V1 |
DDA studienummer |
V2 |
DDA løbenummer |
V3 |
Køn |
V4 |
Region |
V5 |
Parti |
V6 |
Regionsformand |
V7 |
Forretningsudvalgsmedlem |
V8 |
Udvalgsformand |
V9 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. a. Min samlede arbejdsbelastning har været alt for stor. |
V10 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. b. Debatterne i forberedelsesudvalget har manglet politisk indhold. |
V11 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. c. Vi politikere har haft betydelig indflydelse på de beslutninger, der er truffet i forbindelse med etableringen af den nye region. |
V12 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. d. Det politiske arbejde i 2006 har været præget af mange konflikter. |
V13 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. e. Regionsrådsformanden har gjort meget for at tage hensyn til alle synspunkter her i opstartsåret. |
V14 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. f. Arbejdet i ad hoc udvalgene har været frustrerende, fordi vi ikke har måttet træffe beslutninger. |
V15 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. g. Forvaltningens betjening af de folkevalgte har her i opstartsåret været fuldt ud tilfredsstillende. |
V16 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. h. De partipolitiske skillelinjer har stort set været fraværende i arbejdet med at etablere regionen. |
V17 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. i. Vi politikere har ikke kunne overskue de mange beslutninger, der har skullet træffes i opstartsåret, og har derfor måtte overlade en uforholdsmæssig stor indflydelse på arbejdet til embedsmændene. |
V18 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. j. I forhold til arbejdets omfang er den honorering, jeg får, alt for lav. |
V19 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. k. De vigtigste beslutninger i forbindelse med etableringen af regionen er blevet truffet af en lille gruppe af centrale politikere og embedsmænd. |
V20 |
Spm. 1: Arbejdet som regionspolitiker har i 2006 bestået af mange opgaver. Vi vil bede dig om at vurdere, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande om arbejdet som regionspolitiker i 2006. l. Når regionens budget stort set blev vedtaget i enighed, var det fordi ingen alligevel kunne gennemskue, hvad det gik ud på. |
V21 |
Spm. 2: En af de mange opgaver, som forberedelsesudvalget har skullet løse i 2006, har været udarbejdelsen af en styrelsesvedtægt for regionen. Vi vil bede dig vurdere dette arbejde ved at tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i følgende synspunkter. a. Regionen har i realiteten kun haft begrænset indflydelse på styrelsesvedtægten, fordi alle væsentlige beslutninger er blevet truffet på forhånd på Christiansborg. |
V22 |
Spm. 2: En af de mange opgaver, som forberedelsesudvalget har skullet løse i 2006, har været udarbejdelsen af en styrelsesvedtægt for regionen. Vi vil bede dig vurdere dette arbejde ved at tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i følgende synspunkter. b. De vigtigste beslutninger i forbindelse med regionens styrelsesvedtægt er blevet truffet af en lille gruppe af centrale politikere og embedsmænd. |
V23 |
Spm. 2: En af de mange opgaver, som forberedelsesudvalget har skullet løse i 2006, har været udarbejdelsen af en styrelsesvedtægt for regionen. Vi vil bede dig vurdere dette arbejde ved at tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i følgende synspunkter. c. Styrelsesvedtægten betyder ikke særlgt meget, fordi de væsentligste politiske beslutninger alligevel træffes på uformelle møder mellem de centrale politikere. |
V24 |
Spm. 2: En af de mange opgaver, som forberedelsesudvalget har skullet løse i 2006, har været udarbejdelsen af en styrelsesvedtægt for regionen. Vi vil bede dig vurdere dette arbejde ved at tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i følgende synspunkter. d. Vi politikere har haft en betydelig indflydelse på de beslutninger, som er truffet i forbindelse med regionens styrelsesvedtægt. |
V25 |
Spm. 2: En af de mange opgaver, som forberedelsesudvalget har skullet løse i 2006, har været udarbejdelsen af en styrelsesvedtægt for regionen. Vi vil bede dig vurdere dette arbejde ved at tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i følgende synspunkter. e. Hvis det havde stået til mig, havde vi indført et helt traditionelt udvalgsstyre, som det der eksisterede i amterne. |
V26 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. a. Konstitueringen umiddelbart efter valget i 2005 |
V27 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. b. Hvilke politiske poster jeg fik tildelt. |
V28 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. c. Budgettet for 2007. |
V29 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. d. Arbejdet i ad hoc udvalget(ene). |
V30 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. e. Debatterne i forberedelsesudvalget. |
V31 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. f. Arbejdet med regionens styrelsesvedtægt. |
V32 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. g. Samarbejdsaftaler mellem regionen og kommunerne på social- og psykiatriområdet. |
V33 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. h. Kontakten til regionens borgere. |
V34 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. i. Arbejdet i det midlertidige forretningsudvalg. |
V35 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. j. Kontakten til mit politiske bagland. |
V36 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. k. Uformelle drøftelser med de andre politikere, herunder regionsrådsformanden. |
V37 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. l. Arbejdet som ambassadør for regionen i forhold til borgere, virksomheder og kommuner. |
V38 |
Spm. 3: De mange opgaver, som har skullet løses i 2006, har haft forskellig betydning for de enkelte politikere. Vi vil bede dig vurdere, hvor megen opmærksomhed du selv har givet følgende opgaver i løbet af 2006. I den forbindelse vil vi bede dig bruge en skala fra 0 til 10, således at 10 står for maksimal opmærksomhed og 0 for slet ingen opmærksomhed. m. Sundhedsaftalerne mellem regionen og kommunerne. |
V39 |
Spm. 4: Hvilke tre (3) af de ovenstående opgaver har du viet størst opmærksomhed i 2006? Skriv venligst de bogstaver, der står ud for de tre (3) opgaver, som du har viet størst opmærksomhed. |
V40 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. a. Være informeret om synspunkter fra borgerne. |
V41 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. b. Pleje relationer til erhvervsliv og organisationer. |
V42 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. c. Repræsentere regionen i eksterne sammenhænge. |
V43 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. d. Være talerør for sit parti eller sin liste. |
V44 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. e. Formulere klare målsætninger for regionens virksomhed. |
V45 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. f. Forsvare trufne beslutninger udadtil. |
V46 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. g. Være talerør for personer eller foreninger, som har sager til behandling i regionen. |
V47 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. h. Pleje relationerne til regionens kommuner. |
V48 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. i. Engagere sig i behandlingen af enkeltsager. |
V49 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. j. Sikre samarbejde på tværs af partigrænser. |
V50 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. k. Være talerør for det lokalområde, hvor han eller hun er valgt. |
V51 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. l. Have klare visioner for, hvordan regionen skal udvikle sig på lang sigt. |
V52 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. m. Gennemføre det program han/hun er valgt på. |
V53 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. n. Fastlægge regler og rutiner for forvaltningens virksomhed. |
V54 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. o. Tiltrække ressourcer fra staten og kommunerne. |
V55 |
Spm. 5: Regionspolitikerne må nødvendigvis prioritere mellem forskellige opgaver i deres daglige arbejde. Hvilke opgaver mener du, at de nye regionspolitikere bør lægge vægt på? Tag venligst stilling til hver af de følgende opgaver. p. Sætte nye problemer på dagsordenen. |
V56 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? a. Politikerne vil få gode muligheder for at formulere mål for regionens udvikling. |
V57 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? b. Udvalgsformændene vil tegne deres politiske område udadtil i regionen. |
V58 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? c. De midlertidige ad hoc udvalg vil give regionspolitikerne mulighed for at opnå detaljeret viden på et eller flere af regionens ansvarsområder. |
V59 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? d. I praksis vil overgangen fra udvalgsstyre til rådsstyre ikke ændre noget på den politiske proces. |
V60 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? e. De væsentligste beslutninger vil blive taget i forretningsudvalget. |
V61 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? f. Ad hoc udvalgene vil sætte den politiske dagsorden inden for deres respektive områder. |
V62 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? g. Politikerne vil have større indflydelse end embedsmændene |
V63 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? h. Opdelingen i regionsråd og forretningsudvalg betyder, at det kun er et mindretal af regionspolitikere, som reelt vil blive inddraget i væsentlige politiske beslutninger. |
V64 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? i. Det vil blive vanskeligt for politikerne at opnå den nødvendige viden til at kunne opnå indflydelse på beslutningerne. |
V65 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? j. Udvalgenes midlertidige karakter og begrænsede mulighed for myndighedsudøvelse vil begrænse deres politiske betydning. |
V66 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? k. Politikerne vil få meget lille indflydelse på den daglige drift af regionens institutioner. |
V67 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? l. Embedsmændene vil i højere grad servicere forretningsudvalget end ad hoc udvalgene. |
V68 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? m. De regionspolitikere, som ikke er medlem af forretningsudvalget, vil have svært ved at markere sig i offentligheden. |
V69 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? n. Ad hoc udvalgene vil få væsentlig indflydelse på de beslutninger, som bliver taget på deres område. |
V70 |
Spm. 6: Regionerne får en ny politisk styreform med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg. I hvilken grad forventer du følgende konsekvenser af den nye styreform i regionerne? o. Der vil være høj grad af politisk konsensus mellem regionsråd og forretningsudvalg. |
V71 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. a. Ad hoc udvalgenes svage stilling vil gøre det vanskeligt at rekruttere nye politikere til regionsrådene. |
V72 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. b. Borgerne får god mulighed for at vide, hvad der foregår i regionen, via de åbne regionsrådsmøder |
V73 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. c. Et regionsrådsmedlem vil have en naturlig platform for en landspolitisk karriere. |
V74 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. d. Indførelsen af forretningsudvalg vil gøre det nemmere for regionspolitikere at profilere sig udadtil. |
V75 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. e. Rådsstyret indebærer mange attraktive poster for en regionspolitiker. |
V76 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. f. Kontrollen med forvaltningen vil blive styrket med den nye styreform. |
V77 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. g. Medlemmerne af regionsrådet vil hovedsagelig tage beslutninger om regionens overordnede politiske kurs. |
V78 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. h. Når den reelle beslutningskompetence er delegeret til lukkede møder i forretningsudvalget, vil borgerne have svært ved at gøre et politisk ansvar gældende. |
V79 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. i. Regionspolitikerne vil i høj grad blive inddraget i beslutninger vedrørende regionens drift. |
V80 |
Spm. 7: En styreform kan vurderes ud fra en række forskellige hensyn. Vi vil bede dig tage stilling til, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. j. Rådsstyret vil gøre det lettere for borgerne at gennemskue, hvem der skal straffes og belønnes på valgdagen. |
V81 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. a. Det vil blive lettere for medlemmerne af regionsrådet af få rådgivning fra embedsmændene. |
V82 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. b. Regionsrådsmedlemmerne vil ikke i samme omfang som tidligere have mulighed for at opnå en detaljeret viden. |
V83 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. c. Der vil være hyppigere kontakter mellem menige politikere og embedsmænd. |
V84 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. d. Embedsmændene vil få større indflydelse end tidligere. |
V85 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. e. Der vil blive klarere adskillelse mellem politik og forvaltning. |
V86 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. f. Som politiker vil jeg få lettere ved at kontrollere embedsmændendes arbejde. |
V87 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. g. Der vil blive delegeret langt flere beslutninger til embedsmændene end tidligere. |
V88 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. h. Politikerne vil have sværere ved at påvirke sager, der behandles i forvaltningen. |
V89 |
Spm. 8: Hvis du sammenligner med udvalgsstyret i kommuner og amter, hvilke forventninger har du så til relationen mellem politikere og embedsmænd i de nye regioner? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. i. Politikerne vil have lettere ved at udstikke målsætninger for forvaltningens arbejde. |
V90 |
Spm. 9: Hvor hensigtsmæssigt vurderer du, at den nye politiske organisering med regionsråd, forretningsudvalg og midlertidige udvalg vil være i forhold til dit arbejde som regionspolitiker? På skalaen angiver 0, at den politiske organisering vil være meget uhensigtsmæssigt, mens 10 angiver, at den politiske organisering vil være meget hensigtsmæssig. |
V91 |
Spm. 10: Begrund venligst din vurdering af den politiske organiserings hensigtsmæssighed: 1. |
V92 |
Spm. 10: Begrund venligst din vurdering af den politiske organiserings hensigtsmæssighed: 2. |
V93 |
Spm. 11: Hvordan vurderer du, at din egen indflydelse vil bliver sammenlignet med dine kollegaer i regionsrådet? På skalaen angiver 0 relativt lille indflydelse, mens 10 angiver relativt stor indflydelse. |
V94 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. a. Regionernes politiske lederskab vil blive mindre synligt, end det var i amterne. |
V95 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. b. Regionsrådsformanden vil blive repræsentant for alle borgere i regionen og ikke kun for særlige grupper. |
V96 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. c. Forretningsudvalget vil have den reelle politiske magt i regionen. |
V97 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. d. Regionsrådsformanden er den eneste, som vil tegne regionen udadtil. |
V98 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. e. Regionsrådsformanden vil have den reelle politiske magt i regionen. |
V99 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. f. Forretningsudvalget vil formulere klare visioner for, hvordan regionen skal udvikle sig på sigt. |
V100 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. g. Det politiske lederskab bliver styrket og mere handlekraftigt, end det var i amterne. |
V101 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. h. Regionsrådsformanden vil få vanskeligt ved at skabe offentlig opmærksomhed omkring regionens aktiviteter. |
V102 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. i. Regionsrådsformanden vil bruge flere kræfter på at skabe sammenhold mellem partierne i forretningsudvalget end på at fremme og tilskynde nye projekter i regionen. |
V103 |
Spm. 12: Regionernes nye organisering kan have forskellige konsekvenser for det politiske lederskab i regionen. Hvilke forventninger har du til regionens fremtidige politiske lederskab? Angiv venligst, om du er overvejende enig eller uenig i de følgende udsagn. j. Forretningsudvalget vil ikke kunne styre forvaltningen tæt. |
V104 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. a. De fleste sager vil være uden reel politisk interesse og kunne lige så godt afgøres i forvaltningen. |
V105 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. b. Det vil være vanskeligt for politikerne at gennemføre deres synspunkter, hvis disse går på tværs af ledende embedsmænd. |
V106 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. c. Møderne i regionsråd og udvalg vil give mig mulighed for at få indflydelse på udviklingen i min region. |
V107 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. d. Forholdet mellem medlemmerne af forretningsudvalget og de øvrige regionsrådsmedlemmer vil være præget af samarbejde og inddragelse. |
V108 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. e. De fleste beslutninger vil blive fastlagt i forvejen af gældende love, cirkulærer og andre centralt fastsatte regler. |
V109 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. f. De fleste sager vil blive afgjort på møder og ikke i korridorerne. |
V110 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. g. Politikerne vil arbejde for at fremme deres lokalområdes interesser, selv om det sker på bekostning af regionens interesse som helhed. |
V111 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. h. Der vil blive bedre plads til de politikere, som primært markerer sig på enkeltsager. |
V112 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. i. Drøftelserne på regionsrådsmøderne vil være gode og konstruktive. |
V113 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. j. Regionspolitikerne vil i mindre grad være sektororienterede og i stedet anlægge et helhedssyn på regionen. |
V114 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. k. Arbejdet i regionsrådet vil være påvirket af regionspolitikernes tilknytning til de gamle amter. |
V115 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. l. Det politiske arbejde i regionerne vil kræve større faglig viden hos politikerne. |
V116 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. m. Arbejdsbyrden vil blive mindre for politikerne i det nye regionsråd. |
V117 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. n. Møderne i regionsrådet vil blive præget af principielle drøftelser og i mindre grad være orienteret mod enkeltsager. |
V118 |
Spm. 13: Hvad er dine forventninger til det fremtidige politiske arbejde i regionen? Angiv venligst, hvorvidt du er overvejende enig eller uenig i de følgende påstande. o. Der vil være en høj grad af konflikt mellem politikerne fra de forskellige partier |
V119 |
Spm. 14: Hvor meget tid bruger du i gennemsnit om ugen på politisk arbejde, inklusiv arbejdet i regionsrådet? |
V120 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. a. Befolkningen vil opleve regionen som en samlet enhed. |
V121 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. b. Regionen vil være i stand til at løse sine opgaver på fuldt ud tilfredsstillende vis. |
V122 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. c. Regionen vil være i stand til at optræde samlet i forhold til Folketing og regering |
V123 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. d. Regionerne og kommunerne vil være i et gensidigt afhængighedsforhold. |
V124 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. e. Afstanden mellem befolkning og politikere i regionen vil blive større. |
V125 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. f. Regionerne vil blive et naturligt led i den politiske struktur i Danmark. |
V126 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. g. Der vil vise sig et behov for regionalt samarbejde på flere områder, og regionerne vil derfor få tildelt flere opgaver. |
V127 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. h. Sundhedsstyrelsens involvering i sygehusplanlægningen vil blive en kilde til konflikt mellem regionerne og staten. |
V128 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. i. Befolkningen vil følge det politiske arbejde i regionsrådet. |
V129 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. j. Regionerne vil i forhold til de gamle amter i højere grad være underlagt staten. |
V130 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. k. Uden retten til at opkræve skat har regionerne ingen fremtid og vil på sigt blive afskaffet. |
V131 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. l. På sigt vil rådsstyret blive erstattet af en eller anden form for udvalgsstyre. |
V132 |
Spm. 15: Vi vil gerne have din vurdering af en række synspunkter på regionernes fremtid. Angiv venligst, om du er overvejende enig eller overvejende uenig i nedenstående synspunkter. m. Det økonomiske samspil mellem regionerne og kommunerne vil få afgørende betydning for regionernes fremtidige beståen. |
V133 |
Spm. 16: Hvad er din alder? ___ år: |
V134 |
Spm. 17: Hvordan er din beskæftigelsesmæssige situation på nuværende tidspunkt? |
V135 |
Spm. 18: Hvad er din stilling? (Besvares også hvis du er arbejdsløs). |
V136 |
Spm. 19: Er du ansat i offentlig eller privat virksomhed? (Hvis du for tiden er arbejdsløs, angiv da, hvor du sidst var i beskæftigelse). |
V137 |
Spm. 20: Hvad er din højest gennemførte skoleuddannelse? |
V138 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Folketing |
V139 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Amtsråd |
V140 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Økonomiudvalg i amt |
V141 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Sygehusudvalg i amt |
V142 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Kommunalbestyrelse |
V143 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Økonomiudvalg i kommune |
V144 |
Spm. 21: Var du i sidste valgperiode medlem af et eller flere af følgende politiske organer? (Gerne flere svar) Ingen af de ovenstående |
V145 |
I dette spørgeskema har vi bedt om din opfattelse af forskellige forhold, der har at gøre med arbejdet som regionspolitiker. Er der nogen væsentlige ting, vi har glemt at tage op? Skriv venligst her: |
V146 |
Alder kategoriseret |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |