Tabel

Datasæt


Beskrivelse ?

Hovedtabel

Størrelse (Antal rækker) ?

5665

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V1 DDA studienummer
V2 DDA løbenummer
V3 Undersøgelsesnummer
V4 Skematype
V5 Spm. 2: Er du
V6 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? a. Mor
V7 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? b. Anden kvindelig værge (fx. stedmor eller plejemor)
V8 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? c. Far
V9 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? d. Anden mandlig værge (fx stedfar eller plejefar)
V10 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? e. Broder (brødre) (inklusive stedbrødre)
V11 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? f. Søster (søstre) (inklusive stedsøstre)
V12 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? g. Bedsteforældre
V13 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? h. Andre
V14 Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? i. Bor alene
V15 Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? a. Ældre end dig
V16 Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? b. Yngre end dig
V17 Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? c. Samme alder som dig
V18 Spm. 5: Hvad er din mors beskæftigelse for øjeblikket?
V19 Spm. 6: Hvad er din fars beskæftigelse for øjeblikket?
V20 Spm. 7. Hvad er din mors hovedbeskæftigelse (fx skolelærer, sygeplejerske, salgschef)? Skriv venligst jobbets navn:
V21 Spm. 8: Hvad beskæftiger din mor sig med på arbejde (fx underviser skoleelever, passer syge, leder et hold sælgere)? Beskriv venligst det arbejde, hun udfører eller udførte
V22 Spm. 9. Hvad er din fars hovedbeskæftigelse (fx skolelærer, tømrer, salgschef)? Skriv venligst jobbets navn:
V23 Spm. 10: Hvad beskæftiger din far sig med på arbejde (fx underviser skoleelever, bygger huse, leder et hold sælgere)? Beskriv venligst det arbejde, han udfører eller udførte
V24 Spm. 11: Hvilken skoleuddannelse har din mor?
V25 Spm. 12: Hvilken skoleuddannelse har din far?
V26 Spm. 13: Hvilken erhvervsuddannelse har din mor?
V27 Spm. 14: Hvilken erhvervsuddannelse har din far?
V28 Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? a. du
V29 Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? b. mor
V30 Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? c. far
V31 Spm. 16: Hvilket sprog taler du det meste af tiden hjemme?
V32 Spm. 16: Hvilket sprog taler du det meste af tiden hjemme? Andet, skriv hvilket:
V33 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år a. været i biografen?
V34 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år b. besøgt et museum eller kunstgalleri?
V35 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år c. været til rock/popkoncert?
V36 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år d. været til opera, ballet eller klassisk koncert?
V37 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år e. været i teatret?
V38 Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år f. overværet sportsbegivenheder?
V39 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre a. diskuterer politiske eller sociale emner med dig?
V40 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre b. diskuterer bøger, film eller fjernsynsprogrammer med dig?
V41 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre c. lytter til klassisk musik sammen med dig?
V42 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre d. diskuterer, hvordan det går dig i skolen?
V43 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre e. sidder og spiser et hovedmåltid med dig?
V44 Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre f. bruger tid til at tale med dig?
V45 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? a. Din mor
V46 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? b. Din far
V47 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? c. Dine brødre og søstre
V48 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? d. Bedsteforældre
V49 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? e. Andre slægtninge
V50 Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? f. Dine forældres venner
V51 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? a. En opvaskemaskine
V52 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? b. Et værelse, der er dit eget
V53 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? c. Computerprogram til uddannelse
V54 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? d. Forbindelse til Internettet
V55 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? e. En ordbog
V56 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? f. Et stille sted til at læse/studere
V57 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? g. Et skrivebord til at læse/studere ved
V58 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? h. Lærebøger (fx i medicin)
V59 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? i. Klassisk litteratur (fx Shakespeare, Kierkegaard)
V60 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? j. Digtsamlinger
V61 Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? k. Kunstværker (fx maleri)
V62 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? a. Telefon
V63 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? b. Fjernsyn
V64 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? c. Lommeregner
V65 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? d. Computer
V66 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? e. Musikinstrumenter (fx klaver, violin)
V67 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? f. Bil
V68 Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? g. Badeværelse
V69 Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? a. Udvidede kurser
V70 Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? b. Specialundervisning i dansk
V71 Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? c. Specialundervisning i andre fag
V72 Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? d. Træning i studieteknik
V73 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med?
V74 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? 1. eller 2. skoleperiode på en erhvervsuddannelse (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type:
V75 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Erhvervsuddannelse med praktikplads (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type:
V76 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Erhvervsuddannelse med værkstedsundervisning (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type:
V77 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden erhvervsuddannelse (fx social- og sundhedshjælper) Skriv hvilken type:
V78 Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden uddannelse (fx etats- eller bankuddannelse) Skriv hvilken type:
V79 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? a. Læreren må vente i lang tid, før eleverne falder til ro
V80 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? b. Læreren forventer, at eleverne er flittige
V81 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? c. Læreren fortæller eleverne, at de burde klare sig bedre
V82 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? d. Læreren kan ikke lide, hvis eleverne sløser med opgaverne
V83 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? e. Læreren viser interesse for hver enkelt elevs indlæring
V84 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? f. Læreren giver eleverne mulighed for at udtrykke deres mening
V85 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? g. Læreren hjælper eleverne med deres arbejde
V86 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? h. Læreren bliver ved med at undevise, indtil eleverne forstår
V87 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? i. Læreren gør en masse for at hjælpe eleverne
V88 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? j. Læreren hjælper eleverne med indlæringen
V89 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? k. Læreren checker elevernes hjemmearbejde
V90 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? i. Eleverne arbejder ikke godt
V91 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? m. Eleverne hører ikke efter, hvad læreren siger
V92 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? n. Eleverne begynder først at arbejde længe efter, timen er startet
V93 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? o. Eleverne skal lære en masse
V94 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? p. Der er støj og uro
V95 Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? q. I begyndelsen af timen går der mere end 5 minutter med ikke at lave noget
V96 Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: a. almene fag (dansk, regning, fysik, engelsk mv.)? Skriv antallet af timer
V97 Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: a. almene fag (dansk, regning, fysik, engelsk mv.)? Gælder dette antal timer for skoleåret som helhed?
V98 Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: b. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer? Skriv antallet af timer
V99 Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: b. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer? Gælder dette antal timer for skoleåret som helhed?
V100 Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i a. dansktimerne?
V101 Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i b. matematiktimerne?
V102 Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i c. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer?
V103 Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du a. været fraværende?
V104 Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du b. pjækket?
V105 Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du c. mødt for sent i skole?
V106 Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? a. Eleverne kommer godt ud af det med lærerne
V107 Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? b. De fleste lærere er interesseret i elevernes trivsel
V108 Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? c. De fleste af mine lærere lytter virkelig til, hvad jeg vil sige
V109 Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? d. Hvis jeg har brug for ekstra hjælp, får jeg den også fra mine lærere
V110 Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? e. De fleste af mine lærere behandler mig godt
V111 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor a. jeg føler mig udenfor (eller holdes udenfor)
V112 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor b. jeg let får venner
V113 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor c. jeg føler, jeg hører til
V114 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor d. jeg tit føler ubehag, og at jeg ikke hører til
V115 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor e. andre elever virker, som om de kan lide mig
V116 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor f. jeg tit føler mig ensom
V117 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor g. jeg ikke har lyst til at komme
V118 Spm. 29: Min skole er et sted, hvor h. jeg tit keder mig
V119 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig a. Jeg gør mit hjemmearbejde færdigt til tiden
V120 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig b. Jeg laver hjemmearbejde, mens jeg ser tv
V121 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig c. Mine lærere giver karakter for mit hjemmearbejde
V122 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig d. Jeg gør mit hjemmearbejde færdigt i løbet af skoledagen
V123 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig e. Mine lærere giver mig nyttige kommentarer til mit hjemmmearbejde
V124 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig f. Jeg får spændende hjemmearbejde for
V125 Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig g. Mit hjemmearbejde indgår i mine karakterer
V126 Spm. 31: Hvor meget tid bruger du i gennemsnit pr. uge på hjemmearbejde og lektielæsning?
V127 Spm. 32: Hvor meget tid bruger du dagligt på at læse for din egen fornøjelse?
V128 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? a. Jeg læser kun, hvis jeg er nødt til det
V129 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? b. Læsning er en af mine yndlingsinteresser
V130 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? c. Jeg kan godt lide at diskutere bøger med andre mennesker
V131 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? d. Jeg har problemer med at komme igennem en bog
V132 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? e. Jeg bliver glad, hvis jeg får en bog forærende
V133 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? f. Jeg synes, det er tidsspilde at læse
V134 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? g. Jeg kan godt lide at gå i en boghandel eller på biblioteket
V135 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? h. Jeg læser kun for at få oplysninger, jeg har brug for
V136 Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? i. Jeg kan ikke sidde stille og læse i mere end nogle få minutter ad gangen
V137 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? a. Blade (tidsskrifter/ugeblade)
V138 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? b. Magasiner eller tegneserier
V139 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? c. Skønlitteratur (romaner og noveller)
V140 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? d. Faglitteratur
V141 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? e. E-mails og Web-sider
V142 Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? f. Aviser
V143 Spm. 35: Hvor mange bøger har I/du derhjemme?
V144 Spm. 36: Hvor tit låner du bøger på et offentligt bibliotek eller skolebibliotek for din egen fornøjelse?
V145 Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? a. Skolebiblioteket
V146 Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? b. Computer
V147 Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? c. Lommeregner
V148 Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? d. Internettet
V149 Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? e. Fysik- og kemilokalet
V150 Spm. 38: Hvilken slags arbejde regner du med at have, når du er omkring 30?
V151 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? a. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at huske alt det, der evt. vil blive gennemgået
V152 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? b. Jeg er sikker på, at jeg kan forstå det vanskeligste stof, der bliver præsenteret i en tekst
V153 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? c. Når jeg skal lære noget, starter jeg med at finde ud af, hvad præcis det er, jeg har behov for at lære
V154 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? d. Hvis jeg sætter mig for at lære noget meget svært, så kan jeg også lære det
V155 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? e. Når jeg skal lære noget, husker jeg så meget udenad som muligt
V156 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? f. Jeg lærer noget for at forøge mine jobmuligheder
V157 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? g. Når det gælder om at lære, kan jeg virkeligt arbejde hårdt
V158 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? h. Jeg er overbevist om, at jeg kan forstå det mest indviklede stof, læreren præsenterer
V159 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? i. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at relatere nyt stof til ting, jeg har lært i andre fag
V160 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? j. Når jeg skal lære noget, husker jeg alt det nye stof udenad, så jeg kan recitere det
V161 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? k. Hvis jeg beslutter mig for ikke at få dårlige karakterer, så kan jeg også gennemføre det
V162 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? l. Når jeg skal lære noget, bliver jeg ved med at læse, selv om stoffet er svært
V163 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? m. Når jeg skal lære noget, tvinger jeg mig selv til at checke, om jeg kan huske, hvad jeg har lært
V164 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? n. Jeg lærer noget for at sikre min fremtid rent økonomisk
V165 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? o. Når jeg skal lære noget, øver jeg mig ved at repetere stoffet for mig selv igen og igen
V166 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? p. Hvis jeg beslutter mig for ikke at få nogen fejl, så kan jeg også gennemføre det
V167 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? q. Når jeg skal lære noget, undersøger jeg hvordan informationen kan være nyttig i den virkelige verden
V168 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? r. Jeg er overbevist om, at jeg kan klare mig glimrende i opgaver og ved prøver
V169 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? s. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at finde ud af, hvilke begreber jeg endnu ikke har forstået helt
V170 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? t. Når jeg skal lære noget, gør jeg mit bedste for at opnå den viden og de færdigheder, der undervises i
V171 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? u. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at forstå stoffet bedre ved at relatere det til ting, jeg allerede kender
V172 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? v. Jeg lærer noget for at få et godt job
V173 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? w. Når jeg skal lære noget sikrer jeg mig, at jeg husker de vigtigste ting
V174 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? x. Hvis jeg ønsker at lære noget godt, så kan jeg også
V175 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? y. Når jeg skal lære noget, finder jeg ud af, hvordan stoffet passer sammen med det, jeg allerede har lært
V176 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? z. Jeg er sikker på, at jeg kan mestre de færdigheder, der bliver undervist i
V177 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? æ. Når jeg læser, og der er noget jeg ikke forstår, søger jeg efter yderligere information til at belyse det
V178 Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? ø. Når jeg skal lære noget, anstrenger jeg mig til det yderste
V179 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn a. Jeg bliver nogle gange fuldstændig opslugt af at lave matematik
V180 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn b. Jeg kan lide at arbejde sammen med andre elever
V181 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn c. Jeg lærer tingene hurtigt i de fleste skolefag
V182 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn d. Jeg kan godt lide at prøve at blive bedre end andre elever
V183 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn e. Jeg er håbløs i dansktimerne
V184 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn f. Jeg vil ikke give afkald på at læse, da det er sjovt
V185 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn g. Jeg er god til de fleste skolefag
V186 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn h. Jeg lærer mest, når jeg arbejder sammen med andre elever
V187 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn i. Jeg lærer tingene hurtigt i dansk
V188 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn j. Jeg vil ikke give afkald på matematik, da jeg finder det sjovt
V189 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn k. Forsøg på at blive bedre end andre får mig til at arbejde godt
V190 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn l. Jeg får gode karakterer i matematik
V191 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn m. Jeg læser i min fritid
V192 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn n. Jeg klarer mig bedst, når jeg arbejder sammen med andre elever
V193 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn o. Matematik er et af mine bedste fag
V194 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn p. Jeg vil gerne være den bedste til noget
V195 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn q. Jeg bliver nogle gange fuldstændig opslugt af at læse
V196 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn r. Jeg har altid klaret mig godt i matematik
V197 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn s. Jeg kan godt lide at hjælpe andre til at klare sig godt i en gruppe
V198 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn t. Jeg klarer mig godt i prøverne i de fleste fag
V199 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn u. Matematik er vigtigt for mig personligt
V200 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn v. Det er nyttigt at inddrage alles ideer, når der arbejdes på et projekt
V201 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn w. Jeg får gode karakterer i dansk
V202 Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn x. Jeg lærer hurtigere, hvis jeg prøver på at klare mig bedre end de andre
V203 Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? a. Hjemme
V204 Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? b. I skolen
V205 Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? c. På dit bibliotek
V206 Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? d. Andre steder
V207 Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at a. bruge en computer?
V208 Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at b. bruge computeren til at skrive stil?
V209 Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at c. deltage i en test på computeren?
V210 Spm. B3: Hvis du sammenligner dig med andre 16-årige, hvordan vil du så vurdere dine evner til at bruge en computer?
V211 Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? a. Hjemme
V212 Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? b. I skolen
V213 Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? c. På dit bibliotek
V214 Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? d. Andre steder
V215 Spm. B5: Hvor ofte bruger du: a. Internettet
V216 Spm. B5: Hvor ofte bruger du: b. en computer til eletronisk kommunikation (fx e-mail eller chat rooms)?
V217 Spm. B5: Hvor ofte bruger du: c. en computer til at hjælpe dig med skolearbejdet?
V218 Spm. B5: Hvor ofte bruger du: d. en computer til programmering?
V219 Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? a. Spil
V220 Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? b. Tekstbehandling (fx Word eller WordPerfect)
V221 Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? c. Regneark (fx Lotus 1 2 3 eller Microsoft Excel)
V222 Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? d. Tegne- eller grafikprogrammer
V223 Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? e. Undervisningssoftware
V224 Spm. B7: Er det meget vigtigt for dig at arbejde med en computer?
V225 Spm. B8: Er det rigtig sjovt at spille eller arbejde på computeren?
V226 Spm. B9: Bruger du en computer, fordi det interesserer dig meget?
V227 Spm. B10: Glemmer du tiden, når du arbejder med computeren?
V228 Skolenummer
V229 SFIs undersøgelsesnummer
V230 Skematype
V231 Spm. 1: Har du gået i 10. klasse?
V232 Spm. 2: Hvor gik du i skole i 10. klasse?
V233 Spm. 2: Hvor gik du i skole i 10. klasse? Hvis anden skole. skriv her:
V234 Spm. 3: Hvad gjorde du lige efter 9. eller 10. klasse?
V235 Spm. 4: Er du på noget tidspunkt startet på en uddannelse efter 9./10. klasse?
V236 Spm. 5: Hvor godt overblik havde du over de uddannelser, som kunne komme på tale?
V237 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: a. Du var skoletræt
V238 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: b. Du havde brug for at tjene penge
V239 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: c. Dine positive erfaringer fra erhvervspraktik
V240 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: d. Dine faglige interesser
V241 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: e. Dine fritidsinteresser
V242 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: f. Dine fremtidige beskæftigelsesmuligheder
V243 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: g. Dit ønske om i fremtiden at få et arbejde med høj status
V244 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: h. Dit ønske om i fremtiden at få en høj indkomst
V245 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: i. Dit ønske om i fremtiden at få et godt arbejdsmiljø
V246 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: j. Dit ønske om en uddannelse med ry for et godt socialt miljø
V247 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: k. Dine klassekammeraters valg
V248 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: l. Dine venners valg
V249 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: m. Dine forældres rådgivning
V250 Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: n. Dine læreres rådgivning
V251 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) a. Teknik og/eller håndværk
V252 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) b. Praktisk/fysisk arbejde
V253 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) c. Kommunikation (radio, tv, video)
V254 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) d. Omsorgsarbejde
V255 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) e. Undervisning
V256 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) f. Politik
V257 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) g. Sport og idræt
V258 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) h. Teater, foto, maleri, skulptur
V259 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) i. Mode, design, brugskunst
V260 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) j. Natur og miljø (dyr og planter)
V261 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) k. Handel og penge
V262 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) l. EDB
V263 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) m. Andet
V264 Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) m. Andet, skriv:
V265 Spm. 8: Hvilken slags arbejde regner du med at have, når du er omkring 30? Skriv navnet på jobbet:
V266 Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: a. Uddannet butiksmedhjælper
V267 Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: b. Elektriker
V268 Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: c. Ufaglært i industrien
V269 Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: d. Edb-programmør
V270 Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: e. Tandlæge
V271 Spm. 10: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job?
V272 Spm. 11: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job?
V273 Spm. 12: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job?
V274 Spm. 13: Hvad er din nuværende hovedbeskæftigelse?
V275 Spm. 14: Hvad synes du om dit arbejde/din skole/din uddannelse for tiden?
V276 Spm. 15: Hvordan føler du, at du klarer dig på dit arbejde/ i skolen/i uddannelsen?
V277 Spm. 15: Hvordan føler du, at du klarer dig på dit arbejde/ i skolen/i uddannelsen?
V278 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med?
V279 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Alment gymnasium og HF
V280 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Handelsskole
V281 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Teknisk skole eller landbrugsskole
V282 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Social og sundhedsskole
V283 Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden uddannelse, gå til spm. 19 (V288) (Efter folkeskolen, fx EGU (Erhvervs Grunduddannelse))
V284 Spm. 17: Hvilken retning drejer det sig om? (på erhvervsuddannelsen) Skriv:
V285 Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Navn:
V286 Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Uddannelsesinstitution:
V287 Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Varighed (normeret tid): år:
V288 Spm. 19: Har du arbejde ved siden af uddannelsen?
V289 Spm. 20: Hvor mange timer om ugen arbejder du? (hvis det varierer, så angiv et gennemsnit) Angiv ugentligt timetal:
V290 Spm. 21: Oplever du. at arbejdet går ud over din indsats på uddannelsen?
V291 Spm. 22: Har du i løbet af det seneste år på uddannelsen talt med skolens (studie)vejleder?
V292 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? a. Dit valg af (valg)fag på igangværende uddannelse
V293 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? b. Dit valg af (videregående)uddannelse
V294 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? c. Din ansøgning om optagelse på en (videregående) uddannelse
V295 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? d. Dine planer om at skifte skole eller uddannelse
V296 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? e. Dine planer/overvejelser om at afbryde uddannelsen
V297 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? f. Dine faglige problemer (med at gennemføre uddannelsen)
V298 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? g. Din trivsel på skolen
V299 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? h. Dine problemer med at have en anden baggrund end dansk
V300 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? i. Dine boligforhold
V301 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? j. Din økonomi
V302 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? k. Din sundhed og sygdom (alkohol, stoffer)
V303 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? l. Dine personlige problemer
V304 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? m. Andet
V305 Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? Hvis andet, skriv hvad:
V306 Spm. 24: Fik du den hjælp, du havde brug for?
V307 Spm. 25: Har du nogensinde afbrudt eller alvorligt overvejet at afbryde en uddannelse, du var begyndt på?
V308 Spm. 26: Hvilken uddannelse afbrød du/overvejede du alvorligt at afbryde? Skriv uddannelsens navn:
V309 Spm. 27: Hvor meget talte du med vejlederen på skolen/studiet om dine overvejelser om at afbryde uddannelsen?
V310 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. a. Du fik ikke nok personlig tilbagemelding fra dine lærere
V311 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. b. Der blev stillet for store krav til dig mht. lektier og individuelle opgaver
V312 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. c. Du havde problemer med at finde en praktikplads
V313 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. d. Du følte dig udenfor på skolen
V314 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. e. Du synes ikke, du lærte nok/udviklede dig
V315 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. f. Der var for lidt praktisk indhold i uddannelsen
V316 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. g. Der var for meget teori i uddannelsen
V317 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. h. Du havde mistet interessen for uddannelsen
V318 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. i. Du fandt ud af, hvilken anden uddannelse, du ville i gang med
V319 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. j. Du havde økonomiske problemer
V320 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. k. Du havde boligproblemer
V321 Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. l. Du havde andre private problemer
V322 Spm. 29: Har du nogensinde afsluttet en uddannelse, du var begyndt på efter 9./10. klasse?
V323 Spm. 30: Hvilken uddannelse? Uddannelsens navn:
V324 Spm. 30: Hvilken uddannelse? Skoletype/uddannelsesinstitution:
V325 Spm. 30: Hvilken uddannelse? Varighed (normeret tid) i år:
V326 Spm. 30: Hvilken uddannelse? Varighed (normeret tid) i måneder:
V327 Spm. 31: Har du for tiden planer om at starte på en (ny) uddannelse?
V328 Spm. 32. Hvilken uddannelse vil du gerne starte på? (din 1. prioritet) Angiv uddannelsen:
V329 Spm. 32. Hvilken uddannelse vil du gerne starte på? (din 1. prioritet) Angiv uddannelsen:
V330 Spm. 33: Hvor foregår uddannelsen? (din 1. prioritet) Angiv skoletype/uddannelsessted:
V331 Spm. 33: Hvor foregår uddannelsen? (din 1. prioritet) Angiv skoletype/uddannelsessted:
V332 Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: a. - en uddannelse, der på forhånd er nøje planlagt
V333 Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: b - en uddannelse, du selv kan sammensætte på tværs af eksisterende faggrænser
V334 Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: c. - en uddannelse, hvor man lærer ved at arbejde praktisk med tingene
V335 Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: d. - en uddannelse, der udvikler din evne og lyst til at arbejde sammen med andre mennesker
V336 Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? a. Videnskab og industri skal nok finde de nødvendige løsninger på verdens miljøproblemer
V337 Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? b. De globale miljøproblemer er nu så store, at det ikke rækker med tekniske løsninger. Der skal en holdningsændring til
V338 Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? c. Verden er så indviklet, at almindelige mennesker ikke kan gennemskue tingene. Vi må støtte os til eksperterne
V339 Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? d. Man skal lytte til sig selv. De såkaldte eksperter er ingen hjælp til
V340 Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? a. Du ved i dag, hvilken branche eller arbejdsfelt du vil virke indenfor. Og der vil du formentlig blive
V341 Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? b. Du vil ikke låses fast i en bestemt type af job. Du vil have mulighed for at skifte mellem forskellige områder
V342 Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? c. Noget af det vigtigste i dit arbejdsliv vil være at gøre karriere (stige i graderne)
V343 Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? d. Hvis du vil have dit drømmejob, må du specialisere dig. Jo før jo bedre
V344 Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? a. Det der først og fremmest vil give dit liv mening, er dit arbejde
V345 Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? b. For dig vil familie og fritid komme i første række; så må arbejdet tilpasse sig
V346 Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? c. Din omgangskreds vil nok i høj grad bestå af mennesker, du har truffet via dit arbejde
V347 Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? d. Du synes, at man ikke skal blande sit arbejde sammen med sin fritid og familie
V348 Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: a. Uden for sportens verden bør konkurrence mellem mennesker begrænses mest muligt
V349 Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: b. Uden konkurrence ville samfundet gå i stå
V350 Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: c. Den der udviser initiativ, belønnes for lidt i dagens samfund
V351 Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: d. Fremskridt er kun godt, hvis det kommer alle til gode
V352 Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: a. Du kunne godt tænke dig at flytte til udlandet - og blive der
V353 Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: b. Du vil gerne - i nogle år - ud og opleve verden uden for Danmark; men du vil hjem igen
V354 Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: c. Dine venner skal have nogenlunde samme baggrund socialt og kulturelt - som du selv har
V355 Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: d. Den, du engang skal giftes med, skal have samme religion som du selv
V356 Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: a. Når mennesker får problemer, har de som regel selv været ude om det. De må klare sig selv
V357 Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: b. Social tryghed for almindelige mennesker opnås bedst ved at stå sammen
V358 Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: c. Hvis en ven eller en i din familie får alvorlige problemer, vil du træde til med hjælp og støtte - uanset hvor dumt den pågældende har båret sig ad
V359 Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: d. Samfundet har altid et medansvar for at løse menneskers problemer
V360 Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) a. Du er forventningsfuld
V361 Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) b. Du tror sagtens, at du kan klare det
V362 Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) c. Du frygter, at du ikke kan leve op til dine egne eller andres forventninger
V363 Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) d. Du er nysgerrig
V364 Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) e. Du føler dig frustreret
V365 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: a. - haft hovedpine
V366 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: b. - haft mavepine
V367 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: c. - haft ondt i ryggen
V368 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: d. - været ked af det
V369 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: e. - været irriteret eller i dårligt humør
V370 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: f. - været nervøs
V371 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: g. - haft svært ved at falde i søvn
V372 Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: h. - lidt af svimmelhed
V373 Spm. 43: Har du en kæreste (mand/kone)?
V374 Spm. 44: Hvor mange nære venner har du for tiden?
V375 Spm. 45: Hvor tit er du sammen med dine nære venner i fritiden efter skoletid/arbejdstid?
V376 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; a. Dyrker sport/motion
V377 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; b. Synger selv/spiller selv musik
V378 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; c. Går i byen/til fester
V379 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; d. Går i biografen/til koncerter
V380 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; e. Er sammen med kammerater/venner
V381 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; f. Laver håndarbejde/roder med teknik (knallert/bil/radio)
V382 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; g. Læser aviser/bøger
V383 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; h. Læser blade/tegneserier
V384 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; i. Bruger computer (Internet)
V385 Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; j. Ser video/DVD (ikke almindeligt TV)
V386 Spm. 47: På en dag, hvor du ser TV, hvor lang tid plejer du så at bruge? (i gennemsnit) Antal: timer
V387 Spm. 47: På en dag, hvor du ser TV, hvor lang tid plejer du så at bruge? (i gennemsnit) Antal: minutter
V388 Spm. 48: Hvor tit sker det, at du a. - diskuterer politiske eller sociale emner?
V389 Spm. 48: Hvor tit sker det, at du b. - diskuterer bøger, film eller fjernsynsprogrammer?
V390 Spm. 48: Hvor tit sker det, at du c. - lytter til klassisk musik?
V391 Spm. 49: Hvor mange bøger har du selv derhjemme?
V392 Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? a. Du ville aldrig stifte gæld for at få en uddannelse
V393 Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? b. At optage lån i den sidste tid for at gøre en uddannelse færdig, anser du for helt i orden
V394 Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? c. Du finder det i orden at noget af studiestøtten til dig gives som lån
V395 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) a. Sætte alle 400.nken/købe obligationer/aktier
V396 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) b. Sætte en del af pengene i banken
V397 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) c. Købe varige forbrugsgoder (stereoanlæg, fjernsyn, bil mv.)
V398 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) d. Anskaffe en (ny) bolig
V399 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) e. Rejse
V400 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) f. Sætte penge af til uddannelse
V401 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) g. Andet
V402 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) Hvis andet, skriv hvad: 1.
V403 Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) Hvis andet, skriv hvad: 2.
V404 Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? a. For dig kan uddannelse økonomisk godt betale sig i det lange løb
V405 Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? b. Dine chancer for at få et arbejde øges, hvis du tager en uddannelse
V406 Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? c. En lang uddannelse medfører risiko for, at du får en uoverskuelig stor studiegæld
V407 Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) a. Indtægt fra erhvervsarbejde
V408 Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) b. Stipendier (fx SU)
V409 Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) c. Støtte fra forældre
V410 Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) d. Anden indtægt
V411 Spm. 54: Bor du hjemme (hos dine forældre) eller bor du ude?
V412 Spm. 54: Bor du hjemme (hos dine forældre) eller bor du ude? Hvis andet, skriv hvad:
V413 Spm. 55: Hvor meget betaler du i husleje eller for at bo hjemme?
V414 Spm. 55: Hvor meget betaler du i husleje eller for at bo hjemme? Månedlig husleje: Kr.:
V415 Spm. 56: Har du eller dine forældre sparet op til din uddannelse?
V416 Spm. 56: Har du eller dine forældre sparet op til din uddannelse? Angiv den opsparede sum: Kr.:
V417 Spm. 57: Har du under nogen del af din uddannelse taget lån for at dække dine leveudgifter?
V418 Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Staten (SU)
V419 Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Banker
V420 Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Forældre
V421 Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Andre
V422 Tak for din hjælp
V423 Fødselsår
V424 Køn
V425 Resultatkode 2004
V426 Dato for interview
V427 Måned for interview
V428 Året for interview
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv