Søgning » Effekter af partikommunikation på emneejerskab
Aflevering 38111
Forskningsdata

Effekter af partikommunikation på emneejerskab (2015)

Alias: Effects of Parties Communication on Issue Ownership Perception


Skabt af ?
Formål ?

Formålet med undersøgelsen er at undersøge emneejerskab hos de politiske partier i Danmark. Dette er blevet gjort ved hjælp af et eksperimentelt forskningsdesign. I denne undersøgelse er spørgsmålene blevet randomiseret, og respondenterne har derfor fået forskellige kombinationer af spørgsmål. Dette design er med til at vurdere, hvilken påvirkning partiernes kommunikation har på respondenternes opfattelse af partiernes emneejerskab.

Indhold ?

Emnet i denne undersøgelse er at finde ud af hvilke partier, der har emneejerskab over bestemte emner. Emneejerskaberne, der bliver undersøgt, er skattepolitik, udlændingepolitik, flygtningepolitik samt håndteringen af Danmarks økonomi og arbejdsløshed. Undersøgelsen lægger vægt på at undersøge emneejerskab i forhold til hvilke emner, partierne selv føler, de ejer, og hvilke emner, der bliver kommunikeret ud til vælgerne. Respondenterne bliver i dette spørgeskema spurgt ind til i hvilken grad, de mener, specifikke partier har emneejerskab over specifikke emner. Undersøgelsen er en del af et overordnet projekt, der hedder POLIS. Projektet undersøger partiernes rolle og partikonkurrence.

Tabeller ?
Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 12-11-2015 til 02-11-2015.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen