V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Undersøgelsesnummer |
V4 |
Skematype |
V5 |
Spm. 2: Er du |
V6 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? a. Mor |
V7 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? b. Anden kvindelig værge (fx. stedmor eller plejemor) |
V8 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? c. Far |
V9 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? d. Anden mandlig værge (fx stedfar eller plejefar) |
V10 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? e. Broder (brødre) (inklusive stedbrødre) |
V11 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? f. Søster (søstre) (inklusive stedsøstre) |
V12 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? g. Bedsteforældre |
V13 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? h. Andre |
V14 |
Spm. 3: Hvem bor du sammen med det meste af tiden? i. Bor alene |
V15 |
Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? a. Ældre end dig |
V16 |
Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? b. Yngre end dig |
V17 |
Spm. 4: Hvor mange brødre og søstre har du (inklusive sted/halvbrødre og sted/halvsøstre)? c. Samme alder som dig |
V18 |
Spm. 5: Hvad er din mors beskæftigelse for øjeblikket? |
V19 |
Spm. 6: Hvad er din fars beskæftigelse for øjeblikket? |
V20 |
Spm. 7. Hvad er din mors hovedbeskæftigelse (fx skolelærer, sygeplejerske, salgschef)? Skriv venligst jobbets navn: |
V21 |
Spm. 8: Hvad beskæftiger din mor sig med på arbejde (fx underviser skoleelever, passer syge, leder et hold sælgere)? Beskriv venligst det arbejde, hun udfører eller udførte |
V22 |
Spm. 9. Hvad er din fars hovedbeskæftigelse (fx skolelærer, tømrer, salgschef)? Skriv venligst jobbets navn: |
V23 |
Spm. 10: Hvad beskæftiger din far sig med på arbejde (fx underviser skoleelever, bygger huse, leder et hold sælgere)? Beskriv venligst det arbejde, han udfører eller udførte |
V24 |
Spm. 11: Hvilken skoleuddannelse har din mor? |
V25 |
Spm. 12: Hvilken skoleuddannelse har din far? |
V26 |
Spm. 13: Hvilken erhvervsuddannelse har din mor? |
V27 |
Spm. 14: Hvilken erhvervsuddannelse har din far? |
V28 |
Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? a. du |
V29 |
Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? b. mor |
V30 |
Spm. 15: Hvor blev du født? Hvor blev dine forældre født? c. far |
V31 |
Spm. 16: Hvilket sprog taler du det meste af tiden hjemme? |
V32 |
Spm. 16: Hvilket sprog taler du det meste af tiden hjemme? Andet, skriv hvilket: |
V33 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år a. været i biografen? |
V34 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år b. besøgt et museum eller kunstgalleri? |
V35 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år c. været til rock/popkoncert? |
V36 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år d. været til opera, ballet eller klassisk koncert? |
V37 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år e. været i teatret? |
V38 |
Spm. 17: Hvor tit har du gennem det sidste år f. overværet sportsbegivenheder? |
V39 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre a. diskuterer politiske eller sociale emner med dig? |
V40 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre b. diskuterer bøger, film eller fjernsynsprogrammer med dig? |
V41 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre c. lytter til klassisk musik sammen med dig? |
V42 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre d. diskuterer, hvordan det går dig i skolen? |
V43 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre e. sidder og spiser et hovedmåltid med dig? |
V44 |
Spm. 18: Hvor tit sker det, at dine forældre f. bruger tid til at tale med dig? |
V45 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? a. Din mor |
V46 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? b. Din far |
V47 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? c. Dine brødre og søstre |
V48 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? d. Bedsteforældre |
V49 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? e. Andre slægtninge |
V50 |
Spm. 19: Hvor tit hjælper følgende personer dig med dit skolearbejde? f. Dine forældres venner |
V51 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? a. En opvaskemaskine |
V52 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? b. Et værelse, der er dit eget |
V53 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? c. Computerprogram til uddannelse |
V54 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? d. Forbindelse til Internettet |
V55 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? e. En ordbog |
V56 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? f. Et stille sted til at læse/studere |
V57 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? g. Et skrivebord til at læse/studere ved |
V58 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? h. Lærebøger (fx i medicin) |
V59 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? i. Klassisk litteratur (fx Shakespeare, Kierkegaard) |
V60 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? j. Digtsamlinger |
V61 |
Spm. 20: Har I/du følgende derhjemme? k. Kunstværker (fx maleri) |
V62 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? a. Telefon |
V63 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? b. Fjernsyn |
V64 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? c. Lommeregner |
V65 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? d. Computer |
V66 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? e. Musikinstrumenter (fx klaver, violin) |
V67 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? f. Bil |
V68 |
Spm. 21: Hvor mange af følgende ting har I/du derhjemme? g. Badeværelse |
V69 |
Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? a. Udvidede kurser |
V70 |
Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? b. Specialundervisning i dansk |
V71 |
Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? c. Specialundervisning i andre fag |
V72 |
Spm. 22: Har du de sidste tre år i folkeskolen deltaget i nogle af følgende tilbud om specialundervisning for at forbedre dine resultater? d. Træning i studieteknik |
V73 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? |
V74 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? 1. eller 2. skoleperiode på en erhvervsuddannelse (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type: |
V75 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Erhvervsuddannelse med praktikplads (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type: |
V76 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Erhvervsuddannelse med værkstedsundervisning (fx på handelsskole, teknisk skole eller landbrugsskole) Skriv hvilken type: |
V77 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden erhvervsuddannelse (fx social- og sundhedshjælper) Skriv hvilken type: |
V78 |
Spm. 23: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden uddannelse (fx etats- eller bankuddannelse) Skriv hvilken type: |
V79 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? a. Læreren må vente i lang tid, før eleverne falder til ro |
V80 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? b. Læreren forventer, at eleverne er flittige |
V81 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? c. Læreren fortæller eleverne, at de burde klare sig bedre |
V82 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? d. Læreren kan ikke lide, hvis eleverne sløser med opgaverne |
V83 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? e. Læreren viser interesse for hver enkelt elevs indlæring |
V84 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? f. Læreren giver eleverne mulighed for at udtrykke deres mening |
V85 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? g. Læreren hjælper eleverne med deres arbejde |
V86 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? h. Læreren bliver ved med at undevise, indtil eleverne forstår |
V87 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? i. Læreren gør en masse for at hjælpe eleverne |
V88 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? j. Læreren hjælper eleverne med indlæringen |
V89 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? k. Læreren checker elevernes hjemmearbejde |
V90 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? i. Eleverne arbejder ikke godt |
V91 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? m. Eleverne hører ikke efter, hvad læreren siger |
V92 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? n. Eleverne begynder først at arbejde længe efter, timen er startet |
V93 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? o. Eleverne skal lære en masse |
V94 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? p. Der er støj og uro |
V95 |
Spm. 24: Hvor tit sker følgende i undervisningstimerne i de almene fag (fx dansk og regning)? q. I begyndelsen af timen går der mere end 5 minutter med ikke at lave noget |
V96 |
Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: a. almene fag (dansk, regning, fysik, engelsk mv.)? Skriv antallet af timer |
V97 |
Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: a. almene fag (dansk, regning, fysik, engelsk mv.)? Gælder dette antal timer for skoleåret som helhed? |
V98 |
Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: b. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer? Skriv antallet af timer |
V99 |
Spm. 25: Hvor mange undervisningstimer havde du i den seneste hele undervisningsuge i: b. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer? Gælder dette antal timer for skoleåret som helhed? |
V100 |
Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i a. dansktimerne? |
V101 |
Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i b. matematiktimerne? |
V102 |
Spm. 26: Hvor mange elever er der i gennemsnit i c. erhvervsfaglige fag, herunder værkstedstimer? |
V103 |
Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du a. været fraværende? |
V104 |
Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du b. pjækket? |
V105 |
Spm. 27: I de foregående fire skoleuger, hvor mange gange har du c. mødt for sent i skole? |
V106 |
Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? a. Eleverne kommer godt ud af det med lærerne |
V107 |
Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? b. De fleste lærere er interesseret i elevernes trivsel |
V108 |
Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? c. De fleste af mine lærere lytter virkelig til, hvad jeg vil sige |
V109 |
Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? d. Hvis jeg har brug for ekstra hjælp, får jeg den også fra mine lærere |
V110 |
Spm. 28: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om lærerne på din skole? e. De fleste af mine lærere behandler mig godt |
V111 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor a. jeg føler mig udenfor (eller holdes udenfor) |
V112 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor b. jeg let får venner |
V113 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor c. jeg føler, jeg hører til |
V114 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor d. jeg tit føler ubehag, og at jeg ikke hører til |
V115 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor e. andre elever virker, som om de kan lide mig |
V116 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor f. jeg tit føler mig ensom |
V117 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor g. jeg ikke har lyst til at komme |
V118 |
Spm. 29: Min skole er et sted, hvor h. jeg tit keder mig |
V119 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig a. Jeg gør mit hjemmearbejde færdigt til tiden |
V120 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig b. Jeg laver hjemmearbejde, mens jeg ser tv |
V121 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig c. Mine lærere giver karakter for mit hjemmearbejde |
V122 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig d. Jeg gør mit hjemmearbejde færdigt i løbet af skoledagen |
V123 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig e. Mine lærere giver mig nyttige kommentarer til mit hjemmmearbejde |
V124 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig f. Jeg får spændende hjemmearbejde for |
V125 |
Spm. 30: Angiv hvor tit følgende passer på dig g. Mit hjemmearbejde indgår i mine karakterer |
V126 |
Spm. 31: Hvor meget tid bruger du i gennemsnit pr. uge på hjemmearbejde og lektielæsning? |
V127 |
Spm. 32: Hvor meget tid bruger du dagligt på at læse for din egen fornøjelse? |
V128 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? a. Jeg læser kun, hvis jeg er nødt til det |
V129 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? b. Læsning er en af mine yndlingsinteresser |
V130 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? c. Jeg kan godt lide at diskutere bøger med andre mennesker |
V131 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? d. Jeg har problemer med at komme igennem en bog |
V132 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? e. Jeg bliver glad, hvis jeg får en bog forærende |
V133 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? f. Jeg synes, det er tidsspilde at læse |
V134 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? g. Jeg kan godt lide at gå i en boghandel eller på biblioteket |
V135 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? h. Jeg læser kun for at få oplysninger, jeg har brug for |
V136 |
Spm. 33: Hvor uenig eller enig er du i følgende udsagn om læsning? i. Jeg kan ikke sidde stille og læse i mere end nogle få minutter ad gangen |
V137 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? a. Blade (tidsskrifter/ugeblade) |
V138 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? b. Magasiner eller tegneserier |
V139 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? c. Skønlitteratur (romaner og noveller) |
V140 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? d. Faglitteratur |
V141 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? e. E-mails og Web-sider |
V142 |
Spm. 34: Hvor tit læser du følgende, fordi du har lyst til det? f. Aviser |
V143 |
Spm. 35: Hvor mange bøger har I/du derhjemme? |
V144 |
Spm. 36: Hvor tit låner du bøger på et offentligt bibliotek eller skolebibliotek for din egen fornøjelse? |
V145 |
Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? a. Skolebiblioteket |
V146 |
Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? b. Computer |
V147 |
Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? c. Lommeregner |
V148 |
Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? d. Internettet |
V149 |
Spm. 27: Hvor tit bruger du følgende på din skole? e. Fysik- og kemilokalet |
V150 |
Spm. 38: Hvilken slags arbejde regner du med at have, når du er omkring 30? |
V151 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? a. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at huske alt det, der evt. vil blive gennemgået |
V152 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? b. Jeg er sikker på, at jeg kan forstå det vanskeligste stof, der bliver præsenteret i en tekst |
V153 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? c. Når jeg skal lære noget, starter jeg med at finde ud af, hvad præcis det er, jeg har behov for at lære |
V154 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? d. Hvis jeg sætter mig for at lære noget meget svært, så kan jeg også lære det |
V155 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? e. Når jeg skal lære noget, husker jeg så meget udenad som muligt |
V156 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? f. Jeg lærer noget for at forøge mine jobmuligheder |
V157 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? g. Når det gælder om at lære, kan jeg virkeligt arbejde hårdt |
V158 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? h. Jeg er overbevist om, at jeg kan forstå det mest indviklede stof, læreren præsenterer |
V159 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? i. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at relatere nyt stof til ting, jeg har lært i andre fag |
V160 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? j. Når jeg skal lære noget, husker jeg alt det nye stof udenad, så jeg kan recitere det |
V161 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? k. Hvis jeg beslutter mig for ikke at få dårlige karakterer, så kan jeg også gennemføre det |
V162 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? l. Når jeg skal lære noget, bliver jeg ved med at læse, selv om stoffet er svært |
V163 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? m. Når jeg skal lære noget, tvinger jeg mig selv til at checke, om jeg kan huske, hvad jeg har lært |
V164 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? n. Jeg lærer noget for at sikre min fremtid rent økonomisk |
V165 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? o. Når jeg skal lære noget, øver jeg mig ved at repetere stoffet for mig selv igen og igen |
V166 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? p. Hvis jeg beslutter mig for ikke at få nogen fejl, så kan jeg også gennemføre det |
V167 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? q. Når jeg skal lære noget, undersøger jeg hvordan informationen kan være nyttig i den virkelige verden |
V168 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? r. Jeg er overbevist om, at jeg kan klare mig glimrende i opgaver og ved prøver |
V169 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? s. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at finde ud af, hvilke begreber jeg endnu ikke har forstået helt |
V170 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? t. Når jeg skal lære noget, gør jeg mit bedste for at opnå den viden og de færdigheder, der undervises i |
V171 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? u. Når jeg skal lære noget, prøver jeg at forstå stoffet bedre ved at relatere det til ting, jeg allerede kender |
V172 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? v. Jeg lærer noget for at få et godt job |
V173 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? w. Når jeg skal lære noget sikrer jeg mig, at jeg husker de vigtigste ting |
V174 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? x. Hvis jeg ønsker at lære noget godt, så kan jeg også |
V175 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? y. Når jeg skal lære noget, finder jeg ud af, hvordan stoffet passer sammen med det, jeg allerede har lært |
V176 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? z. Jeg er sikker på, at jeg kan mestre de færdigheder, der bliver undervist i |
V177 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? æ. Når jeg læser, og der er noget jeg ikke forstår, søger jeg efter yderligere information til at belyse det |
V178 |
Spm. A1: Hvor ofte passer disse ting på dig? ø. Når jeg skal lære noget, anstrenger jeg mig til det yderste |
V179 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn a. Jeg bliver nogle gange fuldstændig opslugt af at lave matematik |
V180 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn b. Jeg kan lide at arbejde sammen med andre elever |
V181 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn c. Jeg lærer tingene hurtigt i de fleste skolefag |
V182 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn d. Jeg kan godt lide at prøve at blive bedre end andre elever |
V183 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn e. Jeg er håbløs i dansktimerne |
V184 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn f. Jeg vil ikke give afkald på at læse, da det er sjovt |
V185 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn g. Jeg er god til de fleste skolefag |
V186 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn h. Jeg lærer mest, når jeg arbejder sammen med andre elever |
V187 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn i. Jeg lærer tingene hurtigt i dansk |
V188 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn j. Jeg vil ikke give afkald på matematik, da jeg finder det sjovt |
V189 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn k. Forsøg på at blive bedre end andre får mig til at arbejde godt |
V190 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn l. Jeg får gode karakterer i matematik |
V191 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn m. Jeg læser i min fritid |
V192 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn n. Jeg klarer mig bedst, når jeg arbejder sammen med andre elever |
V193 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn o. Matematik er et af mine bedste fag |
V194 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn p. Jeg vil gerne være den bedste til noget |
V195 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn q. Jeg bliver nogle gange fuldstændig opslugt af at læse |
V196 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn r. Jeg har altid klaret mig godt i matematik |
V197 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn s. Jeg kan godt lide at hjælpe andre til at klare sig godt i en gruppe |
V198 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn t. Jeg klarer mig godt i prøverne i de fleste fag |
V199 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn u. Matematik er vigtigt for mig personligt |
V200 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn v. Det er nyttigt at inddrage alles ideer, når der arbejdes på et projekt |
V201 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn w. Jeg får gode karakterer i dansk |
V202 |
Spm. A2: Hvor meget er du uenig eller enig med hvert af følgende udsagn x. Jeg lærer hurtigere, hvis jeg prøver på at klare mig bedre end de andre |
V203 |
Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? a. Hjemme |
V204 |
Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? b. I skolen |
V205 |
Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? c. På dit bibliotek |
V206 |
Spm. B1: Hvor ofte har du en computer til rådighed på følgende steder? d. Andre steder |
V207 |
Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at a. bruge en computer? |
V208 |
Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at b. bruge computeren til at skrive stil? |
V209 |
Spm. B2: Hvor fortrolig er du med at c. deltage i en test på computeren? |
V210 |
Spm. B3: Hvis du sammenligner dig med andre 16-årige, hvordan vil du så vurdere dine evner til at bruge en computer? |
V211 |
Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? a. Hjemme |
V212 |
Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? b. I skolen |
V213 |
Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? c. På dit bibliotek |
V214 |
Spm. B4: Hvor ofte bruger du en computer? d. Andre steder |
V215 |
Spm. B5: Hvor ofte bruger du: a. Internettet |
V216 |
Spm. B5: Hvor ofte bruger du: b. en computer til eletronisk kommunikation (fx e-mail eller chat rooms)? |
V217 |
Spm. B5: Hvor ofte bruger du: c. en computer til at hjælpe dig med skolearbejdet? |
V218 |
Spm. B5: Hvor ofte bruger du: d. en computer til programmering? |
V219 |
Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? a. Spil |
V220 |
Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? b. Tekstbehandling (fx Word eller WordPerfect) |
V221 |
Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? c. Regneark (fx Lotus 1 2 3 eller Microsoft Excel) |
V222 |
Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? d. Tegne- eller grafikprogrammer |
V223 |
Spm. B6: Hvor ofte bruger du det følgende computer software? e. Undervisningssoftware |
V224 |
Spm. B7: Er det meget vigtigt for dig at arbejde med en computer? |
V225 |
Spm. B8: Er det rigtig sjovt at spille eller arbejde på computeren? |
V226 |
Spm. B9: Bruger du en computer, fordi det interesserer dig meget? |
V227 |
Spm. B10: Glemmer du tiden, når du arbejder med computeren? |
V228 |
Skolenummer |
V229 |
SFIs undersøgelsesnummer |
V230 |
Skematype |
V231 |
Spm. 1: Har du gået i 10. klasse? |
V232 |
Spm. 2: Hvor gik du i skole i 10. klasse? |
V233 |
Spm. 2: Hvor gik du i skole i 10. klasse? Hvis anden skole. skriv her: |
V234 |
Spm. 3: Hvad gjorde du lige efter 9. eller 10. klasse? |
V235 |
Spm. 4: Er du på noget tidspunkt startet på en uddannelse efter 9./10. klasse? |
V236 |
Spm. 5: Hvor godt overblik havde du over de uddannelser, som kunne komme på tale? |
V237 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: a. Du var skoletræt |
V238 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: b. Du havde brug for at tjene penge |
V239 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: c. Dine positive erfaringer fra erhvervspraktik |
V240 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: d. Dine faglige interesser |
V241 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: e. Dine fritidsinteresser |
V242 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: f. Dine fremtidige beskæftigelsesmuligheder |
V243 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: g. Dit ønske om i fremtiden at få et arbejde med høj status |
V244 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: h. Dit ønske om i fremtiden at få en høj indkomst |
V245 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: i. Dit ønske om i fremtiden at få et godt arbejdsmiljø |
V246 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: j. Dit ønske om en uddannelse med ry for et godt socialt miljø |
V247 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: k. Dine klassekammeraters valg |
V248 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: l. Dine venners valg |
V249 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: m. Dine forældres rådgivning |
V250 |
Spm. 6: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad der havde betydning for din beslutning om, hvad du skulle lave lige efter 9. eller 10. klasse. (Du kan svare på en skala fra 1 til 5 - hvor 1 er Ingen betydning, og 5 er særdeles stor betydning). - Hvor stor betydning havde følgende: n. Dine læreres rådgivning |
V251 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) a. Teknik og/eller håndværk |
V252 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) b. Praktisk/fysisk arbejde |
V253 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) c. Kommunikation (radio, tv, video) |
V254 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) d. Omsorgsarbejde |
V255 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) e. Undervisning |
V256 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) f. Politik |
V257 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) g. Sport og idræt |
V258 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) h. Teater, foto, maleri, skulptur |
V259 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) i. Mode, design, brugskunst |
V260 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) j. Natur og miljø (dyr og planter) |
V261 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) k. Handel og penge |
V262 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) l. EDB |
V263 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) m. Andet |
V264 |
Spm. 7: Her kommer nogle spørgsmål om, hvad du gerne vil arbejde med i dit arbejdsliv. - Hvor stor vægt lægger du på at arbejde med følgende? (på en skala fra 1 til 5) m. Andet, skriv: |
V265 |
Spm. 8: Hvilken slags arbejde regner du med at have, når du er omkring 30? Skriv navnet på jobbet: |
V266 |
Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: a. Uddannet butiksmedhjælper |
V267 |
Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: b. Elektriker |
V268 |
Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: c. Ufaglært i industrien |
V269 |
Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: d. Edb-programmør |
V270 |
Spm. 9: Hvad tror du, en 40-årig tjener om måneden (før skat), hvis hun/han er: e. Tandlæge |
V271 |
Spm. 10: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job? |
V272 |
Spm. 11: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job? |
V273 |
Spm. 12: Hvilken af disse tre egenskaber anser du for vigtigst ved et job? |
V274 |
Spm. 13: Hvad er din nuværende hovedbeskæftigelse? |
V275 |
Spm. 14: Hvad synes du om dit arbejde/din skole/din uddannelse for tiden? |
V276 |
Spm. 15: Hvordan føler du, at du klarer dig på dit arbejde/ i skolen/i uddannelsen? |
V277 |
Spm. 15: Hvordan føler du, at du klarer dig på dit arbejde/ i skolen/i uddannelsen? |
V278 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? |
V279 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Alment gymnasium og HF |
V280 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Handelsskole |
V281 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Teknisk skole eller landbrugsskole |
V282 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Social og sundhedsskole |
V283 |
Spm. 16: Hvilken uddannelse er du i gang med? Anden uddannelse, gå til spm. 19 (V288) (Efter folkeskolen, fx EGU (Erhvervs Grunduddannelse)) |
V284 |
Spm. 17: Hvilken retning drejer det sig om? (på erhvervsuddannelsen) Skriv: |
V285 |
Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Navn: |
V286 |
Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Uddannelsesinstitution: |
V287 |
Spm. 18: Angiv den videregående uddannelses-: Varighed (normeret tid): år: |
V288 |
Spm. 19: Har du arbejde ved siden af uddannelsen? |
V289 |
Spm. 20: Hvor mange timer om ugen arbejder du? (hvis det varierer, så angiv et gennemsnit) Angiv ugentligt timetal: |
V290 |
Spm. 21: Oplever du. at arbejdet går ud over din indsats på uddannelsen? |
V291 |
Spm. 22: Har du i løbet af det seneste år på uddannelsen talt med skolens (studie)vejleder? |
V292 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? a. Dit valg af (valg)fag på igangværende uddannelse |
V293 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? b. Dit valg af (videregående)uddannelse |
V294 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? c. Din ansøgning om optagelse på en (videregående) uddannelse |
V295 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? d. Dine planer om at skifte skole eller uddannelse |
V296 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? e. Dine planer/overvejelser om at afbryde uddannelsen |
V297 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? f. Dine faglige problemer (med at gennemføre uddannelsen) |
V298 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? g. Din trivsel på skolen |
V299 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? h. Dine problemer med at have en anden baggrund end dansk |
V300 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? i. Dine boligforhold |
V301 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? j. Din økonomi |
V302 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? k. Din sundhed og sygdom (alkohol, stoffer) |
V303 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? l. Dine personlige problemer |
V304 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? m. Andet |
V305 |
Spm. 23: Hvad talte du med skolens vejleder om? Hvis andet, skriv hvad: |
V306 |
Spm. 24: Fik du den hjælp, du havde brug for? |
V307 |
Spm. 25: Har du nogensinde afbrudt eller alvorligt overvejet at afbryde en uddannelse, du var begyndt på? |
V308 |
Spm. 26: Hvilken uddannelse afbrød du/overvejede du alvorligt at afbryde? Skriv uddannelsens navn: |
V309 |
Spm. 27: Hvor meget talte du med vejlederen på skolen/studiet om dine overvejelser om at afbryde uddannelsen? |
V310 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. a. Du fik ikke nok personlig tilbagemelding fra dine lærere |
V311 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. b. Der blev stillet for store krav til dig mht. lektier og individuelle opgaver |
V312 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. c. Du havde problemer med at finde en praktikplads |
V313 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. d. Du følte dig udenfor på skolen |
V314 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. e. Du synes ikke, du lærte nok/udviklede dig |
V315 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. f. Der var for lidt praktisk indhold i uddannelsen |
V316 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. g. Der var for meget teori i uddannelsen |
V317 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. h. Du havde mistet interessen for uddannelsen |
V318 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. i. Du fandt ud af, hvilken anden uddannelse, du ville i gang med |
V319 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. j. Du havde økonomiske problemer |
V320 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. k. Du havde boligproblemer |
V321 |
Spm. 28: Hvor stor betydning havde følgende for dine overvejelser/beslutning om at afbryde uddannelsen? - På en skala fra 1 til 5. l. Du havde andre private problemer |
V322 |
Spm. 29: Har du nogensinde afsluttet en uddannelse, du var begyndt på efter 9./10. klasse? |
V323 |
Spm. 30: Hvilken uddannelse? Uddannelsens navn: |
V324 |
Spm. 30: Hvilken uddannelse? Skoletype/uddannelsesinstitution: |
V325 |
Spm. 30: Hvilken uddannelse? Varighed (normeret tid) i år: |
V326 |
Spm. 30: Hvilken uddannelse? Varighed (normeret tid) i måneder: |
V327 |
Spm. 31: Har du for tiden planer om at starte på en (ny) uddannelse? |
V328 |
Spm. 32. Hvilken uddannelse vil du gerne starte på? (din 1. prioritet) Angiv uddannelsen: |
V329 |
Spm. 32. Hvilken uddannelse vil du gerne starte på? (din 1. prioritet) Angiv uddannelsen: |
V330 |
Spm. 33: Hvor foregår uddannelsen? (din 1. prioritet) Angiv skoletype/uddannelsessted: |
V331 |
Spm. 33: Hvor foregår uddannelsen? (din 1. prioritet) Angiv skoletype/uddannelsessted: |
V332 |
Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: a. - en uddannelse, der på forhånd er nøje planlagt |
V333 |
Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: b - en uddannelse, du selv kan sammensætte på tværs af eksisterende faggrænser |
V334 |
Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: c. - en uddannelse, hvor man lærer ved at arbejde praktisk med tingene |
V335 |
Spm. 34: Hvordan synes du en god uddannelse skal være? - Hvor enig er du i følgende? Du foretrækker: d. - en uddannelse, der udvikler din evne og lyst til at arbejde sammen med andre mennesker |
V336 |
Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? a. Videnskab og industri skal nok finde de nødvendige løsninger på verdens miljøproblemer |
V337 |
Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? b. De globale miljøproblemer er nu så store, at det ikke rækker med tekniske løsninger. Der skal en holdningsændring til |
V338 |
Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? c. Verden er så indviklet, at almindelige mennesker ikke kan gennemskue tingene. Vi må støtte os til eksperterne |
V339 |
Spm. 35: Hvad skal man holde sig til i den moderne verden? - Hvor enig er du i følgende? d. Man skal lytte til sig selv. De såkaldte eksperter er ingen hjælp til |
V340 |
Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? a. Du ved i dag, hvilken branche eller arbejdsfelt du vil virke indenfor. Og der vil du formentlig blive |
V341 |
Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? b. Du vil ikke låses fast i en bestemt type af job. Du vil have mulighed for at skifte mellem forskellige områder |
V342 |
Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? c. Noget af det vigtigste i dit arbejdsliv vil være at gøre karriere (stige i graderne) |
V343 |
Spm. 36: Hvad forestiller du dig om din fremtidige arbejdskarriere? - Hvor enig er du i følgende? d. Hvis du vil have dit drømmejob, må du specialisere dig. Jo før jo bedre |
V344 |
Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? a. Det der først og fremmest vil give dit liv mening, er dit arbejde |
V345 |
Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? b. For dig vil familie og fritid komme i første række; så må arbejdet tilpasse sig |
V346 |
Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? c. Din omgangskreds vil nok i høj grad bestå af mennesker, du har truffet via dit arbejde |
V347 |
Spm. 37: Hvordan ser du på arbejde og fritid? - Hvor enig er du I følgende? d. Du synes, at man ikke skal blande sit arbejde sammen med sin fritid og familie |
V348 |
Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: a. Uden for sportens verden bør konkurrence mellem mennesker begrænses mest muligt |
V349 |
Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: b. Uden konkurrence ville samfundet gå i stå |
V350 |
Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: c. Den der udviser initiativ, belønnes for lidt i dagens samfund |
V351 |
Spm. 38: Hvad mener du om konkurrence og initiativ? - Hvor enig er du i følgende: d. Fremskridt er kun godt, hvis det kommer alle til gode |
V352 |
Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: a. Du kunne godt tænke dig at flytte til udlandet - og blive der |
V353 |
Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: b. Du vil gerne - i nogle år - ud og opleve verden uden for Danmark; men du vil hjem igen |
V354 |
Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: c. Dine venner skal have nogenlunde samme baggrund socialt og kulturelt - som du selv har |
V355 |
Spm. 39: Hvordan ser du på verden omkring dig? - Hvor enig er du i følgende: d. Den, du engang skal giftes med, skal have samme religion som du selv |
V356 |
Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: a. Når mennesker får problemer, har de som regel selv været ude om det. De må klare sig selv |
V357 |
Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: b. Social tryghed for almindelige mennesker opnås bedst ved at stå sammen |
V358 |
Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: c. Hvis en ven eller en i din familie får alvorlige problemer, vil du træde til med hjælp og støtte - uanset hvor dumt den pågældende har båret sig ad |
V359 |
Spm. 40: Hvordan ser du på ansvar for dit eget og andres liv? - Hvor enig er du I følgende: d. Samfundet har altid et medansvar for at løse menneskers problemer |
V360 |
Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) a. Du er forventningsfuld |
V361 |
Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) b. Du tror sagtens, at du kan klare det |
V362 |
Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) c. Du frygter, at du ikke kan leve op til dine egne eller andres forventninger |
V363 |
Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) d. Du er nysgerrig |
V364 |
Spm. 41: I hvilken grad har du disse følelser, når du tænker på din fremtid? (På en skala fra 1 til 5) e. Du føler dig frustreret |
V365 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: a. - haft hovedpine |
V366 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: b. - haft mavepine |
V367 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: c. - haft ondt i ryggen |
V368 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: d. - været ked af det |
V369 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: e. - været irriteret eller i dårligt humør |
V370 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: f. - været nervøs |
V371 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: g. - haft svært ved at falde i søvn |
V372 |
Spm. 42: Tænk på det sidste halve år. Hvor ofte har du: h. - lidt af svimmelhed |
V373 |
Spm. 43: Har du en kæreste (mand/kone)? |
V374 |
Spm. 44: Hvor mange nære venner har du for tiden? |
V375 |
Spm. 45: Hvor tit er du sammen med dine nære venner i fritiden efter skoletid/arbejdstid? |
V376 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; a. Dyrker sport/motion |
V377 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; b. Synger selv/spiller selv musik |
V378 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; c. Går i byen/til fester |
V379 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; d. Går i biografen/til koncerter |
V380 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; e. Er sammen med kammerater/venner |
V381 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; f. Laver håndarbejde/roder med teknik (knallert/bil/radio) |
V382 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; g. Læser aviser/bøger |
V383 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; h. Læser blade/tegneserier |
V384 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; i. Bruger computer (Internet) |
V385 |
Spm. 46: Nu kommer der nogle spørgsmål om din fritid. - Hvor tit laver du følgende; j. Ser video/DVD (ikke almindeligt TV) |
V386 |
Spm. 47: På en dag, hvor du ser TV, hvor lang tid plejer du så at bruge? (i gennemsnit) Antal: timer |
V387 |
Spm. 47: På en dag, hvor du ser TV, hvor lang tid plejer du så at bruge? (i gennemsnit) Antal: minutter |
V388 |
Spm. 48: Hvor tit sker det, at du a. - diskuterer politiske eller sociale emner? |
V389 |
Spm. 48: Hvor tit sker det, at du b. - diskuterer bøger, film eller fjernsynsprogrammer? |
V390 |
Spm. 48: Hvor tit sker det, at du c. - lytter til klassisk musik? |
V391 |
Spm. 49: Hvor mange bøger har du selv derhjemme? |
V392 |
Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? a. Du ville aldrig stifte gæld for at få en uddannelse |
V393 |
Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? b. At optage lån i den sidste tid for at gøre en uddannelse færdig, anser du for helt i orden |
V394 |
Spm. 50: Her er nogle meninger om at tage lån til uddannelse. - Hvor enig er du i følgende? c. Du finder det i orden at noget af studiestøtten til dig gives som lån |
V395 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) a. Sætte alle 400.nken/købe obligationer/aktier |
V396 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) b. Sætte en del af pengene i banken |
V397 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) c. Købe varige forbrugsgoder (stereoanlæg, fjernsyn, bil mv.) |
V398 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) d. Anskaffe en (ny) bolig |
V399 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) e. Rejse |
V400 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) f. Sætte penge af til uddannelse |
V401 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) g. Andet |
V402 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) Hvis andet, skriv hvad: 1. |
V403 |
Spm. 51: Hvis du arvede 400. hvad ville du så bruge dem til? (Der skal bruges mindst 10.på formålet) Hvis andet, skriv hvad: 2. |
V404 |
Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? a. For dig kan uddannelse økonomisk godt betale sig i det lange løb |
V405 |
Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? b. Dine chancer for at få et arbejde øges, hvis du tager en uddannelse |
V406 |
Spm. 52: Hvor enig er du i følgende? c. En lang uddannelse medfører risiko for, at du får en uoverskuelig stor studiegæld |
V407 |
Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) a. Indtægt fra erhvervsarbejde |
V408 |
Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) b. Stipendier (fx SU) |
V409 |
Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) c. Støtte fra forældre |
V410 |
Spm. 53: Hvor stor er din månedlige indkomst (før skat)? (hvis det varierer, så angivet gennemsnit) d. Anden indtægt |
V411 |
Spm. 54: Bor du hjemme (hos dine forældre) eller bor du ude? |
V412 |
Spm. 54: Bor du hjemme (hos dine forældre) eller bor du ude? Hvis andet, skriv hvad: |
V413 |
Spm. 55: Hvor meget betaler du i husleje eller for at bo hjemme? |
V414 |
Spm. 55: Hvor meget betaler du i husleje eller for at bo hjemme? Månedlig husleje: Kr.: |
V415 |
Spm. 56: Har du eller dine forældre sparet op til din uddannelse? |
V416 |
Spm. 56: Har du eller dine forældre sparet op til din uddannelse? Angiv den opsparede sum: Kr.: |
V417 |
Spm. 57: Har du under nogen del af din uddannelse taget lån for at dække dine leveudgifter? |
V418 |
Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Staten (SU) |
V419 |
Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Banker |
V420 |
Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Forældre |
V421 |
Spm. 58: Hvis du har taget lån, hvem har du lånt af? (Anden familie end forældre er andre) Andre |
V422 |
Tak for din hjælp |
V423 |
Fødselsår |
V424 |
Køn |
V425 |
Resultatkode 2004 |
V426 |
Dato for interview |
V427 |
Måned for interview |
V428 |
Året for interview |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |