 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Intern undervisning |
V190 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Forskning |
V191 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Ledelsesopgaver |
V192 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Samarbejde med hjælpepersonale |
V193 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Sørge for et godt arbejdsklima |
V194 |
Spm. 48: Hvordan er fordelingen af følgende arbejdsopgaver mellem kvindelige og mandlige læger på din arbejdsplads? (en ring i hver linie) Vejledning af mindre erfarne læger |
V195 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Mulighed for udfordrende og spændende opgaver |
V196 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Selv at kunne tilrettelægge sit arbejde |
V197 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have mulighed for at følge tingene til dørs |
V198 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have ansvar |
V199 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have direkte kontakt med patienter |
V200 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Høj indkomst |
V201 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have indflydelse |
V202 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt samarbejde med ledelse |
V203 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Et arbejde, der er til nytte for andre mennesker |
V204 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Kunne få supervision og vejledning |
V205 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Godt fællesskab på arbejdspladsen |
V206 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) Tid/overskud til andet end arbejde |
V207 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At have fast arbejde |
V208 |
Spm. 49: Hvor vigtige er nedenstående forhold for det, du forstår ved at have et godt arbejde? (en ring i hver linie) At arbejdet ikke er for belastende |
V209 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mindre vagtbelastning |
V210 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Mændene søger i mindre grad disse job |
V211 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Sådanne arbejdspladser er mindre konkurrenceprægede |
V212 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder er mindre optagne af tekniske færdigheder |
V213 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er større mulighed for et helhedssyn i behandlingen i nogle af disse specialer |
V214 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Kvinder søger i større omfang specialer, hvor omsorg er af betydning |
V215 |
Spm. 50: Fordelingen af kvinder og mænd i de lægelige specialer er ikke ligelig. Hvor vigtige tror du følgende forhold er som forklaring på, at nogle specialer har en høj kvindeandel? Der er flere kvindlige rollemodeller i disse specialer |
V216 |
Spm. 51: Har specialer med høj kvindeandel efter din mening generelt lavere prestige end andre specialer? |
V217 |
Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? I befolkningen |
V218 |
Spm. 52: Tror du, at det vil få betydning for lægefagets anseelse i fremtiden, at andelen af kvinder i faget er stigende? Blandt lægerne selv |
V219 |
Spm. Filtervariabel? |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |